LEGEND
- Učlanjen(a)
- 08.02.2009
- Poruka
- 5.533
Nešvil, kantri muzika i jeftin provod
U Nešvilu ima pregršt mesta sa besplatnom muzikom, ali i edukativnih i kulturnih atrakcija, a sve je vrlo jeftino. Možete naći smeštaj, jesti, i zabavljati se za manje para nego u mnogim sličnim gradovima u SAD, piše Associated Press, a prenosi La Crosse Tribune.
Nešvil nema plažu. Nema tematski park. Nema kockarnice.
Nema ni Super Bowl. Ni Mardi Gras. Ni Svetski Cup.
Nešvil je grad koji je srušio svoj tematski park da bi na tom mestu podigao tržni centar.
I pored toga, ovaj grad u središtu države Tenesi, koja je svetski poznata po dobroj muzici, ali i lokalnom štrasu, odlična je destinacija za one koji planiraju da uštede.
U Nešvilu ima pregršt mesta sa besplatnom muzikom, ali i edukativnih i kulturnih atrakcija kojima ćete lako popuniti nekoliko dana, a pri tom nećete platiti mnogo.
Možete naći smeštaj, jesti, i zabavljati se za manje para neko u mnogim sličnim gradovima.
Kako to kaže predsednik nešvilskog turist biroa, Butch Spyridon, Nešvil je destinacija za male pare. “Možete dobiti instant odmor po minimalnoj ceni,” kaže Spyridon.
Muzika
Nešvil je dobar deo svoje reputacije izgradio uz pomoć muzike, i vremenom je postao Music City USA.
Obiđite neke od dvadesetak pabova koji su skoncentrisani u centru Nešvila u blizini reke Kamberlend. Pivo je hladno, muzika je glasna, a ulaz je besplatan. Jedini ekstra trošak je za tip jar, u koji se s vremena na vreme ubaci bakšiš za kelnere.
“Ovo iskustvo na drugim mestima nećete doživeti”, kaže Spyridon. To nije samo skup pabova koji svako malo menjaju vlasnike – većinom su menadžeri ljudi koji su u tom biznisu nekoliko godina. Jedan od pabova je i Tootsie, koji čak ima i PR firmu.
“Dođete ovamo da se zabavite, i ubrzo shvatite da đuskate na šanku”, Steve Smith, vlasnik paba Tootsie opisuje tipično veče.
Najdalje je u razvoju ovog posla otišao Wildshore Saloon, mada na njegovom web sajtu ne piše da je to samo običan pab, već da je “meka za zabavu”.
Ima tri nivoa, 6.000 kvadratnih metara i od kako je otvoren 1994. prodao je šest miliona litara piva.
Ulaz se plaća od 4$ do 8$, a među zaposlenima su i tri instruktora plesa koji svake noći daju besplatne časove posetiocima, osim ponedeljkom kada je klub zatvoren, što je jedina prilika da se i osoblje i mušterije oporave.
A pivo, naročito u manjim pabovima Nešvila može da se nađe i za 2.50$.
U jednom od hramova zabave u Nešvilu, u Muzeju kantri muzike, imaćete nezaboravan provod, a ulaznica je manje od 20$.
U tom muzeju možete tražiti da vam gitarista David Andersen odsvira i otpeva omiljenu kantri pesmu – i to za džabe. On će na svojoj 15 godina staroj bežičnoj gitari Epiphone odsvirati šta god vam padne na pamet. "You Are My Sunshine," "I Can't Help Falling in Love," i "Spanish Eyes."
Andersen će vas i ljubazno zamoliti da se upišete u njegov dnevnik, uz pomoć kojeg održava kontakt sa ljudima koje upozna. Kako sam kaže, do sada je sreo više od 1 milion ljudi.
Karte za Grand Ole Opry, nešvilski legendarni šou kantri muzike koštaju između 38$ i 53$ za oko 2 i po sata koncerta.
