Šta je novo?
SerbianForum

Dobrodošli na SerbianForum.org, mjesto na kojem možete pronaći apsolutno sve, mjesto druženja i odlične zabave!

Španija

  • Začetnik teme Big Moca
  • Datum pokretanja
Big Moca

Big Moca

Član
Madrid - Metropola za sva čula

Madrid - Metropola za sva čula



Osim što je prestonica Španije, Madrid je i centar umetnosti, fudbala, dobrog šopinga i provoda i, najvažnije, opuštenog stila života. Na slikama u muzejima potpisani su vrhunski slikari, na krpicama u buticima ugledni kreatori, zgrade su blistave i impozantne, a ljudi nasmejani i prijatni, pa čak i kada ne razumeju ni reč engleskog, što se često dešava.

U evropskoj prestonici sa najviše sunčanih dana u godini svako će naći poneku zanimaciju, bilo da ga interesuju Guči, Goja ili Kristijano Ronaldo.
Kada krenete u šetnju Madridom, ne možete da ne pomislite „kakav lep grad“. Na ovu konstataciju navode grandiozne bele građevine, raskošni trgovi iza svakog drugog ćoška i čiste ulice. Ali, to nije sve. Madrid je više od lepog i čistog. To je grad s energijom i harizmom, prepun strasti koja se ogleda u borbama bikova i zvuku kastanjeta, grad gde i mladi roditelji sa bebama u kolicima, ali i sedamdesetogodišnjaci uveče izađu na čašu sangrije.

Ležeran stil života

Stil života Madriđana je netipičan za zapadnoevropsku prestonicu – ležeran i lagan, sa siestama i dugim pauzama za ručak i kafe, obojen druženjem, smehom, ukusnom hranom i slatkim pićima. Turisti u ovom gradu brzo prihvate navike domaćeg stanovništva i lako se prepuste uživanju u tapasima (mini-sendvičima najrazličitijeg sastava) i osvežavajućem „verano“ vinu. Koliki značaj u Španiji ima dobro meze. govori to što su u čast slavne „serano“ šunke otvoreni brojni „muzeji šunke“ gde pravi gastronomski užitak košta svega nekoliko evra. Sem suvog mesa možete probati ljute kobasice, pohovane lignje, tortilje, paelju, pa čak i rep bika! Kako se u Madridu tretira piće, zaključite iz sledećeg: ogromnu čašu sangrije od pola litre u barovima zovu – mini-sangrija!

Metro i uopšte gradski prevoz funkcioniše besprekorno, ali najbolji način da se obilazi grad je – peške. Gde god da krenete u šetnju u širem centru grada ređaće se znamenitosti, i ukoliko u španskoj prestonici ostajete manje od nedelju dana teško da ćete sve uspeti da ih obiđete. Jedan od najlepših trgova je Major, gde su se nekada održavala krunisanja kraljeva, razne svetkovine, ali i javna pogubljenja. Poznato mesto za zakazivanje sastanaka je Puerta del Sol, još jedan velelepni trg sa skulpturom mede koji brsti drvo kruške.

Raskoš palata i muzeja

Najluksuznija zgrada u Madridu sigurno je kraljevska palata sa 2.800 soba od kojih su mnoge prepune zlatnog nameštaja i umetničkih dela. Budući da Huan Karlos, španski kralj, živi u skromnijoj palati u predgrađu Madrida, ona je, osim kada je koriste za važne sastanke ili prijeme, otvorena za javnost. Druga važna mesta za obilazak su madridski muzeji koji spadaju u najlepše u Evropi. Za ljubitelje klasike tu je Prado, sa slavnim Velaskezovim „Devojčicama“, dok će modernjaci uživati u Reini Sofiji i Tisenu, i delima Pikasa, Kandinskog, Miroa, Matisa i drugih.

Raj za kupoholičare

Ukoliko vas od muzeja više privlači umetnost kupovine, Madrid je u ulici Ortega i Gaset u četvrti Salamanka udomio sve moguće vrhunske modne kreatore. Za kupoholičare sa manjim budžetom tu su tržni centri El Korte Ingles. Oni koji hoće da pazare kvalitetno i još jeftinije, ili jednostavno da uživaju u neverovatnoj atmosferi, nedeljno pre podne treba da provedu na pijaci El Rastro koja se prostire u desetak ulica oko centra grada. Na ovom svetski poznatom buvljaku sa dugom tradicijom možete kupiti sve! Od kanarinca, preko ruskog šlema iz II svetskog rata, pa do krpica iz „Zare“ i „Stradivarijusa“, doduše, od prošle sezone.

Madrid ne spava nikad, a posebno ne noću. Ako oko ponoći zađete u četvrt La Latina, odjednom ćete se naći u reci ljudi koji stoje na ulici, ispred barova, piju sangriju, mohito ili pivo i ćaskaju. Po broju okupljenih reklo bi se da je u pitanju neka specijalna prilika ili festival, ali ne. Tako je u Madridu svake večeri!

Do Madrida i nazad za 30 evra

Do Madrida jeftino možete leteti lou-kost aviokompanijom „Wizzair“ sa polaskom iz Budimpešte. Avion sleće na glavni madridski aerodrom Barahas. Cena povratne karte sa svim taksama kreće od 20 evra, a polasci su gotovo svakog dana. Da biste „ulovili“ jeftiniju kartu kupite je što je moguće više unapred, (pogledajte ovde) . Karte se plaćaju preko interneta, kreditnom karticom. Jeftini letovi iz Budimpešte mogu se često pronaći i kod španske avioko mpanije „Vueling“.

