LEGEND
Učlanjen(a)
06.08.2009
Poruka
24.424
tablicaprazno.gif
[TABLE]
[TR]
[TD="class: careertitle"] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: careertitle, width: 81%"]Bolesti i nametnici[/TD]
[TD="width: 19%"]
pozadinahorizontalno.gif
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][FONT=Geneva, Arial, Helvetica, san-serif][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Da bismo izbjegli napad bolesti i štetnika na bonsai drveće, obraćamo pozornost na slijedeće:[/FONT][/FONT][/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][TABLE="align: center"]
[TR]
[TD][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Bolestima i štetnicima više podliježu slabašne i premekane biljke.
- Previsoka vlažnost zraka podstiče napade gljivičnih bolesti.
- Stalno suhi zrak pogoduje napadu crvenog pauka.
[/FONT][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Da bismo preventivno djelovali na pojave bolesti i štetnika, bitne su slijedeće stvari:[/FONT][/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
[TABLE]
[TR]
[TD="class: slova"][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Biljke treba redovito i pažljivo pregledavati.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Pridržavati se uputa prizvođača zaštitnih sredstava.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Prskanje lišća i krošnje drveta vršiti sa što finijim mlazom.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Prskati sa zaštitnim sredstvima sve biljke.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Upotreba zdrave, nezaražene zemlje.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Postaviti biljke na dobro osvijetljeno, zračno mjesto.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Upotreba čiste vode.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Uništavanje svih biljnih ostataka (lišća, grana i ostaloga).[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Obratiti pozornost kod kupovine biljkaka.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Obratiti pozornost na prihranu biljaka.[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- Biljke ne zalijevati preobilno i nedopustiti da se isuše.[/FONT][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Štetnici koji najčešće napadaju bonsai drveće [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
[TABLE]
[TR]
[TD="class: poglavlja, width: 35%"]Mravi[/TD]
[TD="width: 65%"][FONT=Geneva, Arial, Helvetica, san-serif]Uglavnom se javljaju u toplije doba godine. Sami po sebi nisu toliko štetni za biljke, ali su znak uzbune da su se na biljci najvjerojatnije pojavile lisne uši, štitaste uši ili bijele mušice, jer se mravi hrane sa njihovim izmetinama (medna rosa). Mravi također i rasprostranjuju ove štetnike.[/FONT][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Debeloglava pipa [/TD]
[TD][FONT=Geneva, Arial, Helvetica, san-serif]Otprilike je 10 mm duga, širok crni kukac koji noću čini štetu na nadzemnim dijelovima biljaka. Mjesta njenog ugriza na lišću izgledaju poput uvala. Ličinke su opasnije od odraslog kukca. Ličinke su bijele sa smeđom glavom, otprilike 12 mm duge i žive u tlu. Jedu mlado korijenje, nagrizaju starije korijenje i jedu koru na korijenovom vratu. Napadnute biljke kržljave i nakraju ugibaju. [/FONT][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Lisne uši [/TD]
[TD][FONT=Geneva, Arial, Helvetica, san-serif]Javljaju se u toplo godišnje doba. Njihovom širenju odgovara suša. Postoje zelene, žućkaste i crne lisne uši koje u jesen imaju krila. Sišu lišće na kojem se javljaju ružne mrlje. Lišće zakržlja , a često uginu i mladi izboji. Na njihovim izmetinama često se razviju crne gljivice.[/FONT][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Gusjenice sovica [/TD]
[TD][FONT=Geneva, Arial, Helvetica, san-serif]Nalaze se u tlu i stvaraju rane na korijenovom vratu i na korijenu. Gusjenice drugih leptira uništavaju lišće, peteljke, pupove i cvjetove.[/FONT][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Štitasta, vunasta i krvava uš [/TD]
[TD][FONT=Geneva, Arial, Helvetica, san-serif]Štetu čine sisajući na granama, grančicama, izbojima, lišću i korijenu. Mlade štitaste uši su pokretne, dok su starije nepomične ispod čvrstog štita. Krvave i vunaste uši su čitavog života pokretne. Njih obavija, više ili manje, pahuljasti voštani ovoj nastao od njihovih izmetina.[/FONT][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Puž golać i puž staklenika [/TD]
