Austrija

Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.981
Grac: slatki predah i kulturna događanja

26. januar 2010.

Grac: slatki predah i kulturna događanja


Ako vam je namera bila tek da probate strast kupovanja u poznatim šoping centrima i prodavnicama, iskoristite mogućnost, kad ste već u pokrajini Štajerskoj, da otkrijete i druge čari: neobičnu, zanimljivu i očuvanu kulturnu baštinu, pitoreskne uličice, kutke u kojima se nude slasna i nadaleko poznata jela...

Izvor: Lisa


17767772904b5e3c369b702538140949_extreme.jpg
Kunsthaus, Graz - Photo: annia316 / Flickr

Grac se nalazi na granici slovenske i germanske kulture, o čemu svedoči i njegovo poreklo. Prvo naselje sagradili su Sloveni, a i sam naziv grada ima slovenski koren - od reči „gradac“. Jedan od najposećenijih spomenika je staro gradsko utvrđenje, Schlossberg, koji čini srce starog grada, ali je i njegov zaštitni znak. Sagrađeno je u 12. veku i obiluje zanimljivostima poput turskog bunara i kapele Sv. Tome. Smeštena je na obali reke Mure i uzdiže se do 123 metara iznad staroga grada. U zvonik, koji je sastavni deo utvrđenja i koji se vidi iz skoro svih delova grada, ne može se ući, ali sa platforme oko njega pruža se predivan pogled na okolinu.

Za slatki predah od šetnje posetite poslastičarnicu Strehly koju je davne 1596. otvorila istoimena porodica. Poslastice koje su je proslavile, poput pralina Shlossberg, i dan-danas mame posetioce iz svih krajeva sveta. Arsenal, koji je još carica Marija Terezija nameravala da zatvori, ali je na nagovor gradskih većnika ipak odustala od toga, uspomena je na dobijenu bitku protiv neprijatelja hrišćanstva – Otomanskog Carstva. U njemu je izložena zbirka gotovo svih vrsta oružja koje su bilo u upotrebi između 15. i 19. veka, u vreme najžešćih bitaka. Nalazi se u Herrengasseu, glavnoj šoping ulici u centru grada tik uz muzej Landhaus u kojem se nalazi jedna od najvećih zbirki srednjovekovnog oružja i oklopa na svetu. Posetite trg Glockenspielplatz broj 1 - na zvoniku kuće triput dnevno (u 11, 15 i 18 časova) uz zvuk muzike pleše nekoliko figurica u tradicionalnoj austrijskoj nošnji, i već više od 100 godina zabavlja stanovnike i posetioce Graca.



 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.981
Kitzbühel ili Kopaonik?

29. januar 2010.

Kitzbühel ili Kopaonik?


Ako se dvoumite izmedju ove dve lokacije, evo nekoliko parametara koji će Vam možda pomoći da odlučite. O Kopaoniku je sve već rečeno, a evo jednog vidjenja Kicbila

Autor: Saša Veličković
Izvor: B92


4043470004b62286a10427446088570_extreme.jpg

Photo: Saša Veličković


Kitzbuhel- Kicbil je gradić sa 9 000 stanovnika na 836km od Beograda, u pokrajini Tirol. Godišnje ga poseti oko 200 000 ljudi. Zimi skijaši, leti turisti koji vole planinski velnes turizam, tracking, ili vožnju biciklom kroz planinu. Nemci čine više od polovine gostiju.

Od Beograda do Kicbila, trebaće Vam 9 sati. U evrima je to oko 100, računajući putarine, vinjete , benzin i naplatu tunela . Tunel Karavanke , Lienz, Felbertauern tunnel I na kraju Mittersil su najbolji, mada ne i najjeftiniji pravac, jer su tuneli 10+6,5 evra u jednom pravcu.

Kicbil je osnovan u XII veku a pojedine zgrade, kao što je crkva sv Andreasa, datiraju iz XIII veka. Glavna ulica , koja se tako I zove , nije bitno menjala izgled zadnjih 300 godina. Kuće su uglavnom na 3 ili 4 sprata , sa jarkim pastelnim fasadama, i obaveznim drvenim detaljima na terasama ili oko prozora. Prizemlje je rezervisano za lokale, a gornji spratovi su hoteli. Većinu kuća gradilo je Bavarsko i Tirolsko plemstvo, pa je po Bavarskom klanu Buhel , grad i dobio ime. Pojedini hoteli su u vlašnistvu iste porodice vekovima i taj prestiž da spavate u hotelu koji je sagradjen u XVI ili XVII veku platićete 150-200 evra za noć iako je hotel kategorisan samo sa 3 zvezdice . Za auto parking je 1 evro na sat ali je do 18h limitiran samo na 1,5h. Za večernje izlaske ne morate brinuti. Skoro svako veče postoje razne manifestacije u glavnoj ulici koje traju do 22h, gde možete popiti kuvano vino za 2 evra i za toliko pojesti kobasicu sa roštilja a posle ima na pretek noćnih klubova. Česte su promocije polo sporta (neka vrsta igre na konjima), koji je inače privilegija bogatih, pa tako te promocije I izgledaju. Ako ste u Kicbilu u periodu njihovog Božića ( plus-minus mesec dana) , doživećete ga u najboljem svetlu okićenog I svetlucavog.

405903104b62286a4ec3e218231460_extreme.jpg

Photo: Saša Veličković


Da ovaj mali Tirolski gradić ima reputaciju najskupljeg mesta potrudili su se svi koji u njemu žive a I koji u njega dolaze. Po radnjama je garderoba I obuća , malo poznatih robnih marki pravljena za one koje znaju da cene kvalitet . Naćićete cipele koje liče na obuću 50-ih godina , radjene u malim serijama, sa cenama od 500-1000 evra,koje će te vidjati na bogatoj starijoj populaciji, koja je ovde I najbrojnija. Bunde od raznih životinja , dzins , majce , najčešće radjene u Evropi. Kao što ima malo poznatih robnih marki koje su skupe, ima I onih najpoznatijih robnih marki koji su daleko skuplje . Osetan je prećutni prezir prema svemu što dolazi iz Azijskih fabrika, i to će te teško ovde naći. Ako na nekom vidite Nike, odeću ili patike, budite sigurni da je zalutao u Kitzbuhel, ili je samo došao da prošeta ulicama. Okolna mesta Kirchberg , Jochberg ili Aschau, daleko su povoljnija sa smeštajem a udaljena su 10-tak minuta od Kicbila. U njima mozete naći apartman od 50-tak kvm za 4 osobe za 500 evra za 7 dana. Apartmani su prilično luksuzni I obavezno imaju veliku terasu I dva kupatila.
Ako ne sabiramo kilometražu staza okolnih mesta , onda Kicbil ima oko 40-tak km staza, na koje se stiže sa 4 gondole iz samog centra grada . Gore vas opslužuju uglavnom dvosedi I četvorosedi. Najbolja staza je Hahnenkamm, gde se održava spust za skijaše. Uračunamo li sva mesta za koje važi isti skipas(Kitz Ski) dobijemo 168 km staza . Medjutim mora se naglasiti da bar 50 km odpada na razne puteljke I poveznice, koje su često sa kontra nagibom. Najbolji deo skijališta je svakako deo iznad Pass Thurna, I do njega se dolazi na dva načina. Lakši način je doći autom , 20-tak minuta vožnje do podnožja I odatle vas vode dve stare dvosedežnice do vrha Resterhohe na 1894m. Na ovom delu skijališta su I dva odlična Snowboard parka, a staze su dugačke oko 2 km, što je dosta duže od staza iznad Kirchberga I Kicbila, koje su kratke I uske


4050664404b62286aa5216703312103_extreme.jpg

Photo: Saša Veličković


Drugi način za stizanje do Pass Thurna je sistemom žičara, ali će vam trebati oko 2 sata . Polazite iz centra grada gondolom I pratite putokaz ka Pengelsteinu I 3S gondola koja povezuje Kicbil sa Jochbergom I Pass Thurnom. Stiče se utisak da je gondola 3S izgradjena samo u markentiške svrhe, da bi na zvaničnoj prezentaciji Kicbil imao 168km staza, jer ispod ove gondola nema staza. Ukupna dužina staza je svakako bitan podatak , kad odlučujete gde ćete na skijanje, kao i zvučnost imena skijališta koja se dobija organizovanjem raznih manifestacija. Kicbil je u januaru svake godine(ove godine 22.januara) domaćin najbržeg spusta za skijaše, te tako čini sve za svoju prezentaciju medju skijašima.