Goja kao perač sudova

Pre nego što je postao slikar, kažu upućeni, Francisko Goja je u restoranu „Botin“ prao sudove. Ovaj madridski restoran sa tipičnim kastiljanskim menijem je prema Ginisovoj knjizi rekorda najstariji restoran na svetu (otvoren je 1725. godine). U njemu je redovan gost bio i Hemingvej, te ga je i pomenuo u svojoj knjizi „Fiesta“ i često govorio da mu je to omiljeni restoran.


Izvor: B&L
 
crvendac_011

crvendac_011

Always a lady
MODERATOR
Barselona - Katalonska lepotica

Barselona - Katalonska lepotica

24 sata




Iz Barselone je Kolumbo krenuo u osvajanje Novog sveta, a danas ovaj grad na Sredozemnom moru svakodnevno „osvajaju” hiljade turista sa svih strana sveta. Za Barselonu kažu da je jedinstvena, umilna, čarobna, grandiozna, tajanstvena, umirujuća, bučna, zapanjujuća, širokogruda, gostoljubiva – rečju: neponovljiva

O Barseloni bi moglo da se napiše 1.001 priča, pa se opet ne bi sve reklo o ovom velelepnom gradu. U njoj se mogu sresti duhovi iberijskog naroda Lajetanaca i senke njihovog grada Barkena, antički Grci su tu imali koloniju Kalipolis, jedno vreme su je naseljavali Kartaginjani, a Rimljani su gradu nadenuli ime Barsino, po imperatoru Juliju Avgustu Faventiju Paternu. Menjala je gospodare i sopstvene vladarske dinastije sve do srednjeg veka, kada je došla pod špansku krunu, ali je zadržala samostalnost i sve osobenosti jedne celovite urbane sredine.


Barselona je glavni grad autonomne pokrajine Katalonije i nalazi se na severoistoku Španije, u dolini koja je okružena morem. U samom gradu živi 1,6 miliona ljudi, a s okolinom ima 3,1 milion stanovnika. Prijatna klima, bogato kulturno nasleđe, raznovrsna hotelijerska ponuda i velike mogućnosti za zabavu i uživanje privlače turiste preko cele godine.
Barselona je grad muzeja, starih palata, jedinstvenih arhitektonskh zdanja, katedrala, bazilika i crkava, uzavrelih kvartova, monumentalnih trgova, živopisnih parkova, prostranih šetališta, bučnih kafana i restorana, a naravno – i fudbala, jer je tu i čuvena Barsa. Kaza Mila ili La Padrera, Kaza Gaudi, Kaza Batiljo, katedrala Sagrada familija, parkovi Gueljo i Citadala, Trijumfalna kapija, i mnogi drugi, poznati su širom sveta.


 
crvendac_011

crvendac_011

Always a lady
MODERATOR
Sevilja - grad strasti, flamenka, koride i vina

Sevilja - grad strasti, flamenka, koride i vina

Večernje novosti



U Andaluziji je uz vino i nadu sve moguće. A, u Sevilji i više od toga! Najvažnija reč koju treba dobro zapamtiti pre odlaska u ovaj španski grad je "manjana" (sutra).

Jer, što se ne mora danas najbolje je ostaviti za sutra. U Sevilji dan počinje oko podneva, kada je već vreme ručku, a odmah posle toga je sijesta. Posle popodnevnog odmora počinje život, jer se tek odlaskom sunca svi rasane. Tada treba krenuti u pravo upoznavanje grada, u nekom od lokalnih restorana, gde služe tapase od puževa, zečeva, piletine i hobotnice sa ukusom belog luka, grožđa i maslina. Kada dođe vreme za večeru, svi su već siti i jedino što se tada traži je šeri, proziran kao sunčev zrak i sa mirisom mora. Kada žamor u restoranu prestane, vreme je da konobar kredom na drvenom stolu napiše "fiskalni" račun i gosti počinju polako da se razilaze uzanim, krivudavim, mračnim, hladnim ulicama. U Sevilji postoji zanimljiva izreka da vino čini dobro ženama kada ga piju muškarci. Ovo naročito važi za šeri.

Najlepša španska provincija proteže se čitavom širinom na jugu Pirinejskog poluostrva, a u ovoj najsunčanijoj, najšarenijoj, i najstrasnijoj španskoj provinciji najzanimljiviji od svih gradova je Sevilja.
Sevilja je lepa u proleće, iako se tada budi usnula strast koja razbuktava svađe koje se čuju iz malih stanova u uskim vijugavim ulicama. Sevilja je prelepa i leti iako na njenom asfaltu može da se isprži jaje. Još je lepša u jesen iako se tada održavaju najkrvavije borbe sa bikovima. Međutim, Sevilja je, bez sumnje, najlepši evropski grad zimi, jer je to poslednje utočište sunca koje uporno, dok se ostali gradovi bele od snega, obasjava kupole i krovove ovog grada dostojnog kalifa i kraljeva.

Sevilja je prestonica strasti. To najbolje dokazuje činjenica da su u ovom gradu živeli Karmen, Don Žuan i seviljski berberin. A, snaga koja pokreće svu tu strast su flamenko, španska gitara i vino. Ritam flamenku daju teško vino i laka gitara koja je vremenom u 19. veku prerasla u klasičnu gitaru čiji je zvuk učinio nadaleko poznatim Pako de Lusija. U odnosu na klasične, flamenko gitare su lakše, daju vazdušastiji zvuk, i uz tapšanje ruku i kastanjete, igračima daje savršenu podlogu da pokretima dočaraju bol, tugu i, tek ponekad, sreću. A, najbolji flamenko klubovi nalaze se u kvartu Bario de Santa Kruz. U podzemnim kafanama ovog kvarta je i temperamentna Karmen zavodničkim pokretima osvajala srca matadora.

