Šta je novo?
SerbianForum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Hvala svima na 1 900 000+ postova & 500 000+ tema!

Bolesti zavisnosti - narkomanija, alkoholizam, nikotinska zavisnost

  • Začetnik teme crvendac_011
  • Datum pokretanja
#61
Bez obzira na to da li to ljudi priznaju, ili ne, problemi sa prekomernom konzumacijom alkohola su češći nego što mislite.
143783627953ca61e46bb0e342285652_orig.jpg


Oko 15 odsto ljudi koji piju postaje zavisno od alkohola, upozorava Karlton Erikson, direktor Istraživačkog centra za proučavanje zavisnosti Univerziteta u Teksasu.

“Osobe koje prepoznaju problem, pre nego što razviju punu zavisnost, imaju šanse da smanje konzumaciju alkohola, ali i minimizuju ulogu koju alkohol igra u njihovim životima”, dodaje Džon F. Keli, direktor Istraživačkog instituta Opšte bolnice u Masačusetsu.
Kako da prepoznate da imate problem?

Nisu svi simptomi isti za sve ljude, ali neke od njih svakako možete prepoznati i priznati sebi da ste u problemu. Evo nekih od njih.

Postavljate sebi granice, ali ih ne poštujete
Ako uvek pokušavate da se ograničite na određen broj pića i svaki put pređete granicu, imate problem.

“Ako iznova i iznova kršite sopstvene granice, to je rani znak da gubite kontrolu nad konzumacijom alkohola”, kaže Keli, koji je i predsednik američkog Udruženja psihologa koji se bave bolestima zavisnosti.

Kako biste pokušali da rešite problem, otkrijte koji “okidači” vas teraju da poželite alkohol i izbegavajte ih. Vodite dnevnik u koji bi trebalo da zapisujete vaša osećanja vezana za piće i u njemu napravite i listu razloga zbog kojih ne bi trebalo da pijete.

Vaši prijatelji komentarišu koliko pijete
Jedan od znakova da gubite kontrolu nad alkoholom je taj da vaši prijatelji počinju da se čude zbog toga koliko pijete ili kako “dobro podnosite” alkohol.

“Ljudi brže dobijaju signale iz okoline, nego što sami dođu do nekih zaključaka”, kaže Keli.

Uporedite koliko alkohola pijete u odnosu na preporuke lekara. Za žene, to je tri pića dnevno i ne više od sedam pića nedeljno.

Ukoliko pijete u okviru tih granica, velike su šanse da nemate problem s alkoholom. Međutim, zapamtite da nizak rizik ne znači i nepostojanje rizika.

Najveći deo vaših planova vezan je za alkohol
196259020453ca61e5db06f548867604_v4%20big.jpg

Foto: Jason Scragz / Flickr.com

Ako alkohol postane centar vašeg društvenog života i jurite s jedne na drugu “turu”, ili izbegavate aktivnosti koje ste ranije voleli, a ne uključuju alkohol, na opasnoj ste teritoriji.

Pokušajte da se umesto na piću, s prijateljima družite u prirodi, odlazite na rekreaciju, u bioskop ili igrajući društvene igre.

Posežete za alkoholom svaki put kad ste pod stresom
Svi ljudi su manje ili više pod stresom. Alkohol možda može da pruži kratkoročno olakšanje kad ste uznemireni, ali vas brzo “ostavlja na cedilu” i čini još nervoznijim.

Pokušajte da se borite protiv stresa drugim tehnikama, poput meditacije, šetnje i bavljenja nekim sportom.

I sami brinete zbog previše alkohola
Vaš problem sa alkoholom verovatno je problematičan od onog jutra kada ste se zabrinuli zbog činjenice koliko pića ste popili prethodne noći.

“Ako ste i sami počeli da se brinete zbog konzumacije alkohola, velike su šanse da ste zavisni od alkohola”, kaže Keli.

Poverite se nekom kome verujete i konsultujte se sa grupama za pružanje podrške zavisnicima od alkohola.

Lekar kaže da pijete previše
Lekari često svojim pacijentima postavljaju pitanja o načinu života, uključujući i to koliko često pijete.

Ako ste iskreni prema lekaru, a on vam kaže da preterujete, trebalo bi da ga poslušate i smanjite konzumaciju.

