Austrija

Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
Čarolija austrijskih jezera

Jutarnji.hr




Bad Ischl, kao svojevrsna ishodišna tačka pri poseti austrijskim jezerima, beleži dugu istoriju kao turistička destinacija. Sve je zapravo počelo kad je habsburška princeza Sophie navodno upravo u Bad Ischlu izlečila neplodnost.

Kuća Mozartove mame

Bila je to početna dobra reklama, a kasnije je njezin sin, car Franjo Josip I, svake godine, tijekom 60 godina, tamo provodio svoja ljeta. Naravno, to je privuklo i ostale pripadnike tadašnje europske aristokracije te je tako taj simpatični gradić postao ondašnja jetsetterska destinacija.

Svjedoci tih vremena su ljetna rezidencija Kaiservilla i park koji ju okružuje. Bad Aussee još je mirniji od Bad Ischla, a u blizini toga maloga grada nalazi se medičarski obrt, poznat i po finim kolačićima od đumbira. St. Wolfgang, još jedno živopisno mjesto koje svakako vrijedi posjetiti, nalazi se kraj jezera Wolfgangssee.

Treba obići impresivnu crkvu sagrađenu u 14. i 15. stoljeću, s nekoliko oltara, među kojima se ističe onaj iz gotike, koji je osmislio Michael Pacher. Gradić St. Gilgen također je, kao i Bad Ischl, imao svoga stalnoga gosta za odmor - u St. Gilgenu je, naime, svoj odmor volio provoditi slavni W. A. Mozart, čija je majka tamo imala kuću.

Izlet u rudnik soli

Halstatt, odnosno njegova okolica, poznata je po najstarijem rudniku soli koji se također isplati posjetiti. Rudarski “tobogani”, dvorane gdje sol tvori neobične kristalne oblike, podzemna jezera i ostala začudna scenografija zaista su zanimljiv i dobar izbor za izlet.

Uza sve prirodne i kulturne ljepote, ne treba zaboraviti ni fina iznenađenja austrijske kuhinje, u kojima se može uživati u nekom od restorana u tim malim gradićima. S druge strane, nemojte misliti da Austrijanci zaostaju za novostima sa svjetske kulinarske scene - naprotiv.

Ako poželite probati neki novi specijalitet internacionalne kuhinje, nešto ćete sigurno naći. Treba spomenuti i to da ima i nekoliko zanimljivo uređenih barova u kojima je ugodno popiti piće nakon cjelodnevne šetnje jezerima.


 
Poslednja izmena:
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
Alpska bajka - Skijanje u Austriji

Alpska bajka - Skijanje u Austriji

Press




Opremljeni skijaški centri, živopisne padine, ali i dobra zabava, čine Austriju jednom od najprivlačnijih zimskih destinacija

S obzirom na to da Alpi prekrivaju većinu njene teritorije, Austrija se, više nego druge evropske zemlje, doživljava kao idealna skijaška destinacija.
Ušuškana, tradicionalna seoca, odlično opremljeni skijaški centri i snežne živopisne padine, izazov su kako početnicima, tako i prekaljenim skijašima. Već od prvih dana decembra zaljubljenici u sneg kreću put Salcburga i ostalih alpskih regija. Zbog opremljenosti i raznovrsnosti sadržaja, austrijski centri su među vodećima u svetu kada je reč o zimskim sportovima. Naravno, svaki centar i regija imaju neke svoje specifičnosti, a na vama je samo da odlučite šta vam je ove zime najprivlačnije.
Ski Cirkus Zalbah-Hinterglem-Leogang jedna je od najvećih povezanih skijaških regija u Alpima. Sastoji se od tri gradića, koja i pored činjenice da su se razvila u elitna skijališta, i dalje čuvaju svoj ruralni šarm. Ukupno oko 200 kilometara staza su garancija da će svi, od početnika do iskusnih skijaša i snoubordera, ovde imati vrhunski doživljaj. Kaprun, sa vrhovima Kicštajnhorn i Maiskogel, i devet kilometra udaljeni Cel am Ze, sa vrhom Šmitenhoe, čine jedno od najpopularnijih skijališta u Austriji, ne samo tokom zime, već i tokom godine, zahvaljujući glečerima koji dostižu 3.000 m nadmorske visine.


49b29cf65c569a5f57db48d3efc8619d.jpg


Sa 132 kilometra staza različitih nivoa težine omogućavaju da svako dobije svoj deo zabave. Glečerski plato je savršen za početnike, a iskusniji se mogu oprobati na ledenim trkačkim stazama. Kicbilski Alpi uvek su bili sinonim za zimske sportove i omiljeno odredište zaljubljenika u skijanje. Srednjovekovni Kicbil je središte ove regije, jedna je od najprestižnijih destinacija Tirola i Austrije, ne samo zbog skijanja, već i zbog svoje izuzetne lepote i šarma. Šest kilometara zapadno nalazi se slikoviti Kirhberg, koji je polazna tačka žičara ka stazama kicbilske planine Pengelštajn. Kirhberg i Kicbil imaju ukupno 168 kilometara savršeno pripremljenih staza, sa raznim vrstama snega i padina, od blagih za početnike, do izazovne, ledene, svetski poznate Štrif staze za spust, za najhrabrije.
Bad Klajnkišhajm ima krilaticu „Sa skijališta u terme". Uz obilje sunca i dobre, a ne prestrme staze, na kojima je organizovana škola skijanja, kao i ski-vrtić, ovde može da se uživa i u velnes tretmanima. Bad Gaštajn ima stogodišnju turističku tradiciju, još od vremena carske Austrije, što je ostavilo traga u izgledu kuća i hotela, ali i u turističkoj ponudi - jednako bogatoj zimi i leti. Šladming, brdski gradić sa bogatom istorijom, okružen živopisnom okolinom, središte je skijaške regije Dahštajn Tauern.

