Besherat,
ono o čemu ti govoriš ne možemo da nazivamo "kvarnim" ponašanjem jer su deca na vrtićkom uzrastu još amoralna - što znači da ne shvataju pojam morala. Sve što ih učimo tada ona prihvataju zato što ih tako uče, a ne zato što smatraju da je to dobro ili loše (recimo, učimo dete od 3 godine da lepo pozdravi komšiju - ono će ga pozdraviti zato što smo ga tako naučili a ne zato što je kulturno; sa druge strane, ako ga učimo da psuje komšiji ono će to isto raditi zato što je tako naučeno a ne zato što je "pokvareno). Decu na tom uzrastu, takođe, karakteriše usmerenost na same sebe i postizanje ličnog zadovoljstva - pa ako ih ne učimo lepom ponašanju, ako ih ne učimo kako da se ponašaju u socijalnim odnosima ona postaju sebična i slično. Upravo zbog toga takvo ponašanje u vrtiću rezultat je nebrige roditelja, pre svega.
Aleksije D,
uz dužno poštovanje, samo zato što ti smatraš ili osećaš da nemaš nikakvih posledica zbog toga što su na tebi batine bile glavno "pedagoško" sredstvo, to nikako ne znači da zaista i nemaš posledica. Mnogo istraživanja dokazalo je da su batine loše, neefikasno na duge staze i potencijalno opasno "pedagoško" sredstvo. Ako se pomerimo jedan korak ispod i dođemo na psihologiju učenja - koja leži u osnovi pedagoške psihologije i vaspitnih postupaka - davno je utvrđeno da kazna NE eliminiše nepoželjno ponašanje, nego ga samo potiskuje. Ono što kazna "dobro" radi, i zbog čega je većina ljudi primenjuje, jeste što ima trenutni efekat, a većini roditelja koja su potpuno neupoznata sa psihologijom učenja, pedagoškom psihologijom i uopšte pedagoškim metodama, to je jedino što im treba da veruju kako rade pravu stvar kada tuku svoju decu.