Ovaj stari jevrejski kvart ima čisto bele kuće sa sakrivenim, raskošnim cvetnim dvorištima (patios). U ovom, najlepšem delu grada, nalaze se najstariji kraljevski dvorac Real Alkazar, katedrala Giralda (u kojoj je, navodno, sahranjen Kristifor Kolumbo), Arhiv Indijanaca, bučna pijaca, trg Salvador na kojem je Servantes nalazio inspiraciju i mnogi tapas-barovi. Ovde se nalazi i Kaza de Pilatos - dragulj andaluzijske arhitekture koju je stvarala armija najboljih maorskih i vizantijskih klesara, umetnika i zanatlija, čija dela svedoče o velikom bogatstvu koje se slilo u Sevilju u 16. veku, zahvaljujući otkriću Novog sveta. Tokom godina "zlatne mladosti" izgrađen je niz prelepih građevina koje i danas čine Mediteran najatraktivnijom destinacijom.

Katedrala Giralda nalazi se na mestu na kojem je do 12. veka stajala nekadašnja džamije Almohada. Sama katedrala, zvonik i dvorište su, takođe, maorska zaostavština. Radovi na hrišćanskoj katedrali, najvećoj u Evropi, počeli su 1401. godine i bio je potreban vek da bi se završila. Zvonik, omiljeno mesto turista, pošto pruža nezaboravan pogled na grad, 1198. godine izgrađen je kao minare, a u 14. veku je zamenjen hrišćanskim simbolima. Sadašnji izgled duguje dizajnu Hermana Ruiza iz 1568. godine. Na vrhu zvonika nalazi se bronzana figura Sudbine. Dvorište oduševljava sve posetioce zbog mirisa i hlada stotinu narandžinih stabala, kao i lepa fontana koja je nekada služila vernicima da se pripreme za molitvu u džamiji. Katedrala je spektakularno preuređena i ukrašena prelepim vitražima, mermerom i slikama Murilja.

Real Alkazar, kraljevski dvorac, takođe je kompletno rekonstruisan 1364. godine, jer je, naravno, sagrađen u stilu vladara dinastije Almohad. U roku od dve godine zanatlije i umetnici iz Granade i Toleda napravili su "kutiju" sa draguljima prepunu kolonada, prolaza, dvorišta, salona. Palata Pedro Prvi zanimljiva je jer je svaki vladar dodavao svoj stil. Recimo, Izabela je napravila salon posvećen Novom svetu, a Karlos Prvi je grandiozno i bogato dekorisao zgradu apartmana. Najspektakularniji deo je Salon ambasadora jer je urađen minucioznim radom koji šljašti od lepote. Čak su i stubovi prelepo dekorisani, kao i dvorište i hodnici, a vrt je leti savršeno utočište u srcu Sevilje.

Santa Kruz se može upoznati šetnjom, fijakerom ili tandem-biciklom. Ova mešavina starih zgrada pretvorenih u muzeje, butike, suvenirnice, kafiće i restorane pravi je praznik za oči.
U maorskoj Sevilji kvart Santa Kruz odbrambenim zidom bio je povezan sa Zlatnom kulom (Tore del Oro). Sevilja sve svoje bogatstvo može da zahvali reci Guadalkivir iz koje su polazili i u koju su se vraćali brodovi natovareni začinima, parfemima, svilom, kafom, duvanom i zlatom. Nekada glavna luka Sevilje, u koju se slivalo bogatstvo Novog sveta, El Arenal je sada miran deo grada u kojem se okupljaju turisti da bi videli Zlatnu kulu, legendarnu arenu za borbe sa bikovima, baroknu bolnicu Karidad i ručali šunku "iberiko" u baru "El Buzo" (Gnjurac).

Zlatna kula izgrađena je 1220. godine, a postavljen je i metalni lanac koji je štitio reku od gusarskih brodova. Kula je bila multifunkcionalna - bila je skladište za barut, kapela, zatvor i lučka kancelarija. U kuli je danas mali pomorski muzej i mogu se videti mape, oprema za navigaciju i ostale stvari bez kojih karavele nisu mogle da plove.

Slavna seviljska arena za borbe sa bikovima je veličanstvena "maestranca". Građena od 1761. do 1881. godine vredna je posete čak i za žene. Arena može da primi 14.000 posetilaca, koliko ih se i okupi kada nastupa čuveni matador Hozelito, lep, mlad, sa dobrim poreklom i lakom rukom, koji svaku borbu završi na ramenima obožavatelja. Većina korida se održava nedeljom uveče, a karte se kupuju na biletarnici na kojoj ne piše radno vreme. Odmah pored bolnice i kapele (u kojoj se matadori mole pre borbe), nalazi se muzej sa portretima slavnih matadora, posterima legendarnih borbi, kao i slikama koje je radio i Pablo Pikaso.
Andaluzija je posebna u svakom smislu i ovde je sve izraženije nego na drugim mestima - nebo je najplavlje, more najčistije, sunce najviše peče, muzika je najveselija, manifestacije su najbučnije. Ne čudi što svi vole Andaluziju.

BALET SMRTI
Borbe sa bikovima počinju u Uskršnju nedelju i završavaju se u oktobru. Korida ima tri stepena (tercija). Tokom prvog matador i pikadori na konjima izlaze u ring sa bikom. Zatim dolaze banderiljosi koji ubadaju prve štapove u bika i razdražuju ga za glavnu borbu. Na kraju se pojavljuje matador koji sa crvenim plaštom (muleta) izvodi graciozne korake (pases) kojima izaziva bika. Borba je završena kada matador samo jednim pokretom mačem (estokada) ubode bika u tačno određeno mesto u vratu. Kada se bik sruši na zemlju, matador mu seče uši i poklanja dragoj osobi. Još veća čast je večerati bele bubrege bika koji je stradao u koridi.
Borba sa bikovima je prava umetnost u kojoj bik nimalo nije žrtva. Bikovi za borbu (toro bravo) se posebno gaje, imaju pažljivo birano poreklo, jedu najbolju hranu i niko ne sme da ih plaši. Matador ima 80 kilograma, šljašteći kostim, plašt i jedan mač, a bik 500 kilograma, dva oštra roga i preku narav!
Bik može i da pobedi - ukoliko pokaže veliku hrabrost, kada publika počne da maše belim maramicama predsednik koride mora da ga pusti na slobodu.

