Zahtevi za osnovnu skolu

Cupidon
VIP
Učlanjen(a)
04.10.2009
Poruka
5.207
Ja sve što znam o Ani Frank, lako ti je dostupno na googlu, tako da ti ne mogu previše pomoći. Čitao sam knjigu " Dnevnik Ane Frank" i jako je emotivna. Mislim da će ti isplatiti da malo goglaš. Jedino ako neko od forumaša ne napiše nešto o njoj. PozZZZ!
 
Član
Učlanjen(a)
12.02.2010
Poruka
356
ima li ko sastav romeo i julija...hvala

p.s jer moze nesto o romeu i juliju ali ne prepricavanje .......pls ako neko moze nek mi pomogne

William Shakespeare - Romeo i Julija


Kratak sadržaj

Uvod: Već u uvodu možemo shvatiti kako su dvije ugledne obitelji : Montecchi i Capuletti u svađi. Tako na glavnom veronskom trgu izbija svađa koja završava upozorenjem kneza Escala. Naslućujemo da je Romeo zaljubljen u Rosalinu, djevojku iz roda Capulettija.

Početak: Glava obitelji Capuletti organizira zabavu, a Romeova ljubav prema Rosalini navede ga da dođe na zabavu.

Zaplet: Na zabavi Romeo susreće Juliju. Između njih se rodi ljubav, čista i iskrena, bez ograničenja koje nameće mržnja između njihovih obitelji. Romeo tek tada shvaća pravi smisao života.Romeo i Julija se tajno vjenčaju

Vrhunac: U jednoj svađi, Tibaldo, Capulettijev sinovac, ubija Mercuzia, Romeovog prijatelja. Želeći osvetiti smrt svog dobrog prijatelja, Romeo ubija Tibalda. Zatim mora pobjeći, jer uskoro dolazi knez. Preneražen prizorom, knez osuđuje Romea na progonstvo u Mantovu, ali njegovi osjećaji prema Juliji priječe ga u tome i on se skriva kod franjevca Lorenza.

Rasplet: Otac i majka žele Juliju udati za Parisa, uglednog, mladog i bogatog plemića. Zbog vječne ljubavi na koju se zavjetovala udajom za Romea, ona radije izabere smrt nego udaju za Parisa. Fratar Lorenzo, želeći spriječiti tragediju, daje Juliji napitak koji bi je trebao uspavati, a šalje poruku Romeu da je ona zapravo živa. Nažalost, glasnik ne dospijeva na vrijeme reći Romeu istinu. On odlazi u grobnicu Capulettija i misleći da mu život bez Julije više nema smisla, ispije otrov i umire. Neposredno nakon toga Julija se budi i vidjevši da joj se muž ubio zbog tuge uzima bodež i oduzima sebi život.

Kraj
: Nakon tragedije u grobnicu dolaze ostali članovi obiju obitelji. Nad mrtvim tijelima njihove djece oni se mire jer shvaćaju da je uzrok tome nerazumna mržnja koja je nametnula granice istinskoj i čistoj ljubavi i time donijela svima golemu nesreću.

Sociološka i psihološka karakterizacija glavnih likova Romeo je mladić iz ugledne i bogate veronske obitelji Montecchi. On je na neki način žrtva sukoba dviju veronskih obitelji, jer su i Rosalina i Julija iz obitelji Capuletti. Nerazumnu mržnju pobjeđuje njegova beskrajna ljubav i odanost Juliji.

“Zublja sama
Nek od nje uči sjati. Djeva ta
Na crnom plaštu mrkle noći sja
Ko alem kam na uhu crne žene –
I nije vrijedan svijet krasote njene.
Uz druge djeve kao snježna, čista
Golubica u jatu vrana blista.
Kad ples se svrši, ja ću je potražit
I uz nju blagu divlju ćud ću razblažit.
Sad vidim da je to mi prva ljubav
Jer ne vidjeh još cvijetak tako ubav.”, citat, str.74

Romeo shvaća da je sreo sudbinu te je spreman učiniti sve. Za Romea, osim što je smrtno zaljubljen u Juliju, ne možemo, a ne reći da je poduzetan i hrabar mladić. Pun je vedrine i mladenačkog zanosa. Nikad mu ne ponestaje motiva, sve dok postoji veza s Julijom. Bez Julije život mu je poput pustinje pa zbog toga nepromišljeno oduzme sebi život i izaziva veliku tragediju.

“Dvije ponajljepše zvijezde na nebu
U nekom poslu sad odilaze
I mole oči njene neka sjaju
Na njinoj stazi dok se ne vrate.
Ej, da su njene oči tamo gore,
A zvijezde tu u glavi njezinoj,
Od sjaja njenih obraza bi zvijezde
Potamnjele ko svijeća od sunca,
A njezine bi oči na nebu
Obasjale sav svemir takvim sjajem
Te ptice bi ko obdan zapjevale.”, citat, str. 83


Julija potječe iz ugledne obitelji Capuletti, a susret s Romeom označit će njen život. Shvaća kako se zaljubila u neprijatelja, no ljubav je za nju odviše sveta da bi joj bilo što mogla biti zapreka.

“Iz ljute mržnje niče ljubav medna!
Ah, prekasno te ja upoznah bijedna
I nemila je srca mog sudbina
Da mora ljubit mrskog dušmanina!”, citat, str. 78

Spremna je odreći se svega, pa čak i roditelja i svog imena da ostane s Romeom.

“Romeo, o Romeo! Zašto si
Romeo? O zataji oca svog,
Odbaci ime to – il ako ne ćeš,
Prisegni da me ljubiš, pa ću ja
Poreći da se zovem Capuletti.
ROMEO(za se). Da slušam još il da odgovorim?
JULIJA.Tek tvoje ime moj je dušmanin
Jer ti si ti i bez tog imena.
“Montecchi” nije niti ruka niti nnga
Niti lice niti trup ni drugo ništa
Što pripada muškarcu. Drugo ime
Na sebe uzmi – ime nije ništa!
Što nazivljemo ružom, slatko bi
Mirisalo i s drugim imenom.
Baš tako bi Romeo, da i nije
Romeo, svu milinu svoju divnu
Sačuvao i bez tog imena.
Romeo moj, odbaci svoje ime
Jer ono nije dio bića tvog,
I mjesto njega uzmi mene svu!”, citat, str. 84


Tema

Sjajna, čudesna, neiscrpna, duboka i veličanstvena ljubav dvoje mladih koja je kao da kroz cijelu priču strmoglavo ide ka propasti i zloj kobi. To je ljubav koja probija hladne zidine dvaju svjetova, ljubav koja istovremeno spaja i razdvaja.

Ideja
Ljubav je temelj na kojem se gradi život, ali nažalost i polaže kao žrtva besmislenim ljudskim slabostima. U romanu o Romeu i Juliji ovo je na prvi pogled tragedija koja se nepotrebno desi. To je konac ogromne i bogate ljubavi i početak najveće tragedije koja može zadesiti roditelje. Ona je sama po sebi besmislena, ali je na neki način bila nužna da se nadvladaju ljudske slabosti. Ne kaže se uzaludno da ljubav pobjeđuje mržnju.

Metaforičnost: Metaforičnost u ovom romanu uočava se u monolozima glavnih likova, a izražena je u prvim razgovorima između Romea i Julije.

“ROMEO.Tko nije nikad osjetio rana
I brazgotini taj se podsmijeva –
Al tiho! Kakva svjetlost prodire
Kroz onaj prozor tamo? To je istok,
A Julija je sunce. – Sunašce,
Izađi sada i udavi mjesec,
Što zavidan je, smućen već i blijed
Od bijesa što si ljepše ti od njega,
A služiš njemu. Zato nemoj njemu
Da služiš više kad je zavidan.
Livreja mu je vestalska zelena
I bijela, kakvu tek budale nose –
Odbaci je –“, citat, str.82

2)”A bujna glazba tvog jezika
Nek objavi svu sreću naših duša
Što daje nam je ovaj susret mili.”, citat, str.108

Najzanimljvije u romanu
:
su dijelovi u romanu su prvi susret između Romea i Julije, te borba u kojoj Tibaldo i Mercuzio pogibaju.
Susret Romea i Julije zanimljiv je jer označava bit ovog romana, ljubav. Njihova je ljubav kao svjetlo u beskraju mraka i mržnje, izuzetna, savršena i jedinstvena. Ona je više od obične ljubavi, više od smrti i od samog života, zato je ovaj dio značajan.
Borba između Tibalda i Mercuzija također je jedan zanimljivi dio. U njemu poginu nevini mladi ljudi i taj dio označava početak ove čitave tragedije i sudbonosnih događaja. Treba spomenuti da je zapravo uzrok tragedije prije svega mržnja između dviju obitelji, ali istovremeno razlog je i ljubav, gotovo nerazumna, snažna, plamteća ljubav koja se, prema priči, dogodi u svega nekoliko dana. Možda bi u nekim drugačijim okolnostima tijek ovih događaja krenuo prema sretnijem kraju.

“LORENZO. E, takva divlja naslada imade
I divlji kraj – u slavlju svome gine,
Baš ko barut, kad se s vatrom združi,
U isti tren se s njom i raspline.
I najslađi se med nam gadit stane
Kad okus mu je najugodniji
Jer jedući uništavamo tek –
Pa zato budi umjeren u milju,
Jer naglost ko i tromost kasni k cilju. – “, citat, str.107

“LORENZO. Ne – pasti može tko bez glave juri.”, citat, str.95

Dojam o knjizi: Kad sam dobio knjigu, mislio sam da je to priča o kojoj se već sve zna. Zatim sam je počeo čitati i tako, stranicu po stranicu, shvatio sam da je ona i sada posebna, tim više što u vremenu u kojem živimo previše mržnje ima u svijetu oko nas. Ono što tu knjigu čini posebnom je da od početka naslućujemo nesretan kraj i ta se slutnja osjeća i u najsretnijim trenucima u priči. U tome je sva ironija ovog djela. Ova će priča uvijek ponovno oživljavati u svim generacijama koje osjećau ljubav. Ona će uvijek buditi mladost i uzbuđenje u čovjekovom srcu.
“Da li je tragedija Romeo i Julija doista istinit događaj ili nije, neće se valjda nikad pouzdano utvrditi, ali tradicija o tom živi još i danas te se u Veroni na jednom vrlo romantičnom mjestu strancima pokazuje neki stari sarkofag, za koji tvrde da je bio lijes Julije Capulettijeve. Ako Romeo i Julija možda nisu živjeli u Veroni, živjet će vječno u ovoj tragediji.”
 
Član
Učlanjen(a)
25.10.2009
Poruka
3.279
i ja sam ponekad razmazena neka mi neko napise sastav za ovu temu
Nemoj slučajno da nekog zamoliš, ne, lupi šakom o sto i reci da ti treba za sutra, ali da bude gotovo najkasnije do 20:00 jer ti posle tog vremena nećeš čitati predloge, i naravno, neka obavezno bude više različitih sastava, da odabereš najbolji...
 
Poslednja izmena od urednika:
Član
Učlanjen(a)
12.02.2010
Poruka
356
Cupidon
VIP
Učlanjen(a)
04.10.2009
Poruka
5.207
Nemoj slučajno da nekog zamoliš, ne, lupi šakom o sto i reci da ti treba za sutra, ali da bude gotovo najkasnije do 20:00 jer ti posle tog vremena nećeš čitati predloge, i naravno, neka obavezno bude više različitih sastava, da odabereš najbolji...


Dugo se nisam ovako slatko nasmijao :) Rekontra, ti si legenda, preporučiću te za VIP !

Mada nije bez vraga ovo što si napisao. Čini mi se da oni uopšte nema ni volju da nešto napišu......
 
Član
Učlanjen(a)
25.10.2009
Poruka
3.279
Dugo se nisam ovako slatko nasmijao :) Rekontra, ti si legenda, preporučiću te za VIP !

Mada nije bez vraga ovo što si napisao. Čini mi se da oni uopšte nema ni volju da nešto napišu......
Neću da kvarim temu, i neka ovo moje niko ne shvati kao zaje**vanje, ali samo pokušavam da nateram klince da čitaju i misle svojom glavom! Koliko je samo besmislenih zahtevao za sastavima bilo na ovom forumu? Nisam ni ja u njihovim godinama sve čitao, ni pola od potrebnog, ali sam bar imao toliko savesti da odem na naučno odeljenje gradske biblioteke i sam potražim šta mi je potrebno... wacko2
 
Član
Učlanjen(a)
30.01.2010
Poruka
365
Ako moze ikako, do petka da mi date nemu ili neku slicnu ovo "Cas kada je ucionica postala mucionica"... Molim vas, ili ne mora sastav SAMO MI RECITE KAKO DA POCNEM, ne znam kako da pocnem...!!!
 
Član
Učlanjen(a)
25.10.2009
Poruka
3.279
Ako moze ikako, do petka da mi date nemu ili neku slicnu ovo "Cas kada je ucionica postala mucionica"... Molim vas, ili ne mora sastav SAMO MI RECITE KAKO DA POCNEM, ne znam kako da pocnem...!!!
Evo, meni pade jedna ideja na pamet! Znači samo ideja, oko koje ti razvijaj posle priču!
Na primer. Od prvog dana škole si zaljubljen u drugaricu iz razreda (može i najbolju, da efekat bude veći!). Patiš, gledaš je svakog dana a ništa ne preduzimaš, plašiš se reakcije drugova, prozivanja, bojiš se da je ne "izgubiš", prijatelji ste i nećeš to da pokvariš... I jednog dana si odlučio da pokušaš pa šta bude. Rekao si sebi da ćeš pokušati u ponedeljak. Međutim, za vikend si video da je našla novog dečka, ono, držanje za ruke, ljubakanje, nežni dodiri, smejanje... Ti se je video, ona tebe nije, odmah si otišao kući, utučen, razočaran. I još u ponedeljak ti se hvali kako je zaljubljena, srećna, ti "kuvaš", ludiš, samo mašeš glavom, nije ti ni do čega... Sada je gledaš i patiš. Najradije više ne bi ni išao u školu, pravo mučenje... ;)
 
Član
Učlanjen(a)
12.02.2010
Poruka
356
Ako moze ikako, do petka da mi date nemu ili neku slicnu ovo "Cas kada je ucionica postala mucionica"... Molim vas, ili ne mora sastav SAMO MI RECITE KAKO DA POCNEM, ne znam kako da pocnem...!!!

Interesantna je svaka pomisao i zamisao o životu učenika kada to još niste postali. Zanimljivo je slušati priče o svim tim novim stvarima koje nas škola uči. Ni jedna nauka, lekcija, detalj iz školskog gradiva se ne čini teškim iz razgovora sa našim roditeljima.
Kao mali predškolci, željno iščekujemo nove obaveze, društvo i novu neizbežnu životnu etapu.
Samo razmišljanje o školi u meni je budilo odgovornost i zrelost. Kada smo postali mali školarci, trudili smo se, zabavljali i voleli školu, ali vremenom se štošta izmenilo.
Postali smo nestrpljivi i nazinteresovani. Sada kruže glasine da za školski uspeh nesmeš misliti drugačije. Pričaju da u školi odstranju slobodu govora i misli i da u njoj programiraju od nas robote koji će u budućnosti biti samo poslušne sluge.
Smatram da smo mi, učenici, kao i naši profesori i vaspitači dosta netoleranti jedni prema drugima. Gluvi smo kada čujemo tuđe potrebe i želje.


Ja bih ovako počela...
Moj ti je savet da kada pišeš sastav da koristiš prezent kada govoriš o prošlosti.
Moja profesorka pada na to, kako ona kaže, prezen zna da nas, čitaoce, ''odvede'' u prošlo doba. Probaj i ti tako. Možda ti se posreći.

Pozdrav. ;)
 
Član
Učlanjen(a)
30.01.2010
Poruka
365
Evo, meni pade jedna ideja na pamet! Znači samo ideja, oko koje ti razvijaj posle priču!
Na primer. Od prvog dana škole si zaljubljen u drugaricu iz razreda (može i najbolju, da efekat bude veći!). Patiš, gledaš je svakog dana a ništa ne preduzimaš, plašiš se reakcije drugova, prozivanja, bojiš se da je ne "izgubiš", prijatelji ste i nećeš to da pokvariš... I jednog dana si odlučio da pokušaš pa šta bude. Rekao si sebi da ćeš pokušati u ponedeljak. Međutim, za vikend si video da je našla novog dečka, ono, držanje za ruke, ljubakanje, nežni dodiri, smejanje... Ti se je video, ona tebe nije, odmah si otišao kući, utučen, razočaran. I još u ponedeljak ti se hvali kako je zaljubljena, srećna, ti "kuvaš", ludiš, samo mašeš glavom, nije ti ni do čega... Sada je gledaš i patiš. Najradije više ne bi ni išao u školu, pravo mučenje... ;)

Jako mi je zao sto nisam napomeuo ta treba o biti na casu kada me nastavnik prozove, i sad ja kao ne znam nisam ucio,, i td. Hvala tio sto si se potrudio..a li mislim da mi je ovaj dodji post vise pomogao..

Interesantna je svaka pomisao i zamisao o životu učenika kada to još niste postali. Zanimljivo je slušati priče o svim tim novim stvarima koje nas škola uči. Ni jedna nauka, lekcija, detalj iz školskog gradiva se ne čini teškim iz razgovora sa našim roditeljima.
Kao mali predškolci, željno iščekujemo nove obaveze, društvo i novu neizbežnu životnu etapu.
Samo razmišljanje o školi u meni je budilo odgovornost i zrelost. Kada smo postali mali školarci, trudili smo se, zabavljali i voleli školu, ali vremenom se štošta izmenilo.
Postali smo nestrpljivi i nazinteresovani. Sada kruže glasine da za školski uspeh nesmeš misliti drugačije. Pričaju da u školi odstranju slobodu govora i misli i da u njoj programiraju od nas robote koji će u budućnosti biti samo poslušne sluge.
Smatram da smo mi, učenici, kao i naši profesori i vaspitači dosta netoleranti jedni prema drugima. Gluvi smo kada čujemo tuđe potrebe i želje.


Ja bih ovako počela...
Moj ti je savet da kada pišeš sastav da koristiš prezent kada govoriš o prošlosti.
Moja profesorka pada na to, kako ona kaže, prezen zna da nas, čitaoce, ''odvede'' u prošlo doba. Probaj i ti tako. Možda ti se posreći.

Pozdrav. ;)

Hvala puno!!! Sada znam kako da nastavim... yes3yes3yes3yes3yes3yes3yes3yes3yes3yes3yes3yes3
 
Natrag
Top