Sjedinjene Američke Države

Član
Učlanjen(a)
05.09.2009
Poruka
7.315
Aspen

Najskuplja skijališta na svetu​


12472947814b3e72adaf7b1477360784_640x427.jpg



Dnevni ski-pas košta i do sto dolara, večera nekoliko stotina, a u vanpansionskoj ponudi su skupi restorani, klubovi u koje ulaze samo oni koji godišnje za članarinu izdvajaju više od 100.000 dolara, butici poznatih kreatora. Ovdašnji bogataši ne žele da se zna gde odsedaju.

Gotovo svaki kontinent ima poneko skijalište dostupno samo onima sa pozamašnim bankovnim računom.
Poznate skijaške zemlje na starom kontinentu, Fransucka, Austrija, Švajcarska i Italija imaju bar jedan ovakav biser u kome su skijali plemstvo, predsednici država, sportisti, glumci…

Neka od tih mesta nalaze se u ponudi i turističkih agenija koje posluju u Srbiji, tako da će se i ove, kao i prošle godine, mnogi u „žutoj štampi“ pohvaliti da su bili u, na primer, švajcarskom Sent Moricu (St. Moritz) ili Davosu, austrijskom Kicbilu (Kitzbühel), francuskom Šamoniju (Chamonix). Ovakve sedmodnevne avanture, sa smeštajem u hotelu sa pet zvezdica, koštaju i po nekoliko hiljada evra. Ni van Evrope, takođe, ne manjka ekskluzive.

Jedno od najpoznatijih svetskih skijališta je Aspen koji se nalazi u američkoj državi Kolorado, a tik uz njega su kanadski Visler Blekomb (Whistler Blackcomb) i novozelandski Trebl Kon (Treble Cone). U njima samo dnevna karta za žičaru staje bar sedamdesetak dolara, večera za dvoje, bez vina, stotinak, a prenoćište u vilama i apartmanima više hiljada dolara. Jasna Cvjetićanin-Ostojić, direktorka turističke agencije „Follow me“, kaže da nekoliko stvari ova mesta svrstava u izletište elite. Pre svega tradicija koju imaju, kvalitetna ponuda, besprekorne staze i vanpansionska ponuda.

8506486254b3e75d9464ee778944548_extreme.jpg


„Na tim stazama čaj košta šest, sedam i više evra, večera za dvoje najmanje 100 evra. Prodaje se isključivo garderoba poznatih brendova“, kaže ona za Bankar.

Manje, a skuplje

Na to koliko su skupi i da za obične i ne mare, govore i slogani nekih od njih. Tako je krilatica Aspena „Bolje manje, ali skuplje“. I zaista je tamo sve skupo, dnevna karta za žičaru staje oko 70 evra, večera za dvoje, bez pića, minimum 100 dolara, a pojedini klubovi su dostupni samo članovima koji za to zadovoljstvo izdvajaju godišnje više od 100.000 američkih dolara.
Hotela je veoma malo, rentiraju se pre svega apartmani i vile, a u najboljima noćenje staje i nekoliko hiljada evra. Ukoliko baš neko želi da kupi nekretninu, a ruku na srce više se rentiraju, moraće da „istrese“ milione evra. Koliko? Zavisi naravno od veličine, mesta na kom se nalazi, opremljenosti. Vanpansionska ponuda je, takođe, prilagođena džepu turista, pa se tako nižu butici sa garderobom Ralfa Lorena, Fendija, Prade. Gradić je toliko slavan da su ga “posećivali” i likovi iz serija Dinastija, Beverli Hils i Santa Barbara, pa kako ne bi onda i prave zvezde čija su i ski-odela markirana

14555929384b3e76632dae3691049797_extreme.jpg


Aspen je poznat po strminama i po četiri odvojene planine. Obližnja skijališta nude staze za sve uzraste. U njegovoj blizini se nalazi i Vejl koji sebe reklamira sloganom „Bez konkurencije na svetu“. Ima 174 skijaške staze i 30 žičara, ovo je najveći skijaški centar u Sjedinjenim Američkim Državama i organizator Svetskog prvenstva u skijanju 1999. Ski-pas ove sezone staje oko 100 dolara dnevno. Zar bi to „smrtnici“ uopšte mogli priuštiti sebi?


(b92.net)


 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
Njujork pravi najveći zabavni park

28. 06. 2011. 08:00h| S media

Njujork pravi najveći zabavni park

Gigantski zabavni park bi po planu trebalo da se sastoji od skijališta, klizališta, bazena, lunaparka, šoping centra, terena za minigolf, pozorišta i brojnih drugih sadržaja.

160405_americandream4x3_f.jpg
Arhitekte su park zamislile ovako

Amerikance ni poljuljana ekonomija ne zaustavlja u megalomanskim projektima. Na ulazu u Nju Jork bi uskoro trebalo da počene izgradnja najvećeg zabavnog parka na svetu koji će nositi prikladan naziv American Dream - Američki san, prenosi Metro.

Gradnja kompleksa velikog šoping centra u Nju Džerziju u planu je bila još pre nekoliko godina, ali je finansijska kriza oterala investitore. U međuvremenu se pojavio novi veliki investitor, kanadski Triple Five, koji je preradio planove i obećao 9000 radnih mesta tokom gradnje i 35.000 trajnih radnih mesta u završenom centru.



 
Poslednja izmena:
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
Havaji - san svakog smrtnika

Havaji - san svakog smrtnika

Havaji su pravo prirodno bogatstvo, udaljeno više od 1.200 kilometara od kopna...

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

47657693.jpg


42732413.jpg


92675035.jpg


57450960.jpg


56088440.jpg


Oahu, treće ostrvo po veličini na arhipelagu jedno je od najposećenijih i najpopularnijih Havajskih ostrva, kao i njegova prestonica Honolulu.


Na obalama Tihog okeana, na čijim se liticama nalaze izumrli vulkani, većina posetilaca ima priliku da uživa u specifičnostima ovog prirodnog fenomena. Pored toga Honolulu predstavlja čist hedonizam za ljubitelje odličnog šopinga, vrhunske hrane i predivnih peščanih plaža.