PLOČICE AZULEŽO
Šarene pločice azuležo napravljene od sjajne keramike krase čitavu Španiju, ali su najlepše u Sevilji. Ovaj rad su doneli Maori u Sevilju i stvorili fantastičan mozaik sofisticiranih geometrijskih oblika u palatama. Reč "azuležo" dolazi iz arapskog i znači "mali kamen". Nove tehnike koje su uveli u 16. veku kasnije su se pretvorile u masovnu proizvodnju u dekorativne svrhe, kao što su saobraćajni znaci, fasade za radnje i reklame.
 
crvendac_011

crvendac_011

Always a lady
MODERATOR
Stara prestonica Španije - Toledo

Stara prestonica Španije - Toledo

20. Jan 2010.
gdestinacija.com

Ovo putovanje , kao i mnogo puta ulepšala mi je moja sestra Milica i agencija Putnik, za Toledo vam je nephodan sjajan vodič kakvog smo mi imali jer u suprotnom mežete se izgubiti. A, zašto sam izabral ovaj grad?

Toledo - grad tri kulture

Sedamdesetak kilometara južno od Madrida, ispred nas se ukazao jedan od najlepših gradova Španije i njena stara prestonica -Toledo. Kada mu priđete i ugledate ga ispred sebe shvatićete šta znači grad sa odličnim položajem. Čitav omanji grad svojevremeno sagrađen na brdu, u čijem podnožju ukrug teče reka Taho. Pre nego što u grad uđete, morate doživeti fantastičan pogled na Toledo - sa puta oko oboda susednog brda, inače vaša poseta gradu neće biti kompletna. Sve panoramske razglednice slikane su odatle, a pre njih i mnogi slikari, pogotovo čuveni El Greko, odavde su ovekovečili ovaj prelepi pejzaž. Zato me i ne čudi, kako ovaj gradić ima tako bogatu kulturološku i istorijsku baštinu.




Toledo važi za jedan od najtipičnijih, starih gradića Španije. Opasan je srednjovekovnim zidinama, sa prelepim ulaznim kapijama u grad, koje se otvaraju ka glavnom trgu Plaza de Zokodover. Posle vizuelnog osvajanja panoramom, čulo mirisa prepoznalo je badem. Toledo odiše tradicijom i starinom. Ono po čemu je poznat i danas, Toledo duguje Mavarima, koji su zasadili stabljike badema i čiji su plod mleli i dodavanjem šećera pravili marcipan. Doći u Toledo i ne probati marcipan, koji se ovde pravi u svim mogućim oblicima i bojama, puni žumancetom, medom, bundevom i šećerom, ili se (na mavarski način) pre modelovanja pomeša sa ceđenim sokom od pomorandže ili ružinom vodicom… zaista bi bio propust. Toplo preporučujem sladokuscima radnju” Santo Tome” za ručnu proizvodnju i oblikovanje marcipana, gde ćete čuti zanimljive priče o istoriji marcipana. Neki u Španiji tvrde da su za izum marcipana zaslužne španske kaluđerice, a ne Mavari. Iako, sam našla domaće kolačiće koje prave monahinje i kupila u samostanu, koje ćete pronaći ako zalutate toledanskim uličicama, mogućnost da su ga one i izmislile - manje je verovatna.
Nakon čulnih bombardovanja, krenuli smo u obilazak grada. Od glavnog trga, račvaju se brojne uske ulice sa po par kuća. Niti više ulica, niti manjeg grada za toliko ulica. Ali te ulice mogu da se podičiti arapskim kućama, sinagogama, palatama (Alkasar), gotskim crkvama, a zatim i manastirima (Konvento de Santo Domingo Antigo), te kućama u mudehar stilu - mešavini arapskog stila i gotike (kombinacija kamena i cigle). To je ono što Toledo čini jedinstvenim, on je zadrzao tradiciju i ambijent srednjovekovnog grada. Urbanistički je tako rešen da i današnja gradnja mora biti samo od opeke i kamena. Posle Rimljana i Vizigota, u Toledu su od 8. veka živeli Mavari, a tokom srednjeg veka i pre dolaska hrišćana, u gradu je postojala veoma značajna jevrejska zajednica. Zbog toga i danas u gradu možete videti dve sinagoge De Santa Marija la Blanka i Del Transito, gde možete videti muzejsku postavku istorije Jevreja na Iberijskom poluostrvu. Osim jevrejskih sinagoga, u Toledu postoje malobrojni ostaci mavarskog nasleđa, kao što su Meskita del Kristo de la Luz iz 10. veka - jedina preostala džamija kojoj su hrišćani promenili ime i palata Taljer del Moro. U ovom delu Starog grada, nalaze se mnoge prodavnice suvenira, specifičnih za grad. S obzirom na to da se ovde kuju i prave mačevi, možete ih kupiti po ceni od 25 do 600 eura. U radnjama koje ih prodaju naći ćete ih iz svih perioda: od templarskih, krstaških, viteških pa sve do kopija onih koji su korišćeni u holivudskim filmovima sa srednjovekovnom ili borilačkom tematikom. Možete kupiti i kompletan viteški oklop, srednjovekovne štitove sa grbovima, buzdovane koji kao da su izašli iz nekog muzeja.




