Šta je novo?
SerbianForum

Dobrodošli na SerbianForum.org, mjesto na kojem možete pronaći apsolutno sve, mjesto druženja i odlične zabave!

Zašto treba raditi čučnjeve?

  • Začetnik teme crvendac_011
  • Datum pokretanja
crvendac_011

crvendac_011

Always a lady
MODERATOR
Zašto treba raditi čučnjeve?

Ako tražite efikasan način da poboljšate celokupnu fizičku spremu i relativno brzo dođete do vidljivih rezultata, definitivno treba početi raditi čučnjeve. To je jedna od vežbi koja treba da postane deo vaše rutine vežbanja. Poprilično je jednostavna za izvođenje, ne treba vam nikakva oprema i možete ju raditi bilo gde.



Iako se čučnjevi smatraju vežbom kojom se jačaju noge i stražnjica, oni zapravo aktiviraju puno veći broj mišićnih grupa, uključujući i mišiće trupa.


Jačaju mišiće celog tela


Čučnjevi očigledno jačaju mišiće nogu. No, kada se rade pravilno, čučnjevi su toliko intenzivni da mogu podstaći oslobađanje hormona testosterona i hormona rasta. Ti hormoni su ključni za rast i razvoj mišića i takođe će vam pomoći da što pre povećate procenat mišićne mase na području celog tela, ne samo nogu.


Čučnjevi su funkcionalna vežba


Funkcionalne vežbe su one vežbe koje vam pomažu da bolje obavljate svakodnevne aktivnosti. Čučnjevi su jedna od najboljih funkcionalnih vežbi jer ljudi rade čučnjeve oduvek, naročito dok su živeli isključivo od lova. Kada radite čučnjeve, pospješujete mobilnost i ravnotežu. Sve te prednosti se odražavaju iu svakidašnjem životu.


Potiču sagorevanje masti


Jedan od najboljih načina da podstaknete sagorevanje masti je da povećate procenat mišićne mase. Za svakih pola kilograma mišićne mase više, vaše telo u stanju mirovanja troši oko 50-70 kalorija u danu. Stoga, ako imate 5 kilograma mišića više, vaše telo će trošiti čak 500-700 kalorija više tokom dana, čak i dok mirujete.


Pospešuju mobilnost i ravnotežu


Snažne noge su ključne da pripremite telo za starost i osigurate mu mobilnost. Čučnjevi su odlični za jačanje nogu. Oni takođe jačaju i mišiće stomaka i leđa. Pospešuju komunikaciju između mozga i raznih mišićnih grupa. Na taj način smanjuje rizik od padova i fraktura kostiju. Snažni mišići će vam omogućiti da se pravilnije držite i da u svakom trenutku bez problema održavate ravnotežu tela.


Aktiviraju više mišićnih grupa


Najbolje su one vežbe koje istovremeno aktiviraju mišiće gotovo celog tela. Čučnjevi su jedna od tih vežbi. Oni će ojačati vaše noge, zadnjicu, stomak i leđa. Najbolje od svega je da će povećati osetljivost tela na insulin i na taj način smanjiti rizik od nastanka dijabetesa tipa 2. Takođe će ubrzati metabolizam i smanjiti rizik od nastanka gojaznosti i kardiovaskularnih bolesti.


Kako pravilno raditi čučnjeve?


Čučnjevi su jako dugo bili na lošem glasu jer navodno štete kolenima. No, istraživanja su pokazala da kada čučnjeve radite pravilno, oni mogu čak i da poboljša stabilnost kolena i ojačati vezivno tkivo.


-Zagrejte se.


-Stanite tako da su stopala u ravni sa ramenima.


-Leđa držite u neutralnom položaju i kolena držite ravno iznad stopala.


-Polako savijte kolena, kukove i gležnjeve tako da noge budu pod pravim uglom.


-Vratite se na početnu poziciju.


-Nastavite izvoditi čučnjeve tako da udahnete dok savijate kolena i izdahnete dok se podižete.


Dodajte čučnjeve u program vežbanja


Vežbanje igra važnu ulogu u prevenciji raznih bolesti, jačanju mentalnog, emocionalnog i psihičkog zdravlja. Vežbanje produžuje život i smanjuje rizik od nastanka bolesti koje su vodeći uzročnik smrti - rak, bolesti srca, srčani i moždani udar.


Kao i sa svim drugim u životu, sa vežbanjem ćete hteti razviti rutinu. Treba jednaku pažnju posvetiti vežbama snage i aerobnim vežbama. Ako samo jednu zanemarite, nećete telu pružiti sve što mu treba.


Za početnike stručnjaci preporučuju 2-3 seta čučnjeva 2-3 puta nedeljno. Nakon nekog vremena povećavajte broj setova i broj dana kada ih izvodite. Nećete pogrešiti ako ćete pažljivo osluškivati svoje telo i dopustiti mu da vas ono vodi jer je ono stvoreno za kretanje.


Izvor: Centar zdravlja
 
crvendac_011

crvendac_011

Always a lady
MODERATOR
Čučnjevi su majka svih vježbi: Liječe srce, zatežu noge, sprječavaju starenje!



Slabe noge znače slabo srce. Ako hoćete da vam srce uvijek radi kao sat, već danas počnite raditi čučnjeve! Onaj tko je odlučio ne vježbati, kao da je odlučio u 45. godini ostarjeti i otići u mirovinu. Tijelo stari ako se ne održava, a ne zbog godina koje ga stižu.

U bolesnom tijelu, zdrav um ne boravi. Biti bolestan je energetski i financijski neprofitabilno, jer bolestan čovjek ne radi za sebe, već za ljekarnu. To je realnost.
Onaj tko je odlučio ne vježbati, kao da je odlučio u 45. godini ostarjeti i otići u mirovinu. Tijelo stari ako se ne održava, a ne zbog godina koje ga stižu.
Srce je velika pumpa koja šalje krv u noge (velika cirkulacija) i u mozak (mala cirkulacija). Tada počinje venski protok jer se krv mimo zakona gravitacija podiže i iz nogu se vraća u srce. Vene pomažu da se krv vrati u srce, a brzina vraćanja krvi u srce ovisi o stanju mišića nogu.
Zbog toga mišići nogu moraju biti u dobroj formi kako bi i srce dobro radilo.
Međutim, mnogi od nas pola dana provode sjedeći što otežava rad srca i stvaraju se uvjeti za bolesti. Najčešći problem čak i mlađih ljudi je nedostatak kisika u krvi, prouzrokovan malom fizičkom aktivnošću.

Čučnjevi kao majka svih vježbi

Slabe noge znače slabo srce. Zbog toga je preporučljivo da se radi jednostavna vježba svaki dan: čučnjevi! Čučnjevi održavaju mišiće nogu i krvne žile u perfektnoj formi što doprinosi bržem protoku krvi do srca.
Jako je bitno da tijekom izvođenja čučnjeva izdahnete i kažete dugo: haaaa. Sa tim izdahom bi sva negativna energija trebala izaći iz vašeg tijela.
Fizički zdrava osoba bi trebala napraviti tri serije po 10 čučnjeva prvih dana. Kada su čučnjevi u pitanju ne biste smjeli pretjerivati. Nema žurbe. Postepeno i polako radite ovu vježbu i ne forsirajte svoje tijelo da prvih dana napravi previše čučnjeva.
Čučnjevi se mogu izvoditi tijekom dana u tri serije, tj. tri puta dnevno po deset čučnjeva. Polako povećavajte broj čučnjeva kako osjetite da to vaše tijelo može podnijeti.

Za one koji mnogo sjede tijekom dana, čučnjevi su neophodni. Ova vježba može zamijeniti pješačenje, plivanje, trčanje, planinarenje….
Kada završite sa čučnjevima, probajte noge staviti u hladnu vodu u vremenskom intervalu od 5 do 10 sekundi, a zatim ih istrljajte grubim i suhim ručnikom.
Ne zaboravite noge namazati kremom, mlijekom za tijelo ili uljem, jer koža poslije vježbanja najbolje upija sve dobrobiti kreme za tijelo.


(Stil.kurir)
 
Top