29ab7f0fd6956958a34432a99e0801f5.jpg


Gerlicen Alpi odličan su izbor za porodice s decom, zbog dobro uređenih skijaških staza i brojnih skijaških škola. Takođe, za porodični turizam idealan je i Malnic, gradić na 1.200 m nadmorske visine. Mesto je idealno za skijaše sa porodicama jer su tereni, kao i sadržaji u hotelima, prilagođeni deci i roditeljima, a nadmorska visina garantuje dovoljno snega.
Štajersko skijalište Lahtal privlači brojne ljubitelje zimskog sporta. Staze pružaju mogućnosti za sve skijaše - za one koji vole karving skijanje, ali i za snouboardere. Skijaška regija Hohpustertal - Silijan sunčana je destinacija za odmor, prikladna za porodično skijanje. Centar skijaške regije je Silijan, sa svojim skijalištem Turntaler. Regija Išgl Zamnaun nalazi se u Tirolu, podeljena je na dva dela, od kojih se jedan nalazi u Austriji, a drugi u Švajcarskoj (bescarinska zona). Skijalište je u glečerskom ambijentu.
 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
Regija Vilah - najbolje od Koruške

Regija Vilah - najbolje od Koruške

Poslovna žena

Dinamična i slikovita koruška regija Vilah (Bezirk Villach-Land) nalazi se na tromeđi Austrije, Italije, koja je odatle udaljena 14,5 km, i Slovenije, udaljene 11 km.

Okružen Alpima, koji zimi "služe" za aktivnosti na snegu, a u toplijim mesecima za treking, kao i bajkovitim jezerima koja leti vrve od kupača, dok zimi na njima može čak i da se kližete, Vilah teško može da razočara i najizbirljivijeg gosta.

Okružen Alpima, koji zimi "služe" za aktivnosti na snegu, a u toplijim mesecima za treking, kao i bajkovitim jezerima koja leti vrve od kupača, dok zimi na njima može čak i da se kližete, Vilah teško može da razočara i najizbirljivijeg gosta. Centar ove regije je grad Vilah, koji se prostire na oko 135 kvadratnih kilometara, pa se po njemu vrlo jednostavno krećete i orijentišete i pešice.


Zaboravite na automobil, jer je skoro nemoguće pronaći mesto za parking, a ako poželite da se vozite taksijem, naći ćete ga u blizini železničke stanice i u centru grada. Ovaj stari grad odlikuje renesansni stil gradnje i upravo je to ono što traže šetači zainteresovani za kulturu, a takođe je i omiljeno porodično turističko odredište. Ako tu dođete u vreme božićnog sajma ili u vreme poznatog maskenbala, gradska atmosfera će vas jednostavno oduševiti. Prilikom boravka u Vilahu nipošto ne propustite obilazak okolnih jezera Ossiacher See, Faaker See, Vassacher See, St. Leonharder See, Magdalensee, Silbersee, kao ni šetnju rezervatom prirode Dobratsch. Kvalitetnu partiju golfa moguće je odigrati na terenima Alpe Adria Golf kluba, golf-igralištu s 19 rupa koje odlikuje predivan pogled na okolne Alpe, a koje se nalazi samo desetak minuta vožnje od Vilaha, u Finkenstein-u.

Ako želite da se penjete po najboljim prirodnim stenama u Austriji, krenite prema Kanzianiberg-u, udaljenom 15 minuta vožnje od Vilaha. A ukoliko dolazite u letnjim mesecima, nemojte propustiti veliki godišnji festival tradicije i običaja Villacher Kirchtag, koji se obično održava prve nedelje avgusta i okupi oko 50.000 turista, kao i džez festival, koji se održava sredinom jula. A ako želite da se kupate i sunčate, ne propustite predivne plaže na obali jezera Faaker See, za čiju vodu kažu da je toliko čista da ju je moguće i piti.

Od ostalih zanimljivosti tu su Muzej starih automobila i Muzej grada. Dvorac Landskron smešten je na visini od 676 metara; u njegovom restoranu se svakog utorka održava srednjovekovno veče. Muzej lutkarske umetnosti, porculanske, plastične i drvene lutke izrađene rukama poznatih umetnika oduševiće ne samo decu već i odrasle. Crkva sv. Jakova sa svojim impresivnim zvonikom visokim 94 metara jednostavno pleni pažnju svakog turiste. Posetioci se mogu popeti do vrha, od kojeg ih deli samo 239 stepenika, i uživati u izvanrednom pogledu na grad. Alpski drum dug 16 kilometara vodi do planinskog dela Dobratsch i završava se na visini oko 1.732 metara. Ovo je odlična prilika za pešačenje kroz očuvanu prirodu. Oni koji požele i malo planinarenja mogu nastaviti do vrha planine Dobratsch i visine od 2.167 metara.
 
Poslednja izmena:
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
Tirol: Insbruk i mnogo skijališta

Tirol: Insbruk i mnogo skijališta

B92 17.01.2010 09:52


Godišnje u ovoj austrijskoj oblasti boravi 40 miliona turista. Najbrojniji su Nemci, a slede ih Švajcarci, Holanđani, Belgijanci. Obiluje vrhunskim skijalištima, na kojima treniraju i profesionalni skijaši, a dragulj ove oblasti je glavni grad Inzbruk

Ovde sve počinje i završava se s „njegovim visočanstvom“ turistom, jer je najvažnija privredna grana Tirola upravo turizam.

Kako i ne bi bio kada ovu oblast, poznatu po brojnim alpskim skijalištima, godišnje poseti 40 miliona gostiju. Čak ni zbog krize taj broj nije značajno umanjen, tek tri odsto, pokazuju podaci Turističke organizacije Tirola. Ne privlače, međutim, samo staze i žičare turiste, jer ih ima mnogo i tokom leta kada obilaze glavni grad Inzbruk, pešače po padinama Alpa, uživaju u velnesu...

Ukoliko neko obilazi celu oblast, prvo stajalište bi i trebalo da bude Inzbruk, peti po veličini austrijski grad, prestonica iz XV veka. U ovom gradu na reci In, po kojoj je i dobio ime, živi oko 300.000 stanovnika sa prigradskim naseljima, a poseti ga više od tri miliona ljudi godišnje. Ušuškan među padine Alpa, prošaran zgradama jarkih boja i kaldrmisanim ulicama, mami uzdahe. Posebno tokom praznika kada je obasjan svetiljkama, džinovskim lutkama i drvenim tezgama na kojima se može popiti kuvano vino ili kupiti nešto od nakita, rukavice za promrzle prste, kape, šalovi...

Kao i druga mesta koja su nekada bila prestonice ili omiljeno odmaralište plemstva, i ovom je u amanet ostala poznata građevina, turistička atrakcija - palata cara Maksimilijana I i čuveni „zlatni krov“ koji pokriva terasu s pogledom na glavnu ulicu Marije Terezije. Odatle je Maksimilijan I uživao u raznim predstavama koje su se igrale pod njegovim balkonom.