Ako volite da se zabavljate do duboko u noć, Ernest Tubb Midnite Jamboree održava se svake subote uveče (tačnije, nedeljom rano ujutro) u prostoru koji je u neposrednoj blizini Grand Ole Opry House, severoistočno od centra grada. Ulaz je besplatan, a zabavljaće vas izvođači kao što su Michael Martin Murphey, Charlie Louvin i Jack Greene.
Jeftina klopa
Ugnježden između pabova nalazi se Jack's BarBQue, a turisti ne treba da propuste južnjačku roštilj svinjetinu. Sendvič sa svinjskom plećkom, pasulj, kupus salata, i čaj ili neko gazirano bezalkoholno piće koštaće vas samo $8.66.
Nekoliko milja dalje je kafeterija At The Table gde se takođe služe tradicionalni južnjački specijaliteti – pržena piletina prethodno uvaljana u brašno, raštan, slatki krompir i američka proja za samo $7.25.
Treba vam nešto sa žestokim ukusom? Prince's Hot Fried Chicken Shack je krčma 15 minuta severno od centra koja prži mušterijska grla još od 1945. Naručite 500.000 volti ljutu piletinu s belim hlebom i kiselim krastavcima, i možda još poneku salatu, i sve će vas izaći oko $10.
Istorija i kultura
Imate grižu savesti zbog obilaženja kafana i želite da se malo kulturno uzdignete? The Hermitage, kuća gde je živeo pre rata živeo predsednik Andrew Jackson (Endrju Džekson) otvorena je svakog dana, a nalazi se 12 milja istočno od centra. Cela tura košta $17 za odrasle, $11 za učenike 13-18, i $7 za decu 6-12.
U širem centru grada, preko puta Univerziteta Vanderbilt u Parku Centennial nalazi se The Parthenon, replika originalnog Partenona u Atini. Unutra ćete videti statuu Atine i muzej sa 63 slike američkih autora iz 19. i 20. veka. Ulaz je $6 za odrasle i $3.50 za decu.
“Naša umetnička i kulturna ponuda su naše najbolje čuvane tajne”, kaže Spyridon.
Za one koji vole istoriju, u ovom gradu imaju prilike da posete odeljak za ljudska prava u Nešvilskoj biblioteci, Muzej Grand Ole Opry, Državne muzej Tenesi, Muzej poljoprivrede – sve za džabe.
Desetak minuta hoda od pabova nalazi se elegantni Union Station Hotel, koji je prvobitno otvoren kao železnička stanica 1900. godine, a zatim je 1986. pretvoren u hotel. Ova ričardsonsko-romanička struktura ima tavanicu ukrašenu zlatnim medaljonima, a na svakom kraju lobija su dva bareljefa parne lokomotive i konjske zaprege. Ova građevina je 1977. proglašena za spomenik nacionalne istorije.
Uživajte u besplatnoj šetnji kroz lobi, jer spavanje za dvoje košta od $200 do $280.
Ostale atrakcije
Severoistočno od centra se nalazi grad u malom – Gaylord Opryland Resort Hotel & Convention Center. Ceo kompleks ima oko 2.900 soba, 36.000 m2 unutrašnjih bašti, kaskadne vodopade, i reku sa čamcem za goste. Ulaz u park je $18, a vožnja čamcem $9.
Za sav ostali šoping uputite se u tržni centar sa više od 40 prodavnica, 30 minuta istočno od Nešvila, na autoputu 40. U blizini Kapitola je vikendom otvorena pijaca, a svakog četvrtog vikenda u mesecu je velika pijaca koja okuplja prodavce iz 30 država. parking je $4.
Sat i po jugoistočno od Nešvila u Linčburgu nalazi se destilerija Jack Daniel. Ture su besplatne i živopisne. Koliko ljudi radi u destileriji? “Paa, otprilike polovina radi”, kažu vodiči.
Ako želite da se udaljite od ritma gitara uputite se u mirnu, ali vrlo živopisnu magistralu Natchez Trace Parkway koja počinje odmah južno od Nešvila. Nema plaćanja putarine, a čitava njena dužina iznosi 444 milje ka jugu kroz Alabamu sve do južnog toka reke Misisipi.
Smeštaj
Courtyard Nashville Downtown košta $109 za noć, a red Roof Inn (15 minuta od centra) je u proseku $47 za noć.
