Šta je novo?
SerbianForum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Hvala svima na 1 900 000+ postova & 500 000+ tema!

Gojaznost - zdravstveni a ne estetski problem

  • Začetnik teme Big Moca
  • Datum pokretanja
sendi

sendi

Legend
#71
Koje dijete su najgore?

[h=1]Koje dijete su najgore?
[/h] Izvor: tportal.hr

Blic-dijete okončaju se neslavno već nakon 15 dana, a posle strogog režima ishrane, većina žena ima više kilograma nego što ih je imala pre dijete. Na godišnjem popisu najgorih popularnih dijeta za 2011. vodi dijeta Dukan kao najopasnija i najmanje efikasna.

6814862494f02e17d18430434672281_orig.jpg

avlxyz / Flickr.com
Milioni ljudi će početkom nove godine isprobati dijete koje promovišu slavni kako bi istopili kilograme koje su dobili tokom praznika.

Međutim, nova studija pokazuje da popularne tehnike mršavljenja koje preferiraju zvezde vrlo verovatno završavaju neuspehom. Prosečna blic-dijeta traje samo 15 dana, 35 odsto ispitanica kaže da su završile dijetu s više kilograma nego na početku režima.

Ostale uglavnom završe s dva i po kilograma više kad se vrate u režim ishrane pre dijete.

Dijeta Dukan, čije su sledbenice majka vojvotkinje od Kembridža, Kerol Midlton, Dženifer Lopez i Žizel Bindšen, a koja iziskuje radikalno isključivanje različitih grupa hrane postaje sve popularnija poslednjih godina.

Omiljena je i dalje i Atkinsova dijeta koja zahteva nizak unos ugljenih hidrata i mnogo proteina.

U decembru prošle godine je Britanski savez dijetetičara izdao svoju godišnju listu pet najgorih "celebrity dijeta" s ciljem da se upozori javnost na njihovu neefikasnost i rizike po zdravlje.

Na prvom mestu je popularna dijeta Dukan, čiji se koncept sastoji u ograničavanju hrane i kalorija. Upozoravaju kako ne postoji čarobni štapić kojim možete smršati.

Ako treba da skinete kilograme, radite to na zdrav način pridržavajući se pravila zdrave ishrane i redovnog vežbanja. Oni napominju da tela zvezda kakva viđamo u časopisima ne postoje u stvarnom životu.

Prema britanskoj anketi sprovedenoj na uzorku od 2.000 žena uravnotežena dijeta je na duže staze najefikasniji način gubitka težine. Gotovo polovina (48 odsto) ispitanih žena reklo je da im je dijeta propala jer nisu uspele izbaciti grickalice iz ishrane, a 33 odsto je bezuspešno pokušavalo eliminisati hleb.

Većina Britanki kaže da im se kilogrami vraćaju samo 22 dana nakon kraja dijete, a samo jedna od pet žena uspešno dolazi do željene kilaže.

 
crvendac_011

crvendac_011

Always a lady
Moderator
#72
Kako ubrzati metabolizam

Kako ubrzati metabolizam

Postoje jednostavni i prirodni trikovi za ubrzavanje metabolizma, koji pomažu da se vitkost duže održi



KAKO starimo tako se metabolizam usporava, pa se kilogrami lakše za nas "lepe". Postoje, međutim, jednostavni i prirodni trikovi za ubrzavanje metabolizma, koji pomažu da se vitkost duže održi.

* Jedite ribu:
Osim što je riba bogata omega 3 masnim kiselinama, koji su još razlozi za to? Studije obavljene na životinjama pokazale su da velike količine ribe utiču na gubljenje težine. Dobri izvori omega 3 kiseline su losos i tuna, ali ako niste ljubitelj ribe, isprobajte seme lana, orahe ili jaja, jer je reč o namirnicama takođe bogatim omega 3 masnim kiselinama.

* Pijte zeleni čaj: Odavno je poznato da je reč o odličnom antioksidansu, koji je dobar za celokupno zdravlje. Međutim, neke studije su pokazale da ovaj čaj potpomaže i mršavljenje. Trebalo bi da pijete nekoliko šolja dnevno.

* Odustanite od dijeta:
Umesto da se izgladnjujete želeći da brzo izgubite kilažu, bolje je da uvedete pravilo da jedete 5-6 malih obroka dnevno, umesto tri velika, ali prethodno izračunajte kakav vam je metabolizam i koliko vam je hrane potrebno za normalno fukcionisanje.