Kome nije do obilaska gradova već bi u Tirol isključivo zbog skijanja, staza im neće manjkati. Može se skijati i nadomak Inzbruka, ali je, ipak, pravo uživanje zaći u Alpe dublje, u neko od planinskih seoceta sa malo meštana i mnogo hotela i apartmana. Pošto svuda postoji mogućnost da se kupi ski-pas za više skijališta koja se nalaze u određenoj oblasti, a autobuski prevoz od jednog do drugog je besplatan, možda je najbolje izabrati onu u kojoj ih je najviše, a baš takva je dolina Pictal.

Pictal se useca među strme alpske litice dužinom od 30 kilometara. Zbog opasnosti od lavina tek na svaka dva kilometra bilo je moguće sagraditi turističko naselje, a neka su toliko mala da jedva broje tri hotela i jednu, dve privatne kuće. Meštana je, inače, u Pictalu veoma malo, tek šest hiljada. Čak je i kreveta namenjenih turistima više i to za dve hiljade. A svako planinsko seoce, odnosno građevine koje ga čine liče jedna na drugu. Planski se tu gradilo, bez odstupanja od stila.

Fasade pastelnih boja, drvene ograde, bez nadogradnja i džinovskih strašila koji bi naružile pejzaž. Svako će ovde naći smeštaj po meri svog džepa, jer najjeftiniji polupansion staje 30 evra, a ukoliko neko ima veliko društvo može iznajmiti i celu kuću pa bi ga noć mogla stajati oko 15 evra. Oni koji nemaju obezbeđene obroke mogu se provozati ratrakom do planinske kuće Pitztaler Schiutte, na stazi spusta Rifflsee, i uživati u nacionalnoj kuhinji i živoj muzici, a onda se na počinak vratiti sankama, stazom osvetljenom reflektorima, dugom kilometar.

Kako smeštaju i restoranima tako i stazama i žičarama teško da se može naći zamerka. Štaviše, na nekima od njih poznati austrijski skijaši su redovni gosti. U dolini Pictal nalazi se i najviša žičara u Alpima koja se penje na 3.440 metara, jednim delom kroz tunel, do skijališta Glečer. Odatle se po idealnom vremenu čak i Jadransko more može videti. Staze su na ovoj visini ozbiljne, a početnici bi trebalo da se spuste na one bliže podnožju. Prema rečima Vilija Krugera, direktora marketinga kompanije Pitztaler Gletscher&Rifflsee koja upravlja skijalištem, staze se pripremaju još od septembra.

Veštački sneg, bez hemikalija, izbaciju topovi. Kroz osam dana staza je spremna bez bojazni da će se snowboard ili skije ulupati o kamen koji viri ispod snega, tvrdi Kruger. Da bi se izbegle takve nedaće, pravi se snežni pokrivač od pola metra, objašnjava on. Ulaganje te kompanije nikada ne prestaju. Ove godine je napravljena žičara za decu, a od sledeće se menja stara upravo na Glečeru, koja je dotrajala. Kako i ne bi kada je instalirana pre dvadeset godina.

U taj posao biće uloženo 15 miliona evra. Pošto je mnogo skijališta u dolini Pictal i time konkurencija velika, investicije su neminovnost, što svakako ide naruku skijašima kojima je u ovoj dolini na raspolaganju 50 kilometara staza.


 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
Grac - Gradec mali dvorac na vrhu brda predivne Štajerske

Grac - Gradec mali dvorac na vrhu brda predivne Štajerske

Ljepota.ba 27.01.2010 12:02



Ime mu dolazi od reči 'gradec', što znači 'mali dvorac na vrhu brda', odakle je Grac i počeo svoju istoriju.

Smešten na reci Muri, glavni je centar predivne Štajerske. Taj ´mali dvorac na vrhu brda´ je, zapravo, današnji Schlossberg. Do njega se najlakše dolazi Schlossbergbahnom, uspinjačom koja vas pod uglom od 60% dovodi do vrha prepunog parkova i mjesta za odmaranje. Ovdje je smješten i glavni gradski simbol, Uhrturm, te Glockenturm, prepoznatljive ikone Graza i okolice. Glavna karakteristika Uhrturma su njegove velike kazaljke na satovima, jednako kao i tri zvona koje se nalaze unutar zidova, od kojih je jedno bilo isključivo za signaliziranje požara.
Kad ćete se spuštati do donjeg dijela grada, primjetit ćete njegove šarmantne ulice, poput Hofgasse, gdje je Hofbäckerei sa svojim carskim poslasticama, ili Sporgasse, jednu od najljepših gradskih ulica. Ona je ime dobila po proizvođačima mamuza u davnoj prošlosti, ali danas je prepuna butika u prizemlju zgrada na čijim fasadama još uvijek osjetite dodir baroka ili secesije.

Hauptplatz, ili glavni trg, centar je gradskog života. Tu se nalaze Gradska vijećnica iz 19. stoljeća te fontana posvećena ´Štajerskom princu´, koja, slično kao i ona u Rimu, predstavlja 4 rijeke: Muru, Dravu, Enns i Sann. Ako ste gladni, kiosci s poznatim kobasicama sa senfom će vas brzo privući k sebi, a uz opuštajuću atmosferu u restaurantima oko obližnjeg Glockenspielplatza možete probati jedno od lokalnih specijaliteta.
U blizini je i Landhaus, renesansna palača pokrajinskog parlamenta, u čijem se dvorištu često izvode brojni koncerti i koja svojom arhitekturom podsjeća na slične venecijanske zgrade. Nešto dalje je zgrada Opere, kao i glavna katedrala, Dom, koja je i danas podsjetnik da je ovo bio carski grad i sjedište Frederika III.

2003. godine, kada je Graz bio ´Europski grad kulture´, došlo je do velikog preobražaja lokalne arhitekture. Kunsthaus, muzej kojeg od milja zovu ´prijateljski izvanzemaljac´, simbol je harmonije starog i savremenog Graza. Zapravo je nevjerovatno kako je tako futuristička zgrada dobro uklopljena u okolinu. Odmah do njega je i Murinsel. Futuristički umjetni otok oblika poluotvorene školjke, bio je sagrađen samo za privremenu upotrebu, ali je slično kao i Eiffelov toranj ostao za stalno. Danas, uz kaficu, tamo brojni stanovnici i turisti uživaju u pogledu na obližnju obalu i predivnu prirodu.
Naravno, ipak ne možemo izostaviti taj famozni shopping! :) Hoćete u centru grada ili po brojnim shopping odredištima poput Center West, Seiersberg, City Park ili Mur Park, ovdje ćete pronaći ponešto za svačiji ukus! Graz je živahan grad, najvećim dijelom zahvaljujući velikoj studentskoj populaciji.
Glavno područje za zabavu je tzv. Bermudski trokut (Bermudadreieck), omeđen trima trgovima u blizini Hauptplatza - Färberplatz, Mehlplatz i Glockenspielplatz. Taj prostor, načrčkan brojnim kafićima i barovima, danju je prilično miran, ali zato noću postaje najživlji dio grada.
Jedan od zanimljivih barova na tom području je trendovski M1 (Startseite). U blizini je i veliki irski pub - Molly Malone (www.mollymalone.at), mjesto za sve one željne dobre atmosfere i odličnog piva.