Najčuvenija crkva Toleda svakako je gotska Katedrala, gradjena od 13. do 15. veka, u kojoj osim grandiozne unutrašnjosti i riznice sa crkvenim predmetima od zlata, platine i dragog kamenja, obavezno trba posetiti muzejski deo. Tu sam se i najviše zadržala. U muzeju se nalaze neke od najlepših slika El Greka, Ticijana, Rubensa, Karavađa i drugih. Osim nje, još jedna crkva koju obavezno treba obići je Iglesia de Santo Tome, u kojoj se nalazi najčuvenija slika El Greka “Sahrana grofa Orgaza”.

Inspiracija mnogih umetnika, u Toledu je našao mir i slikar Dominikos Teotokopulos. Rođen na Kritu, studirao u Italiji, u Toledo dolazi kao dvorski slikar španskog kralja Filipa II, da bi radio ikonostas na čuvenom projektu za Sant Lorenso del Eskorijal, gde dobija nadimak El Greko, na špansko znači “Grk”. U Toledu postoji kuća za koju se tvrdi da je mesto gde je živeo - Muzeo del Greko, pa se na tom mestu nalaze i njegovi radovi.



Najveće otkrovenje grada predstavljaju piktoresne obale reke Taho, tako blizu, a tako daleko od gužve u centralnom istorijskom delu grada, na vrhu brda. U samom podnožju, ispod srednjovekovnih mostova Puente de San Martin i Puente del Alkantara, koji spajaju Toledo sa susednim brdom, duž čitave obale oko Starog grada, postoji šetalište, to jest zemljani putić, za koji izgleda znaju samo lokalci, jer turista uopšte nema. Dok vam pogled iz podnožja, sa jedne strane dopire do toledanskih kuća čije fasade vise na litici oko 150 metara iznad vas, sa druge strane reke, u visokim stenama gnezde se ptice, a rečicom plove patke i guske. Na nekoliko mesta duž reke, a da bi je usporile (radi snadbevanja grada vodom), još u staro vreme napravljene su kaskade pored kojih se sa druge strane obale nalaze ostaci arapskih mlinova. U kasno letnje popodne, seli smo kraj jedne od njih i uživali u huku reke hladeći stopala u plitkoj zelenoj vodi. Na obodima reke, van gradske gužve, postoji nekoliko kuća u kojima ljudi žive na potpuno drugačiji način od svojih sugrađana u centru, samo 100 metara iznad. Zalivaju se bašte, hrane guske i sedi na klupama pored reke, u gotovo idiličnoj atmosferi. Sa ovom slikom odlazim iz Toleda u Madrid.




 
Poslednja izmena:
crvendac_011

crvendac_011

Always a lady
MODERATOR
Toledo - dragulj španske krune

Toledo - dragulj španske krune

Ljepota.ba 22.01.2010 08:25


Toledo je grad prebogate istorije i član popisa UNESCO-ove svetske baštine i pravi je dragulj u španskoj kruni! Tek 70-ak kilometara udaljen od Madrida, predstavlja nezaobilazno mesto za jednodnevni izlet.

Toledo je pre svega grad prebogate istorije. Sveti grad, Imperijalni grad, Grad tri kulture... dug je popis naziva, što samo odražava kulturno bogatsvo ovog mesta. Od osnivanja je uživao velik značaj, ponajviše zahvaljujući iznimnom strateškom položaju, odakle se odlično kontroliše središnji dio Pirinejskog polutoka.
Brežuljci Toleda s tri su strane okruženi rijekom Tajo, svakako ne najljepšom rijekom koju ćete vidjeti. Krajolikom dominiraju Alcazar, prva četverougaona tvrđava s tornjevima na svakom uglu, i impoznatna Katedrala, posebno lijepa po noći, radi odličnog osvjetljenja. To je druga najveća katedrala u Španjolskoj, odmah nakon one u Sevilli, a gradila se gotovo tri stoljeća! U njoj možete pronaći djela nekih velikih umjetnika, kao što su Goya i El Greco.
Prizor koji ugledate pri dolasku u grad, brdo načrčkano historijom – stare kamene kuće, tornjevi, crkve, džamije, sinagoge – rijetko koga će ostaviti ravnodušnim! Već na ulazu vas dočekuju brojna impoznatna vrata, od kojih izdvajamo Puerta Nueva de Bisagra, koja su sagradili Mauri, renovirali Španjolci u 16. stoljeću, a izgledaju poput malog dvorca.
Hodajući uskim ulicama Toleda zaista možete osjetiti duh nekih davnih vremena, mističnost Svetoga grada! Ovaj naziv grad duguje tome što su ga osvajale i nastanjivale tri kulture – kršćani, muslimani (Mauri) i židovi.
Procvat je zapravo doživio za tri stoljeća vladavine Maura, koji su prakticirali, za tadašnje vrijeme, prilično neuobičajenu vjersku toleranciju. Sve su religije živjele miran suživot, što je dovelo do toga da ćete na tako malom prostoru vidjeti kombinaciju renesansnih crkava, sinagoga i džamija. Arapi su izvršili i veliki utjecaj na nauku, ne samo Toleda, već i cijele Europe. Naime, nakon pada Maura sačuvani su njihovi spisi koji su se nalazili u toledskoj knjižari, za koje su mnogi vjerovali kako su izgubljeni. Tu su bila djela velikih grčkih filozofa, ali i arapskih naučnika.
Padom Toleda u 11.veku ruke kralja Leona i Kastilje, postaje prijestolnicom Kastilje, a nakon ujedinjenja s Aragonom, početkom 16. veka, i cijele Španjolske. Taj je status uživao do 1565. godine, kad je Madrid postao glavnim gradom svih Španjolaca.
16. vek nije doneo samo politička prevrtanja, već i El Greca, slavnog grčkog umjetnika, koji je svoja najbolja djela ostvario u Toledu, a dio ih se danas čuva u njegovoj kući-muzeju u samome gradu. El Greco je stvorio mnoga mračna djela, zagonetna, čime je samo dodao dodatnu dozu mističnosti ovom gradu, a kažu i da je bio inspiracija velikom Picassu.
Spomenimo i da se ovdje održalo dosta crkvenih koncila, a toledski nadbiskup je dugo vremena bio vrhovni biskup Španjolske te se Toledo i danas smatra crkvenim središtem te države.
Imperijalni grad je čuven po proizvodnji čelika i po mačevima od istog materijala. Danas se njime koriste i u Hollywoodu, a vi ga se možete dokopati po cijeni od stotinjak eura naviše, dok se kopije mogu naći već za 10-ak eura. Kako biste bili sigurniji da je riječ o originalu, potražite natpis ´Made in Spain´, jer na mnogima piše Toledo, što vam nikako ne garantuje da zaista i jesu otamo!
I možda da vas upozorimo da vam jedan dan nije dosta za detaljno upoznavanje Toleda. Uostalom, kažu da su noći u ovom gradu posebne, jer nema gužve i toliko turista, a prazne vas ulice vraćaju u neka davna, zaboravljena vremena!
 