Ovaj moderan grad mnogo je mirnijeg karaktera nego što njegova okolina i neboderi govore o tome. U istočnom delu se nalaze jedni od najluksuznijih hotela, posebno u predgrađu svetski poznatog posetilišta Vaikikija.

Pored popularnih turističkih znamenitosti, među kojima su Pearl Harbor, Bishop muzej, Diamond Head, Honolulu pruža brojne aktivnosti na otvorenom, kao što su surfovanje, plivanje sa delfinima, ronjenje…

Neobični spoj kulture i tradicije ovog grada najbolje se može doživeti odlaskom u Polinežanski kulturni centar, gde posetioci mogu uživati u lokalnoj hrani i tradicionalnom hula plesu.

Izvor: Luxlife




 
Poslednja izmena od urednika:
LEGEND
Učlanjen(a)
14.12.2009
Poruka
29.042
Najfotografisaniji kanjon: kanjon Antilopa u Arizoni

Najfotografisaniji kanjon: kanjon Antilopa u Arizoni


Blic


Kanjon Antilopa nalazi se u Sjedinjenim Američkim Državama, i najfotografisaniji je kanjon Arizone. Ovaj kanjon nastao je erozijom Navaho peščare i uticajem reka i potoka, a kasnije je vreme samo zaoblilo ivice stena.

97951_kanjon1-----wpbrooklyn_af.jpg

Kanjon Antilopa nastao je erozijom Navaho peščare foto: wpbrooklyn/flickr.com


Kanjon Antilopa turisti najčešće posećuju iz dva razloga:

- prvo, ulaz u kanjon i cela njegova dužina su u prizemlju i ne zahtevaju penjanje,
97952_kanjon-----alaskan-dude_af.jpg

Svetlosne grede privlače veliki broj turista foto: Alaskan Dude/flickr.com

- drugi razlog su svetlosne grede - sa gornjeg dela sunčeva svetlost zrači iz otvora, najčešće u letnjim mesecima, i predstavlja neverovatan prizor. Svetlosne grede javljaju se od 15. marta do 7. oktobra svake godine.

97953_kanjon2-----moyanbrenn_af.jpg


Sa gornjeg dela sunčeva svetlost zrači iz otvora foto: Moyan_Brenn/flickr.com


Ovo geološko čudo staro je 190 miliona godina. Fascinantne vodene terase napravljene su od travertine. Na navaho jeziku ime ovog kanjona je „Tsé bighánílíní“, što znači „mesto gde voda prolazi kroz stene“.

97954_kanjon3-----phillie-casablanca_af.jpg


Kanjon Antilopa vrlo rado posećuju fotografi foto: Phillie Casablanca/flickr.com


Obilazak kanjona Antilopa moguć je isključivo sa vodičem. Ova lokacija izuzetno je popularna i među fotografima i posetiocima iz svih krajeva sveta, pa je samim tim i veliki izvor prihoda za Navaho narod. Međutim, teško je napraviti fotografiju unutar kanjona, zbog velikog dinamičkog opsega, odbijanja svetlosti sa zidova kanjona.

Pogledajte kako izgleda najfotografisaniji kanjon Arizone:

 
Poslednja izmena od urednika:
LEGEND
Učlanjen(a)
14.12.2009
Poruka
29.042
Zemlja raskošne lepote: Kostarika

Zemlja raskošne lepote: Kostarika


Blic


Republika Kostarika vrlo je popularna i rado posećena turistička destinacija zbog svoje prirodne lepote, plaža, egzotičnih ptica, ali i vulkana. Kristifor Kolumbo bio je prvi Evropljanin koji je zakoračio na njeno tlo (1502. godina) i nazvao je „bogata obala“, sa razlogom. Upoznajte Kostariku - „raj na zemlji“.

98775_vodopad-----kyle-may_af.jpg

Kostarika: zemlja raskošne lepote foto: Kyle May/flickr.com


Kostarika je država u Srednjoj Americi; na istočnoj strani izlazi na Karipsko more, a na zapadnoj na Tihi okean; ukupna dužina njene obale je 1290 km, od toga je 212 km karipska, a 1016 km pacifička obala. Duž ovih obala nalazi se oko 300 različitih plaža: pesak varira od bele, crne ili braon boje, na nekim plažama razbacano je kamenje, druge su prekrivene mekanim peskom...

98776_zalazak-sunca-----diffsky_af.jpg

Kostarika je popularna i rado posećena turistička destinacija foto: diff_sky/flickr.com


Kostarika obuhvata nekoliko ostrva, a ističe se Kokosovo ostrvo, zbog svoje udaljenosti od obale (480 km). Ovo ostrvo okružuju duboke vode, a različite morske vrste koje tu plivaju, magnet su za turiste ronioce. Vlažna okeanska klima uticala je na razvoj jedinstvenog ekosistema tropske kišne šume, zbog čega je upisan na UNESCO-v spisak Svetske baštine u Americi. Interesantno je i ostrvo Calero, najveće ostrvo Kostarike (151 km2).

98777_pozoriste-----puroticorico_af.jpg

San Hose - renesansno narodno pozorište foto: puroticorico/flickr.com


Glavni grad Kostarike je San Hose, koji se nalazi na nadmorskoj visini od 1738 m. U San Hoseu nalazi se najlepša građevina Kostarike – renesansno narodno pozorište. Ovo narodno pozorište otvoreno je za javnost 1897. godine, izvođenjem Geteove predstave „Faust“. Pozorište je poznato po izuzetnim enterijerom i raskošnim nameštajem.

98778_arenal------david-berkowitz_af.jpg

Vulkan Arenal foto: David Berkowitz/flickr.com


U Kostariki se nalaze dva vulkana: Irazu (3432 m) i Poas (2708 m). Irazu se nalazi u centralnom delu zemlje i najviši je vulkan Kostarike. Ime vulkana znači „brdo koje grmi“. Poslednja erupcija Irazua desila se 1994. godine. Ako spadate u hrabrije ljude i ako želite da priuštite sebi skok adrenalina, krenite ka aktivnom vulkanu Arenal, koji se nalazi na istoimenom jezeru. Do 2010. godine, Arenal je bio najaktivniji vulkan Kostarike i jedan od deset najaktivnijih na svetu. Područje oko vulkana tradicionalno je jedna od najpopularnijih turističkih destinacija Kostarike.