Nešto istočnije, u blizini sveučilišta, također je iznimno živahno, a jedni od popularnijih okupljališta mladih su Three Monkeys (Three Monkeys - Das Szenelokal mit Lounge im Grazer Univiertel | home) i pharmacy (pharmacy).
Za one koji žele nešto drukčije, preporuka je Dom im Berg (Spielstaetten - Orpheum, Dom im Berg, Kasematten), klub smješten u tunelima ispod Schlossberga, a ponosi se izvrsnim ozvučenjem i rasvjetom.
Ukoliko želite mirniji noćni izlazak, odlična opcija je odlazak na Murinsel, noću naročito privlačan radi šarenila koje proizvodi posebna rasvjeta. Tu je i Opera, druga najveća u Austriji, odmah iza bečke.
Iako su na shopping u Grazu često prva asocijacija trgovački centri na rubu grada, centar Graza također nudi odličan izbor trgovina, ali i mnogo ljepšu i ugodniju atmosferu.

Glavna shopping ulica je Herrengasse, koja počinje na Hauptplatzu i vodi prema Jakominiplatzu.
Ulice koje se odvajaju s tog puta skrivaju mnoge dobre prodavnice, pa se tako u jednoj od njih, ulici Am Eisernen Tor, blizu Jakominiplatza, nalazi jedina Zara u gradu. U istoj ulici nalazi se i H&M. Još jedan H&M nalazi se na samom glavnom gradskom trgu – Hauptplatzu.
Ako osim izloga želite uživati u prekrasnim zgradama srednjovjekovnog izgleda i ´bogatim´ fasadama, zaputite se u Sporgasse, koja se nalazi uz Hauptplatz.
Ako idete kroz Herrengasse i odlučite produžiti prema sjeveru, nakon Hauptplatza, stižete u Sackstraße, ulica poznata po trgovinama umjetninama i antikvitetima. Ono što će većini ipak biti zanimljivije je da se tamo nalazi velika robna kuća Kastner&Öhler, u kojoj je izbor zaista odličan.


 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
13. decembar 2009.

Flachau, deo mreže Ski Amade


Flachau je deo mreže skijališta Ski Amade, najveće takve mreže u Evropi. Ski Amade, nazvan po Volfgangu Amadeusu Mocartu koji u ovom kraju živeo, povezuje 28 skijališta u jedinstven sistem.

Izvor: B92


8228816114b27dd9e636aa214345008_extreme.jpg

Photo: Leo-setä / Flickr


Flachau (Flahau) je selo sa oko 2.000 stanovnika u distriktu St. Johann im Pongau, 70 km od Salcburga. Nekada čuveno po topionici gvožđa, Flachau je danas poznato skijalište sa 111 km staza, odličnim sistemom i liftova i spektakularnom panoramom.

Flachau je deo mreže skijališta Ski Amade, najveće takve mreže u Evropi. Ski Amade, nazvan po Volfgangu Amadeusu Mocartu koji u ovom kraju živeo, povezuje 28 skijališta u jedinstven sistem.

Skijališta su povezana ski liftovima ili besplatnim ski busevima kojima vožnja između najudaljenijih tačaka ne traje više od 20 minuta.

Ski Amade ukupno ima 860 km staza i 278 ski liftova, kao i preko 700 km obeleženih staza za langlauf / nordijsko skijanje.

Flachau, skijalište sa spektakularnim pejzažem

Flachau je poznat po savršeno održavanim i raznovrsnim stazama koje će zadovoljiti i početnike i napredne skijaše.

Skijalište ima 3 ski oblasti i tri doline, staze su na visini od 827 do 2.000 metara nadmorske visine.

Flachau ukupno ima 111 km staza, od čega 26 km plavih (lakih), 74 km crveni (srednje teških), i 11 km crnih (teških).

Sistem liftova se sastoji od 18 sidra i tanjira, 17 sedežnica, od čega su dve sa 8 sedišta i četiri šestoseda.

Ski pas

Špic sezone traje od 20. decembra do 10. januara, kao i od 20. januara do kraja marta, i tada je ski pas najskuplji.

U vrhu sezone sedmodnevni ski pas je 220 €, mada mnogi kupuju varijantu “5 u 7”, što znači da u periodu od sedam dana možete izabrati 5 dana tokom kojih ćete se skijati, a cena taj ski pas je 190 €.

Jednodnevni ski pas za odrasle u špicu sezone je 40 €, a za celu sezone oko 450 €.

KAKO STIĆI

Iz Srbije se najjednostavnije stiže autoputem Beograd-Zagreb (400 km), pa preko Ljubljane (125 km), na Villach (130 km), i zatim autoputem ka Salzburgu do Flachau (110 km). Ukupna dužina puta od Beograda do Flachau iznosi 740 km.

OKOLINA

Prvo veće mesto u blizini Flachau, pre svega za šoping, je Radstadt (12 km). Salzburg se nalazi na 70 km, ili manje od sat vremena vožnje odličnim autoputem.

Od Flachau do Beča ima oko 370 km.



 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
Beč za 72 sata

17. decembar 2009.

Beč za 72 sata


Nikada niste bili u Beču? Onda je krajnje vreme jer ima mnogo toga da se vidi. Naši saveti za 72 sata u gradu vode vas na najlepša mesta u Starom gradu, u Šenbrun, Prater, na Dunavsku plažu...

Izvor: Compress / Kontakt biro grada Beča


587310492455dd62474a21042252098_extreme.jpg
Graben

1. dan

09.00
Nakon dobrog bečkog doručka počnite dan obilaskom Hofburga i razgledajte privatne odaje cara Franca Jozefa Prvog (vlad.1848-1916) i njegove supruge, lepe carice Elizabet, zvane Sisi. Carski escajg može se videti u Srebrnoj komori, a nikako se ne sme izostaviti Riznica blaga sa jedinstvenim krunskim draguljima.