* Dvodelno vežbanje:
Ne insistirajte na intenzivnom jednočasovnom ili dvočasovnom treningu, već primenjujte polučasovni, napravite pauzu, pa drugu seriju vežbi uradite popodne, jer studije pokazuju da tako sagorevate više kalorija.


* Doručkujte:
Današnji životni tempo je takav da mnogi ljudi uglavnom preskaču doručak. Istraživanje, u kojem su učestvovali i oni koji preskaču doručak i oni kojima je to najvažniji obrok, pokazalo je da su u periodu od pet godina oni koji redovno doručkuju bili vitkiji.

Izvor: Večernje novosti




 
crvendac_011

crvendac_011

Always a lady
Moderator
#73
Prave namirnice u pravo vreme

Prave namirnice u pravo vreme

Ukoliko jedete masti ujutru nećete imati problema sa gojaznošću, dok će se u kasnim večernjim časovima to i te kako odraziti na vaš stas


Veoma je važmo kada se šta jede

Tajna uspešne dijete je da jedete umereno, raznovrsno i u skladu sa časovnikom. Ukoliko, na primer, jedete masti ujutru nećete imati problema sa gojaznošću, dok će se u kasnim večernjim časovima, kada je metabolizam usporen, to i te kako odraziti na vaš stas.

Obilan doručak

U kaloričnim i masnim namirnicama možete da uživate za doručak, jer će ih organizam potrošiti tokom dana. Neka u ovom obroku budu zastupljene žitarice, mlečni proizvodi, ali i jaja, šunka, slanina ili kobasice.

Umeren ručak

Oko podneva je organizmu potrebno više ugljenih hidrata. Idealno bi bilo da se opredelite za belo meso, ribu, testenine, sveže povrće i voće, odnosno namirnice koje se brzo i lako vare. Za ručak izbegavajte hranu bogatu proteinima.

Obavezna užina

U poslepodnevnim časovima nivo insulina je maksimalan. Iskoristite taj period da konzumirate hranu koja sadrži šećer, jer se on direktno pretvara u energiju. Čokolada, keks, suvo voće, ali i slatke banane, jabuke i kruške su idealna užina.

Oskudna večera

Lučenje enzima koji pospešuju varenje uveče je usporeno i zbog toga se masne naslage lakše talože. Da ne biste bili gojazni, vrlo je bitno da oskudno večerate, ali ne i da preskačete ovaj važan obrok. Zaboravite na kalorične namirnice koje vam mogu uzrokovati i nesanicu, večerajte kuvano povrće, ribu i morske plodove, kao i pileće meso koje ste ispekli na grilu. Na slatkiše sasvim zaboravite ako želite da budete vitki.

Izvor: Večernje novosti





 
belja91

belja91

TMF
Član
#74
Oprez-gojaznost je zarazna!

Oprez-gojaznost je zarazna!

Svi poznajemo parove koji su nakon stupanja u brak dobili nekoliko kilograma viška ili prijatelje koji podstiču jedno drugo na loše prehrambene navike, a naučnici sada tvrde da je debljina zarazna.

17396100574f31589387db9966878283_orig.jpg


Istraživanjem američkog univerziteta Jejl otkriveno je da proteini zaslužni za ravnotežu mikroba u želucu mogu izazvati gojaznost, ali i oboljenje jetre.

Ova bitno izmenjena intestinalna okolina veoma je zarazna i može se preneti sa jedne osobe na drugu. Ovo otkriće je izašlo na videlo tokom studije u kojoj su istraživane stomačne bakterije kod miševa.

"Kada su zdravi miševi obitavali sa onima koji su imali izmenjene mikorbe creva, uočeno je da su razvili osetljivost za razvoj bolesti jetre i gojaznosti", kazao je profesor Ričard Flavel, glavni autor studije.

Masna jetra je rezultat metaboličkog sindroma i skupa poremećaja koji uključuje gojaznost i dijabetes i vodeći je uzrok hronične bolesti jetre.

Flavel tvrdi da će naredni korak biti širenje istraživanja na ljude kako bi videli da li slično reaguju.

B92
 
belja91

belja91

TMF
Član
#75
Stomak raste kao balon

[h=2]Stomak raste kao balon
[/h]Nadutost je uglavnom posledica unosa namirnica bogatih nesvarljivim šećerima. Nadutost trbuha najčešće je povezana sa poremećajima u varenju

zdr-stomak_310x186.jpg

Rešite se nadutosti pravilnom ishranom

Osećaj težine i napetosti u trbuhu, kao i povećanje obima struka, najčešći su simptomi na koje se žale pacijenti koji pate od nadutosti. Iako neprijatne, ove tegobe, kažu lekari, u najvećem broju slučajeva mogu da se reše jednostavno:pravilnom ishranom.