98779_kucica-----franca-mental_af.jpg

Klima Kostarike je tropska foto: Franca Mental/flickr.com


Klima Kostarike je tropska, sa kišnim periodima zimi, a sušnim leti – savanski tip klime. Prijatna temperatura ići će vam na ruku ako želite da obiđete neki od 22 indijanska rezervata, koliko ih se ukupno na teritoriji Kostarike nalazi. U periodu između septembra i novembra na plaži Tortuguero mogu se videti velike zelene kornjače, a održava se i trka beba kornjača ka okeanu.

98780_kornjaca-----nodnarb-truk_af.jpg

Kostarika izlazi na Karipsko more i na Tihi okean foto: Nodnarb Truk/flickr.com


I na kraju informacija za sve one kojima nedostaje kafa prilikom putovanja u „daleke predele“: kafa je nacionalni napitak Kostarike! Moguće je ovaj mnogima omiljeni napitak dobiti direktno sa plantaže, neprerađen i bez raznoraznih dodataka. Sigurno je: na Kostariki se uživa.


Pogledajte video:





 
Poslednja izmena od urednika:
LEGEND
Učlanjen(a)
14.12.2009
Poruka
29.042
Jeloustoun: najstariji svetski nacionalni park

Jeloustoun: najstariji svetski nacionalni park


Blic


Jeloustoun je najstariji svetski nacionalni park (osnovan 1872. godine). Prostire se na površini od 8.987 km, i to na područjima tri zapadnoameričke savezne države: Vajoming, Montana i Ajdaho. Najveći deo parka, 96 %, nalazi se u saveznoj državi Vajoming.

99060_park3------jeffgunn_af.jpg

Najpoznatiji svetski gejzir Stari Verni foto: jeffgunn/flickr.com


Jeloustoun je park poznat po gejzirima, toplim izvorima, vulkanu, kanjonima, planinskim vrhovima i brojnim drugim geotermalnim karakteristikama. Upravo ovde nalazi se najpoznatiji svetski gejzir Stari Verni.

99061_park---------jeffgunn_af.jpg

Jeloustoun je najstariji svetski nacionalni park osnovan 1872. godine foto: jeffgunn/flickr.com


U Jeloustoun parku je veća koncentracija hidrotermalnih karakteristika nego bilo gde drugde u svetu. Pored uvek privlačnih gejzira, veliku pažnju izazivaju i bazeni vrelog mulja i mlazovi sumporne vode koja izlazi iz prirodnih dimnjaka fumarole.

99062_park1------jeffgunn_af.jpg

Jeloustoun je najveća i najpoznatija lokacija megafaune foto: jeffgunn/flickr.com


Jeloustoun park od severa prema jugu prostire se na dužini od 102 km, od zapada prema istoku oko 87 km. 5 % površine parka otpada na reke i jezera, a najveće je jezero Jeloustoun. Ovo jezero duboko je 122 m, a dužina njegove obale je 177 km.

99063_park4-----jeffgunn_af.jpg

Jezero u Jeloustoun parku foto: jeffgunn/flickr.com


Jeloustoun je najveća i najpoznatija lokacija megafaune. U parku se nalaze brojne životinjske vrste: mrki medved, bizon, grizli, los, muflon, kojot, jelen... Što se tiče biljnih vrsta, u parku dominiraju bor, omorika i jela. Jeloustoun park okružen je planinama, a najviši vrh je Mount Vašburn.

99064_park2-----jeffgunn_af.jpg

Veliki kanjon u Jelostounu foto: jeffgunn/flickr.com


Klima na Jeloustounu je u velikoj meri pod uticajem nadmorske visine (park se nalazi na nadmorskoj visini od 2400 m). Tokom letnjih meseci (od juna do septembra), dnevne temperature se kreću od 21 do 27 C, a prolećne i jesenje temperature su od – 1 do 16 C. Zimi je ovde veoma hladno, kada temperatura varira od – 20 do – 5. Pogledajte video:

 
Poslednja izmena od urednika:
LEGEND
Učlanjen(a)
14.12.2009
Poruka
29.042
Grandiozni kanjon Kolorado

Grandiozni kanjon Kolorado


Blic


Neverovatni prirodni fenomen, grandiozni kanjon Kolorado, nalazi se u SAD-u, tačnije u severozapadnoj Arizoni. Ova neverovatna formacija nastala je usled erozije, vulkanskih erupcija, naslage lave i proticanjem, istoimene, reke Kolorado. Kanjon Kolorado nije ni najveći, ni najdublji u svetu, ali godišnje ga poseti preko pet miliona ljudi!

99182_kanjon---paul-fundenburg_af.jpg

Kanjon Kolorado nalazi se u Arizoni foto: Paul Fundenburg/flickr.com



Kanjon Kolorado privlači svojim izgledom: većim delom sastoji se od stepeničastih stena, ali i od dolina i dubokih klanaca. Dužina kanjona je 446 km, širina 29 km, a dubina ide i preko 1500 m. Zbog veličanstvenog pejzaža, vizuelno zapanjujuće veličine, veliko prostranstvo kanjona proglašeno je Nacionalnim parkom.

99183_kanjon2---moyanbrenn_af.jpg

Kanjon preseca istoimena reka Kolorado foto: Moyan_Brenn/flickr.com



Kanjon Kolorado otkrila je španska ekspedicija 1540. godine, ali je zbog nepristupačnog terena, tek nakon nekoliko vekova počelo sa njegovim istraživanjem. Ovo je samo jedan od ukupno 58 nacionalnih parkova SAD-a, koji od davnina fascinira naučnike, a želja za njegovim istraživanjem i dan-danas traje i ne jenjava.