10.45
Za predstave Španske jahačke škole trebalo bi unapred da se rezervišu karte, odmah pored može se posetiti Muzej lipicanera.


713857429455dd624b8e0d707288531_extreme.jpg

Princ Eugen (Heldenplac)


11.30
U pauzi svratite u pekaru Hofcukerbekeraj, ali požurite jer u 12 sati na Hoen Marktu otkucava sat Ankerur – to je predstava za sebe. Posle toga idite na Judenplac, gde je moguć pogled na Muzej Judenplac i na spomenik u znak sećanja na progone Jevreja. Ili istražujte zapetljane uzane ulice u kojima se čini kao da je vreme stalo.

14.00
Nastavljamo sa najstarijom bečkom crkvom St. Rupreht (iz 8 v.) odakle imate dobar pogled na Dunavski kanal i kej Franca Jozefa. Sada ćete stići do središta Beča – katedrale Sv. Stefana koja je zaštitni znak grada star 850 godina. Ko uspe da savlada 343 stepenika, popeće se na južni toranj – imate panoramu koja se isplati.

515169433455dd6250a0cd640176926_extreme.jpg


15.30
Vreme je za šoping: kako Graben sa baroknim spomenikom kugi, tako i čuvena ulica Kernter Štrase okruženi su lepim prodavnicama i kafićima. Prošetajte pešačkom zonom do Secesije stare 100 godina, paradnog primera bečke arhitekture Jugendstila i – ne žurite sa Betovenovim frizom Gustava Klimta.

17.00
Na Karlsplacu su paviljoni gradske železnice koje je izgradio Oto Vagner – jedan služi kao kafić, drugi je ogranak Bečkog muzeja. Našmarkt je bazarski spektakl za nos, uho i oko – tu se primeti da u Beču počinje Balkan (ili čak Orijent?).

223640194455dd62575cd5304409045_extreme.jpg


18.30
Pre nego se bacite u noćni život trebalo bi da napravite pauzu u hotelu.

19.30
„Prabečki“ večernji užitak su Hojrige, jednostavni lokali vina u prirodi; što su skromniji i udaljeniji, to su lepši. Potražite ih zato ne samo u Grincingu, nego i u Ziveringu, Peclajnsdorfu ili s druge strane Dunava u Štamersdorfu.

22.30
Prošetajte malo kroz Stari grad i završite veče u jednom „in“-lokalu, kao na primer u Bermudskom trouglu, gde su nanizani lokali.

2. dan
9 sati
Vozite se metroom (linija U4) do Dvorca Šenbrun i popnite se do kafea Glorijete gde vas očekuje fantastičan pogled na dvorac i grad ili svratite do zoološkog vrta. U samom dvorcu neka vas kroz raskošne prostorije vodi „audio-gajd“ da dobijete predstavu o tome gde su stanovali i radili Habzburzi.

1073634150455dd625b4392776596020_extreme.jpg


12 sati
Natrag u centar gde najpre šetate preko Karlsplaca sa crkvom Karlskirhe i paviljona Ota Vagnera.

13 sati
Ako ste ogladneli, idite u prijatni „bajzl“ – krčmu.

14 sati
Počinje obilazak u Državnoj operi – svečane stepenice, mermerna sala i crveno-zlatna sala za publiku. Iza opere idite u Hotel Zaher koji je poznat po torti i razgledajte Spomenik protiv rata i fašizma na trgu ispred Albertine.

15 sati
Sasvim u blizini počivaju mošti Habzburgovaca u hladom podrumu Kapucinergruft. Posle ovoga uživajte u grandioznoj panorami sa Gornjeg Belvederea u kojem su, između ostalog, izložena dela Klimta, Šilea i Kokoške.

Nakon ovoliko umetnosti i istorije na redu je zabava. Od Južne železničke stanice stižete do čuvenog Vurstelpratera. Vozite se čuvenom Panoramom, probajte specijalitete u restoranu Švajcerhaus.


1331029620455dd625f1134977297265_extreme.jpg


19.30 sati
Sada isprobajte kulturni život jer Beč je, na kraju krajeva, centar pozorišta i muzike. Pored renomiranih bina, lokacija gde se održavaju mjuzikli i koncerti, postoji i alternativna scena sa brojnim binama malih umetnika i lokalima sa muzikom uživo poput Jazzland, Birdland ili Porgy & Bes.

22.30
Do kasno u noć vlada živahna atmosfera u pešackoj zoni oko Štefansplaca, a u bočnim uličicama uvek ima prijatnih kafića i dobre zabave.

3. dan
9 sati
Prošetajte posle doručka kroz park Burggarten i preko Heldenplaca u romantični vrt Folksgarten. Prekoputa Folksgartena nalazi se Parlament.

1442889466455dd62652a05294871369_extreme.jpg


10 sati
Prekoputa bečke Gradske skupštine nalazi se pozorište Burgteater, a najpopularniju bečku varijantu kafe „melanž“ popite u Kafeu Lantman, sastajalištu ljudi iz sveta pozorišta i politike.

10.30 sati
U ostatku dana možete razgledati još mnogo toga. Ko voli čudnovatu arhitekturu, može da razgleda kuću Hundertvaserhaus, jedan „malo drugačiji“ stambeni kompleks, a u obližnjem muzeju KunstHausVin ima još takve razigrane gradnje.

845641844455dd62679e66909692653_extreme.jpg


Na kreativan i nekonvencionalan način Kuća muzike predstavlja muzičke vrhunce i vizije, istorijske i zabavne sadržaje.

Ljubitelji klasične i savremene umetnosti očekuju brojni muzeji, izložbeni prostori i galerije – poput Muzeja istorije umetnosti sa svojom velikom „zbirkom starih majstora.“

Spektakularna kulturna površina i jedna od 10 najvećih svetskih muzejskih četvrti je Bečka muzejska četvrt, kulturna četvrt od nekadašnjih dvorskih konjušarnica i impozantnih novogradnji. U ovoj četvrti se nalaze i Muzej Leopold, bečki Muzej savremene umetnosti fondacija Ludvig, Kunsthale, festivalske hale E i G kao i bečki Arhitektonski centar, Dečiji muzej Zoom i Bečka Džungla – pozorište za decu i prostor za eksperimentisanje kulturnih inicijativa.

1451292315455dd626a4ca0562590747_extreme.jpg


„Muzej“ posebne vrste je Centralno groblje sa počasnim grobovima mnogih poznatih političara u umetnika i crkvom u jugendstilu.