Crevo zdrave osobe sadrži prosečno oko 100 mililitara gasa na prazan stomak. Međutim, unosom hrane tokom dana, procenjuje se da 1 do 1,5 litara gasova prođe kroz želudac i crevo čoveka i izbaci se napolje tokom 24 časa. Izbacivanje gasa počinje prvi put nakon početka obroka.


- Unošenje određenih vrsta hrane, naročito mahunarki, pasulja, graška, boranije, koje su bogate nesvarljivim šećerima, dovode do povećanja količine gasa u crevu, a time i do osećaja nadutosti trbuha i potrebe za pojačanom eliminacijom gasova - objašnjava dr Božidar Bojić, šef endoskopske jedinice Kliničkog odeljenja za gastroenterologiju i hepatologiju KBC Zvezdara. - Takođe, slatkiši - čokolade, torte, kolači, pekmez, džem, ili veće količine hleba bilo koje vrste kao i lisnata testa, pite i gibanice, mogu biti uzrok povećane nadutosti trbuha.


Pojačana nadutost trbuha najčešće je povezana sa poremećajima u varenju hrane (dispepsija) kao i sa sindromom nervoznog creva.


- Oba poremećaja pripadaju funkcionalnim oboljenjima digestivnog trakta, a ne organskim, i pacijenti mogu od njih da pate čitavog života - navodi dr Bojić. - Nekada nadutost trbuha može biti i jedan od simptoma oboljenja digestivnog trakta (suženje creva, uznapredovala hemoroidalna bolest, upale creva), koje treba isključiti dobro uzetom anamnezom od pacijenata, pregledom i osnovnim laboratorijskim analizama iz krvi. Nekada su neophodne i neke osnovne dijagnostičke procedure.


Naš sagovornik kaže da ukoliko pacijent ima nadutost trbuha i pritom gubi u težini, ima zatvor, povremeno krv pomešanu sa stolicom i stariji je od 50 godina, svakako treba da potraži medicinsku pomoć. Jer, ti simptomi zahtevaju ozbiljno ispitivanje i isključivanje težih bolesti digestivnog trakta.


Ponekad se treba pomoći i nekim lekovima - preparatima koji su više pomoćna sredstva. Oni raspršuju mehuriće vazduha u crevima i smanjuju osećaj nadutosti, ili lekovima koji ubrzavaju pokretljivost creva i time ubrzavaju izbacivanje gasova.


IZBEGAVAJTE SLATKIŠE - NAJVIŠE NADIMAJU


1. Obroci: jesti manje, a češće! Prekinite da jedete kada osetite „prvu sitost“, jer je želucu potrebno 20 minuta da „shvati“ da u njemu ima hrane.


2. Unos teČnosti: dva-tri litra dnevno, najbolje vode,čaja, i bistrog soka od jabuke.


3. Hleb: dozvoljen je sendvič za doručak, ili parče hleba namazano džemom. Za ručak umesto hleba pojesti porciju pirinča uz glavno jelo. „Zabranjeni“ su: lisnato testo, burek, gibanica, a dozvoljene špagete, proja, kačamak, grisine i perece.


4. Meso: preporučuju se belo pileće i ćureće meso i bela riba, spremljeni na teflonu, roštilju ili u rerni, a može i jagnjeće i teleće meso.


5. Mlečni proizvodi: izbegavati sveže mleko, a uzimati kiselo, jogurt, mlad sir, manje masan kačkavalj, voćni jogurt.


6. Povrće: može sve povrće kuvano, bareno ili spremljeno u rerni, izuzev kuvanog kupusa, graška i pasulja. Od salata izbegavati svež krastavac i cveklu.


7. Voće: jesti više kompota, ili manje količine svežeg oljuštenog voća, izbegavati kruške.


8. Grickalice: nisu dozvoljeni kikiriki, badem, orasi, indijski orah, suve smokve.


10. Začini: hrana treba da bude normalno začinjena (ne ljuta) i ukusna (nikako bljutava).


11. Fizička aktivnost: preporučuje se brza šetnja (2-5 km) i „trbušnjaci“ 10 - 20 na dan.

Večernje Novosti
 
belja91

belja91

TMF
Član
#76
Torta pomaže pri mršavljenju

Torta pomaže pri mršavljenju

Čokoladna torta za doručak pomaže ljudima da izgube na kilaži.

