Učiteljica se izvinila učenicima što ih je savetovala da uče

PYC

Član
Učlanjen(a)
04.10.2009
Poruka
11.506
Otvoreno pismo hrvatske profesorke Ankice Benček


Učiteljica se izvinila učenicima što ih je savetovala da uče





Izvor: Blic B.S. | 04. 02. 2011. - 12:46h

Na portalu "Večernjeg lista" objavljeno je pismo hrvatske učiteljice koje je pročitano više od 100.000 puta, a u kome se ona izvinjava učenicima što ih je savetovala da je najbitnije da uče, jer ju je demonatovala surova svakodnevnica.
Svim svojim sadašnjim i nekadašnjim đacima, mojoj deci i mojim unucima! Kao vaša učiteljica, nekadašnja razredna, majka i baka, pred penzijom, javno vam se svima izvinjavam sto sam vas krivo usmeravala u život i krivo odgajala.

Dugo mi je trebalo da konačno shvatim da sam bila u krivu. Oduvek sam vam svima govorila da treba učiti, učiti i samo učiti! Znanje je najveće bogatstvo. Ne može nestati ni u kakvim neprilikama ili katastrofama. Kud god ideš, nosiš ga sa sobom. Učila sam vas i odgovornosti, postavljanju i ostvarivanju realnih ciljeva, poštenju, uvažavanju multikulturalnosti i bogatstvu različitosti.


Pokušavala sam kod vas da razvijem osećaj pripadnosti svom narodu, toleranciji prema drugim narodima, njihovoj kulturi, konfesiji i svjetonazoru. Pokušavala sam probuditi i razvijati ponos i svest o ljudskoj veličini svakog čovjeka. Svakodnevni me život malo pomalo demantovao u malim i velikim stvarima, događanjima i pojavama. Najviše me demantovao u nastojanjima i filozofiji kako treba učiti i samo učiti. Danas smo svedoci da oni koji nisu hteli da uče zauzimaju zavidna radna mesta i funkcije u našem društvu. Oni nam kroje sudbinu i odlučuju sto ćemo, kako ćemo, kada ćemo i gde ćemo.

Čovek se zapita kako neko sa završenom srednjom školom može biti na čelu čitavoga jednoga regionalnog područja i odlučivati o svemu, pa i onomu o čemu pojma nema, dok u isto vreme postoje stručnjaci za područje koje on pokriva?

Kako može učiteljica s dopisnim doškolavanjem tamo negde u nekom malom mestu bivše države odlučivati o važnim pitanjima ove države? Kako može osoba u sukobu više interesa deliti pravdu drugima i usmeravati diskusije i dijaloge u smislu opštee pravednosti i poštenja. Kako može seoski dečarac očaran asfaltom velegrada poštovati urbanu ekologiju? Kako se može studentkinja sa samim dvojkama zaposliti u znanstvenoj ustanovi te magistrirati i doktorirati u kratkom roku? Kako se može neko u ratno vreme besramno obogatiti i temeljem tog i takvog bogatstva postati nedodirljiva osoba u našem društvu?

Zar se zaista sve može kupiti? Ja na ova i slična pitanja ne znam odgovor. To su činjenice koje se vide i znaju. To su činjenice koje me demantuju u mom nastojanju da decu motivišem na učenje, da u njima pobuđujem veru i istinu kako se samo samostalnim radom i zalaganjem može dosegnuti potpuni osobni razvoj,
samopouzdanje, sreća i radost postojanja i življenja. Neću im govoriti niišta drugo.

Bilo bi nepedagoški i neprofesionalno objašnjavati im kako o mom statusu i mojoj plati odlučuju nekompetentni ljudi koji su čak i tu priliku iskoristili za međusobna prepucavanja i obračune, i to javno pred širokim auditorijem. Verujem da će mojih mizernih 700 kuna mesečno, kao i oduzeti deo primanja mojih kolega pomoći državi da se uspravi na noge i barem uspravno stoji, ako već ne može hodati, makar i polako.

Verujem da učitelji i profesori neće ni pomišljati na štrajk. Iako nas svi omalovažavaju i obezvređuju nas rad i delovanje, mi smo svesni naše uloge u današnjem društvu i društvenoj stvarnosti, kao i činjenice da nikome nije stalo do nas, pa čak i onima koji se tobože brinu o nama. I oni kao i njihovi pregovarački partneri isključivo i prvenstveno misle na sebe. Sećam se jedne visoke državne dužnosnice iz naših redova koja je na prigovor o njenom radu svom čelniku uzviknula: Šta ti je? Šta hoćeš? Ja se više ne vraćam u razred!”

Puno je njih pobeglo iz razreda i danas odlučuju o našim radnim obvezama i našoj plati. Sve čovek može razumeti i shvatiti, ali toliko preobražaja i potpuno oprečnih odluka i dela u vrlo kratkom vremenu ne može se razumjeti niti shvatiti, osim kao osobnu borbu za položaj i opstanak, bez obzira na stranačku pripadnost i funkciju.

Na kraju ovog mog uzaludnog monologa i nabrajanja, koje će mi barem na tren olakšati dušu, umanjiti brigu o skoroj penziji, zaseniti očaj i neizbežni sram zbog narušavanja ugleda i omalovažavanja profesije kojoj pripadam, a time i mene lično, još se jednom svima koje sam nesvesno vise od 30 godina obmanjivala kako su učenje, poštenje i odgovornost jedini pravi i ispravni put u životu svakog pojedinca, javno izvinjavam.
 
Član
Učlanjen(a)
19.10.2009
Poruka
121
Otvoreno pismo profesorice Ankice Benček

'Javno vam se ispričavam što sam vas krivo usmjeravala u život'




Izvor: Večernji.hr 02.02.2011

U cijelosti objavljujemo tekst razočarane profesorice Ankice Benček

javno-vam-se-ispricavam-sto-sam-vas-krivo-usmjeravala-zivot-slika-297171


Svim svojim sadašnjim i nekadašnjim đacima, mojoj djeci i mojim unucima! Kao vaša učiteljica, nekadašnja razrednica, majka i baka, pred mirovinom, javno vam se svima ispričavam sto sam vas krivo usmjeravala u život i krivo odgajala.
Dugo mi je trebalo da konačno shvatim da sam bila u krivu. Oduvijek sam vam svima govorila da treba učiti, učiti i samo učiti! Znanje je najveće bogatstvo. Ne može nestati ni u kakvim neprilikama ili katastrofama. Kud god ideš, nosiš ga sa sobom. Učila sam vas i odgovornosti, postavljanju i ostvarivanju realnih ciljeva, poštenju, uvažavanju multikulturalnosti i bogatstvu različitosti.

Pokušavala sam u vas razviti osjećaj pripadnosti svom narodu, toleranciji prema drugim narodima, njihovoj kulturi, konfesiji i svjetonazoru. Pokušavala sam u vas probuditi i razvijati ponos i svijest o ljudskoj veličini svakog čovjeka. Svakodnevni me život malo pomalo demantirao u malim i velikim stvarima, događanjima i pojavama. Najviše me demantirao u nastojanjima i filozofiji kako treba učiti i samo učiti. Danas smo svjedoci da oni koji nisu htjeli učiti zauzimaju zavidna radna mjesta i funkcije u našem društvu. Oni nam kroje sudbinu i odlučuju sto ćemo, kako ćemo, kada ćemo i gdje ćemo.

Čovjek se zapita kako netko sa završenom srednjom općom školom može biti na čelu čitavoga jednoga regionalnog područja i odlučivati o svemu, pa i onomu o čemu pojma nema, dok u isto vrijeme postoje stručnjaci za područje koje on pokriva?

Kako može učiteljica s dopisnim doškolavanjem tamo negdje u nekom malom mjestu bivše države odlučivati o važnim pitanjima ove države? Kako može osoba u sukobu više interesa dijeliti pravdu drugima i usmjeravati diskusije i dijaloge u smislu opće pravednosti i poštenja. Kako može seoski dječarac očaran asfaltom velegrada poštivati urbanu ekologiju? Kako se može studentica sa samim dvojkama zaposliti u znanstvenoj ustanovi te magistrirati i doktorirati u kratkom roku? Kako se može netko u ratno vrijeme besramno obogatiti i temeljem tog i takvog bogatstva postati nedodirljiva osoba u našem društvu?

Zar se zaista sve može kupiti? Ja na ova i slična pitanja ne znam odgovor. To su činjenice koje se vide i znaju. To su činjenice koje me demantiraju u mom nastojanju da djecu motiviram na učenje, da u njih pobuđujem vjeru i istinu kako se samo osobnim radom i zalaganjem može dosegnuti potpuni osobni razvoj, samopouzdanje, sreća i radost postojanja i življenja. Neću im govoriti ni išta drugo.

Bilo bi nepedagoški i neprofesionalno objašnjavati im kako o mom statusu i mojoj plaći odlučuju nekompetentni ljudi koji su čak i tu priliku iskoristili za međusobna prepucavanja i obračune, i to javno pred širokim auditorijem. Vjerujem da ce mojih mizernih 700 kn mjesečno, kao i oduzeti dio primanja mojih kolega pomoći državi da se uspravi na noge i barem uspravno stoji, ako već ne može hodati, makar i polako.

Vjerujem da učitelji i profesori neće ni pomišljati na štrajk, a kamoli štrajkati. Iako nas svi omalovažavaju i obezvređuju nas rad i djelovanje, mi smo svjesni naše uloge u današnjem društvu i društvenoj zbilji, kao i činjenice da nikome nije stalo do nas, pa cak i onima koji se tobože brinu o nama. I oni kao i njihovi pregovarački partneri isključivo i prvenstveno misle na sebe. Sjećam se jedne visoke državne dužnosnice iz naših redova koja je na prigovor o njezinu radu svom čelniku uzviknula: "Kaj ti je? Kaj hoćeš? Ja se više ne vraćam u razred!"

Puno je njih pobjeglo iz razreda i danas odlučuju o našim radnim obvezama i našoj plaći. Sve čovjek može razumjeti i shvatiti, ali toliko preobražaja i potpuno oprečnih odluka i djela u vrlo kratkom vremenu ne može se razumjeti niti shvatiti, osim kao osobnu borbu za položaj i opstanak, bez obzira na stranačku pripadnost i funkciju. Dobiva se dojam da su svi oni isti. To što se povremeno javno svađaju i okrivljuju jedni drugi za stanje u kojem jesmo to je jeftina zabava za gladni i obespravljeni puk.

Na kraju ovog mojeg uzaludnog monologa i nabrajanja, koje će mi barem na tren olakšati dušu, umanjiti brigu o skoroj mirovini, zasjeniti očaj i neizbježni sram zbog narušavanja ugleda i omalovažavanja profesije kojoj pripadam, a time i mene osobno, još se jednom svima koje sam nesvjesno vise od 30 g obmanjivala kako su učenje, poštenje i odgovornost jedini pravi i ispravni put u životu svakog pojedinca, javno ispričavam.


Ankica Benček, učiteljica
Školske novine, 8. 11. 2010.

[HELP]Tvoj prilog je dobrodošao ali te molim da ubuduće ne ostavljaš žive linkove koji vode do neke vijesti nego da vijest postuješ u ovakvoj formi kako sam ja to uradio editujući tvoj post.[/HELP]
 
Poslednja izmena od urednika:
Natrag
Top