U šoping kroz s ljubavlju restauirane ulice osim Starog grada pozivaju i 7. i 8. opština.



 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
Praznici u Beču

17. decembar 2009.

Praznici u Beču

Najlepši božićni sajmovi, najraskošniji praznični ukrasi, ulične atrakcije... a sve to „uokvireno” istorijskim lepotama grada na Dunavu. Eto zašto treba da posetite Beč, baš sad!

Izvor: Lisa


4846841864b2946642f497888404226_huge.jpg

Photo: Lachlan Hardy / Flickr


Ako još niste posetili austrijsku prestonicu, čarobni Beč, učinite to tokom predbožićnih praznika - adventa. Iako ovaj grad na Dunavu uvek mami svojom lepotom, posebno svojim istorijskim i kulturnim znamenitostima iz doba Austrougarske monarhije, najlepši božićni sajmovi, najraskošniji praznični ukrasi i ulične atrakcije ono su što svake godine uoči božićnih i novogodišnjih praznika dodatno privlači milione turista iz celog sveta. Od 14. novembra do 24. decembra na nekoliko lokacija u gradu održava se jedan od najlepših božićnih sajmova na svetu - Christkindlmarkt. S obzirom na sedam vekova dugu tradiciju tog sajma, on je neizostavni deo gradskog identiteta. Središnji i najveći sajam održava se ispred Gradske skupštine na trgu Rathausplatz, a poseti ga oko tri miliona turista.

Na više od 150 štandova možete da pronađete mnogo božićnih ukrasa, nakita, suvenira, domaćih kolača, sušenih kobasica, kuvanog vina... Specijalitet je ponuda svežih bečkih vina koja se proizvode od loze na obroncima Bečke šume. Neka od poznatijih vina svakako su Tafelwein i Landwein. Sajam je na samom početku bio obična pijaca i glavno mesto snabdevanja građana životnim namirnicama, a kad je bogata aristokratija počela da ukrašava svoje domove i božićne jelke, ponuda se upotpunjavala različitim ukrasima, pa se i smisao sajma menjao. Danas štandovi na Rathausplatzu čine pravi mali grad, okružen veličanstvenim građevinama i zabavnim parkom koji takođe odiše božićnom atmosferom.

Carski ugođaj

Posebno je lep sajam ispred dvorca Schönbrunn (Šenbrun) čiju unutrašnjost, koju čini više od 1.400 carskih prostorija, možete da razgledate. Naime, ta letnja rezidencija porodice Habsburg građena je od 1695. do 1713. godine, a krasi je ogroman vrt sa veličanstvenim rastinjem, fontanama i skulpturama, kao i zoološki vrt otvoren 1752. godine. Do Schönbrunna vozi metro U4 iz centra grada. Ulaznica za dvorac košta oko 1.550 dinara, ali posetu morate da najavite unapred.

Iako je ponuda na štandovima ispred Schönbrunna nalik onoj na drugim sajmovima, ovde ćete ipak uživati u najvećoj ponudi tradicionalnih proizvoda, posebno raznih čajeva i meda.

Za svakog ponešto

Praznična čarolija ipak najviše radosti donosi najmlađima. Svakodnevno se u gradu organizuje mnoštvo besplatnih predstava za decu, a brojni su i zabavni parkovi sa pingvinima, Sneškom Belićem i igloima, koji doprinose stvaranju prave zimske idile. Ako tražite jeftiniji smeštaj u centru grada, u blizini glavnih znamenitosti, hotel Austria, sa tri zvezdice, odličan je izbor. Nalazi se u ulici Am Fleischmarkt 20, samo nekoliko minuta šetnje od katedrale svetog Stefana. Ta gotička katedrala, sa najvećim zvonikom (visokim 137 metara) u Austriji, jedan je od najprepoznatljivijih simbola grada. U vreme praznika, osim božićnog sajma, Beč nudi i niz drugih atrakcija. U poznatoj ulici Ringstraβe smeštena je pozornica na kojoj svako veče nastupaju razni izvođači, od horova koji izvode božićne pesme, preko pop i dens austrijskih i stranih izvođača, pa sve do tradicionalne austrijske limene muzike. Slična pozornica postavljena je i kod dvorca Belvedere, gde gostuju i poznati svetski DJ-evi. Ako svratite u ovaj veličanstveni grad na Dunavu, ne propustite da probate zaher tortu, jednu od najpoznatijih poslastica na svetu kojom se Austrijanci posebno ponose. Osmislio ju je 1832. godine bečki poslastičar Franc Zaher, koji je tada imao samo 16 godina. Njegov sin Eduard 1876. godine otvorio hotel „Sacher” u blizini Bečke opere. Izvorni recept za tortu je strogo čuvana tajna hotela. U predvorju hotela nalazi se kafana u kojoj parče te torte košta čak 1.300 dinara, dok ćete je na sajmu platiti po ceni od 750 dinara.

S mirisom punča

Trg Marije Terezije, na kojem se održava sajam, idilično nazvan Božićno selo, još je jedna lokacija koju u pretpraznično vreme ne smete da propustite. Na tom trgu smeštena su dva poznata bečka muzeja - Umetnički i Prirodnjački muzej. Tu je i carska palata Hofburg u kojoj su živeli članovi porodice Habsburg; Augustinska crkva iz 14. veka u kojoj je pokopana Marija Kristina, kćerka Marije Terezije i Kapucinska crkva, poslednje počivalište porodice Habsburg. Kad završite sa razgledanjem, počastite se punčem, čiji miris dopire sa svih štandova na Trgu Marije Terezije, a ljubitelji slatkog mogu da uživaju u palačinkama sa orasima i belom čokoladom.



 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
Lech am Arlberg, garantovan sneg

13. januar 2010.

Lech am Arlberg, garantovan sneg


Austrijsko skijalište bez konkurencije – snega ima bukvalno uvek, staze su besprekorne, a ski pas pokriva celu zonu planine Arlberg.

Izvor: B92


6259551044b4d1a07b50b2828417133_extreme.jpg

Photo: Loetifuss / Flickr


Lech am Arlberg se nalazi između skijališta Zurs am Arlberg i Warth, dva ski centra sa najviše snega u Austriji, tako da i sam Lech svake zime ima snega na pretek.

Skijanje je ekstremno dobrog kvaliteta, a selo je besprekorno i maksimalno sređeno. Pored toga, Lech-Zurs su jedina skijališta u Austriji gde je obezbeđeno heli-skijanje.

