Šta je novo?

Objasniti prvaku da sabira i oduzima sa jednom nepoznatom npr.od

pdg

Član
Učlanjen(a)
23.11.2011
Poruka
1
Kako objasniti prvaku da sabira i oduzima sa jednom nepoznatom npr.od kog broja treba oduzeti 3 da rezultat 2.
 
Član
Učlanjen(a)
08.04.2010
Poruka
54
Jedini pravi nacin je uzeti udzbenik, i skontati kako su u prosveti zamislili da to treba da ide. Znaci roditelj treba da skonta na nacin iz udzbenika da razmislja, pa ce lakse preneti znanje skolarcu. Svaki "alternativni" metod ce se pokazati lose za djaka, jer je bitno da djak radi postupak kako je ucitelj-ica zamislio-la, a rezultat nije najvazniji u celoj prici.
 
Cupidon
VIP
Učlanjen(a)
04.10.2009
Poruka
5.211
Kao što možete vidjeti, ja sam u saradnji sa Bokijem71 , pokrenuo projekt pravljenja kvizova za osnovce. Za sada su urađeni kvizovi iz biologije, informatike i maternjeg jezika. AKo pogledat te podforume, možete skinuti i kvizove i odgovarati na njih, skupa sa djecom.

Obećavam da ćemo uskoro uraditi i kviz iz matematike, i da će biti upravo takva pitanja, sa objašnjenjima. Pozdrav!
 
Član
Učlanjen(a)
24.12.2009
Poruka
29
Postoji više načina, u zavisnosti da li se zahteva postupak, tj. način izračunavanja nepoznatog broja (sabirka, umanjenika, umanjioca - znate već ono: nepoznati sabirak izračunamo kada od zbira oduzmemo poznati sabirak) ili je potrebno odrediti nepoznati broj bez ikakvog postupka.
U svakom slučaju, počinje se od tzv. držača mesta. Naime, u prazan kvadratić (ili kružić ili na liniju) treba upisati potreban broj, da jednakost bude tačna. Na primer: ___ + 4 = 9
Sledeći korak bi mogao biti korišćenje slika, tj. docrtavanje elemenata koji nedostaju (npr: u dve kutije ima 9 klikera. Koliko ima u drugoj, ako u prvoj ima 5? Sve dato u zadatku se nacrta i dete docrta potreban broj klikera u drugu kutiju).


[TABLE="class: grid, width: 76"]
[TR]
[TD="colspan: 2"]9
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]5
[/TD]
[TD]X
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


P.S. Umesto broja 5 treba nacrtati klikere, nisam imao vremena.
Sa slike se vidi da će se broj klikera u drugoj kutiji dobiti kada od ukupnog broja (pravougaonik na vrhu) oduzmemo broj klikera iz prve kutije. Daljim uopštavanjem doći ćemo do toga da je
5 + x = 9, a x = 9 - 5 (ako se traži postupak)

Sličan postupak je i kod nepoznatog umanjenika i umanjioca.

Za Vaš primer, konkretno, mogli biste početi sa ___ - 3 = 2, a zatim nekim očiglednim primerom (Maja je drugarici dala 3 svoje lutke pa joj je ostalo 2. Koliko je Maja imala lutaka? Sve, naravno, predstaviti crtežom, za početak)
[TABLE="class: grid, width: 76"]
[TR]
[TD="colspan: 2"]X
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]3
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Nije teško primetiti da će se broj lutaka koje je Maja imala dobiti kada saberemo broj lutaka koje je Maja dala i broj lutaka koji joj je ostao. Dakle, x = 3 + 2 (samo, ako se traži postupak izračunavanja nepoznatog umanjenika)
 
Poslednja izmena:
Član
Učlanjen(a)
07.06.2010
Poruka
2
Vidim datum i kapiram da je kasno za odgovor ali nikako nije kasno za druge mame i tate koji se muče sa istim pitanjem: Kako detetu objasniti tekstualne zadatke. Ja sam prof matematike i smatram da je cela osnovna škola samo tehnika i da ako ti neko pokaže kako ta ćeš ti zanti to lako.

Npr. tekstualni zadatak u kojem je reč OD se zapisuje tako što sve ono što je iza reči OD ide na prvo mesto (znači umanjenik). Ukoliko nema te reči brojevi se zapisuju onim redom kojim su dati u tekstu.
npr. Koji broj treba oduzeti OD broja 9 da bi se dobio broj 2? 9 - x = 2

Npr. Ukolilko se pita koji broj je veći to se zapisuje sa kvadratićem (ili kružićem ili crtom) između
npr. Ko je veći: zbir brojeva 2 i 3 ili razlika brojeva 9 i 2? 2 + 3 _ 9 - 2

Npr. Ako u zadatku za koliko je veći (ili manji) onda se zadatak postavlja: veći minus manji. Ovde se ne obraća pažnja na od.
npr. Za koliko je 7 manji od 9? 9 - 7 = 2. Za 2.

Ja lično smatram da dete treba osposobiti da se koristi matematikom i da nije važno da dete zna napamet npr. Pitagorinu teoremu ali da može da je uvek primeni. Zato sam svojem klincu jednačine sa jednom nepoznatom objasnila na principu sneška belića.
glava + telo = sneško
kako dobiti glavu tako što ćemo od celog sneška oduzeti telo.
sneško - glava = telo
kako dobiti sneška, tako što ćemo sabrati glavu i telo
kako dobiti glavu, tako što ćemo od sneška oduzeti telo
To smo na početku crtali i bojili. Trebao mu je jedan dan.
 
Top