99184_kanjon1---moyanbrenn_af.jpg

Kanjon Kolorado proglašen je Nacionalnim parkom foto: Moyan_Brenn/flickr.com



Svi turisti, čak i oni koji se plaše visine, skupe snagu i sa ruba kanjona dive se ovoj lepoti. Uređene su i staze, pa se možete spustiti niz litice u dubinu kanjona. Prebrodite strah, jer ono što ćete tada osetiti nećete osetiti više nikada u životu, osećaj je neverovatan i jedinstven. Najhrabrijima se pruža prilika da u gumenjacima plove niz brzake!

Pogledajte video:


 
Poslednja izmena od urednika:
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
Tura namenjena srećnicima

Tura namenjena srećnicima

Prelepi kanjon u Zajon nacionalnom parku u Juti postao je toliko popularan, da su čuvari ustanovili lutriju za one koji žele da se upoznaju sa njegovom netaknutom lepotom.

1.jpg
Predivni kanjon za pustolove u Zajon nacionalnom parku u SAD

Ispod dva vrha – Severnog i Južnog anđela čuvara nalazi se Sabvej, neverovatni kanjon čiji oblik dozvoljava algama da se razvijaju i boje ga u živopisne zelene boje.

Park dozvoljava da ga dnevno vidi samo 80 ljudi, a njihova imena izvlače se iz bubnja.
Poseta je ograničena na period između marta i novembra i od zainteresovanih se formiraju grupe od po 12 ljudi.

Iako je kanjon dugačak svega oko 400 metara, teško je pronaći put do njega. Zato ukupna tura ima dužinu od 15 kilometara, a oni koji pođu njenim putem, moraju biti u dobroj kondiciji.

Zbog prepreka na putu, iz parka kažu da osobe koje nemaju iskustva ne plaze na ovu turu ili pronađu iskusnog partnera za šetnju.


Izvor: Vestionline
 
Poslednja izmena od urednika:
Član
Učlanjen(a)
23.08.2013
Poruka
1
Moze li mi neko reci kakve su konkretne cijene u njujorku za sve oblasti zivota,kao i stanarine?
 
Član
Učlanjen(a)
12.03.2013
Poruka
12
New York, jabuka na dan

New York je Velika jabuka koju treba da zagrizete barem jednom u zivotu. To je grad koji ima puno toga da ponudi turistima. Najviše od svih američkih gradova liči na evropske metropole, a njegovi delovi podsecaju na London, Amsterdam, Veneciju i mnoge druge.

[FONT=times new roman,times,serif]Na Gejtu Z69 na aerodromu u Frankfurtu čekam veliki Boeing 747 avio kompanije Lufthansa, sa nadimkom Jumbo. Odmah pored je parkiran Airbas A380 sa nadimkom Super Jumbo. Ulazim u prvi koji se sa više od 400 putnika, potpuno pun, sprema da poleti prema Atlantiku. Velika mašina sa neverovatnom lakoćom je poletela sa frankfurtskog aerodroma. Sedim u udobnom sedistu biznis klase i u potpunosti uživam u letu.
avon-pogled-jumbo%20%28Copy%29.jpg


U ekonomskoj klasi je udobno ali u biznis klasi je ugođaj neverovatan na prekookeanskim letovima, mislim da je za kratke letove to samo nepotreban trošak. Udobnost je veoma bitna za duge letove kakav je let za New York do koga se stiže za oko 8 sati i to po danu pa me stalno prati osjećaj da ne smrkava danas.
avion-hrana-jumbo-travel%20%28Copy%29.jpg
[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Aerodrom JFK je ogroman i na njega u kratkim vremenskim razmacima sleće puno aviona a svi putnici se ulivaju na isto mesto, Imigration office. Postoje 3 vrste šaltera: za Američke građane i vlasnike green card koji popunjavaju formular za ulazak, za pasose sa vizama, potrebno je popuniti dva formulara a treći centralni šalter je za one kojima ne treba viza i koji moraju da se prijave na sajtu pre puta, popune podatke i plate 20 $ za uslugu da ne čekaju u redu. Pomislio sam šta će se desiti sa mojim koferom posto sam u redu već sat vremena. Za njega kao i za stotine drugih kofera su se pobrinuli momci sa aerodroma tako sto su ga skinuli sa trake da bi je oslobodili za sledeće letove. Pronašao sam ga na gomili prtljaga i krenuo ka izlazu. Od aerodroma do hotela na Menhetenu postoje sledeće opcije prevoza: 1. Taksi, cena po vozilu/pravcu 55$. 2. Minibus, cena po osobi/povratna 29$. 3. Metro sedmodnevna karta 29$