Iznad Aschau , na 10km od Kicbila je staza za sankanje dugačka 2 km smeštena pored dvosedežnice, tako da sa sankama mozete do vrha . Staza je dosta opasna I strma, pa se dešavaju cesta izletanja I prevrtanja na stazi, što pri brzinama od 60-70km/h može dovesti do ozbiljnih povreda.

Iznad samog Kicbila je I Iglu dorf, iglu selo u kojem možete da prespavate za 120 evra , I budete deo spektakla koji se svako veče odigrava u iglo selu oko 19h. Temperatura u prostorijama u kojima je sve od leda I snega je oko nule a na plafonu je otvor , verovatno ventilacija , kroz koji povremeno upadne neka pahulja s polja

19382130814b62286b0acc4204893475_extreme.jpg

Photo: Saša Veličković


Aqua arena je vodeni park , koji nema termalnu vodu kao u nekim Austrijskim skicentrima , tako da temperatura vode od 21C u kombinaciji sa 12 evra ulaznicom deluje dosta odbojno.

Ukoliko želite da vas preveze taxi-kombi za 8 osoba, najčešći iznos je 20tak evra za vožnju od 10tak km.

Ski pas za 6 dana je 196 evra, a za početnike je dobra kombinacija skipassa na sat-košta 15e/1h. Dečiji ski pas 98 evra a postoji I omladinski 157e. U period kada Austrijancima nije “high season”, postoje razni popusti za skipass, tako da ako rezervišete skipass zajedno sa smeštajem, cena ski pasa je niza za 20%. Ne morate da platite odmah, samo rezervišete, a onda dodjete, skijate 6 dana I kad dodje zadnji dan, spakujete sve stvari u auto, javite se na recepciju I platite 10 minuta pre nego što krenete. Bezgranično poverenje Austrijanaca da necete otići a ne platiti ogleda se u tome da su sve vreme pasoši kod vas, tako da vas osim dobre volje I poštenja nista ne sprečava da odete.

Ukoliko uzmete skipass za celu regiju , 6 dana ćete platiti 211 evra za odraslu osobu, a pruža vam se mogućnost da skijate na 1087 km staza u Tirolu-(ALL star card Tirol). To uključuje Saalbach, Kaprun, Zeel am See, Brixen…. Brixen im thale je skijalište koje ima 279km staza , ali zbog slabog marketinga kod nas je nepoznato. Medjutim Austrijanci su veoma dobro upućeni u kvalitet ove skijaške regije “Ski Welt” na samo 10km od Kicbila tako da su tamo česte gužve .

Što se tiče naših skijaša, ove godine je drastično više naših ljudi , verovatno uslovljeno belim šengenom.



 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.981
Austrija, zemlja carskih dvoraca i valcera

2. februar 2010.

Austrija, zemlja carskih dvoraca i valcera


Nekad sedište jedne od najvećih evropskih monarhija, zemlja burne i bogate prošlosti, impozantnih građevina i još lepše prirode, Austrija sve posetioce ostavlja bez daha

18812267184b677fd13f134009005882_extreme.jpg

Photo: thisisbossi / Flickr


Bilo da ste vatreni navijač srpske rukometne reprezentacije i srećnik koji od 19. do 31. januara hrabri naše sportiste na Evropskom rukometnom prvenstvu, ili planirate skijanje u nekom od najlepših svetskih skijaških centara, Austriju pokušajte da doživite i na drugi način. Ta mala, ali bogata država, zahvaljujući vrlo burnoj i bogatoj istoriji dobila je u nasleđe mnoge istorijske i kulturne građevine i blaga od neprocenjive vrednosti.

Carski dvorac u Insbruku

Austrija ne samo da je vodeća u zimskim sportovima nego je i zemlja posebno lepih dvoraca u kojima se i danas oseća duh kraljevske prošlosti i gde između zidova salona za ples možda možete da čujete i fine taktove valcera.

Danas, kao i pre 500 godina, svaki posetilac carskog dvorca Hofburga ostaje zadivljen zlatnim krovom stare rezidencije u Insbruku. Maksimilijan I, najpoznatiji Habzburgovac u Tirolu, kao tirolski starešina uselio se u njega i pre nego što je dobio kraljevsku i carsku krunu. Kao impresivan spomenik svoje moći sagradio je raskošno fasadno izbočenje sa šarenim reljefima i vatrostalnim pozlaćenim crepovima. Povod za to bilo je i njegovo venčanje s Bjankom Marijom Sforcom. Kao najlepši spomenik Maksimilijan I namenio je sebi grobnicu u dvorskoj crkvi u kojoj na kraju ipak nije pokopan, jer je posle za svoj večni počinak odabrao Bečko Novo Mesto.

Dvorac Ambras kod Insbruka poznat je po zbirci oružja i oklopa iz vremena od kasnog srednjeg veka do baroka. Ta zbirka, koja je raspoređena u tri dvorane, pripadala je Ferdinandu II. Na istom mestu čuva se i maniristička riznica (manirizam - umetnički pravac koji se pojavio u zapadnoj Evropi u drugoj polovini 16. veka) sa dragocenostima i neobičnim blagom iz područja prirode, umetnosti i nauke. U dvorcu je i galerija portreta značajnih za austrijsku istoriju od 1400. do 1800. godine, zbirka kasnogotskog slikarstva i oltar svetog Jurija iz vremena cara Maksimilijana I.

16843717264b677fd189592875165477_extreme.jpg

Photo: Aconcagua / Wikimedia Commons


Duž obala Dunava


Dunav je jedan od najstarijih plovnih puteva srednje Evrope kojim su tokom vekova plovili brojni poznati carevi i vladari. Ali, ta reka bila je i svedok niza istorijskih događaja, pa su uz njene obale sagrađena značajna arhitektonska zdanja, počevši od grada Passaua u kojem je samostan trapista Engelhartszell pa sve do meandra Schlogen. Pre Eferdinga, grada kneževske loze Starhemberg, pažnju privlači dvorac Schaumberg, sada u ruševinama, a potom u Lincu stari deo grada blizu samostana augustinskih kanonika sv. Florijana sa čuvenim Bruknerovim orguljama. Ako nastavite plovidbu Dunavom, doći ćete do starog rimskog naselja Enns, a pre ulaska u Donju Austriju proći ćete divlju deonicu Strudengaua sa starim brodarskim gradićem i rečnu luku Grein. U srcu pokrajine Salzkammergut nalazi se regija Bad Ischl gde se i danas oseća dašak carske atmosfere. Posebno mesto u Bad Ischlu je dvorska poslastičarnica Zauner, čije je slatkiše i sam car rado isprobavao.