crvendac_011

crvendac_011

Always a lady
MODERATOR
Iberijsko poluostrvo - lepote kraljevskih gradova

Iberijsko poluostrvo - lepote kraljevskih gradova

Press 08.02.2010 10:45



Lisabon i Batalja u Portugalu, te španske pokrajine Kastilja i Leon koje su skrajnute sa turističkih mapa, gradovi Salamanka, Segovija i Madrid, istorijski su najznačajnija odredišta Iberijskog poluostrva

Iberijsko poluostrvo, koje zauzimaju Portugal i najvećim delom Španija (uz Andoru i Gibraltar), zbog svoje veličine, ali i bogatog istorijskog i kulturnog nasleđa, specifičnosti i kontrasta, ne može da se obiđe u samo jednoj, ma koliko dugoj poseti. Jedan od mogućih izbora, za prve prolećne dane i one koji nisu isključivi ljubitelji sunca i plaže, jeste i obilazak kraljevskih gradova ovog poluostrva.

Palate i zaostavština Maora

Neodoljivost Portugala leži, pre svega, u njegovom staromodnom šarmu, a Lisabon deli nepodeljenu ljubav svih koji su ga posetili. Treba videti glavnu gradsku aveniju, park Eduarda VII, Trg markiza De Pombala, Rosio i Restauradores, ploviti rekom Težo u zoni Trga Komersio, pored kule Belem i spomenika Navigatorima.


Iz Lisabona treba otići na izlet u Sintru, elegantni gradić u kome su zbog prijatne klime portugalski kraljevi provodili leta. Zbog bogato ukrašenih palata, senovitih šuma i ruina maorske kule iznad uspavanog seoceta, Sintra je kao iz bajke. To je i mesto koje je lorda Bajrona inspirisalo za poemu „Putovanje Čajlda Harolda". Grad je pod zaštitom Uneska, a jedna od najinteresantnijih građevina je bizarna i prelepa palata Da Pena, najpotpuniji primer portugalske arhitekture iz romaničkog perioda. Smeštena je na stenovitom vrhu, a do 1839. tu su bile ruševine manastira Nostra senjora da Pena. Tada je kupio kralj Konsort dom Fernando Drugi od Saksa Koburg-Gota i izgradio ovu čudesnu palatu.
Sledeća stanica je Batalja u kojoj se nalazi dominikanski manastir iz 14. veka, čuven po raskošnom manuelinskom stilu - sa osobenostima prelaza gotske u renesansnu umetnost. Obavezno treba videti i Koimbru, jedan od najstarijih univerzitetskih gradova u Evropi i prestoni grad portugalskih kraljeva, ukotvljen na obalama reke Mondego. Portugalski deo ture završava se u Portu, glavnom gradu severnog dela zemlje i jednom od najstarijih na Iberijskom poluostrvu, po kome je Portugal dobio ime. Treba videti katedrale iz 12. i 13. veka, 75 metara visoku Klerigoš kulu, Trg Umberta Delgada, železničku stanicu „Sao Bento", Ribeiro istorijsku četvrt na obali reke Douro, koja se, zahvaljujući živopisnoj arhitekturi, nalazi na listi svetske kulturne baštine.


Renesansa i „Zlatni grad"



Put se nastavlja ka Španiji i pokrajini Kastilja i Leon. To je Španija bez stereotipa, prozor u dušu ove zemlje. Neki od najlepših gradova nalaze se baš tu, uzdižući se ih usamljenih polja centralne Španije. Dobro sakrivena s utabanih turističkih staza, ona je za one koji žele da otkriju nešto o čemu nisu mogli ni da sanjaju da postoji. Salamanka je jedan od najlepših renesansnih gradova Evrope i grad s najstarijim univerzitetom u Španiji (osnovanim 1218. godine). Grad je svrstavan, posle Bolonje, Oksforda i Pariza, u četvrti vodeći univerzitetski centar, kada doživljava pravi kulturni i arhitektonski procvat. Tada dobija i naziv „Zlatni grad", po specijalnom pesku od koga su izgrađene fasade mnogih građevina.
Treba videti: Španski trg, „Kuću školjki" - karakterističnu po kombinaciji gotske i tipične španske renesansne arhitekture, univerzitet, staru romaničku i novu katedralu. Put se nastavlja ka Avili. Grad se nalazi na 1.100 metara nadmorske visine, najviši je u Španiji, a prepoznatljiv je po dugim zidinama srednjovekovne tvrđave, najbolje očuvane u Evropi. Avila je poznata i kao mesto rođenja svete Tereze Avilske, zaštitnice reda Karmelićanki i velike reformatorke katoličke crkve.