Često se budite mamurni
Ako pijete samo povremeno, mamurluci su sasvim prirodna pojava. Međutim, ako su učestali, postoji mogućnost da imate problem.

“Ako se tri do četiri puta nedeljno budite mamurni, to je znak alkoholizma”, kaže Keli.

Naročito je opasno ako ne možete da se setite šta vam se dešavalo dok ste pili.

Pokušajte da uspostavite kontrolu nad tim koliko pijete tako što ćete evidentirati u dnevnik ili neku od aplikacija za smartfone svako piće koje popijete. Tako ćete imati jasnu predstavu čega i koliko ste popili.

izvor: Health
izvor: b92.net
 
crvendac_011

crvendac_011

Always a lady
Moderator
#62
Ovako prestanak pušenja menja vaše telo

Kada prestanete da pušite, vaše telo ubrzo nakon toga postepeno počinje da "ozdravlja". Evo šta se tada dešava u organizmu.

1_zps8b3e4162.jpg

Da bi se rezultati prestanka pušenja videli, potrebno je vreme, ali već nakon 20 do 30 minuta mogu se primetiti neki manji koraci u poboljšanju funkcionisanja organizma - prvo se snižavaju krvni pritisak i puls, a stopala i šake postaju topliji jer se poboljšava cirkulacija.
Nakon osam sati od ostavljanja cigareta, u telu se smanjuje nivo ugljen-monoksida, dok se povećava protok kiseonika. Poznato je da pušačima slabe čulo mirisa i ukusa, ali kada prođe samo 48 sati od prestanka pušenja, ova čula postepeno počinju da se pojačavaju.

Kada prođu tri dana, odnosno 72 sata od poslednje popušene cigarete, bronhije počinju da se opuštaju. Između dve nedelje i tri meseca dovoljno je da se primeti poboljšanje cirkulacije, bolje funkcionisanje pluća, a povećava se i opšta izdržljivost tela – prenosi novisadinfo.info.

U periodu od jednog do devet meseci nakon poslednje cigarete, kašalj i zagušenje sinusa postepeno se smanjuju. S obzirom na to da u ovom periodu pluća već bolje funkcionišu, bolje se bore sa eventualnim infekcijama.

Nakon jedne godine od prestanka pušenja, dvostruko se smanjuje rizik od bolesti srca, u odnosu na period kada je osoba bila pušač, a pet godina kasnije, rizik od srčanog udara je jednak riziku kojem su izloženi nepušači. Takođe, rizik od raka grla i jednjaka je dvostruko manji.

Kada prođe deset godina od ostavljanja cigareta, rizik od raka pluća je dvostruko manji nego kod pušača, a šanse da obole od raka pankreasa su jednake onim kojima su izloženi nepušači.

Obolevanje od bolesti srca 15 godina nakon prestanka pušenja ovim osobama preti koliko i nepušačima, a rizik od iznenadne smrti isti je kao kod nepušača.

(Večernje novosti)
 
maja_jevtic

maja_jevtic

Urednik
#63
Čašica ti neće pomoći da zaspiš
Autor: mondo.rs

Čašica alkoholnog pića pred spavanje ometa san, kažu naučnici.



Zena-alkohol


Mnogima je posebno uživanje da pred spavanje popiju čašicu svog omiljenog alkoholnog pića, ali nova studija je pokazala da to nije baš dobra ideja.

Istraživači kažu da alkohol pred spavanje trenutno deluje kao sedative, odnosno uspavljuje, ali kasnije ometa san.

"Ljudi se generalno fokusiraju na uspavljujuće dejstvo alkohola, ali ne znaju da kasnije tokom noći alkohol ometa njihov san", kaže autor studije dr Kristijan Nikolas sa Univerziteta u Melburnu.

Dr Nikolas i njegove kolege nadgledali su 24 žena i muškaraca starosti od 18 do 21 godine, koji su pili sedam pića sedmično u periodu od mesec dana.

Svakome od njih dato je alkoholno piće i placebo, a rezultati su pokazali da alkohol ometa san. Dr Nikolas upozorava da, ukoliko bi osoba tokom dužeg vremenskog perioda pila alkohol pred spavanje, to bi se negativno odrazilo na njeno zdravlje i neurokognitivne funkcije, poput učenja i pamćenja.