Tamo je, naime, car Franjo Josip između 1854. i 1914. godine provodio godišnji odmor. Još i danas brojni turisti odlaze u crkvu sv. Wolfanga, delo Michaela Pachera, a Mocartovi obožavaoci dolaze u Gilden da vide rodnu kuću majke tog slavnog kompozitora.

Viteška utvrđenja i rezidencije

Istoriju austrijske pokrajine Gradišće obeležile su loze Esterhazi i Botanji.

Jedna od prelepih građevina iz njihovog vremena je i kula Lockenhaus, poslednje pravo viteško utvrđenje u Austriji smešteno u brdovitom Gunsergebirgeu.

Stari grad iz 13. veka je renoviran, a u njemu možete i da prenoćite. Najznačajniji kulturni spomenik ove pokrajine je dvorac Esterhazy u Eisenstadtu (Gvozdenom gradu), središtu bivše mađarske kraljevine. Prvobitna gotska kula renovirana je u baroknom stilu, klasicističkoj strogosti umetničkog stila bidermajer. Biser dvorca svakako je Hajdnova dvorana, jedna od najlepših i najakustičnijih koncertnih sala na svetu. Nekadašnja rezidencija kneževskih nadbiskupa, Imperialis, u Salcburgu, najveća je evropska tvrđava sagrađena u 11. veku. Posetioci tamo mogu da vide i mučilište iz tog vremena, ali i raskošne dvorane sa majstorskim delima renesansnih i baroknih umetnika. Dvorac Goldegg je kulturno središte, a njegove najveće dragocenosti su damske odaje iz 14. veka i viteška dvorana iz 1536. godine s renesansnom oplatom, što zajedno sa freskama spada u najveća blaga Salcburga tog vremena. Visoko iznad doline Sazach stoji nekadašnja odbrambena tvrđava iz 11. veka, Hohenwerfen. Služila je vladarima ne samo kao vojna strateška tačka, nego i kao lovačka tvrđava. I danas se u njoj organizuju zabave i čuva zanimljiva zbirka oružja.



 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.981
Skijanje u Tirolu

5. februar 2010.

Skijanje u Tirolu


Svega je, osim razumevanja, bilo u pogledu trgovaca kod starog „Merkatora“ dok sam, jednog od poslednjih aprilskih dana u magnovenju tražio da kupim - rukavice.

Autor: Ranko Pivljanin
Izvor: Blic


19500209654b6b89c946be3747553190_extreme.jpg
Sölden - Photo: Leo-setä / Flickr

Sažaljenje nije mogla da sakrije ni stara švercerka koja je jedina imala ono što mi je trebalo. Izvukla je par rukavica iz paketa u kom su ležale zaboravljene i zatrpane letnjom garderobom, jedva čekajući da se čudak od kupca udalji dovoljno daleko kako bi sa dokonim kolegama razmotrile njegovo mentalno stanje.

Nekoliko sati kasnije, avion je sleteo na poplavljenu aerodromsku pistu u Inzbruku. Pedesetak kilometara dalje ka dolini Ectal, najvišoj tački Tirola, sa tri velike oblasti za skijanje, brisači kombija već su se borili sa snegom. Već u gradiću Zelden, u podnožju austrijskih Alpa, bilo ga je toliko da su one rukavice začas dobile svoj puni smisao.

Krajem oktobra, dok su kod nas snežne pahulje još uvek samo na nivou jednodnevnog incidenta, u ovom austrijskom zimskom centru već su spremne staze, a na glečeru Retenbah otvara se Svetski kup u skijanju. Dakle, šest meseci snega u Zeldenu, sinonimu za zabavu i zimske sportove: trideset četiri žičare, nadmorska visina iznad 3.000 metara, 150 skijaških staza i dovoljno snega ne mogu da omanu. Ski-liftovi iz podnožja vode do tri vrha, poznata kao „The big 3“ („Velika trojka“), gde vas čekaju tri platforme sa kojih se pruža nezaboravan pogled na Alpe i Dolomite. Uz sveže jagode u šampanjcu!

Skijaško područje Hohec sa mestima Haiming-Oksengarten, Zautens i Ec potpuno je prilagođeno potrebama porodice i raspolaže sa 30 kilometara staza svih težina, desetak liftova i žičara i obdaništem, a mnoštvo rustičnih koliba mami turiste da svrate na zasluženi odmor, ukusan zalogaj i topao čaj.

Centralni deo Ectala (Umhauzen-Nidertal, Lengenfeld i Gris) raj je za ljubitelje nordijskog skijanja, trčanja na skijama i hodanja po snegu sa krpljama, za šta je prilagođeno 40 kilometara staza.

Na suprotnu stranu od Zeldena uzdiže se ski-kompleks Obergurgl-Hohgurgl. Dok se u drugim centrima žičare zaustavljaju, ovde zabava za skijaše tek počinje. Sneg je zagarantovan - od sredine novembra do početka maja, a možete da se skijate do samog ulaza u hotel. Dvadeset dva ski-lifta i 110 kilometara staza vode do visine od iznad 3.000 metara, a kome je malo spusta i slaloma, može da pešači ili da se vozi saonicama sa konjskom zapregom. A dole u podnožju, kad se spusti mrak i poslednji skijaš, u mondenskim barovima i hotelima gosti iz celog sveta uz šampanjac i odabrane specijalitete slave zimu, planinu, život i to što im se posrećilo da skijaju na dijamantu Alpa, kako se ovo mesto popularno, ali s pravom, zove.

Predstava na glečeru Retenbah

Svake godine na kraju sezone glečer Retenbah pretvara se u kolosalnu scenu na otvorenom. Uspomenu na istorijski prelazak velikog kartaginjanskog vojskovođe Hanibala preko Alpa sa 60.000 vojnika i 37 slonova oživljavaju ratraci (ravnjači snega) koji izigravaju slonove, 150 instruktora skijanja igraju pripadnike pustinjskih plemena, glumci i plesači dočaravaju Hanibala i njegova vojsku, avioni i padobranci praćeni svetlosnim efektima i zvucima pop muzike predstavljaju zmajeve i bogove.
Kupanje na minus deset

Za telo iscrpljeno celodnevnim skijanjem pravi lek je topla voda termalne banje u obližnjem Lengelfeldu. Velnes-centar „Akva dom“ prva je i jedina banja u Tirolu u kojoj kroz tri ogromna bazena na stubovima struji topla lekovita voda. Neponovljiv je doživljaj kupati se na otvorenom bazenu na minus deset, dok se oči odmaraju na snežnim vrhovima koji se nadnose nad dolinom.



 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.981
Hochkar, pravo skijalište najbliže Beču

9. februar 2010.

Hochkar, pravo skijalište najbliže Beču


Najveće skijalište u pokrajini Donja Austrija, Hochkar (Hohkar) redovno ima dovoljno snega iako se nalazi na samo 1300-1800 metara visine. Kada je dobra godina, sezona traje od početka decembra do kraja aprila.

Izvor: B92


9367486224b65da6f6fa81809188139_extreme.jpg

Photo: noniq / Flickr


Glavna prednost Hochkara je što je to prvo ozbiljno skijalište na samo dva sata vožnje od Beča, tako da je idealno za dnevni izlet.