Izvor: B92
U Nešvilu ima pregršt mesta sa besplatnom muzikom, ali i edukativnih i kulturnih atrakcija, a sve je vrlo jeftino. Možete naći smeštaj, jesti, i zabavljati se za manje para nego u mnogim sličnim gradovima u SAD, piše Associated Press, a prenosi La Crosse Tribune.
Nešvil nema plažu. Nema tematski park. Nema kockarnice.
Nema ni Super Bowl. Ni Mardi Gras. Ni Svetski Cup.
Nešvil je grad koji je srušio svoj tematski park da bi na tom mestu podigao tržni centar.
I pored toga, ovaj grad u središtu države Tenesi, koja je svetski poznata po dobroj muzici, ali i lokalnom štrasu, odlična je destinacija za one koji planiraju da uštede.
U Nešvilu ima pregršt mesta sa besplatnom muzikom, ali i edukativnih i kulturnih atrakcija kojima ćete lako popuniti nekoliko dana, a pri tom nećete platiti mnogo.
Možete naći smeštaj, jesti, i zabavljati se za manje para neko u mnogim sličnim gradovima.
Kako to kaže predsednik nešvilskog turist biroa, Butch Spyridon, Nešvil je destinacija za male pare. “Možete dobiti instant odmor po minimalnoj ceni,” kaže Spyridon.
Muzika
Nešvil je dobar deo svoje reputacije izgradio uz pomoć muzike, i vremenom je postao Music City USA.
Obiđite neke od dvadesetak pabova koji su skoncentrisani u centru Nešvila u blizini reke Kamberlend. Pivo je hladno, muzika je glasna, a ulaz je besplatan. Jedini ekstra trošak je za tip jar, u koji se s vremena na vreme ubaci bakšiš za kelnere.
“Ovo iskustvo na drugim mestima nećete doživeti”, kaže Spyridon. To nije samo skup pabova koji svako malo menjaju vlasnike – većinom su menadžeri ljudi koji su u tom biznisu nekoliko godina. Jedan od pabova je i Tootsie, koji čak ima i PR firmu.
“Dođete ovamo da se zabavite, i ubrzo shvatite da đuskate na šanku”, Steve Smith, vlasnik paba Tootsie opisuje tipično veče.
Najdalje je u razvoju ovog posla otišao Wildshore Saloon, mada na njegovom web sajtu ne piše da je to samo običan pab, već da je “meka za zabavu”.
Ima tri nivoa, 6.000 kvadratnih metara i od kako je otvoren 1994. prodao je šest miliona litara piva.
Ulaz se plaća od 4$ do 8$, a među zaposlenima su i tri instruktora plesa koji svake noći daju besplatne časove posetiocima, osim ponedeljkom kada je klub zatvoren, što je jedina prilika da se i osoblje i mušterije oporave.
A pivo, naročito u manjim pabovima Nešvila može da se nađe i za 2.50$.
U jednom od hramova zabave u Nešvilu, u Muzeju kantri muzike, imaćete nezaboravan provod, a ulaznica je manje od 20$.
U tom muzeju možete tražiti da vam gitarista David Andersen odsvira i otpeva omiljenu kantri pesmu – i to za džabe. On će na svojoj 15 godina staroj bežičnoj gitari Epiphone odsvirati šta god vam padne na pamet. "You Are My Sunshine," "I Can't Help Falling in Love," i "Spanish Eyes."
Andersen će vas i ljubazno zamoliti da se upišete u njegov dnevnik, uz pomoć kojeg održava kontakt sa ljudima koje upozna. Kako sam kaže, do sada je sreo više od 1 milion ljudi.
Karte za Grand Ole Opry, nešvilski legendarni šou kantri muzike koštaju između 38$ i 53$ za oko 2 i po sata koncerta.
Ako volite da se zabavljate do duboko u noć, Ernest Tubb Midnite Jamboree održava se svake subote uveče (tačnije, nedeljom rano ujutro) u prostoru koji je u neposrednoj blizini Grand Ole Opry House, severoistočno od centra grada. Ulaz je besplatan, a zabavljaće vas izvođači kao što su Michael Martin Murphey, Charlie Louvin i Jack Greene.