Ovo područje naselili su u 14. veku stanovnici kantona Wallis u Švajcarskoj, a u novije vreme Lech je izrastao u jedno od najbolji skijališta u Evropi.

Lech je poznat i po tome što baš odavde potiče savremena alpska ski tehnika, spuštanje niz strmu padinu sa vezovima koji su fiksirani i na petama – nasuprot nordijskom skijanju gde skijaši nemaju fiksiranu petu već samo vrh stopala (telemark stil, cross-country ili langlauf, i ski skokovi).

8017243964b4d1a0849960300137013_extreme.jpg

Photo: Joao Maximo / Flickr


Zbog garantovanog snega i duge tradicije, Lech je danas skijalište rezervisano za one sa dubljim džepom – smeštaj je u glavnom ekskluzivan, a ski pas malo skuplji nego na drugim mestima.

Ipak, zbog duge tradicije, u Lech dolazi i veoma mnogo pravih skijaša, tako da je skijalište i pored sveg glamura ostalo nepretenciozno. Fancy

PREDNOSTI

Selo Lech je sređeno i izgleda kao iz snova – smešteno je na 1.450 metara nadmorske visine.

Lech ima besprekorno održavane staze, u glavnom crvene, za srednje napredne skijaše. Osim toga, postoji i zavidna mreža terena kroz dubok sneg.

Glavna prednost Lecha je što snega ima gotovo uvek, i pored toga što su mnoge staze osunčane.

Za one koji žele žešće staze i strmiji uspon, tu su nekoliko kilometara udaljeni St Anton i ostala skijališta na Arlbergu.

Noćni život je takođe besprekoran – postoji dobar izbor pabova i odličnih restorana. Smeštaj je na visokom nivou.


17711811554b4d1a09097ea212841876_extreme.jpg

Photo: jose43 / Flickr


MANE

Ski liftovi, iako održavani imaju nekoliko starih žičara kojima definitivno treba zamena, pogotovo za ovako šik skijalište.

Iskusnim skijašima smeta i to što Lech ima mali broj crnih (ekspertskih) staza, dok početnici u glavnom smatraju da plave staze koje vode do centra sela nisu dovoljno lake, i da bi mogle biti svrstane već u crvenu kategoriju.

Lechu se može prigovoriti i da nema dovoljno atraktivnih restorana na stazama.

Ipak, osnovna zamerka su cene – sve je vrlo skupo, a pogotovo smeštaj.

TOP 5 STAZA

1. White Ring

Cirkularna staza duga 23 km, sa plavim i crvenim delovima prolazi kroz celokupno područje skijališta Zürs, Oberlech i Lech.

2. Oberlech

Najbolji deo za početnike, ali i za srednje napredne. Staze su na velikoj visini, snega tu ima uvek, a pogled je odličan.

3. Madloch Joch

Odličan deo za srednje napredne skijaše, koje će najpre oduševiti duge crvene staze koje sa vrhova Madloch Joch i Muggengrat vode do sela Zürs. Prednost ovih staza je što retko ima gužve, a mana što se pri kraju staze prave nezgodne đžombe, tako da je najbolje doći što ranije – najbolje čim prođe ratrak.

4. Trittkopf

Trittkopf se nalazi iznad sela Zürs, naspram vrha Madloch Joch, a poznat je po tome što ima nekoliko vrlo izazovnih crvenih staza.

5. Zug

Zug je seoce sa nekoliko hotela, i do njega se može doći jedino prilično izazovnim ski rutama, gde ne prolazi ratrak i gde je sneg dubok.

SKI PAS

Ski pas za šest dana je oko €200, a dnevni je oko €45.

9364829814b4d1a09b0711459908668_extreme.jpg

Photo: Bumi / Flickr


APRÈS SKI

Noćni život u Lechu je za svaku pohvalu. U selu ima preko 50 restorana, u glavnom regionalne kuhinje, ali i četiri s italijanskom, jedan s azijskom, i jedan s američkom kuhinjom.

SMEŠTAJ

Lech je ekskluzivno skijališta, tako da ima čak četiri hotela sa 5 zvezdica.

Hotel Almhof Schneider (Tannberg 59, AT-6764, Tel: +43 5583 3500) ima odličnu poziciju – nalazi se skrajnut sa glavnog puta, u podnožju planine Schlegelkopf. U okolini hotela je potpuni mir i tišina, a do centra sela treba nekoliko minuta hoda. Hotel ima 35 apartmana i 18 kompletno renoviranih soba, toplih boja, urađenih u drvetu i kamenu. Tipične dvokrevetne sobe su veoma prostrane sa 40 m2 i koštaju od €880.

Hotel Arlberg (Lech 187, AT-6764, Tel: +43 5583 21340) nalazi se odmah pored reke Lech koja protiče sa stražnje strane hotela. U neposrednoj blizini su i staze, tako da iz hotela možete krenuti direktno na skijama. Najjeftinija dvokrevetna soba ima 22m2 (tuš + WC) i košta €300, a udobnija varijanta umesto tuša ima kadu, kao i gostinsku prostoriju a cena je €350.

Lech ima skoro 50 hotela sa 4 zvezdice, dvadesetak hotela sa 3 zvezdice, u kojima se dvokrevetna plaća od €60 do €100 za noć. Osim toga, postoje i još jeftinije varijante: B&B, pansioni i privatne sobe.

KAKO STIĆI

Najbliži aerodrom je u Insbruku, na koji sleću i low cost kompanije poput easyJet. Aerodrom je od Lecha udaljen 120 km ili oko sat i po vožnje autoputem.

Iz Insbruka se može uzeti i voz do mesta Langen am Arlberg (1h 20 min), a zatim do Lecha lokalni autobus (16 km).



 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
Tirol: Insbruk i mnogo skijališta

17. januar 2010.

Tirol: Insbruk i mnogo skijališta

Godišnje u ovoj austrijskoj oblasti boravi 40 miliona turista. Najbrojniji su Nemci, a slede ih Švajcarci, Holanđani, Belgijanci. Obiluje vrhunskim skijalištima, na kojima treniraju i profesionalni skijaši, a dragulj ove oblasti je glavni grad Inzbruk

Autor: Vesna Lapčić
Izvor: Ekonom:east


340414524b526720dc499590369541_huge.jpg


Ovde sve počinje i završava se s „njegovim visočanstvom“ turistom, jer je najvažnija privredna grana Tirola upravo turizam.