Staze su uvek besprekorno sređene, a zastupljene su sve kategorije – plave, crvene, i crne, ukupne dužine 18 km.

Važna stavka je i što Hochkar zbog prirodnog orkuženja ima uvek više snega nego što bi se očekivalo za tu visinu.

Zbog specifičnih klimatskih uslova, biljni svet na 1,500 metara na Hochkaru odgovara onom na 2,000 metara negde drugde u Alpima. Tipičan primer su patuljasti borovi.

1899107274b65da7016c7c652294596_extreme.jpg

Photo: noniq / Flickr


LIFTOVI I STAZE


Ukupno 9 ski liftova pokriva visinsku razliku od 40 metara – podnožje je na 1380 m, a najviša žica na 1800 m.

Postoji 5 četvoroseda, 1 dvosed, i 3 sidra, a ski pas je značajno jeftiniji nego u velikim ski centrima.

SKI PAS

Dnevni ski pas za odrasle je €31, a za decu €15.50. Postoje i sve ostale dnevne opcije – od 10.30, 11.30, 12.30 ... , kao i prepodnevna varijanta.

Petodnevni ski pas za je oko €120 (€60 deca), a sedmodnevni oko €160 (€80 deca).

Sezonska karta je €270 za odrasle, i €135 za decu. Opcija je i sezonska karta za celo područje Istočnih Alpa, i ona iznosi oko €400.

Žičaru je moguće plaćati i na sat – ski pas za dva sata je €22.50 (€11.50 deca), a za tri sata €26.00 (€13.00).

Za one koji planiraju da deo dana provode u skijanju, a deo u leškarenju na suncu ili šetanju van staze, idealan je ski pas na poene (nem. Punkten) po kojem svaka staza vredi određen broj poena koji vam se skida sa kartice. Postoje kartice od 60, 125, i 250 poena, za €13, €22, i €40, dok, npr, staza 4SBK Hochkar-Vorgipfel vredi 26 poena, a staza 4SL Almlift samo 12 poena.

Žica je otvorena svaki dan od 9 do 4 pm, a ubrzo zatim, u 6 popodne počinje noćno (večernje) skijanje koje traje do 9 uveče. Ski pas za noćno skijanje (18.00h – 21.00h) se posebno naplaćuje, i iznosi €9 za odrasle, i €4.5 za decu. Noćno skijanje je uključeno jedino u sezonski ski pass (€270/€135).

3183412154b65da70ade9a671995428_extreme.jpg

Photo: noniq / Flickr


SMEŠTAJ


Iako je Hochkar zanimljiv pre svega kao izletište, smeštaj je dobar, a ukoliko vam ne smeta da staze utvrdite po nekoliko puta, na ovom skijalištu možete bez problema provesti nekoliko dana.

Sporthaus Hochkar *** se nalazi na samoj stazi, a sobe su komforne, sve su sa toaletom (kada ili tuš). U okviru hotela postoji i velika terasa za sunčanje, stolovi za stoni tenis, kao i servis za iznajmljivanje ski opreme. U hotel je uz prethodnu najavu moguće povesti kućne ljubimce (psi/mačke). Adresa: Hochkar Sport GesmbH & Co. KG, Lassing 51, A 3345 Göstling/Ybbs; Tel: +43/7484/7213. Dvokrevetna s doručkom u špicu sezone košta €45, a s polupansionom €55; deca od 2 do 6 godina imaju 50% popust, a od 6 do 12 godina 25%.

Hochkarhof *** mali hotel sličan prethodnom, takođe se nalazi na stazi. Sve sobe su dobro opremljene, a hotel je okrenut ka sunčanoj strani. Adresa: Fam. Kronsteiner, Lassing 50, A 3345 Göstling/Ybbs; Tel: +43/7484/7236. Dvokrevetna s doručkom u špicu sezone je €45, a s polupansionom €55. Za boravak duži od tri noći, gosti dobijaju popust od €3 po danu.

GÖSTLING AN DER YBBS

Najbliže mesto Hocharu, je Göstling, selo sa nešto preko 2,000 stanovnika, na visini od 530 metara.

Okolina sela je naročito pogodna za nordijsko skijanje (langlauf)

U blizini centra Göstlinga, kod reke Ybbs nalazi se sportski centar za unutrašnjim bazenom i modernom saunom, nedavno renoviranom. U okviru kompleksa postoji i dečji bazen, deo za sunčanje od 300 m2, tobogan, kao i ležaljke.

Ukoliko vam ostane vremena, raspitajte seu lokalnom turističkom biroa za organizovane ture na krpljama, sportu koji stiče popularnost na Alpima. Obilazak okoline na krpljama je novo iskustvo, ali i nepuredivo teže nego što se na prvi pogled čini.

Göstling raspolaže organizovanim aktivnostima na snegu – trka po ledu na glavnom gradskom trgu, sankanje, spuštanje niz tobogan.






 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.981
Inzbruk - Raj za avanturiste

Inzbruk - Raj za avanturiste

Stil magazin 01.03.2010 08:02



Onog trenutka kada kročite na tlo Inzbruka, doživećete ljubav na prvi pogled sa ovim čudesnim gradom

Inzbruk je sedište Tirola i najviši alpski grad, smešten na 575 metara nadmorske visine - između planina Nordkete na severu i Pačerkofel i Zerles na jugu. Nalazi se u zapadnoj Austriji, 500 kilometara od Beča.
U njemu živi 120.000 stanovnika i jedan je od gradova s najnižom stopom nezaposlenosti u ovom delu Evrope. U dva navrata, bio je domaćin Zimskih olimpijskih igara. Nekoliko stotina bivših Jugoslovena živi i radi u Inzbruku, a većina stanovnika je rođena u Tirolu.

Klima nalik skandinavskoj
Iako je na jugu centralne Evrope, Inzbruk ima klimu nalik moskovskoj ili skandinavskoj. Zime su izrazito hladne, a letnji dani potpuno nepredvidivi. Može vam se desiti da u toku dana obučete bundu zbog izuzetno niskih temperatura, a da već sutradan uživate negde na otvorenom bazenu. Noći su u ovom čarobnom gradu uvek prilično sveže, tako da čak ni leti temperatura ne prelazi 10 stepeni Celzijusa.

Barok i renesansa
Tokom zime Inzbruk poprimi čaroban i bajkovit izgled. Centar je ušuškan u dolini, dok već u predgrađu počinju planine. Primetićete da je grad prepun kontrasta. Fasade zgrada su obojene veselim bojama, a dok koračate njegovim ulicama, istorija vas prati na svakom koraku. Pored spomenika gotskog, baroknog i renesansnog stila voze se najmoderniji tramvaji i skupoceni automobili... U ovo doba godine u kafićima, firmama i stanovima je prijatnih 20 stepeni Celzijusove skale, dok je na ulici isto toliko - ali u minusu! I to je kontrast... Ipak, ove naizgled suprotstavljene strane žive u savršenoj harmoniji... Svaka ulica je „vlasnik" nekoliko arhitektonskih dragulja iz starih vremena.

Tirolske đakonije
Uz brojne sličnosti sa nemačkom kuhinjom, austrijska ima i uticaja različitih etničkih grupa koje su u dugom razdoblju Austrougarske monarhije, u kojem su se granice pomerale u svim pravcima, menjale i načine pripreme hrane. U Tirolu će vam u restoranu ponuditi čuveni specijalitet Tiroler Leber mit Polenta (goveđu džigericu s lukom, kaprom, limunovim sokom i belim vinom), koji se služi sa palentom. Na meniju je i obavezan tradicionalni specijalitet Gröstl (prženi luk s krompirom) i Schlutzkrapfen (testenina punjena spanaćem i prelivena topljenim maslacem i parmezanom).