21301115474f32ddc5db617077485024_orig.jpg


Kada sledeći put budete razmišljali da li da za doručak pojedete žitarice ili tortu, izaberite ovaj slatkiš..i to čokoladni.

Doktori sa Tel Aviv univerziteta kažu da je slatkiše najbolje konzumirati ujutru jer je metabolizam tada najaktivniji i imamo ceo dan na raspolaganju da potrošimo te kalorije.

Istraživači su podelili u dve grupe 193 gojazne osobe: one koji su konzumirali niskokalorični doručak i drugi grupu u kojoj su ispitanici jeli dobro izbalansirani obrok od 600 kalorija (duplo više nego osobe iz prve grupe) koji je uključivao i desert.

Na pola studije, koja je trajala 32 nedelje, obe grupe su u proseku izgubile oko 15 kg po osobi, ali kako su nedelje odmicale, osobe iz prve grupe su počele da vraćaju kilograme.

Iako je dnevni unos kalorija bio isti za pripadnike obe grupe, one osobe koje su bile na niskokaloričnom doručku stalno su osećale glad i želju za šećerom.

Ispitanici iz druge grupe su se osećali bolje i nastavili su da gube kilograme.

B92
 
belja91

belja91

TMF
Član
#77
Ekspres dijeta: Vitak stas za dve nedelje

[h=2]Ekspres dijeta: Vitak stas za dve nedelje[/h]Brze dijete mogu da budu veoma nezdrave, ali za 15 dana možete da oslabite nekoliko kilograma bez napora za organizam, ukoliko promenite režim ishrane

zp-vitki-za-15-dana_310x186.jpg


BRZE dijete mogu da budu veoma nezdrave, ali za 15 dana možete da oslabite nekoliko kilograma bez napora za organizam, ukoliko promenite režim ishrane. Dijetu bazirajte na proteinima i odabranim ugljenim hidratima (bareni krompir ili integralini pirinač, pečurke, banane).


Svakodnevno bi trebalo da pojedete i za ručak i za večeru hranljive domaće supe i čorbe. Ako se budete pridržavali ove dijete možete da izgubite od 3 do 5 kg za samo dve nedelje.


PONEDELjAK


Doručak: ceđeni sok od pomorandže i činija ovsenih pahuljica.
Ručak: supa od povrća, pasta od integralnih testenina sa paradajz pireom, voćni kompot.
Večera: supa od povrća, konzerva tunjevine i tost.

UTORAK


Doručak: sok od paradajza, 2 komada tosta sa tankim slojem krem butera.
Ručak: krem čorba od pečuraka, pileći file na žaru, jedna mandarina.
Večera: supa od povrća, pečeni krompir sa začinskim travama.
zp-vitki-MALA.jpg


SREDA



Doručak: činija ovsenih pahuljica i mešana voćna salata

Ručak: supa od paradajza, tanka svinjska šnicla sa pire krompirom.
Večera: supa od povrća, povrće na žaru.

ČETVRTAK



Doručak: milk šejk od 2 banane, kašike meda i 1 dl mleka.
Ručak: supa sa povrćem, integralne špagete sa paradjz sosom i nemasni sir.
Večera: supa od povrća, file oslića i kuvani krompir.

PETAK



Doručak: 2 kuvana jaja i sok od ceđene pomorandže.
Ručak: supa od povrća, pileći filet na žaru, kupus salata.
Večera: supa od povrća, šargarepa dinstana sa crnim lukom.

SUBOTA



Doručak: činija ovsenih pahuljica i 2 dl jogurta.
Ručak: krem čorba od pečuraka i pečurke na žaru.
Večera: supa od povrća, belo meso na žaru i bareno povrće.

NEDELjA



Doručak: sok od šargarepe i celera.
Ručak: supa od povrća, bareni integralni pirinač začinjen limunovim sokom i belim lukom.
[SIZE=-0]Večera: supa od povrća, file oslića začinjen maslinovim uljem i limunom.