[TD][FONT=Geneva, Arial, Helvetica, san-serif]Čine štetu struganjem i proždiranjem pa prave rupe na mladim biljkama. Za vrijeme vlažna i hladna vremena prepoznat ćemo ih po sjajnim tragovima sluzi. Vlažno vrijeme podstiče njihovo razmnožavanje. Oni se hrane noću a danju se skrivaju u tlu ili ispod biljnih posuda.[/FONT][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Grinja (crveni pauk) [/TD]
[TD][FONT=Geneva, Arial, Helvetica, san-serif]Prostim okom se gotovo ne može uočiti. Dug je svega 0,5 mm. Boje su mu: zelenožuta, žuta, narandžasta ili crvena. Štetu čini sisanjem, najčešće sa donje strane lista. Oštećeno lišće, odnosno iglice prepoznaju se po mnogim sićušnim pjegicama, lišće zatim mijenja boju, postaje mutnozeleno, sivozeleno, onda požuti, posmeđi i otpadne. Niska vlažnost zraka pogodna je za širenje crvenoga pauka. Posebno napada smreku, borove i borovicu. Brzo se širi na susjedne biljke. Ako se štetnik istrese na čisti bijeli papir izgleda poput praha.[/FONT][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Bijela muha (štitasti moljac) [/TD]
[TD][FONT=Geneva, Arial, Helvetica, san-serif]Ovo je srodnik lisnih i štitastih uši. Izvana je nalik na male bijele moljce. Imaju 4 bijela krila, a tijelo im je pokriveno bijelim voštanim izlučinama. Štetu čine sisanjem sa donje strane lista. Pogoduje im suho, toplo vrijeme. Vrlo brzo se razmnožavaju.[/FONT][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Najčešća gljivična oboljenja [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
[TABLE]
[TR]
[TD="class: poglavlja, width: 22%"]Prava pepelnica [/TD]
[TD="width: 78%"][FONT=Geneva, Arial, Helvetica, san-serif]Ova gljivica najčešće prevlači gornje strane listova manje-više jednakomjernom bijelom brašnatom prevlakom. Ona oduzima biljci hranu i time ga jako ošteti jer lišće zakržljava, a biljka zaostane u rastu.[/FONT][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Lažna pepelnica [/TD]
[TD][FONT=Geneva, Arial, Helvetica, san-serif]Ova gljivica najčešće prevlači donje strane listova prljavobijelom prevlakom. Na gornjoj strani lista javlja se, uglavnom, samo žutosmeđe mrlje.[/FONT][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
LEGEND
Učlanjen(a)
06.08.2009
Poruka
24.424
[TABLE]
[TR]
[TD]Prihrana bonsai drveća [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Pravila u svezi prihrane bonsai drveća[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
[TABLE]
[TR]
[TD="class: slova"]- Mlade biljke trebaju više prihrane nego stare.
- Najviše prihrane treba dati u vrijeme rasta biljke.
- U proljeće i rano ljeto daje se više prihrane nego u ljeto.
- Listopadne vrste prihranjuju se samo do početka kolovoza, zimzelene vrste nešto dulje, do početka rujna.
- Zimi se prestaje sa prihranjivanjem.
- Prije prihrane, biljke se moraju dobro zaliti sa vodom.
- U jesen je prihrana potrebna za sazrijevanje pupova.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Za dobro održavanje bonsai drveća bitno je da prihrana sadržava: [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
[TABLE]
[TR]
[TD="class: poglavlja, width: 16%"]Fosfor[/TD]
[TD="class: slova, width: 84%"][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Kod nedostatka, lišće mijenja boju i suši se. Na biljci je vidljiv kržljavi rast. Fosfor je također važan za zdrav rast korijena.[/FONT][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Željezo[/TD]
[TD="class: slova"][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Kod nedostatka, lišće je žućkasto. Željezo je napotrebnije za zdravo lišće. Ako voda sadržava veće količine kamenca, kod biljke se pojavljuje nedostatak željeza.[/FONT][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Kalij[/TD]
[TD="class: slova"][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Kod nedostatka, čitava biljka izgleda mlitavo. Rubovi lista su smeđe boje i lagano se suše.[/FONT][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Dušik[/TD]
[TD="class: slova"][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Dodaje se u proljeće i rano ljeto, u jesen ga treba dodavati u minimalnim količinama.[/FONT][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Magnezij[/TD]
[TD="class: slova"][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Kod nedostatka su listovi žućkaste boje, jasnije je izraženo kod starijih listova. Magnezij je bitan za zdravo i zeleno lišće.[/FONT][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Dobar sastav gnojiva za crnogorično drveće je: NPK 4+9+16+3% MgO[/FONT][/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Napomena:[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]- Primjerak bonsai-a može biti prihranjivan tek nakon 6-8 tjedana poslije presađivanja u novu posudu ili poslije orezivanja korijena (suprotno, prihrana može djelovati jako nepovoljno).