Od Hanibala do Marije Terezije
Inzbruk je najviši alpski grad. Postoji od 13. veka, kada ga je vojvoda Oto fon Andrehs proglasio gradom, ali svoje zlatno doba doživeo je u 16. veku kada ga je car Maksimilijan imenovao glavnim gradom Nemačkog carstva.
Kad bi mogla da govore, okolna brda bi i te kako imala šta da ispričaju. Svojevremeno je i Hanibal sa svojim ratnicima i krdima slonova prošao ovim prostorima. U Inzbruku je živela i Marija Terezija, kao i mnogi Habzburzi. I Mocart je svoje momačke dane provodio šetajući se njegovim ulicama, ali i veliki Gete. Jedna od najvećih gradskih arhitektonskih atrakcija je ipak „zlatni krov". Priča kaže da je austrijski car Maksimilijan još u petnaestom veku, kako bi fascinirao svoju ženu Bjanku Mariju Sforca, u njenu čast napravio krov od 2.657 zlatnih crepova!

Raj za avanturiste
Aduti grada odavno su poznati avanturistima i ljubiteljima prirode koji dolaze iz cele Evrope, a u ovom gradu godišnje prenoći ih više od dva miliona. Najviše turista dolazi iz Nemačke i Austrije, ali ima i Belgijanaca i Holanđana... Međutim, u Inzbruku nije samo zimi gužva, mnogi vole da provedu i leto u Tirolu jer su tu alpski park Karvendel, brdski biciklizam, paraglajding, planinarenje... Uz ski-pas, koji za sedam dana košta oko 130 evra, u celom rejonu grada skijašima su tokom celog dana na raspolaganju besplatni ski-autobusi koji voze do staza. Žičara iz grada vodi direktno do 2.000 metara visokog vrha Zegrube.



 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.981
Carski provod u Beču: Vodič za zabavu u gradu valcera i baroka

Carski provod u Beču: Vodič za zabavu u gradu valcera i baroka

Blic žena


Ako nikada niste bili u Beču, prolećni meseci su pravo vreme da to učinite. Aranžmani koje nude naše turističke agencije su veoma povoljni, ali ne treba vam puno novca ni ako putujete u sopstvenoj režiji. Budite spremni na jedan sasvim poseban doživljaj, jer ovaj grad turiste suptilno uvlači u baroknu atmosferu srednjeg veka i omogućava im da osete carski život moćne dinastije Habzburg.

Sve što danas simbolizuje Beč poteklo je upravo iz zlatnog perioda zemlje i vladavine Habzburgovaca. Od austrijske prestonice napravili su grad muzike, u kome su stvarali skoro svi značajni kompozitori sveta, poput Mocarta, Bramsa, Betovena ili Štrausa. Njihova muzika se danas može čuti na svakom koraku u Beču, brojni muzeji čuvaju uspomene i svedoče o bečkim danima ovih velikih umetnika, a svaki suvenir pokazuje da je Beč grad valcera i balova.

5693_stock-photo-horse-driven-cab-waiting-in-the-shadow-of-hofburg-palace-vienna-austria-shutterstock_2384967_if.jpg


U krugu dvorca Hofburg smeštena je čuvena španska škola jahanja. To je ujedno i najstarija svetska ergela za gajenje i dresuru lipicanera, koja postoji od 1572. godine


Za turiste su otvorene i velelepne palate porodice Habzburg. U dvorcu Hofburg, koji je 600 godina bio njihov dom, i Šenburnu, letnjoj rezidenciji u Prater parku, možete da večerate i uživate u valceru. Taj doživljaj se plaća od 36 do 70 evra. U kompleksu palate Hofburg nalaze se i kancelarije predsednika Austrije, preko dvadeset muzeja, Augustinijanova crkva iz 14. veka, kao i kraljevska kapela, u kojoj tradicionalno od 1498. godine, svake nedelje, peva Hor bečkih dečaka.
Nezaobilazan je i Muzej finih umetnosti, izgrađen u drugoj polovini 19. veka. Jedan je od najbogatijih i

najvažnijih u svetu jer je u njemu izložena kolekcija vrednih umetničkih dela, koja su bila u vlasništvu Habzburgovaca.
Pored modernog dela Beča, koji ni po čemu ne zaostaje za drugim evropskim metropolama, svakako treba posetiti Ringeštrase, staro jezgro grada, u kome se ističu trg Stefan plac i Katedrala sveti Stefan. S vrha Bečkog tornja jednim pogledom možete obuhvatiti čitav grad. Dok uživate u njihovim čuvenim kolačima, toranj se lagano okreće ukrug i Beč vam se otkriva u svoj svojoj lepoti. Ako vam vreme dopusti, ne treba da propustite ni izlet u bečke šume po kojima su rasute vinarije i restorani nacionalne kuhinje.

5695_stock-photo-prater-giant-old-ferris-wheel-in-vienna-austria-shutterstock_13378834_if.jpg


„Veliki točak“ u parku Prater jedna je od poznatih bečkih atrakcija, ima petnaest gondola, kruži 20 minuta i pruža predivan panoramski pogled na grad. Najstariji je u Evropi, postoji od 1879. godine


KORISNE INFORMACIJE
- Beč je udaljen od Beograda 622 km, nešto više od sedam sati vožnje kolima iz Beograda kroz Budimpeštu (Mađarska), pored Bratislave (Slovačka), do granice s Austrijom, od koje do Beča ima oko 70 km;
- Ukoliko želite da posetite Beč posredstvom turističke agencije, petodnevni aranžman autobusom, koji obuhvata dva noćenja s doručkom, košta 119 po osobi.

- Ako putujete u sopstvenoj režiji, za 4 noćenja u hotelu sa 3* treba da izdvojite oko 250 evra.
- Nakon uvođenja low cost letova, povratnu avionsku kartu Beograd-Beč možete da obezbedite po ceni od oko 90 evra sa svim taksama. Ukoliko se odlučite za putovanje vozom, povratna karta će vas koštati 5.600 dinara.
- Sistem gradskog transporta funkcioniše od pet sati ujutru do ponoći. Jedini način da se iza ponoći vratite u hotel je da sačekate noćni autobus koji voze do četiri sata ujutru. Metro, takozvani U-ban, odlično povezuje periferiju sa centrom grada, a radi od šest sati ujutru do ponoći.
- Crveno-beli tramvaji odlični su za obilazak grada. Linije 1 i 2 saobraćaju do glavnih atrakcija u centru
Najskuplji i najromantičniji način da obiđete grad jeste da iznajmite fijaker. Dvadesetominutna vožnja košta oko 40 evra, a četrdesetominutna tura oko 65 evra.
- Ako svojim automobilom posetite Beč, morate jedno da znate: nepropisno parkiranje u austrijskoj prestonici može skupo da vas košta - najmanje 271 evro.


Evo još nekoliko bečkih atrakcija, koje su na meti fotoaparata svakog turiste.
http://zena.blic.rs/data/images/201...ienna-austria-shutterstock_42166402_origh.jpg








Šenburn palata, nekadašnja letnja rezidencija Habzburgovaca, u kojoj je svirao Volfgang Amadeus Mocart. U njenom sklopu se nalazi prelepa bašta, zoološki vrt i lavirint.