Večernje Novosti

[/SIZE]

[SIZE=-0]
[/SIZE]

[SIZE=-0]
[/SIZE]
 
belja91

belja91

TMF
Član
#78
Ljubav skida i dodaje kilograme

[h=2]Ljubav skida i dodaje kilograme[/h]Na to da li će se žena ugojiti ili smršati ne utiče toliko vrsta hrane koju konzumira, već količina emocija koju dobija ili za koju je uskraćena

zp-ljubav-skida-kilograme_150x0.jpg
I emotije utiču na telesnu težinu

AKO je suditi po zaključcima britanskih stručnjaka, na to da li će se žena ugojiti ili smršati ne utiče toliko vrsta hrane koju konzumira, već količina emocija koju dobija ili za koju je uskraćena.


U istraživanju je učestvovalo 3.000 žena koje su u braku. Ispostavilo se da se ženino telo menja u zavisnosti od životne faze u kojoj se nalazi, odnosno od emotivne situacije. Više od polovine žena je reklo da promene u njihovoj težini diktira stepen sreće u braku. Čak 84 odsto ispitanica je priznalo da od veze najviše zavisi kako će se osećati.


Žene na početku veze, kada im je sve uzbudljivo i novo, u proseku gube četiri kilograma. U narednoj fazi, kada je opuštena i oseća sigurnost, a to traje nekoliko godina, ona dobija pet-šest kilograma. Kada usledi venčanje, naglo izgube do pet kilograma, a sa dolaskom deteta ugoje se osam kilograma!


Novi period gubljenja kilograma nastane, zapravo, tek kada deca odrastu i kada žena ponovo ugrabi više slobodnog vremena samo za sebe. Iznenada oseti kako je došlo vreme za podmlađivanje, pa i mršavljenje. Tada, u proseku, skine osam kilograma.

Večernje Novosti
 
belja91

belja91

TMF
Član
#79
Omega3 kiselinama protiv gojaznosti

Omega3 kiselinama protiv gojaznosti

Grupa francuskih, britanskih i japanskih naučnika je po prvi put objavila da nezasićene masne kiseline, kao što je "omega-3", imaju i glavnu ulogu u regulisanju telesne težine i metabolizma, objavili su francuski mediji.

11157463684f44ca74335e8792005866_orig.jpg


Naučnici, čiji su istraživački rezultati objavljeni na veb sajtu naučnog časopisa "Nature", došli su do tog zaključka ispitujući jednu od štetnih genetskih mutacija R270H na 14.500 gojaznih osoba.

Radi se, kako su objasnili naučnici, o tome da ta mutacija gena GPR120, koji proizvodi ćelijski receptor nezasićenih masnih kiselina, povećava za 60 odsto opasnost od gojaznosti kod ljudi.

Oni su i kod miševa, sa dezaktiviranim receptorom koji su bili podvrgnuti načinu israne bogatim masnoćama, uočili brz razvoj gojaznosti praćen dijabetesom i drugim metaboličkim poremećajima.

Normalno aktiviran u prisustvu masnih tela, receptor koji zavisi od gena GPR120 podstiče proizvodnju insulina i lučenje hormona sitosti koji presecaju glad.

Naučnici ističu i da bi GPR120 receptor, koji utiče i na sklonost ka konzumiranju masnoća i njihovo skladištenje u organizmu, mogao da bude "meta" budućih terapija protiv gojaznosti i hepatičnih oboljenja (oboljenja jetre) vezanih za višak kilograma.

B92
 
Golden red

Golden red

Član
#80
Nezadovoljni su gojazniji






Nesrećni ljudi uglavnom imaju veću povećanu telesnu težinu, tvrde lekari. Pokazalo se da su gojazni mališani, ne samo izrasli u gojazne odrasle osobe već su imali i psihološke probleme

zp-gojazni_620x0.jpg

Parče ukusne hrane kompenzuju nedostatak zadovoljstva

NEZADOVOLjNI i nesrećni ljudi uglavnom imaju veću telesnu težinu, tvrde lekari sa Univerziteta u Mičigenu.
Oni su pratili težinu kod 125 dece od ranog detinjstva do punoletstva, i pritom konstatovali da su gojazni mališani, ne samo izrasli u gojazne odrasle osobe već su imali i određene smetnje na psihološkom planu. To se manifestovalo najčešće kroz grickanje noktiju i mucanje, a dečje neuroze našle su oduška u povećanom unosu hrane.

Male "životne radosti", kao što je parče ukusne torte sa šlagom ili čašica dobrog pića, i u odraslom dobu kompenzuju nedostatak zadovoljstva, što ima za posledicu višak kilograma. Iste posledice ostavlja i gubitak drage osobe, kao i nezadovoljstvo u braku.







Novosti
 

Top