- Optimum iskorištenosti upotrebljivog sredstva za prihranu stabalce postiže uz temperaturu oko 20 C i uz stanje 25 % vlažnosti tla neposredno prije prihranjivanja.
- Intenzitet prihranjivanja preporučljivo je smanjiti za 50 % ili čak 70 % od intenziteta koji preporučuje proizvođač gnojiva.
- Optimalno vrijeme za prihranjivanje je proljeće te druga polovica ljeta i jesen.
- Prihranjivanje tokom kišnih dana nije svrsishodno jer kiša lako ispire gnojivo iz tla u posudama.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
LEGEND
Učlanjen(a)
06.08.2009
Poruka
24.424
[TABLE]
[TR]
[TD="class: careertitle"]Margotiranje[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Jedan od načina kako da od starije biljke dobijemo bonsai je margotiranje. Dio biljke koji želimo odijeliti ne smije biti ni previše star ni previše mlad. Najpogodnije vrijeme za margotiranje je rano proljeće, u početku kretanja vegetacije. [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Na donjom slikovnom prikazu je objašnjen sam postupak margotiranja: [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][TABLE]
[TR]
[TD="width: 24%"]
fig1.jpg
[/TD]
[TD="width: 24%"]
fig2.jpg
[/TD]
[TD="width: 24%"]
fig3.jpg
[/TD]
[TD="width: 28%"]
fig4.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Na slici br. 1 je vidljivo kako moramo obraditi grančicu. Na grančici napravimo prsten i na tom mjestu ogulimo koru. Na slici br. 2 je pokazan drugi način obrade grančice. Slika br. 3 prikazuje način kako omatamo mahovinu oko mjesta kojega smo obradili. Na slici br. 4 prikazano je na koji način omatamo foliju oko mahovine. Umjesto folije također možemo upotrijebiti i plastičnu vazu, koju razrežemo i nataknemo na mahovinu, sve to učvrstimo sa žicom. Ako se upotrebljava folija, pazimo na to da je folija neprozirna. [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][TABLE]
[TR]
[TD="width: 24%"]
fig5.jpg
[/TD]
[TD="width: 24%"]
fig6.jpg
[/TD]
[TD="width: 24%"]
fig7.jpg
[/TD]
[TD="width: 28%"]
fig8.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Slika br. 1 prikazuje pravilan način postavljene folije. Redovito moramo pregledavati da li je mahovina dovoljno vlažna. Nakon određenoga vremena pojaviće se korijen, slika br. 2. Kada je korijen dovoljno razvijen, biljku odrežemo na način prikazan na slici br. 3. Našu odrezanu biljku sadimo u posudu, i prekrivamo sa najlonom, da bi novopresađena biljka imala što više zračne vlage, slika br 4. [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Primjer margotiranja juniperusa (borovice) [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][TABLE]
[TR]
[TD]
marg1.jpg
[/TD]
[TD]
marg2.jpg
[/TD]
[TD]
marg3.jpg
[/TD]
[TD]
marg4.jpg
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
slika 1​
[/TD]
[TD]
slika 2​
[/TD]
[TD]
slika 3​
[/TD]
[TD]
slika 4​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
marg5.jpg
[/TD]
[TD]
marg6.jpg
[/TD]
[TD]
marg7.jpg
[/TD]
[TD]
marg8.jpg
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
slika 5​
[/TD]
[TD]
slika 6​
[/TD]
[TD]
slika 7​
[/TD]
[TD]
slika 8​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
marg9.jpg
[/TD]
[TD]
marg10.jpg
[/TD]
[TD]
marg11.jpg
[/TD]
[TD]
marg12.jpg
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
slika 9​
[/TD]
[TD]
slika 10​
[/TD]
[TD]
slika 11​
[/TD]
[TD]
slika 12​
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Slika 1 - Juniperus (borovica) prije margotiranja.