grad-new-york-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Izabrao sam opciju 2. i krenuo u minibus. Posle nekoliko stanica na samom aerodromu krenuli smo pravo na Menheten. Minibus je stao ispred Central stanice odakle su nas prebacili do hotela manjim vozilom. Prvi kontakt sa New Yorkom, Central stanica i okolni oblakoderi izgleda impresivan. Sve je ogromno, stanica iz 19. Veka i oblakoderi iz 20.[/FONT][FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Ako se odlucite za jeftiniji a dobro pozicioniran hotel ne očekujte previse od konfora i usluge a ni od čistoce i kvaliteta sobe. Jeftiniji hoteli uopšte nisu jeftini za evropske prilike ali su uvek puni i hotelijerima nije puno stalo do toga šta će gosti reći jer uvek ima novih gostiju, to je New York. Dakle, ako ste došli da vidite New York nemojte da gledate hotel, neka vam samo služi za spavanje jer sve ostalo je sjajno.[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]
mary-popping-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]
[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Odmah ujutro sam otkrio još jednu stvar koja nije sjajna a to je hrana. Sve što kupujete od hrane u radnjama, restoranima ili na ulici je prilično bezukusno, potpuno neslano i često slatko i slano dele isto mesto. Amerikanci puno vode racuna o kalorijama i uvek ste upozoreni koliko ćete kalorija uneti u oranizam. Na ulicama se može pojesti dobar ali mali hot dog za 3$ , parče pice je 3-5$, doručak od koga se nećete najesti je od 5-10$ ali je tu dobri stari MC Donald gde poznatu hranu mozete kupiti za 5-10$ po osobi. Postoji veliki broj restorana gde se kupuje hrana na meru i to je najbolje resenje a zaista je ukusna. Uvek postoji opcija tradicionalnih restorana gde za večeru bez vina treba izdvojiti najmanje 100$ za dve osobe, ali se treba dobro raspitati jer ih je teško pronaci u velikom gradu. Tip ili napojnica je u restoranima oko 15% od cene i obavezno se plaća, dobijete racun sa već obračunatim tipom.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
hot-dog-new-york-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Na Menhetenu se ne možete izgubiti, zato sto je krajnje jednostavan za snalaženje. Ako posmatrate mapu Menhetena severno od Sohoa prema Bronksu videćete vodoravno raspoređene ulice nazvane brojevima ( 1. St , 2. St...) i uspravno raspoređene avenije koje seku sve ulice pod pravim uglom ( 1. Av, 2. Av...). dakle nema promena naziva ulica, oduvek su bile i zauvek ce biti takvi. Sve što preostaje je da saznate na uglu koje ulice i koje avenije vam se nalazi ono što vas interesuje.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
putokaz-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
[/FONT]​
[FONT=times new roman,times,serif] Ako krenete bilo kojom avenijom i vidite da vam ulice idu od manjih ka većim brojevima onda su desno od vas manji brojevi avenija a levo od vas veći. Postoji samo jedan izuzetak, Brodway bulevar koji ih sve seče pod kosim uglom. Izgleda kao da se Brodway poigrava sa avenijama i ulicama ali sa puno šarma, koji izmedu 42. i 47. Ulice prerasta u glamur, zonu čuvenih pozorišta. Ne propustite predstave na Brodwayu, to je vrhunski doživljaj koji ćete pamtiti celog zivota. Ako želite da uštedite novac karte kupujte na dan predstave jer tako možete dobiti karte i do 50% jeftinije.[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]
minskoff-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Na uglu 47. Ulice i 7. Avenije u popodnevnim časovima naići ćete na neverovatan prizor. Reke ljudi sa svih strana pristižu na Times Square u potrazi za kartom za večernje predstave. Na velikom displeju su ispisane sve predstave i popusti koji se odobravaju za trenutnu kupovinu. Mamma Mia ima odlican popust od 40%, lako sam se odlucio. Čikago veceras ima samo 20% popusta, pokušacu neki drugi dan.[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]
mamma-mia-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Times Square je poznat i po specifičnom načinu predstavljanja proizvoda i usluga – velike, svetleće reklame. Svetle sa svih strana, bilbordi, panoi, led ekrani, ogromne plazme, svetleća polja...neverovatno. To toliko svetli da ne možete da ih sve ne primetite i stičete utisak da vam sve treba što tamo pise. [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]
ulica-amerika-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]
[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Posle početnog entuzijazma shvatio sam da moram da počnem da koristim metro ako neću da dobijem upalu mišića i rupe na cipelama. Iako lak za snalaženje, New York je ogroman, pa čak i Menheten po kome se većina turista kreće. Metro veoma dobro funkcionise i veliki deo stanica nije duboko pod zemljom pa ne treba puno hodanja od ulice do metroa i nazad. Kada sam to otkrio poceo sam sa razgledanjem svega što je na turističkoj mapi označeno da moram da vidim, ali sam sve to podelio po oblastima da ne bih gubio vreme u prevozu.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
taxi-new-york-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Central Park je ogroman. Prostire se od 59. do 110. ulice a ograničen je 5. i 8. Avenijom. Za obilazak pešice je potreban ceo dan. Na svim prilazima parku se mogu iznajmiti kočije i bicikli, po ceni od 25$ na vise za pola sata vožnje, zavisi od vasih pregovaračkih sposobnosti. U parku se nalazi Strawberry field, mesto gde je ubijen John Lenon. Posebno je interesantan južni deo parka gde se sudaraju zelenilo i staklo, beton i Art Deco stil. Na južnim uglovima parka se nalaze impozantni Kolumbov skver i skver Armije na kome se nalazi neverovatna prodavnica koja radi 24 sata i koja je uvek puna - Apple store gde možete kupiti najnovija tehnoloska resenja iPad 4 i iPhone 5 kao i druge novine. Prodavnica podseća na piramidu iz Luvra posto je iznad zemlje postavljena kocka od stakla sa svetlecom jabukom, znakom firme Apple a pod zemljom je prodavnica. Postoje mnoge druge prodavnice tehničke robe ali je samo nekoliko njih ozbiljno, ostale deluju veoma sumnjivo od robe do njihovih vlasnika. Ne želite da kupite kinesku kopiju za malu ustedu zar ne?[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