Foto: Shutterstock
 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.981
Skijanje u Austriji - Snežna alpska idila

Skijanje u Austriji - Snežna alpska idila

Stil magazin 05.03.2010 08:04



Austrija sa svojih 400 ski-centara zauzima posebno mesto na mapi Evrope jer su skijališta u ovoj zemlji pojam kvaliteta i dobre usluge. U njima je sve savršeno organizovano i sve funkcioniše

Austrija sa svojih 400 ski-centara zauzima posebno mesto na mapi Evrope jer su skijališta u ovoj zemlji pojam kvaliteta i dobre usluge. U njima je sve savršeno organizovano i sve funkcioniše

Skijanje u Austriji ima dugu tradiciju koja seže u 19. vek mada treba naglasiti da austrijski ski-centri nisu glamurozni kao oni u Švajcarskoj i Francuskoj, ali su često prijatniji, bez velike gužve i nešto jeftiniji. Ski-turizam u Austriji se s vremenom pretvorio u industriju vrednu milijarde evra, a pojedini gradovi su se i neverovatno obogatili. Međutim, zbog globalnog zagrevanja, zime su poslednjih godina toplije i na nižim planinama ima znatno manje snega.

Kada otići

Skijaška sezona počinje krajem novembra i traje do kraja marta. U manjem broju ski-centara žičare na glečerima rade tokom cele godine. Najbolji uslovi za skijanje su sredinom januara, koji je najhladniji mesec u godini. Ukoliko na skijanju želite i da se sunčate, idite u februaru. Najveća gužva na skijalištima je od 25. decembra do 2. januara, i tada su staze bukvalno prepune. Najmanja gužva je početkom decembra, sredinom januara i krajem marta. Sedmodnevni ski-pasovi u svim boljim centrima koštaju oko 200 evra.

Praktični saveti

Lavine se često potcenjuju, ali one su ubica turista broj jedan u Austriji. Dakle, klonite se avantura izvan obeleženih staza osim ukoliko ne znate tačno šta radite. Što se opreme tiče, u svakom većem ski-centru postoji barem jedno dobro mesto gde možete da kupite ili iznajmite opremu. Možda deluje iznenađujuće, ali pojedine prodavnice u ski-centrima su bolje opremljene i jeftinije nego one u gradovima. Ski-škole u Austriji reguliše vlada pa su zato izuzetno kvalitetne. Da bi dobili licencu, ski-instruktori moraju da polože čitav niz državnih ispita, kojima napreduju u hijerarhiji od tri nivoa. Časovi, kao i u bilo kojoj drugoj zemlji, mogu da se uzmu privatno ili u grupi (ski-školi).

Izaberite ski-centar

Opšte je pravilo da je skijanje skuplje u većem ski-centru i na većoj nadmorskoj visini. Ski-pas će biti najveći deo vašeg troška za skijanje. Početnici treba da imaju u vidu da će teško uspeti da iskoriste sav potencijal velikog ski-centra i zato treba da se odluče za jeftiniji ski-pas. Veći ski-centri imaju običaj da turiste izmuzu koliko god mogu, dok manja mesta ulažu više napora da steknu poverenje skijaša. Osim toga, imajte u vidu da brži liftovi (sedešnice i gondole) znače više skijanja nego sa sporim liftovima (tanjiri i sidra).
Pojedini centri imaju veliki broj crnih staza i manje su pogodni za početnike. Neki su usmereni samo na skijanje i snoubording, dok drugi nude čitav dijapazon aktivnosti ili porodičnog turizma. Ako ste više raspoloženi za relaksaciju posle napornog sportskog dana ili za večernje žurke, nemojte ići u čisto atletske centre; tako ćete, između ostalog, uštedeti pare.

Kvalitet skijanja i staze

Zbog navedenog položaja, zimi je uglavnom suvo i mnogo sunčanije nego u severnoalpskim skijalištima. Sezona u Badu traje od decembra do sredine aprila. Uz brda iznad samog mesta, skijalište (i važeći ski-pas) tematski se može podeliti na dva dela, dva vrha iznad samog Badklajnkirhajma okrenutog prema severu i druga polovina od dva brda iznad St. Osvalda, okrenutog prema istoku. Skijalište ima dvadesetak ski-liftova, od toga tri kabine (za 4-8 osoba), četiri sedešnice i petnaestak sidra i tanjira, od kojih je većina nezaobilaznih iznad St. Osvalda.
Od zanimljivijih staza, koje su duge i ne baš preširoke, posebnu pažnju zaslužuje najduža i najlepša staza - Kajzerburgabfart dužine četiri-pet kilometara. Ovde možete naći i zahtevni spust FIS K70 na stazi „Franc Klamer", koja nosi ime proslavljenog austrijskog skijaša iz '80-ih i na kojoj su vožene trke Svetskog kupa. Za bord postoji snoubord park u donjem delu Kajzerburga, kao i crvena staza u Falkertu (nešto udaljenije brdsko mestašce sa šest staza). Postoje četiri staze za skijaško trčanje i dugačka staza za sankanje.
O mogućnosti veštačkog snega brine se ceo arsenal topova, a može da se skija i sanka i noću. Zbog veštačke podloge, staze su uvek dosta tvrde i zbog toga bi se mogle nešto manje dopasti snouborderima. S obzirom na to da su staze duge, nema ih mnogo, a uživanje na dugim stazama plaća se dugim vožnjama na žicama.

Badklajnkirhajm

Ovo mesto se reklamira sloganom „Sa staze u banju" pa je zato i jedna od preporuka za one koji još nisu odlučili gde će na skijanje. Badklajnkirhajm je jedan od najpoznatijih skijaških centara u austrijskoj pokrajini Koruška jer predstavlja idealan spoj skijanja i banja. Mesto se nalazi na 1100 metara nadmorske visine, a skijaške staze se penju do 2055 metara nadmorske visine. Ukupno ima 90 km staza, od toga 10 km teških, 70 km srednje teških i 10 km lakih. Ugostiteljska ponuda je korektna, a noćni život slab, kao i obično u Austriji. Uz nezaobilazne kolibe na samim stazama, u mestu ima nekoliko restorana sa vrlo dobrom gastronomskom ponudom. Diskoteka i klubova ima malo, jedan u Badklajnkirhajmu i jedan u St. Osvaldu, ali posećenost nije naročita.

Pogodnosti skijališta

Na dnu spustova se nalaze zagrejani ski-depoi gde možete iznajmiti ormariće. Naravno, postoje škole skijanja za decu i odrasle i ski-vrtić, a moguće je i iznajmiti ski-opremu na skoro svakoj stanici gondole. Parkinga ima dovoljno, skoro na svakoj početnoj žici, sa velikim planovima staza, kojih inače po skijalištu baš i nema, ali se nije naročito teško snaći. Redova na gondolama uglavnom nema. Ski-bus je gratis.
Još jedna od prednosti ovog ski-odredišta jeste velika mogućnost aktivne relaksacije pre svega u sjajnom sistemu bazena, spoljnih i unutrašnjih, koji se greju cele godine. Zbog blizine lepih, odlično uređenih i ne prestrmih staza, ali i zbog mira Bad je idealno porodično skijalište, dok zahtevnijeg skijaša može da zadovolji eventualno za produženi vikend.





 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.981
Ski centar Pictal - zimska čarolija glečera

Ski centar Pictal - zimska čarolija glečera

Stil magazin 10.03.2010 10:13



Za veličanstvenu regiju Pictal u austrijskom Tirolu, prestonici skijaške planete, kažu da prestavlja pravi ledeni dragulj Alpa.