Slika 2 - Na deblu radimo prsten, širine 2-3 cm, sa oštrim nožićem, zasijecamo koru do debla.
Slika 3 - Pošto se radi o dosta deblom deblu, ostavljamo dva "mosta" da bi gornji dio biljke dobijao hranjiva potrebna za daljnji rast.
Slika 4 - Uzimamo dosta veliku vazu, rasiječemo je uzduž i nataknemo na deblo, sa komadima žice učvrstimo rasječeni dio vaze.
Slika 5 - Izgled postavljene vaze na deblo.
Slika 6 - Sa dvije ili više žica učvrstimo vazu za gornji dio biljke, tako da se vaza ne bi pomicala. U vazu nasipamo mahovinu (u ovom slučaju je upotrijebljena zemlja sa dodatkom kokosovih vlakana). Vazu nasipamo sa mahovinom do vrha. Dobro zalijemo.
Slika 7 - Omatamo dobro sa najlonom. Najlon učvrstimo sa žicom.
Slika 8 - Izgled margotiranoga debla. Redovito provjeravamo da li je mahovina dovoljno vlažna.
Slika 9 - Nakon svega 3 mjeseca, na mjestu margotiranja se pojavljuje gusti sklop žilica.
Slika 10 - Zemlju sa žilica ne otresamo. Deblo sječemo ispod mjesta margotiranja.
Slika 11 - Gornji dio margotirane borovice.
Slika 12 - Donji dio margotirane borovice.
[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Primjer margotiranja Japanskog javora (Acer palmatum) [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Ovdje je prikazan način margotiranja japanskog javora (Acer palmatum), starosti 8 godina. Visina margotiranog dijela stabla je 1 m, sa presjekom debla 5 cm. [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][TABLE]
[TR]
[TD]
1.jpg
[/TD]
[TD]
2.jpg
[/TD]
[TD]
3.jpg
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
slika 1​
[/TD]
[TD]
slika 2​
[/TD]
[TD]
slika 3​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
4.jpg
[/TD]
[TD]
5.jpg
[/TD]
[TD]
6.jpg
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
slika 4​
[/TD]
[TD]
slika 5​
[/TD]
[TD]
slika 6​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
7.jpg
[/TD]
[TD]
8.jpg
[/TD]
[TD]
IMG_6825.jpg
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
slika 7​
[/TD]
[TD]
slika 8​
[/TD]
[TD]
slika 9 - 01.11.2010.​
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Slika 1 - Javor pripremljen za margotiranje, 10.04.2007. god.
Slika 2 - Obavljena defolijacija, 27.05.2007. god.
Slika 3 - Izgled javora nakon defolijacije, 29.06.2007. god.
Slika 4 - Margotirani dio javora odvojen od matičnog stabla, 17.07.2007. god.
Slika 5 - Izgled korijena nakon 3 mjeseca margotiranja
Slika 6 - Javor posađen u veliku i dovoljno duboku posudu. Stavlja se u hladovinu uz redovito zalijevanje i zemlje i lišća, tako da do zime pusti što više korijena.
Slika 7 - Skraćivanje grana u siječnju 2008. godine. [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Slika 8 - Javor 19.06.2008. godine. Visina javora 45 cm.
Slika 9 - Javor 01.11.2010.godine, visina javora 40 cm.
