Šta je novo?
Učlanjen(a)
08.02.2009
Poruka
5.538
Dakle, ja ću sad stvar da uprostim i prizemljim!
Matematika ne mora da se voli, mora da se zna! Sve oko nas je matematika!
Ako ne znaš tablicu množenja i deljenja svaka baba na pijaci može da te pređe! Pica je savršeni krug koji se sastoji od oštrih, pravih, tupih ili opruženih uglova u zavisnosti kako je sečete... Ima tu još gomilu životnih primera ali mi u sitne sate ovo pada na pamet...
Znači, matematika mora da se zna! Kada uđete samo malo u tematiku videćete da je vrlo zabavna, interesantna i - laka!
Nije matematika samo minus i plus, sinus i kosinus. Ja gledam na matematiku kao rešavanje problema koji je ispred tebe. Da sagledaš sve činjenice i logički dođeš do rešenja (izračunaš ili zaključiš šta treba) ;)
 
Član
Učlanjen(a)
16.05.2010
Poruka
2
Učenik sam V razreda i najlepše molim za kompletan postupak izrade i rešenje sledećeg zadatka:

"U jednoj školi ima 640 učenika. Koliko je dečaka, a koliko devojčica ako se zna da je 2/5 broja devojčica jednako 2/3 broja dečaka?"
 
Član
Učlanjen(a)
12.02.2010
Poruka
357
Učenik sam V razreda i najlepše molim za kompletan postupak izrade i rešenje sledećeg zadatka:

"U jednoj školi ima 640 učenika. Koliko je dečaka, a koliko devojčica ako se zna da je 2/5 broja devojčica jednako 2/3 broja dečaka?"

Označimo sa x -om broj dečaka, a sa y - om broj devojčica.

Onda je 2/5*y = 2/3*x !
Unakrsnim množenjem dobija se 10x=6y !

Sustemom linearnih jednačina ovaj zadatak je moguće rešiti.
Naime, sistem izgleda ovako:

10x-6y=0
x+y=640 Druga jednačina se pomnoži sa -10
.
_____________
10x-6y=0
-10x-10y=6400
_____________
-16y=6400
y=400

10x-2400=0
X=240

Broj devojčica je 400, a broj dečaka 240.
 
Član
Učlanjen(a)
18.02.2010
Poruka
4.696
Sam početi učiti matematiku je teško i obeshrabrujuće zbog u pravilu slabog i nedovoljnog predznanja. Zato je najbolje uzeti instrukcije na kojima se osvježi i dopuni predznanje te dobije vjetar u leđa za samostalno učenje. Iliti narodski rečeno: teško je raditi treći kat zgrade ako ti fali prvi i drugi kat.
 
Član
Učlanjen(a)
12.09.2009
Poruka
517
Volim da pročitam nešto novo kada je o matematici reč, jer sam od onih koji ratuju sa njom :). Hvala Rubikonu na postovima. Evo našta sam ja u borbi naišao, sobzirom da je ceo svoj život ova civilizacija posvetila broju, matematici i astronomiji a nije poznavala najobičniji točak.

Sistem brojeva kulture Maja

Počinje sasvim prosto, jer je sistem brojeva Maja bio sasvim jednostavan: za jedinicu stavljali su tačku, za dvojku dve tačke, i tako dalje. Za peticu su stavljali crticu, do devetke su stavljali onaj broj tačkica koji je je odgovarao 5 (crtica) + tačkica (ovo sam malo modifikovao jer ipak je kasno). Desetka se pisala sa dve crtice. Sve do broja petnaest koji se obeležavao sa tri crtice a ostali brojevi (posle 15) kao tri crtice i tačkice iznad. Sve do broja dvadeset. Nula je pisana kao stilizovani puž. Nije daleko od Morzeove azbuke (dakle brzo pisano), to izgleda ovako:

2s41u.jpg


Da i dalje ide ovako jednostavno, ne bih vas morao unapred upozoravati. Lako je razumljivo da bismo mi to žarko želeli, ali Maje nam nisu ostavile ništa drugo od svojih saznanja, pa tako ni višu matematiku. Pored jednostavnih redova brojeva sličnih Morzeovim znacima pisali su stotine glifa s brojevima i glavama bogova, koje su svaka za sebe predstavljale neku brojčanu vrednost. Ovaj zamršeni deo aritmetike Maja shvataju samo speicalisti (možda!?) posle dugogodišnjeg studiranja: taj deo-neka je hvala Kukulkanu!- kod ovog posmatranja možemo zaboraviti.