park-new-york-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Postoji začkoljica kada je kupovina u pitanju, sve cene su izrazene bez poreza koji se obracunava prilikom plaćanja i koji je oko 9 %. Dakle ne zaboravite porez, nije kao na drugim mestima ukljucen u cenu, ali zaboravite na tax free, ne postoji u Americi.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Prodavnica garderobe ima na svakom koraku i na odeću ne plaćate dodatan porez. Satovi, nakit i druga luksuzna roba se dodatno oporezuje. Najveća robna kuca na svetu se nalazi ovde i zove se Macy's. Prostire se od 6. do 7. Avenije i 34. ulice, dakle ceo jedan blok i zaista je velika. U službi za rad sa klijentima mozete da preuzmete vaucer za 10% popusta za strance. Osim te poznate su i Century 21, JC Penny a svi poznati svetski brendovi su zastupljeni na Menhetenu a najvise u 5. Aveniji, čuvenoj aveniji mode. Kao i svuda, najbolje cete kupovati tokom rasprodaja ali za kupce istančanog ukusa tu je Woodbury Common Premium Outlets u kome su cene nize i do 40% u odnosu na radnje sa Menhetna. Povratna karta autobusom je 35$ ali ako znate tačno šta kupujete to možete isplatiti sa jednim artiklom.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Pravilo koje vazi svuda pa i u New Yorku glasi: lepe dane koristite za oblaske a oblačne sa padavinama za muzeje i shoping.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
teatar-new-york-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Vožnja javnim ferijem od stanice South Ferry do Staten Island-a i nazad je besplatna. Ferry ide na svakih pola sata, vožnja traje isto toliko i tokom vožnje ferry prolazi pored statue slobode I ostrva Ellis. U povratku imate priliku da napravite sjajnu fotografiju celog Menhetna sa vode.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]U povratku obiđite Smitsonian muzej Americkih indijanaca (ulaz besplatan), Baterry Park i Wall street gde se nalazi zgrada americke berze, Trampova zgrada i mnoge druge finansijske institucije. U ulici iznad američke berze se nalazi MC Donald pošto ćete sigurno ogladneti, a u blizini nema drugih restorana.U neposrednoj blizini se nalaze ruševine svetskog trgovinskog centra, memorijalni centar i nove gradjevine koje će biti izgrađene na tom mestu.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
putokaz-jumbo%20travel%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]U produžetku su Kineska i Italijanska cetvrt ali po radnjama bih rekao da je kineska pobedila.Kineska je preplavljena radnjama sa raznom robom i brzo me je odbila da idem dalje. U italijanskoj se nalazi nekoliko sjajnih restorana, picerija i kafeterija.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
kafic-jumbo-travel%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Popnite se na Empire State Bulding koji je dugo bio najviša zgrada na svetu. Pogled sa 86 sprata (25$ po osobi) je sasvim impresivan a za dodatnih 17 $ mozete i do 102 sprata i još veće visine.Pazite i ne nasedajte na priče ljudi obučenih u zute, crvene i plave uniforme koji prodaju karte na ulazu u Empire, kasa se nalazi unutra a oni vam prodaju kartu ali sa uslugom više i višom cenom.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
avion-avio-karta-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Sa Empire-a ćete videti sve važne zgrade u New York-u pa do nekih ne morate da idete kao što su Krajsler zgrada, zgrada Ujedinjenih nacija...[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
panorama-new-york-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Mozete kupiti karnet za vise atrakcija po povoljnijoj ceni ali sigurno pola nećete iskoristiti, a pola ne morate da platite i onda vam to sve bude skuplje nego da kupujete kartu po kartu.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]
[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Ako ste se popeli na Empire nema potrebe da se penjete na zgradu Rokefeller-a ali zato obavezno obiđite ceo kompleks oko zgrade koji se prostire od 5. do 6. Avenije.[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Automobil u New Yorku bi vam bio suvisan, parking je skup, često nema mesta za parkiranje po garažama a brže ćete se prevesti metroom.Grad je prepun taksija koji su žute boje i lepo se uklapaju u svaku fotografiju, i uz kip slobode predstavljaju simbol grada. Vožnja po Menhetnu je oko 7$.Lepo je iznajmiti bicikl pošto postoje ulice gde su obeležene trake za bicikliste a jedna takva vodi preko Brooklin mosta koji spaja Menhetn i Brooklin.Ceo Menhetn je jedno veliko ostrvo koje je povezano mostovima i tunelima sa drugim delovima New Yorka: Kvins, Bronks, Brurklin i Džersi.[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Od muzeja posetite Gugenhajm, Metropolitan, Prirodnjački, MoMa galeriju.U Linkoln centru se nalazi poznata Njujorška opera.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
ny-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Internet je u svim prodavnicama, restoranima kao i restoranima brze hrane besplatan. Dovoljno je da se "zakačite" na mrežu i kontakt sa kućom je obezbeđen. Razgovori sa vaseg mobilnog, telefona iz hotelske sobe i javnog telefona uz pomoć kartica i novčica može da vas košta puno novca, Evropa je daleko.[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Čak pojedine ulice poput 34. imaju sponzora koji plaća internet za celu ulicu. Moram da pomenem da je to firma Gap, pohvala za njih. Ispred Apple store je ceo plato sa besplatnim internetom a isto je ispred Paramount pictures zgrade i na mnogim drugim mestima. Postoje zemlje poput Nemacke gde nema sanse da pronadjete besplatan internet, u Americi je internet way of life i oni se ponašaju u skladu sa tim.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
na-ulici-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Drago mi je što sam uspeo da vidim predstavu na Brodway-u veče pre objave opasnosti od uragana. Od tada su sve predstave otkazane i ne zna se kada će ponovo početi sa radom. Za samo par sati živ grad koji zaista nikad ne spava je klonuo duhom. Od kada se pronela vest da će uragan da pogodi grad odjednom se videla zabrinutost na licima prolaznika. Radnje su se jedna po jedna zatvarale, sve ovo liči na vreme sankcija u Srbiji kada za novac niste mogli nista da kupite.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