Sankt Leonard Pictal je ogromna opština u okrugu Imst i jedna od najvećih u tirolskoj regiji. Nalazi se 20 kilometara južno od Imsta na gornjem toku reke Picte i ima izuzetno oštru klimu. Od naše prestonice udaljena je 1.020 kilometara. Pictal je dobila ime po rečici koja teče celom dolinom i uliva se u reku In. Turistički najinteresantniji deo doline je Gornji Pictal koji se pruža ispod najvišeg tirolskog vrha, drugog po visini u Austriji, Vildšpice (3.744 metara).

Ledeni raj

Svake godine zimi turisti iz celog sveta kao omamljeni pohrle u ovu prelepu alpsku dolinu. Ledeni raj izgradila su tri elementa - kamen, voda i vazduh. Izrazito niske temperature i vazduh koji se ledi pretvorili su alpski predeo u rajsko prostranstvo snega, planinskih vrhova i azurnoplavog svoda.
Žitelji regije Pictal veko-vima su se borili sa polarnim zimama. A onda, po završetku Drugog svetskog rata, stiglo je doba turizma. Brzinom svetlosti Starim kontinentom proneo se glas o blagu regije i turisti su masovno počeli da dolaze kako bi uživali u čarima zimskih sportova.

Iskušenje za početnike

Na ski-stazama rade topovi za sneg koji su napravljeni u Izraelu. Radi se, naime, o visokoj tehnologiji za pravljenje snega u kojoj se isključivo koristi voda, a ne štetne hemijske supstance. Najviše je turista iz Nemačke, Belgije i Holandije... Oni koji su, međutim, tek napravili prve skijaške kora-ke naći će se pred velikim iskušenjem.
Malo je padina Pictala koje bi zadovoljile skijaše početnike. Više je strmih spustova, ali zbog toga uživaju mnogi iskusni skijaši. Inače, Pictal je nagrađen oznakom za kvalitetne staze, a ceo Tirol oznakom kvaliteta za snoubord. Sezona ovde traje od septembra do maja. Na ovdašnjim stazama, u zavičaju skijaške legende Benija Rajha, treniraju mnoge svetske reprezentacije u alpskim disciplinama.

Vidikovac na krovu sveta

Biser regije je Pictal glečer, koji se nalazi na 3.440 metara nadmorske visine, gde je postavljen vidikovac s teleskopom. Odatle se smeši Vildšpice, najviša kota regije na visini od 3.774 metra. Velelepnim pogledom na ledeno prostranstvo posetioci dobijaju utisak da se nalaze na krovu sveta. „Hrane” za hedoniste ima u neograničenim količinama. I Jadransko more vidi se odavde, po lepom vremenu. Samo smrznuti vazduh je prepreka da turisti ostanu ovde tokom celog dana.
Do glečera se stiže kolosekom koji prolazi kroz samo srce planine. Skijaše vozi „glečer ekspres”, voz koji ide tunelom prokopanim kroz stene. Voz, kapaciteta 180 ljudi, kreće sa visine od 1.740 metara, a za osam minuta vodi do skijaškog čvorišta na visini od 2.840 metara. „Pict panoramaban”, najviša gondola u Austriji, vodi vas do visine od 3.440 metara.

Uživancija na snegu

Sve snežne discipline dostupne su na ovom mestu. Pored spuštanja na raspolaganju je skijaško trčanje po stazi dugačkoj 50 kilometara, snoubord, sankanje, klizanje i dečja skijališta, ali i alpski tobogan u Imstu. Svim turistima sa ski-pasom, koji košta oko 130 evra za sedam dana, na raspolaganju su i autobusi koji prolaze pored hotela širom regije i povezuju sve staze.
Pojedine beogradske turističke agencije specijalizovane za regiju Pictal nude više luksuznih hotela. U ponudi su dvokrevetne sobe površine od 15 do 25 kvadrata, dok porodični apartmani imaju 35 kvadrata i više. Većina soba luksuzno je opremljena, ima satelitsku televiziju, dok hoteli pružaju vrhunski ambijent. Zavisno od termina, dnevni polupansion košta od 32 evra, dok je prosečna cena oko 55 evra po osobi.

Glečer pod letnjom kapuljačom

Po završetku skijaške sezone u maju, glečer Pictal „odlazi na letovanje”. Zbog globalnog zagrevanja, vlasnici skijališta su obe-zbedili beli pokrivač površine šest hektara! Na taj način glečer se i leti nalazi na niskoj temperaturi da se ne bi istopio i da bi septembar dočekao spreman.
 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.981
Raskošna prestonica

Raskošna prestonica

Jelena Matijević, 17.05.2010 11:40:48
Izvor: Večernje novosti


bec.jpg


Ako ovih prolećnih dana odlučite da posetite raskošnu austrijsku prestonicu i dočeka vas vedar dan, počnite da je upoznajete ne od čuvenog Stefanplaca, kojim dominira katedrala Svetog Stefana, najprepoznatljiviji simbol grada, već od Dunavskog tornja, najviše građevine Beča. Ova, kako je još nazivaju „betonska igla“, visoka 252 metra, sagrađena je 1964. godine u blizini Dunavskog ostrva, najpopularnijeg sportsko-rekreativnog kompleksa Bečlija. Kada se super brzi lift zaustavi na 155. metru, gde se nalaze restoran, kafe i vidikovac, naručite čuvenu bečku kafu i dok restoran polako rotira (za pola sata napravi pun krug) uživajte u veličanstvenom pogledu na Beč, Dunav i zelenilo koje okružuje grad. Pomirite se i sa tim da tokom jedne posete nećete moći da obiđete sva ona mesta koja su vam preporučili. Ali shvatite to kao pozivnicu za sledeći dolazak!
U šetnji gradom uverićete se zašto je kvalitet života u austrijskoj prestonici najbolji u odnosu na sve gradove Evropske unije. Jer, prema zvaničnim statistikama iz 2005. godine, koji se odnose na sve gradove u svetu, jedino se u Vankuveru živi bolje nego u Beču. On je evropska kulturna prestonica i moderna metropola „začinjena“ istorijom. Vi ste samo jedan od oko pet miliona turista koji tokom godine poseti „kralja Dunava“ i koje očekuje pregršt zabave, odmora i noćnog života, ali i mnogobrojni kulturno-istorijski spomenici i muzeji. Današnji Beč je jedan od najzelenijih gradova u Evropi. Mnogobrojni parkovi su idealno mesto za odmor i rekreaciju, a klupe u njima i čista pitka voda iz česmi dobro će vam doći u trenucima predaha.
Beč je podeljen u 23 distrikta (becirka) i svaki ima ime, ali Bečlije ih najčešće nazivaju samo po rednom broju. Oko prvog distrikta, Ringa, u smeru kazaljke na časovniku, ređaju se distrikti od 2. do 9, a oko njih ostali, od 10. do 23.
Istorijski centar Beča deo je Uneskove svetske kulturne baštine. Osim gotske katedrale Svetog Stefana, izgrađene u 12. veku, tu je i Kraljevska palata Hofburg i bulevar Ringeštrase čija monumentalna zdanja okružuju centar grada. Ulaz u palatu prepoznatljiv je po kupoli visokoj 50 metara ispod koje teče reka fijakera i pešaka. Ima onih koji tvrde da je to „najlepši tunel na svetu“ koji vodi do velelepne palate iz koje su više od 6 vekova Habzburgovci krojili istoriju i mapu sveta. Od 1946. godine Kraljevska ili Zimska palata ovog zdanja je sedište predsednika Austrije, kancelara i većine ministara. U okviru Hofburga je i šest muzeja (najpoznatiji je Albertina u kojoj su izložena dela Monea, Dege, Pikasa, Renoara), Kapela, Nacionalna biblioteka, Španska dvorska škola jahanja, Kongresni centar i Trezor u kome se čuva kruna rimskog cara. Sa druge strane, na izlasku iz Hofburga je Trg heroja sa prepoznatljivom lučnom zgradom Novog Hofburga i dva spomenika konjanika (Eugen Savojski i nadvojvoda Karlo od Austrije). Kapija Burgtor je deo nekadašnjih gradskih zidina čije rušenje je 1857. godine naredio car Franc Jozef Prvi. To naređenje je podrazumevalo tačne dimenzije kružnog bulevara Ringštrase, kao i položaje i namenu novih zdanja. Duž Ringa su smeštene najveće kulturno-istorijske znamenitosti Beča: čuvena Opera, Parlament, Gradska većnica, Dvorsko pozorište, Akademija lepih umetnosti, Bečki univerzitet... Tu je i Kapućinska crkva sa kriptom u kojoj su sahranjeni austrijski monarsi, pešačka zona i čuvena, po šopingu poznata ulica Kartner, koja vodi do Stefanplaca. Deo ove šetnje je i Trg Marije Terezije „ograničen“ sa dve istovetne građevine u kojima su danas Muzej istorije umetnosti i Prirodnjački muzej. Na trećoj strani su Ring i kapija za ulazak u Hofburg, a sa četvrte Muzejski kvart. Centrom trga dominira monumentalan spomenik Marije Terezije.
Muzejska četvrt jedan je od najvećih muzejskih kompleksa na svetu. Tu se nalaze Leopoldov i