Kako i ne bi bio kada ovu oblast, poznatu po brojnim alpskim skijalištima, godišnje poseti 40 miliona gostiju. Čak ni zbog krize taj broj nije značajno umanjen, tek tri odsto, pokazuju podaci Turističke organizacije Tirola. Ne privlače, međutim, samo staze i žičare turiste, jer ih ima mnogo i tokom leta kada obilaze glavni grad Inzbruk, pešače po padinama Alpa, uživaju u velnesu...

Georg Schöpf iz Turističke organizacije Tirola kaže za Ekonom:east da polovinu gostiju čine susedi Nemci, a brojni su i Švajcarci, Holanđani, Belgijanci. Sa ovdašnjih prostora nema mnogo turista, ali se turistički radnici Tirola nadaju da će nakon ukidanja viza i uspostavljanja leta Beograd – Inzbruk, što je u planu kompanije Fly Niki, taj broj biti veći od sadašnje statističke greške. Domaćin „4 skakaonice“

Ukoliko neko obilazi celu oblast, prvo stajalište bi i trebalo da bude Inzbruk, peti po veličini austrijski grad, prestonica iz XV veka. U ovom gradu na reci In, po kojoj je i dobio ime, živi oko 300.000 stanovnika sa prigradskim naseljima, a poseti ga više od tri miliona ljudi godišnje. Ušuškan među padine Alpa, prošaran zgradama jarkih boja i kaldrmisanim ulicama, mami uzdahe. Posebno tokom praznika kada je obasjan svetiljkama, džinovskim lutkama i drvenim tezgama na kojima se može popiti kuvano vino ili kupiti nešto od nakita, rukavice za promrzle prste, kape, šalovi...

Kao i druga mesta koja su nekada bila prestonice ili omiljeno odmaralište plemstva, i ovom je u amanet ostala poznata građevina, turistička atrakcija - palata cara Maksimilijana I i čuveni „zlatni krov“ koji pokriva terasu s pogledom na glavnu ulicu Marije Terezije. Odatle je Maksimilijan I uživao u raznim predstavama koje su se igrale pod njegovim balkonom. Neko će u šali reći da se zvona iz mnogih crkava u Srbiji čuju do ovog grada jer su upravo napravljena u jednoj od najpoznatijih fabrika zvona Grosmajer smeštenoj u Inzbruku. Ovaj grad je poznat i kao domaćin novogodišnje ski-turneje „4 skakaonice“ koja svake godine „boravi“ i ovde, a dva puta je bio i domaćin zimskih olimpijskih igara, 1964. i 1976. Dolina Pictal

Kome nije do obilaska gradova već bi u Tirol isključivo zbog skijanja, staza im neće manjkati. Može se skijati i nadomak Inzbruka, ali je, ipak, pravo uživanje zaći u Alpe dublje, u neko od planinskih seoceta sa malo meštana i mnogo hotela i apartmana. Pošto svuda postoji mogućnost da se kupi ski-pas za više skijališta koja se nalaze u određenoj oblasti, a autobuski prevoz od jednog do drugog je besplatan, možda je najbolje izabrati onu u kojoj ih je najviše, a baš takva je dolina Pictal.

Pictal se useca među strme alpske litice dužinom od 30 kilometara. Zbog opasnosti od lavina tek na svaka dva kilometra bilo je moguće sagraditi turističko naselje, a neka su toliko mala da jedva broje tri hotela i jednu, dve privatne kuće. Meštana je, inače, u Pictalu veoma malo, tek šest hiljada. Čak je i kreveta namenjenih turistima više i to za dve hiljade. A svako planinsko seoce, odnosno građevine koje ga čine liče jedna na drugu. Planski se tu gradilo, bez odstupanja od stila.

Fasade pastelnih boja, drvene ograde, bez nadogradnja i džinovskih strašila koji bi naružile pejzaž. Svako će ovde naći smeštaj po meri svog džepa, jer najjeftiniji polupansion staje 30 evra, a ukoliko neko ima veliko društvo može iznajmiti i celu kuću pa bi ga noć mogla stajati oko 15 evra. Oni koji nemaju obezbeđene obroke mogu se provozati ratrakom do planinske kuće Pitztaler Schiutte, na stazi spusta Rifflsee, i uživati u nacionalnoj kuhinji i živoj muzici, a onda se na počinak vratiti sankama, stazom osvetljenom reflektorima, dugom kilometar.

Kako smeštaju i restoranima tako i stazama i žičarama teško da se može naći zamerka. Štaviše, na nekima od njih poznati austrijski skijaši su redovni gosti. U dolini Pictal nalazi se i najviša žičara u Alpima koja se penje na 3.440 metara, jednim delom kroz tunel, do skijališta Glečer. Odatle se po idealnom vremenu čak i Jadransko more može videti. Staze su na ovoj visini ozbiljne, a početnici bi trebalo da se spuste na one bliže podnožju. Prema rečima Vilija Krugera, direktora marketinga kompanije Pitztaler Gletscher&Rifflsee koja upravlja skijalištem, staze se pripremaju još od septembra.

Veštački sneg, bez hemikalija, izbaciju topovi. Kroz osam dana staza je spremna bez bojazni da će se snowboard ili skije ulupati o kamen koji viri ispod snega, tvrdi Kruger. Da bi se izbegle takve nedaće, pravi se snežni pokrivač od pola metra, objašnjava on. Ulaganje te kompanije nikada ne prestaju. Ove godine je napravljena žičara za decu, a od sledeće se menja stara upravo na Glečeru, koja je dotrajala. Kako i ne bi kada je instalirana pre dvadeset godina.

U taj posao biće uloženo 15 miliona evra. Pošto je mnogo skijališta u dolini Pictal i time konkurencija velika, investicije su neminovnost, što svakako ide naruku skijašima kojima je u ovoj dolini na raspolaganju 50 kilometara staza.

Grad Imst

Na ulazu u dolinu Pictal nalazi se gradić Imst sa 9.000 stanovnika. Godišnje ga poseti 110.000 turista. Doris Polhamer iz Turističke organizacije Imsta kaže da su zimi najčešći gosti porodice, dok su leti najbrojniji ljubitelji pešačenja. Posetioci se u ovom gradu mogu kupati u pivu u fabrici Biermitos Štarkenberger i spuštati najdužim alpskim toboganom, kao i prisustvovati brojnim manifestacijama po čemu je ovaj grad posebno poznat, što dokazuje i članstvo u Udruženju malih kulturno-istorijskih gradova.



 
Natrag
Top