obavestenje-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Na vratima radnji su isticani natpisi : "radimo do 5" ali kako se panika širila tako se petica menjala u četvorku pa trojku itd. Videlo se da ljudima nije svejedno i da se ne radi o običnoj oluji već o nečemu što je mnogo puta pre odnosilo mnoge nedužne živote ali negde drugde, ne u New York-u. Na televiziji se pratila situacija iz minuta u minut, na svim kanalima. Jedva sam pronašao jedan, hotelski na kome se vrteo jedan isti film non stop.[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Jutro sam proveo u restoranu brze hrane sa slatko-slanim-bezukusnim doručkom i odličnim internetom. Svi avioni su otkazani, pa i moj sutrašnji. Jutros je jedan otisao za Evropu ali kada nisam mislio o tome sada mogu samo da sedim i čekam da se sve smiri. Tako je dosadno, ništa ne radi, osim par privatnika koji ne daju svoj dnevni pazar pred naletom uragana Sandy. Lepo ime, a šta nam napravi. Obustavljen je rad podzemne železnice zbog opasnosti izlivanja slane vode u podzemne tunele u stanici South Ferry u Battery Parku. Od nedelje uveče New York je paralisan. Na Times Square nema nikoga, potpuno je pusto. Kada bi sada pustili karte u prodaju bile bi bar sa 80% popusta. Ljudi, mahom turisti sa nevericom obigravaju oko robne kuće Macy's i sriču slova: ne radimo od 28.10.2012. do daljeg saopštenja. Mnogi slikaju i šalju slike u svet. Jedan lik potpuno mokar od kiše koja pada od jutros dotrčava sa fotoaparatom, slika tekst i odlazi dalje do sledeće radnje.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
obavestenje-jumbo-travel%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Apple store su zatvorili ranije iako su pod zemljom ne zele da rizikuju, dakle nema nista od 24h radnog vremena, ovo je zaista vanredna situacija. MC Donald je zatvorio sve objekte, 5. Avenija je pusta, isto je u celom gradu. Popodne se pronela vest da je u centru palo drvo od vetra i usmrtilo mladića. Kran na jednoj zgradi se odvalio i preti da nanese veliki štetu, a cela konstrukcija se klati pod naletima vetra. Voda u Baterry Parku se popela na 14 inča preko normale, a udari vetra se tek očekuju. Nema šetnje po vetru, može da padne neka od reklama nekom na glavu. Izveštači se javljaju sa terena ali ništa ne izgleda tako strašno, bar ne meni.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
tv-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Pitam na recepciji šta da radim, rezervacija je samo do sutra. Ljubazno mi kažu, platite 300 $ za sledeću noć. Napravim rezervaciju za 150$ u Jumbo Travel-u i vratim se na recepciju da pitam kako je to moguće i dobijem odgovor: "You tell me..."[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Svi hoteli su potpuno puni i sada je prilika da se zaradi dodatno, tako rade svuda u svetu pa i ovde, ili spavajte na ulici i može da vas oduva vetar do kuće - besplatno.[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Svi mostovi i tuneli koji spajaju Menhetn sa kopnom su zatvoreni. Drveće pada pod naletima vetra koji ga čupa iz korena. U padu se kidaju kablovi od struje i već tri miliona ljudi je bez struje na severoistoku zemlje. Na svim kanalima razni analitičari predviđaju nivo mora, jačinu vetra, zone udara, a baš noćas počinje i pun mesec pa je nivo mora viši. Idem da spavam, hotel neće iščupati iz zemlje tako lako, ima oko 1000 soba a ja sam na 6. od 18 spratova, dobra je pozicija u odnosu na udar vetra i vode. Tonem u san uz jak fijuk vetra sa svih strana.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Svanulo je jutro posle.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Sve je prošlo kao da se nije desilo. Sada je najveći problem pronaći slobodno mesto u avionu. Danas postoji mogućnost da se leti iz Washingtona, svi ostali aerodromi u okolini su zatvoreni. Trčim da pronađem prevoz, nije baš blizu, na nekih 400 km od hotela. Svi autobusi i vozovi su otkazani za danas, jedina opcija je taksi. Čovek sa recepcije mi pomaže da pronađem taksi. Početna cena je 800$ a posle cenjkanja je spala na 500 $. razmišljam da je bolje toliko za taksi nego ko zna koliko do sledećeg leta iz NY. Krećemo. Jedini izlaz sa Menhetna je Lincoln tunel, svi mostovi su zatvoreni. Sa druge strane tunela je država New Jersey koju je noćas pogodio uragan Sandy. Niko nema struje, sve pliva u vodi okolo puta. Vozimo se desetak minuta i nailazimo na blokiran auto put. Otvara se tek u 4 a to je kasno da se stigne let. Nazad u hotel. U povratku smo platili 12$ da prođemo tunelom koji je jedina veza sa Menhetnom, za njih nema vanredne situacije već samo vanredne zarade. Vozač je sjajan momak iz Dominikane, potrudio se ali nije pomoglo, barem smo probali. Sada idemo iz početka.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
semafor-new-york-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Aerodrom JFK još uvek nije proradio a i kada proradi stotine hiljada ljudi čeka da bude prevezeno i biće teško pronaći slobodno mesto. Uragan je prouzrokovao desetine hiljada otkazanih letova, potpuno potopio aerodrom Lagvardija i oštetio druge aerodrome u okolini. Jedino aerodrom u Vašingtonu je radio sve vreme. Avionsku kartu sam promenio u toku noći ali teži deo posla je bio da se pronađe autobus koji ima mesta za ujutro, svi su puni. Listam sajtove koji nude prevoz od New Yorka do Vašingtona ali većina nije ažurirana sa novim informacijama. Karata ima na sajtu glavne autobuske stanice a malopre sam prošao tamo i ona je zatvorena do daljnjeg tako da nema šanse da se otvori do ujutro. Druge bus kompanije su sve karte prodale za jutarnje polaske pošto je tek malopre ovoren za saobraćaj autoput I 95 koji vodi od Menhetna preko New Jersey-a, koji je najviše pogođen uraganom, do Vašingtona. Kako je teško pronaći kartu za autobus...idem da spavam pa ću ujutro obigravati oko svih ćoškova gde polaze autobusi za Vašington.