On naglašava da, iako mnogi misle tako, "alkohol nije pomoć za spavanje, iako se možda čini da nakon čašice brže zaspite. Zapravo, kvalitet sna je na ovaj način značajno ugrožen".
 
crvendac_011

crvendac_011

Always a lady
Moderator
#65
AKO NE MOŽETE DA PREKINETE: Očistite organizam od nikotina

cigarete-BalkansPress.com_800.jpg


Svi pušači, ali i oni koji su nedavno ostavili duvan, trebalo bi što pre da uvrste u jelovnik namirnice koje pomažu da se godinama nataloženi nikotin brže izbaci iz organizma.

Poznato je i da zavisnicima od duvana nedostaju mnogi vitamini i minerali, jer pušenje negativno utiče na sposobnost njihove apsorpcije iz hrane.

Ova loša navika najviše utiče na smanjenje količine vitamina C i što je veći broj popušenih cigareta tokom dana, ima ga sve manje u organizmu. Zato je pušačima potrebno dnevno 2.000 mg vitamina C, što može da se obezbedi redovnim uzimanjem voća i povrća.

Evropski stručnjaci su istražili da pušači koji povećaju unos voća i povrća, za 23 odsto smanjuju mogućnost obolevanja od raka pluća. Posebno pozitivan uticaj na zdravlje duvanskih zavisnika ima korenasto i lisnato povrće, kupus, beli i crni luk i pečurke.

Frižider treba da se napuni namirnicama zelene boje kao što su spanać, peršun, kelj, brokoli, blitva. One čiste telo od raznih hemijskih otrova iz okoline, smoga, nikotina, pesticida, teških metala, i veoma su korisne za detoksikaciju jetre. Osim toga, spanać i brokoli obiluju folnom kiselinom koja se znatno brže troši iz organizma kod pušača.

Pomorandža
"Taze" nepušači bi uz doručak trebalo da popiju sveže ceđeni sok od pomorandže, jer sadrži dosta vitamina C, koji organizmu daje neophodnu energiju. Vitamin C pomaže i u proizvodnji karnitina koji masnoće iz hrane pretvara u energiju. Pokazalo se i da kiselkasti ukus ovog napitka najefikasnije eliminiše želju za prvom jutarnjom cigaretom.

Jabuka
Jedna jabuka na dan preporučuje se za zdravlje srca, ali kako ovo voće sadrži posebnu vrstu vlakana koja pomaže telu da se očisti od teških metala, preporučuje se i za čišćenje organizma.

Limun
Limun oslobađa enzime koji pomažu u izlučivanju toksina i snabdeva telo neophodnim vitaminima A, E i C. Svako jutro pre obroka popijte čašu mlake vode sa sokom od jednog limuna i kašičicom meda.

Kukuruz šećerac
Ova namirnica sadrži beta-kriptoksantin, snažan antioksidans, koji štiti pluća od karcinoma.

Zeleni čaj
Kod pušača ćelije gube neophodnu vodu pa organizam mnogo brže dehidrira. Zeleni čaj je odličan izbor zbog svojih antioksidativnih svojstava. Pomaže u snižavanju nivoa šećera u krvi, a preporučuje se da se uzima po jedna šolja zelenog čaja ujutro i u podne. Ispijanjem većih količina poboljšaće se limfna drenaža i izbacivanje nikotina iz tela.

Đumbir
Ovo je, pored kurkume, jedan od najzdravijih začina. Pomaže u funkciji metabolizma, učestvuje u oslobađanju tela od toksina, naročito iz pluća i jača funkciju jetre. Dovoljno je da se komadić svežeg đumbira doda u sve glavne obroke, ili da pijete čaj od korena ove biljke, što će poboljšati disanje.

Borove iglice
Čaj od borovih iglica tradicionalno se koristi za ispiranje usta i grla, a preporučuje se i kao napitak koji pomaže u borbi protiv raka pluća.

Šargarepa
Nikotin uništava kožu i čini je suvom, a sveža šargarepa će je najbrže obnoviti. Sadrži velike količine vitamina A, K, C i B koji su glavni "sakupljači" ostataka nikotina. Možete u sokovniku da iscedite jabuku, šargarepu i limun ili da je dodate u svaku salatu.

(Novosti.rs)
 

Top