Mi računamo decimalnim sistemom, koji smo izveli prema naših deset prstiju. Maje su operisale sa dvo decimalnim sistemom, odnosno vigesimalnim sistemom. Prvi stupanj teškoća već se nazire.
Ako iza ‚‚1" stavimo ‚‚0" dobijamo ‚‚10", ako stavimo dve nule dobijamo 100, i tako redom potenciramo deseticu

Nula iza jedinice kod Maja ne daje ‚‚10". Majama je jedan ‚‚1" plus jedna ‚‚0" značilo baš ono što stoji: ‚‚1" i ‚‚0", tj. jedan i ništa.
Naši brojevi čitaju se zdesna na levo, svako sledeće mesto brojke izražava u tom nizu veću potenciju broja. 4327 znači - sedam jedinica, dve desetice, tri stotine, četiri hiljade. Dolazimo do sledećeg problema. Maje su pisale u vertikalnim kolonama odozdo preme gore, pri čemu je u svakom višem redu vrednost postajala veća za potencijalnu dvadeseticu. To bi izgledalo ovalo:

64000000
3200000
160000
8000
400
20
1

Otišlo se predaleko? Ni u kom slučaju, jer su potvrđeni brojevi do 1 280 000 000.
Broj ‚‚19" se pisao sa tri crtice i četiri tačkice iznad ali kako se pisalo ‚‚20"? U donjoj koloni ispisivale su Maje jednu nulu, i ona je značila ‚‚ništa jedinica" a iznad te nule (u sledećjoj, višoj koloni) stajala je jedinica za ‚‚jedna dvadesetica". Broj ‚‚40" pisao bi se s nulom u najnižem redu i s dve tačke iznad nje, što bi značilo ‚‚dva puta dvadeset".

Ovaj način pisanja je jednostavniji od svega što je izmislio Stari svet. Ni Rimljani ni Grci nisu poznavali vrednost ‚‚0". Rimljani su pisali brojke slovima, pa je 1848. izgledalo MDCCCXLVIII. Takvi redovi slova nisu se mogli niti potpisivati niti sabirati, niti je sa njima bilo moguće deljenje i množenje. Za ove računske operacije nedostajala je - po svom pronalasku genijalna - nula, koja ima svoje nezamenljivo značenje u decimalnom i vigesimalnom sistemu. Evropljani su preuzeli nulu tek oko 700. godine nove ere od Arapa, koji taj pojam duguju Indijcima, a ovi su veštinu računanja učili od ‚‚bogova".

Slobodan Dželebdžić - ‚‚Svedočenja o kulturi iščezlih civilizacija"
Beograd, 2001.

Dodato posle 10 Sati 49 minuta:
--------------------------------------------------------------------------

Evo kako Vedski (indiski sveti) spisi opisuju matematiku za decu. Pored nekih olakšica u računanju osnovinh operacija, meni je najzanimljivijia tehnika učenja tablice množenja sa 9 u sistemu od 1 do 10. Kako stoje predanja, u spisima se prenosi: Uzmite ruke i okrenite dlanove prema spolja, tj. gledajte i levu i desnu ruke u nokte. Brojanje počine sa malim prstom leve ruke i završava se sa malim rstom desne ruke. Uzećemo primer 4x9. Skrivićemo četvrti prst (počevši brojanje od malog prsta leve ruke), odnosno kažiprst leve ruke. Tako da sada imamo mali, domali i srednji prst koji su pravi, kažiprst koji je iskrivljen i palac koji prav na levoj ruci i 5 ispravljenih prstiju na desnoj ruci. Računica je ovakva: Svi prsti koji se nalaze sleve strane oborenog prsta su desetice a svi ispravljeni prsti sa desne strane oborenog prsta su jedinice.