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Svanulo je prvo sunčano jutro od kada sam u New Yorku. Nevreme kakvo stanovnici ne pamte je konačno prošlo. Samo još da uđem u neki bus pa makar i u prtljažnik. Ugao 33. ulice i 7. Avenije je odmah prekoputa mog hotela. Sada je 07:30 a autobusa još nema. Dispečer, jedna mlada kineskinja, pregleda karte ljudima koji stoje u redu. Kada sam joj rekao da nemam kartu rekla mi je da sačekam ako bude neko slobodno mesto. Putnici su samo pristizali i uskoro je cela ulica bila preplavljena putnicima. Posle razgovora telefonom hladno je saopštila da bus u 07:30 ne dolazi i da je sledeći u 08:30. Svi su i dalje čekali. Tu su bili i ljudi koji su kupili karte za neke druge autobuse sa stanice koja ne radi. U nekom trenutku jedna devojka mi je rekla na kom sajtu je pronašla kartu. Brzo sam upalio mašinu i "uhvatio" poslednju kartu za bus u 10:30. Ahhhhh, kakvo olakšanje. Vratio sam se da pokušam da uđem u bus od 08:30 koji je upravo stigao. Bilo je jedno mesto ali jedna žena toliko histerično vikala da je puste u bus pošto kasni u avion da nisam imao kud. Autobus je otišao tek u 09:15 a na stanici je ostalo puno sveta, čak i jedan čovek koji je tu od 6 ujutro pokušavao da uđe u razne buseve. Pokazao sam potvrdu rezervacije dispečeru a ona kaže da to jeste to vreme i adresa stanice ali nije njen bus...malo me je zbunila ali sam odmah pronašao drugi mejl koji potvrđuje da je to taj, jedini preostali bus koji iz New York-a polazi ovog jutra za Washington. Ušao sam u bus prvi, pošto sam imao kartu. Da je nisam rezervisao online ne verujem da bih uspeo, morao bih da zovem taksistu od juče, koji kada malo razmislim i ne zna put. Na vratima sam zamolio dispečera da pokuša da ubaci starijeg crnca koji čeka od jutros. Autobus je pun, kreće za Washington a on se smeška sa šedišta pored mene, uspeo je. Uspeo sam i ja, jedan težak i važan korak je napravljen na putu do kuće.
bus-jumbo-travel%20%28Copy%29.jpg
[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Autobus je klizio po ravnom i nepreglednom putu I95. Sati prolaze a gradovi se nižu: Filadelfija, Baltimor...pauza u mestu gde je prošle noći besnelo nevreme. Ništa se ne primećuje osim par oborenih stabala sve izgleda normalno. Četiri sata su prošla a samo vidim putokaze za Vašington, grad još ne. Nadam se da ću bar u prolazu videti Belu kuću na Capitol Hill-u ili čuveni Pentagon. Konačno posle 5 sati konstantne vožnje sa jednom pauzom od 10 minuta stižemo u Chinatown u Vašingtonu. Male zgrade okolo, nema onih oblakodera kao na Menhetenu. Velika gužva u saobraćaju, već je vreme posle posla kada se svi vraćaju kućama. U tom slučaju podzemna železnica je najbolje sredstvo prevoza. [/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
putokaz-amerika-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Silazim dole i saznajem od punije crnkinje sa simpatičnim crnim uvojcima da treba da platim na mašini 4.5 $ i da idem zelenom linijom do aerodroma. Za mašinu treba uputstvo, ima neke dugmiće kojima se povećava i smanjuje cifra zaduženja kao na fenu. Savladao sam je pre neke evropljanke koja je počela da udara po mašini dok sam se udaljavao prema peronu. Nigde ne piše pravac Dulles International već samo Lincoln national koji je lokalni aerodrom. Šta drugo, pitam ljude. Ipak nije zelena već žuta metro linija pa onda na plavu i na kraju oranž pa bus do aerodroma. Pa gde je taj aerodrom, u bestragiji ? Vreme curi, još samo dva sata do polaska aviona a ja se motam po podzemnoj železnici. Stanice se nižu, ne moram na plavi, oranž je produžen. Stižem![/FONT][FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Izlazim iz metroa i pošto svi trče i mene ponese masa, trčim sa njima prema autobusima. Na izlazu iz metroa treba da se overi karta. Tražim po džepovima, karte nema nigde. Samo nailazim na razne kartice, račune, potvrde, reklame ali karte nema. Već se spremam da preskočim u velikom stilu u vis, kad izlazi gromada od čoveka, crnac iz kućice i pita me da li imam neki problem. Imam, kažem, pobeći će mi bus i avion ako nastavim da tražim kartu od metroa, časna reč platio sam je jer ne bih mogao da uđem u metro. Crnac me gleda veselim očima i pita odakle sam. Kažem Srbija a on se naseja, diže rampu pored kućice pa će na to: pa požuri kući da ne zakasniš zbog mene. Trk u autobus, ali u koji ? Na velikom kružnom toku desetak autobusa ide na deset različitih strana a samo jedan na aerodrom. Pravilo broj jedan, ako ne znaš pitaj, ako ne znaju ni oni, pitaj ponovo. I to je u redu, krenuo je bus, samo još sat i neki minut do poletanja aviona. Ravan put u nedogled, bus klizi a sa desne strane paralelan put i neopisivo mnogo automobila u koloni. Dobro je što nisam krenuo taksijem, to bi bila nemoguća misija. Stižem na aerodrom posle 25 minuta, još samo 40 do poletanja aviona. To je veliki avion, prekookeanski let za Beč kompanije Austran Arlines.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif]
avion-new-jork-jumbo%20%28Copy%29.jpg
[/FONT][FONT=times new roman,times,serif] Jesam putnik biznis klase ali baš mene ne čekaju. Čekaju vreme i tada poleću, ko je ušao dobro došao. Stižem na šalter gde me dočekuje ljubazna osoba obučena u vešticu i kaže da joj je drago što sam stigao, samo su mene čekali. Pogledam na drugom šalteru i tamo jedna veštica. Na izlazu iz Amerike samo su pogledali moj pasoš i vratili, nikakve procedure, skidanja do gole kože, izuzetno prijatno iskustvo. Ulazim u biznis launch, tamo dve veštice, jedna čak ima rogove. Ah, pa da večeras je u celoj Americi noć veštica i biće zaista zabavno. U New York-u je odložena za par dana dok se ne sredi situacija ali će maraton početi na vreme, u nedelju.[/FONT][FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Ulazim u avon a iza mene se zatvaraju teška vrata. Pogledom tražim moje sedište, pa to je ono jedino slobodno u celom avionu. Kakvu gužvu je napravio ovaj uragan. Sedim u avionu Boeing 767, potpuno drugačijem od onog kojim sam došao. Odjednom se pojavi pravi kuvar sa jelovnikom. Austrian airlines je zaposlio kuvare na dugim linijama i sada oni kuvaju po avionima širom sveta putnicima prve i biznis klase. Zaokružio sam jela koja želim, pojeo, zaista je bilo ukusno. Sada obaram sedište za spavanje ali još malo nedostaje da se sedište pretvori u vodoravan, krevet. Čitam obaveštenje na ekranu da će Austrian sva sedišta menjati tokom ove zime i da će i to biti omogućeno. Nema veze, dobro je i ovako, bio sam spreman da sedim i na Jump seat sedištu samo da krenem kući. Sada vas molim da me ne budite do jutra, do sletanja u Beč, da se malo odmorim od ove jurnjave.[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]
[/FONT]
[FONT=times new roman,times,serif] [/FONT][FONT=times new roman,times,serif]Hvala[/FONT]
 
Natrag
Top