Muzej savremene umetnosti, ali i Tanckvarter, najpoznatiji centar za ples na svetu i čuveni muzički centar Muzikant. Ova četvrt je mesto gde se neprestano održavaju najrazličitiji muzički festivali, pa je ujedno i jedno od najveselijih mesta u Beču. Možda vam baš na ovde postane jasno zašto je austrijska prestonica bila magnet za Mocarta, oca i sina Štrausa, Baha, Šuberta, Hajdna, Bramsa...
Ipak, nisu sve znamenitosti Beča u prvom becirku. U drugom je neodoljivi zabavni park Prater, u kome je prava atrakcija vožnja velikim točkom, sagrađenim 1897. godine i visokim 65 metara, sa koga puca predivan pogled na Beč. Znamenje drugog becirka je i palata Augarten u kojoj se održavaju probe Hora bečkih dečaka.
Najznačajnije obeležje trećeg becirka je palata Belvedere, „zadužbina“ princa Eugena Savojskog s početka 18. veka u kojoj su muzej i galerija. Ništa manje znamenita nije ni stambena zgrada „Sto voda“ (Hundervaser haus), izgrađena 1991. godine. Neobična građevina, obojena svim bojama, sa stotinama različitih prozora, stablima i zelenilom na fasadama, potpuno odudara od okolne arhitekture. Valjda je zato i jedna od najposećenijih i najfotografisanijih građevina u Beču.
Najobožavanije i nezaobilazno mesto za šoping u ovom gradu je poznata ulica Mariahilferštase, koja razdvaja 6. i 7. becirk. U njoj su načičkani butici i robne kuće najpoznatijih svetskih modnih kuća, ali je možda još popularnija zbog činjenice da se u njoj može kupovati po mnogo nižim cenama nego u drugim evropskim prestonicama. Razlog za to su već čuvene bečke rasprodaje koje su gotovo svakodnevne. Za one nešto plićih džepova, ipak, preporučljivo je da odu u neki od velikih tržnih centara na periferiji Beča ili u čuvenu Meksiko štrase – carstvo butika u kome se srpski jezik najčešće čuje. Ako vam vreme dopušta u 6. becirku posetite i popularnu pijacu Našmarkt, a kada
„potrošite“ vreme za Beč znate da ćete doći bar još jednom!

SLATKI ZALOGAJI

Bečka kuhinja jedna je od najpoznatijih u svetu. Tipični slani specijalitet je bečka šnicla koju pripremaju u svakom restoranu, ali obavezno probajte i ukusne frankfurter kobasice koje se kupuju na uličnim kioscima brze hrane. Ipak, zaštitni znak Beča je čuvena Saher torta, ali ona koja se i dan-danas priprema u poslastičarnici hotela „Saher“. Ako budete imali strpljenja i sačekate u redu za mesto, shvatićete zašto je ovaj desert „na glasu“. Na ovom mestu, poslužena sa slatkom pavlakom Saher torta je jedna i jedina. Recept je tajna još od 1832. Drugi bečki slatkiš, koji srećom možete da kupite i ponesete jesu Mocart kugle, a ne propustite priliku da druge bečke slatkiše isprobate u ulici Kohlmarkt, u Demel poslastičarnici omiljenoj austrijskoj aristokratiji i carevima.

ŠENBRUN

Najvažniji kulturno-istorijski spomenik Austrije i Beča, jeste palata Šenbrun. Kao letnja rezidencija Habzburgovaca završena je u 17. veku i od tada su je i dograđivali i ulepšavali svi austrijski vladari. Rezidencija ima 1.441 prostoriju, a poseban utisak ostavljaju odaje Marije Terezije, Dvorana ogledala (u kojima je nastupao Mocart), balske dvorane, galerije i sale za prijeme. Oko dvorca je jedan od najlepših parkova na svetu, krunisan čuvenom Glorijetom (Slavolukom) i sa mnogobrojnim fontanama, statuama, zdanjima i prelepom botaničkom baštom. U sastavu Šenbruna je i Tiergarten, najstariji zoološki vrt na svetu iz 1752. godine. Tu je i Oranžerija, simbol prestiža tadašnjih evropskih vladarskih palata, Palm Haus, staklena bašta sa tropskim rastinjem, Lavirint, Pustinjska bašta i Muzej kočija. Ulaznice za veliku turu koja podrazumeva obilazak svih 40 soba carske rezidencije košta nepunih 13 evra, a „zlatna karta“ za posetu svim atrakcijama Šanbruna je 36 evra.

JAVNI PREVOZ

Beč se najlakše i najbolje upoznaje šetnjom, uz malu pomoć gradskog prevoza, koji je vrhunski organizovan. Bilo da koristite metro, tramvaj ili autobuse. Turisti obožavaju i vožnju kočijom. Većina ih je iz doba monarhije, mogu da se iznajme na Trgu heroja za 40-100 evra, zavisno od trajanja razgledanja. Krug oko Ringa možete da napravite i tramvajem broj 2. I ne bojte se da pitate sve što vas interesuje. Ako ne znate nemački, govorite srpski, jer na svakom koraku ima naših ljudi. A ako ste raspoloženi, iznajmite bicikl. Biciklističke staze u Beču ukupno su duge oko 1.000 kilometara, sa posebnim parkinzima i semaforima. Turistima se izdaje kartica po ceni od 2 evra. Ukoliko planirate da ostanete nekoliko dana i obiđete što više znamenitosti, kupite Vien karticu (18,5 evra), koja važi 72 časa neograničene vožnje javnim prevozom, a iskoristite je za popuste pri kupovini ulaznica za muzeje, galerije i kulturno-istorijske spomenike.





 
Natrag
Top