Dakle u računici 4x9 tri prsta sa leve strane su desetice tj. 30 i 6 prstiju sa desne strane oborenog kažiprsta tj. 6. Dakle rešenje je 36.

I ono što je zanimljivo još vezano za množenje sa devetkom jeste da konačni rezultat kada se sabere između sebe daje opet 9. Stoga je 9 u mnogim narodima i civilizacijama smatrana kao sveti broj.

372 x 9 = 3348
3+3 i 4+8 = 6 + 12 = 18 -> 1 + 8 = 9
 
Poslednja izmena:
Član
Učlanjen(a)
12.09.2009
Poruka
517
A inače, ne volim kada je moj post poslednji, jer onda izgleda kao da sam zatvorio temu, a ono u stvari nije ni otpocela. Pišite bre ljudi :lol: :mrgreen:
 
MODERATOR
Učlanjen(a)
14.09.2009
Poruka
8.466
[WARNING]Dozvoljeno je postavljanje linkova za tekstove i video snimke, ali nije za druge sajtove.[/WARNING]
 
Član
Učlanjen(a)
13.10.2009
Poruka
897
Ja imam jedno pitanje.
Kako je najbolje da ucim matematiku?
I takko o tome...

Tako što ćeš prvo da uzmeš usranu motku pa udri udri po nesposobnim nastavnicima i profesorima , a ne platu nisu oni nizašta. Čast izuzecima ali ja takvog nisam našao. Onda ćeš da sedneš na internet i prokrstariš za video tutorijalima i e knjigama da vidiš kako strani eksperti objašnjavaju matematiku. Od brojeva do Vrhunske matematike. I konja bi mogao sada da mi matematika treba mogao da naučim. IMAM više gigabajata što videa što e-knjiga mat i fizike ali mi sada na žalost ne treba. Ova biblioteka mi je trebala ka sam ja išao u školu a ne .... neću da otvaram staru ranu. Matematika, nisu oči Fizike kako amateri kažu. Već duša Fizike.
Sada ja bih počeo od početka -osnova- brojev, razlomci, aritmetika, algebra. Pa geometrija - trigonometrija. Funkcije-grafik -izvodi - integrali - diferencijalne jednačine. Da imam softver za matematiku napravio bih sajt o matematici., a ne školske babe.

(Ebook-Pdf) - Mathematics - Fundamentals Of Engineering
1001_20Math_20Problems_202nd_20ed_20_2004
0470421312 Pre-calculus1
Bob.Millers.Algebra.for.the.Clueless.2ed.Jul.2006--007147366
CALCULUS DEMYSTIFIED
clueless
clueless2
Discovering_algebra
DOE-HDBK-10141-92_20Fundamentals_20Handbook_20Mathematics_20
Engineering_Mathematics_4E
Math_Proofs_Demystified_-_2005
Maths_A_Student_s_Survival_Guide
MindMagic
Pre-Algebra Demystified 0071439315
Pre-Calculus_Demystified
Tang K.T. Mathematical Methods for Engineers and Scientists 1 2 3
Thomas' Calculus, 11th Edition
Trigonometry Demystified
A_Course_in_Mathematics_for_Students_of_Physics_Volume_1
Algebra_20Demystified
All the Mathematics You Missed
Basic Math & Pre-Algebra For Dummies
Basic_Engineering_Mathematics
Basic_Geometry_by_Birkhoff_and_Beatley
Calculus_for_dummies_Maths(0764524984)
Differential Equations Demystified
Differential_Equations_For_Dummies
elementarna Algebra shauma
i još mnogo mnogo mnoogoo toga sve predivna matematika.
 
Član
Učlanjen(a)
28.10.2010
Poruka
1
Osnovna ivica pravilne trostrane piramide je 3 cm. Bocna ivica je 5 cm. Odredi P i V . Molim da mi brzo odgovorite sa postavkom i objasnjenjem.
Poz Usko.
 
Top