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
LEGEND
Učlanjen(a)
06.08.2009
Poruka
24.424
[TABLE]
[TR]
[TD="class: careertitle"]Dijeljenje bonsai drveća po veličini [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
[TABLE]
[TR]
[TD="width: 26%"]
oomono.jpg
[/TD]
[TD="class: poglavlja, width: 26%"]
Oomono​
[/TD]
[TD="class: poglavlja, width: 26%"]
Veliki​
[/TD]
[TD="class: poglavlja, width: 22%"]
od 60 do 90 cm​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
chuhin.jpg
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
Chuhin​
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
Srednje veliki​
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
od 30 do 60 cm​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
kifu.jpg
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
Kifu​
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
Srednji​
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
od 25 do 30 cm​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
gafu.jpg
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
Gafu​
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
Srednje mali​
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
od 13 do 25 cm​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
shohin.jpg
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
Shohin​
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
Mali​
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
do 13 cm​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
mini.jpg
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
Mini​
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
Mini​
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
od 7 do 10 cm​
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
mame.jpg
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
Mame​
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
Minijaturni​
[/TD]
[TD="class: poglavlja"]
do 7 cm​
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
LEGEND
Učlanjen(a)
06.08.2009
Poruka
24.424
[TABLE]
[TR]
[TD="class: careertitle"]Razmnožavanje reznicama [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Jedan od načina razmnožavanja drveća i grmlja je razmnožavanje reznicama. Najpogodnije vrijeme za razmnožavanje reznicama je rano proljeće. Možemo također razmnožavati tokom čitave vegetacije ali je onda manji postotak zakorjenjivanja. Točno vrijeme zakorjenjivanja zavisi od vrste (pogledati tablicu). [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Postupak zakorjenjivanja prikazan slikovno: [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][TABLE]
[TR]
[TD]
1.jpg
[/TD]
[TD]
2.jpg
[/TD]
[TD]
3.jpg
[/TD]
[TD]
4.jpg
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Uzimamo reznicu dugu 20-25 cm, donji kraj reznice mora biti drvenast. [/TD]
[TD="class: slova"]Donji kraj reznice mora biti odsječen u koso. Reznicu očistimo od suvišnih iglica ili lišća. [/TD]
[TD="class: slova"]Donji kraj reznice, oko 1 cm umačemo u hormon za zakorjenjivanje. Višak hormona otresemo sa reznice. [/TD]
[TD="class: slova"]Reznicu ubadamo u posudu ispunjenu sa mješavinom pijeska i humusne zemlje. [/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][TABLE]
[TR]
[TD="width: 25%"]
5.jpg
[/TD]
[TD="width: 25%"]
6.jpg
[/TD]
[TD="width: 25%"]
7.jpg
[/TD]
[TD="width: 25%"][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Slika prikazuje pravilno ubodenu reznicu u mješavinu pijeska i humusne zemlje. [/TD]
[TD="class: slova"]Sa dvije strane posude ubodemo dva štapića od drveta ili žice. [/TD]
[TD="class: slova"]Navlačimo najlonsku prozirnu vrećicu. Svaki dan pazimo na provjetravanje i zalijevanje. [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Tablica zakorjenjivanja [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][TABLE]
[TR]
[TD="class: slova, width: 25%"]Acer[/TD]
[TD="class: slova, width: 75%"]svibanj - lipanj [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Berberis[/TD]
[TD="class: slova"]kolovoz - rujan [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Betula[/TD]
[TD="class: slova"]veljača - ožujak [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Buxus[/TD]
[TD="class: slova"]lipanj - srpanj [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Carpinus[/TD]
[TD="class: slova"]lipanj - srpanj [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Cornus[/TD]
[TD="class: slova"]svibanj - lipanj [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Cotoneaster[/TD]
[TD="class: slova"]kolovoz - rujan [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Crataegus[/TD]
[TD="class: slova"]lipanj[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Fraxinus[/TD]
[TD="class: slova"]svibanj - lipanj [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Ginko[/TD]
[TD="class: slova"]veljača - ožujak [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Juniperus[/TD]