Jeftina klopa
Ugnježden između pabova nalazi se Jack's BarBQue, a turisti ne treba da propuste južnjačku roštilj svinjetinu. Sendvič sa svinjskom plećkom, pasulj, kupus salata, i čaj ili neko gazirano bezalkoholno piće koštaće vas samo $8.66.
Nekoliko milja dalje je kafeterija At The Table gde se takođe služe tradicionalni južnjački specijaliteti – pržena piletina prethodno uvaljana u brašno, raštan, slatki krompir i američka proja za samo $7.25.
Treba vam nešto sa žestokim ukusom? Prince's Hot Fried Chicken Shack je krčma 15 minuta severno od centra koja prži mušterijska grla još od 1945. Naručite 500.000 volti ljutu piletinu s belim hlebom i kiselim krastavcima, i možda još poneku salatu, i sve će vas izaći oko $10.
Istorija i kultura
Imate grižu savesti zbog obilaženja kafana i želite da se malo kulturno uzdignete? The Hermitage, kuća gde je živeo pre rata živeo predsednik Andrew Jackson (Endrju Džekson) otvorena je svakog dana, a nalazi se 12 milja istočno od centra. Cela tura košta $17 za odrasle, $11 za učenike 13-18, i $7 za decu 6-12.
U širem centru grada, preko puta Univerziteta Vanderbilt u Parku Centennial nalazi se The Parthenon, replika originalnog Partenona u Atini. Unutra ćete videti statuu Atine i muzej sa 63 slike američkih autora iz 19. i 20. veka. Ulaz je $6 za odrasle i $3.50 za decu.
“Naša umetnička i kulturna ponuda su naše najbolje čuvane tajne”, kaže Spyridon.
Za one koji vole istoriju, u ovom gradu imaju prilike da posete odeljak za ljudska prava u Nešvilskoj biblioteci, Muzej Grand Ole Opry, Državne muzej Tenesi, Muzej poljoprivrede – sve za džabe.
Desetak minuta hoda od pabova nalazi se elegantni Union Station Hotel, koji je prvobitno otvoren kao železnička stanica 1900. godine, a zatim je 1986. pretvoren u hotel. Ova ričardsonsko-romanička struktura ima tavanicu ukrašenu zlatnim medaljonima, a na svakom kraju lobija su dva bareljefa parne lokomotive i konjske zaprege. Ova građevina je 1977. proglašena za spomenik nacionalne istorije.
Uživajte u besplatnoj šetnji kroz lobi, jer spavanje za dvoje košta od $200 do $280.
Ostale atrakcije
Severoistočno od centra se nalazi grad u malom – Gaylord Opryland Resort Hotel & Convention Center. Ceo kompleks ima oko 2.900 soba, 36.000 m2 unutrašnjih bašti, kaskadne vodopade, i reku sa čamcem za goste. Ulaz u park je $18, a vožnja čamcem $9.
Za sav ostali šoping uputite se u tržni centar sa više od 40 prodavnica, 30 minuta istočno od Nešvila, na autoputu 40. U blizini Kapitola je vikendom otvorena pijaca, a svakog četvrtog vikenda u mesecu je velika pijaca koja okuplja prodavce iz 30 država. parking je $4.
Sat i po jugoistočno od Nešvila u Linčburgu nalazi se destilerija Jack Daniel. Ture su besplatne i živopisne. Koliko ljudi radi u destileriji? “Paa, otprilike polovina radi”, kažu vodiči.
Ako želite da se udaljite od ritma gitara uputite se u mirnu, ali vrlo živopisnu magistralu Natchez Trace Parkway koja počinje odmah južno od Nešvila. Nema plaćanja putarine, a čitava njena dužina iznosi 444 milje ka jugu kroz Alabamu sve do južnog toka reke Misisipi.
Smeštaj
Courtyard Nashville Downtown košta $109 za noć, a red Roof Inn (15 minuta od centra) je u proseku $47 za noć.
Izvor: B92
Poslednja izmena od urednika: