Postoji više načina, u zavisnosti da li se zahteva postupak, tj. način izračunavanja nepoznatog broja (sabirka, umanjenika, umanjioca - znate već ono: nepoznati sabirak izračunamo kada od zbira oduzmemo poznati sabirak) ili je potrebno odrediti nepoznati broj bez ikakvog postupka.
U svakom slučaju, počinje se od tzv. držača mesta. Naime, u prazan kvadratić (ili kružić ili na liniju) treba upisati potreban broj, da jednakost bude tačna. Na primer: ___ + 4 = 9
Sledeći korak bi mogao biti korišćenje slika, tj. docrtavanje elemenata koji nedostaju (npr: u dve kutije ima 9 klikera. Koliko ima u drugoj, ako u prvoj ima 5? Sve dato u zadatku se nacrta i dete docrta potreban broj klikera u drugu kutiju).
[TABLE="class: grid, width: 76"]
[TR]
[TD="colspan: 2"]9
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]5
[/TD]
[TD]X
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
P.S. Umesto broja 5 treba nacrtati klikere, nisam imao vremena.
Sa slike se vidi da će se broj klikera u drugoj kutiji dobiti kada od ukupnog broja (pravougaonik na vrhu) oduzmemo broj klikera iz prve kutije. Daljim uopštavanjem doći ćemo do toga da je
5 + x = 9, a x = 9 - 5 (ako se traži postupak)
Sličan postupak je i kod nepoznatog umanjenika i umanjioca.
Za Vaš primer, konkretno, mogli biste početi sa ___ - 3 = 2, a zatim nekim očiglednim primerom (Maja je drugarici dala 3 svoje lutke pa joj je ostalo 2. Koliko je Maja imala lutaka? Sve, naravno, predstaviti crtežom, za početak)
[TABLE="class: grid, width: 76"]
[TR]
[TD="colspan: 2"]X
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]3
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Nije teško primetiti da će se broj lutaka koje je Maja imala dobiti kada saberemo broj lutaka koje je Maja dala i broj lutaka koji joj je ostao. Dakle, x = 3 + 2 (samo, ako se traži postupak izračunavanja nepoznatog umanjenika)