[TD="class: slova"]rujan ili travanj [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Larix[/TD]
[TD="class: slova"]veljača - ožujak [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Ligustrum[/TD]
[TD="class: slova"]veljača[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Lonicera[/TD]
[TD="class: slova"]svibanj[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Magnolia[/TD]
[TD="class: slova"]lipanj - kolovoz [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Picea[/TD]
[TD="class: slova"]kolovoz - listopad [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Pinus[/TD]
[TD="class: slova"]veljača - ožujak [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Rhododendron[/TD]
[TD="class: slova"]lipanj - srpanj [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Taxus[/TD]
[TD="class: slova"]rujan - prosinac [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Tilia[/TD]
[TD="class: slova"]lipanj - srpanj [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Ulmus[/TD]
[TD="class: slova"]lipanj - srpanj [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Zelkova[/TD]
[TD="class: slova"]lipanj - srpanj [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"] [/TD]
[TD="class: slova"] [/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
LEGEND
Učlanjen(a)
06.08.2009
Poruka
24.424
[TABLE]
[TR]
[TD="class: careertitle"]Defolijacija (Odstranjivanje lišća) [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Jedna od naprednih tehnika u uzgoju bonsai drveća je i defolijacija ili odstranjivanje lišća. Tehnika se izvodi samo na listopadnom drveću. Sa ovom tehnikom postižemo da bonsai tokom završetka pravoga proljeća dobije još jedno "lažno" proljeće. Poslije odstranjivanja lišća na bonsai drvetu se pojavljuje u roku 2-3 tjedna novo lišće, puno sitnije i sa kraćim peteljkama. Također na ovaj način dobivamo i puno gušći sklop grana. Razmak između pupova se smanjuje. Odstranjivanje lišća provodimo samo na starijem drveću. Prije samoga odstranjivanja lišća, tjedan ili dva, prestajemo sa prignojavanjem. Poslije odstranjivanja lišća drvo stavljamo na što sunčanije mjesto uz redovito zalijevanje, ne preobilno je će novo lišće biti opet veliko. Tek poslije pojave svih novih listova nastavljamo sa redovitim prignojavanjem. [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
[TABLE]
[TR]
[TD="width: 31%"]
1.jpg
[/TD]
[TD="width: 30%"]
2.jpg
[/TD]
[TD="width: 39%"]
3.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Na gornje tri slike prikazan je primjer uklanjanja lišća kod Japanskoga javora (Acer palmatum). [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]
[TABLE]
[TR]
[TD]
4.jpg
[/TD]
[TD]
5.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Na gornje dvije slike prikazan je primjer pravilnoga odstranjivanja lišća. Ostavljaju se peteljke, koje nakon nekoliko dana otpadaju. Samo odstranjivanje lišća radimo sa što oštrijim škarama ili skalpelom. [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]Tablica vremena uklanjanja lišća pojedine vrste: [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"] - svibanj [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Glog (Crataegus)
Bukva (Fagus)
Kalina (Ligustrum)
Brijest (Ulmus)
Lipa (Tilia)
[/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: poglavlja"]- lipanj [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD] [/TD]
[TD] [/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: slova"]Javor (Acer)
Grab (Carpinus)
Jabuka (Malus)
Zelkova (Zelkova) [/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
LEGEND
Učlanjen(a)
06.08.2009
Poruka
24.424
[h=1]Margotiranje japanskog javora-margota japanese maple.MOV[/h]


 
Poslednja izmena od urednika:
LEGEND
Učlanjen(a)
06.08.2009
Poruka
24.424
image001.gif


picture.jpg

U kineskoj literaturi bonsai se spominje još u X vijeku. Tehnika uzgoja preuzeta je iz Japana.Ova minijaturna stabla mogu da žive i preko 100 godina. Naravno, ovakvi primjerci su prava rijetkost jer je potrebno mnogo truda i umjeća da se dobije takvo malo umjetničko djelo. Zbog toga je njegova cijena opravdano visoka.
Drvo i posuda čine harmoničnu cjelinu u kojoj se oblik, boja i tekstura međusobno nadopunjuju. Nije dovoljno samo posaditi drvo u posudu i sve ostalo prepustiti prirodi jer rezultat neće ličiti na drvo i brzo će uvenuti. Potrebno je u početku ukloniti sve suvišne grančice i dobijeni oblik održavati stalnim orezivanjem. Vremenom dobijate patuljasto drvo koje izleda kao ono u prirodnoj veličini. Visina drveta može da varira: oko 15 cm - "baby" bonsai, do 30 cm - "ko" bonsai, do 60 cm - "chui" bonsai i do 90 cm - "dai" bonsai.
Za neke, bonsai je hobi, a za neke profesija. U svakom slučaju, dobro uzgojen bonsai uvijek izaziva divljenje, a vlasniku daje status umjetnika.

 
Natrag
Top