Penelope Kruz i Madona

Segovija se takođe nalazi na listi svetske kulturne baštine i jedan je od najživopisnijih gradova Španije. Simboli grada su: najbolje očuvan rimski akvadukt, velelepni dvorac Alkazar de Segovija, nastao u 12. veku (poslužio kao inspiracija Voltu Dizniju). Dvorac Alkazar poznat je i po tome što je upravo tu španska kraljica Izabela obećala finansijsku pomoć Kolumbu u osvajanju novog kontinenta.
Konačno vibrantni Madrid. Nijedan grad na planeti nije toliko živ i koji kroz svoju energiju šalje jednostavnu poruku: mi stvarno znamo kako se živi. Da je žena, Madrid bi bio nešto između Penelope Kruz (prelepo i tipično španski) i Madone (sve bolja što je starija). Da je muškarac, trebalo bi da bude Havijer Bardem (ne najlepši na svetu, ali s nečim posebnim, neodoljivim). Provod je zagarantovan, ali ipak treba nešto i obići: Španski trg, spomenik Migelu Servantesu, Gran Via, Kalje Major, Puerta del Sol, Trg Cibelije, Prado... I tu završite put. Ostale tajne magične Španije ostavite za neki sledeći dolazak.


 
Julkica

Julkica

Član
Španska ostrva-lud provod!

Španska ostrva-lud provod!

Ako pod savršenim odmorom podrazumevate sunčanje na predivnim plažama i druženje s mladim ljudima na žurkama koje traju po „25 sati dnevno"...



...onda su Majorka, Ibica i Kosta Brava idealna mesta za vas. Majorka je jedno od Balearskih ostrva koje je poznato po prelepim plažama, a glavni grad Palma i po dobrom provodu. U slučaju da vam tamošnji elitni klubovi i diskoteke nisu dovoljno zanimljivi, valja znati da se odande trajektom za oko dva sata stiže i do Ibice.
Ibica je svuda u svetu sinonim za jednu veliku žurku. Neke su tihe uvale u kojima možete da se osamite, dok su druge hit mesta krcata ljudima. Tu žurke traju po ceo dan, što je samo zagrevanje za noć koja predstoji. Grad Ibica je centar svih poznatijih klubova, kao sto su Space, Pacha, Cream...
Ulaz u diskoteke naplaćuje se između 35 i 50 evra, ali kafe-klubovi koji se nalaze na samoj plaži ne naplaćuju ulaz.Na Kosta Bravi najpopularnije letovalište je Ljoret de Mar koji vrvi od diskoteka i barova koji su uvek puni. Jedina mana je što prodavnice rade samo do 22 sata i što se cigarete mogu naći smo po automatima u barovima.Svi turistički gradovi u Turskoj imaju takozvane „bar steetove" - ulice pune kafića, klubova i diskoteka. Bodrum, osim što ima luku za feribote koji prevoze na grčko ostrvo Kos, ima i plutajući disko „Bodrum Club". To je veliki katamaran staklenog dna kroz koje snažni reflektori osvetljavaju noćno more.

Izvor:Svet u slici i reci
 
crvendac_011

crvendac_011

Always a lady
MODERATOR
Uživanje u čarima Ljoret de Mara

Alo 19.03.2010 09:08



Ljoret de Mar je jedno od najpopularnijih mediteranskih letovališta i svakako najživlje mesto za odmor na ovom delu španske obale.

Malo turističko letovalište sa 17.000 stanovnika nalazi se u provinciji Katalonija i izuzetno je popularno kod mladih zbog obilja barova i klubova.
Ljoret je zanimljiv i kao porodično odmaralište, jer pruža dosta zanimljivih sadržaja za decu. Ovde se nalaze jedan od najvećih akvaparkova u Evropi, vodeni zoološki vrt i tematski park „Portaventura“. Ljoret je udaljen od Barselone svega stotinak kilometara i smešten je 150 kilometara južno od francuske granice.

Šoping

U Ljoret de Maru postoji širok asortiman svih vrsta proizvoda. Pored turizma za Ljoret je trgovina druga delatnost po važnosti. Tokom cele godine se održavaju razni sajmovi kao što su „Botiga al Carrer“, gde lokalne trgovinske radnje prodaju svoje proizvode, zatim sajam venčanja „Un i Un“, srednjovekovni sajam... Radno vreme prodavnica od ponedeljka do subote je 9-13.30, sa pauzom do 16 časova, otkad rade sve do 20.30.

Ponude agencija

- Ukoliko ste za odlučili za odmor u Španiji, preko agencije „Plana turs“ možete boraviti 13 dana, odnosno osam noćenja u hotelu „Santa Ana“, po ceni od 205 evra po osobi. Za ovaj novac bićete smešteni u dvokrevetnoj sobi, sa doručkom, u hotelu kategorizovanom sa jednom zvezdicom. U cenu od 205 evra uračunat vam je i povratni autobuski prevoz visokom turističkom klasom i usluge turističkog vodiča.
Dodatni troškovi:
- međunarodno zdravstveno osiguranje - 10 evra
- Agencija „Rapsodi travel“ takođe u ponudi ima dvanaestodnevno uživanje u Ljoretu, po ceni od 289 evra po osobi. Ova cena podrazumeva boravak u dvokrevetnoj sobi, u hotelu kategorizovanom sa tri zvezdice, koji se nalazi u samom centru grada, sedam noćenja sa doručkom i povratni prevoz luksuznim autobusima.
Dodatni troškovi:
- međunarodno zdravstveno osiguranje - 10 evra
- Agencija „Klio putovanja“ za cenu od 345 evra nudi 11 noćenja, odnosno sedam dana boravka u sezoni, u hotelu kategorizovanom sa tri zvezdice. Za ovaj novac dobićete polupansionsku ishranu, autobusko proputovanje i boravak u Italiji, Francuskoj i Španiji, razgledanje prema opisu programa sa uključenim obilaskom Milana, Barselone, Venecije, Đenove, Nice, San Rema, Monaka i Figuerasa.
Dodatni troškovi:
- međunarodno zdravstveno osiguranje - 900 dinara
Fakultativni obilasci i posete:
- Špansko selo - 6 evra
- Nou Kamp - stadion
Barselone 13 evra
- Flamenko veče - 25 evra
- Dalijev muzej u Figuerasu
- 11 evra
- Fakultativni odlazak u Barselonu - 20 evra
- Akvarijum u Barseloni - 16 evra
- Fakultativan odlazak u Barselonu šestog dana - 15 evra

Prevoz

S obzirom na to da mesto nije naročito veliko, najbolje ga je istražiti pešice. Međutim, ukoliko želite da obiđete i Barselonu, dostupne su vam taksi usluge, gradski prevoz, kao i mogućnost rentiranja automobila. U Ljoretu postoje taksi vozila sa četiri i sedam mesta za sedenje i prepoznatljiva su po boji sa zelenom štraftom po sredini. Cena pređenog kilometra iznosi oko 0,50 evra.

Restorani

Ljoret de Mar je uvek bilo mesto spoja različitih kultura i tradicija, što se najviše ogleda u širokoj gastronomskoj ponudi. Lokalni restorani uvek u ponudi imaju svežu ribu i morske plodove, ali rado prihvataju svetske trendove i u jela dodaju razne nove arome i začine iz celog sveta. Za strastvene ljubitelje hrane tu su dva gastronomska događaja koja se održavaju svake godine: „Rice Festival“ i „Cuina de l‘Art Festival“. U Ljoretu, kao i u celoj Španiji, pauze za jelo su nešto kasnije u odnosu na druge evropske zemlje. Doručak je negde između 9 i 11 sati i obično je veoma lak. Ručak je od 13.30 do 15.30, a večera od 20.30 do 22.30 sati. Restorani su otvoreni upravo u ovo vreme, a neki rade i do 24 časa.

 
crvendac_011

crvendac_011

Always a lady
MODERATOR
Vamos a la Playa - divne plaže i provod za uživanje

Vamos a la Playa - divne plaže i provod za uživanje

24 sata 27.03.2010 11:33



Kosta Brava je deo severoistočne Katalonije. Reč 'costa' na katalanskom i španskom znači obala, a 'brava' 'surova' ili divlja
Kosta Brava je deo severoistočne Katalonije. Reč „costa” na katalanskom i španskom znači „obala“, a „brava” „surova“ ili „divlja“. Spoj prijatne klime leti i izvanrednih plaža iskorišćeni su za izgradnju brojnih hotela i apartmana u primorskim mestima kao što su Tosa de Mar, Ljoret de Mar, Blanes. Kosta Brava je i odlična destinacija za mlade, sa mnoštvom barova i dikoteka, mesta za šoping po pristupačnim cenama. Cenkanje je preporučljivo. Jedna od ponuda domaćih agencija je i hotel sa tri zvezdice „Angelbel Park”. Preko agencije „Spirit travel“ paket aranžman avionskim prevozom, sa 14 polupansiona, košta 629 evra.

Majorka
Majorka je najveće ostrvo u Španiji. Nalazi se u Sredozemnom moru i pripada Balearskim ostrvima, zajedno s Ibicom, Menorkom i Formenterom. Bistro more, prelepe peščane plaže, skrivene lagune duž obale duge 554 km, borove šume, palme ali i planinski venci – sve na jednom mestu. Majorka je ostrvo uzavrelih dešavanja, omiljena destinacija trendsetera, spoj današnje civilizacije i istorije duge deset vekova, prostranih borovih šuma i kamenih plaža na zapadu, prelepih uvala na istoku i dugih peščanih plaža na severu i jugu. „Filip travel“ organizuje letovanje u okviru koga ćete putovati avionom i 11 noći biti smešteni u apartmanima „Ferrera Beach” sa četiri zvezdice, a polazak 18. juna košta 489 evra.

Ibica
Na prvi pogled učiniće vam se da ste došli u mali raj na zemlji, gde ćete se opustiti i prepustiti odmaranju. Palme, brodići, predivne plaže... sve miriše na jedan kvalitetan letnji odmor. Ali, kad zamaknu poslednji zraci sunca, ostrvo doživljava potpunu transformaciju. Postaje mesto razuzdanosti, bezbrižnosti i užitaka kojima se svi prepuštaju bez mnogo razmišljanja. Ulice se pune ljudi, žamor i gužva na sve strane, krcate diskoteke, kafići, kostimirani mladići i devojke. Preko agencije za mlade „Go2traveling“ možete da letujete u apartmanima „Mira Mola” na Ibici, u aranžman je uključeno 10 noćenja i autobuski prevoz, a cena je od 429 evra.

 
Torrent Maniak

Torrent Maniak

MODERATOR
Naročito Ibiza,prošle sam se godine proveo......ma nemam reči.....nažalost,otputovao sam početkom uskršnjeg raspusta sa decom i devojkom,ali,morao sam da se iz privatnih razloga,vratim već u ponedeljak.Klinci su se vratili pre jedno dva sata,jeste bilo oblačno,povremeno padala kiša,sad mi pričaju,ali bilo im je super......Neznaju odakle da krenu......Ludi provodi na plažama,naročiti uveče,posle 10,uobičajeno je da vidiš nekog pevača,glumca.......ma......treba otići i doživeti,ja sam imaoi,bože zdravlja,imaću je krajem maja,kad idemo samo ja i Tamara,a deca ostaju da čuvaju dedu,biće valjda lepše vreme,a i slika........
 
Top