Šta je novo?
Učlanjen(a)
08.02.2009
Poruka
5.538
Bankgkok: skromno, šareno i nasmejano

Bankgkok: skromno, šareno i nasmejano

Bangkok je grad sa deset miliona stanovnika i, procenjuje se, još toliko neprijavljenih žitelja. Ono što ćete sigurno sretati na ulicama tog velegrada jeste saobraćajni haos, koji podrazumeva višesatni zastoj, puno plastike i istovremeni nedostatak kanti za smeće, kao i neverovatna vladavina kiča. Pozlaćene statue Bude ili portreti kraljevske porodice (ne možete ih promašiti, jer su na svakom uglu) prelaze svaku meru dobrog ukusa. Iako se u Bangkoku ne mogu pohvaliti pitkom vodom, urednošću ili kuhinjom, s pravom kažu da je Tajland zemlja osmeha, jer ljudi tamo večno nose osmeh na licu i ne znaju da se ljute. Oni koji se u Bangkoku ljute najverovatnije su turisti, jer satima pokušavaju da stignu na neko odredište ili da saznaju neku informaciju, što je od meštana skoro nemoguće izvući.

Na ulicama Bangkoka nećete videti moderno ili skupo odevene Tajlanđane, nećete videti puno kafića u kojima se ispijaju kafe i šire najnoviji tračevi niti ćete uspeti da naiđete na običnu pekaru. Toga u Bangkoku nema. Prema onome što jedu i kakve su građe lako se može zaključiti da Tajlanđani nisu gurmani i da nemaju problema s linijom. Tamo svaki obrok uključuje rižu, čak i doručak. Ali, to što ne jedu pečenje, masne krmenadle ili pečeni krompir možda nije njihov lični izbor, već uzrok valja potražiti u velikom siromaštvu.

Pogled na neke od njihovih kuća uz reku ili duž puta otkriće vam sasvim novu dimenziju nemaštine. Mnogo njih živi u kućicama sastavljenim od limenih, zarđalih ploča, okruženi su smogom i kupaju se u smeđoj, prljavoj reci poznatoj po imenu Chao Phraya. Turistička vožnja rekom neopisivo je iskustvo i nije preskupa. U stvari, u Bangkoku skoro ništa nije skupo. Tajlanđani su skromni ljudi i malo njih poznaje luksuz. Sigurno je samo to da će od turista nastojati da izvuku što više novca, ali ono što je njima puno većini nas sa zapada i dalje je uobičajena cena usluge ili proizvoda.

Za zemlju koja praktično živi od turizma čudno je što joj narod ne govori engleski jezik, ali jednostavno je tako. Zato prvo što morate da učinite kada sletite u Bangkok jeste da nabavite plan grada i da se držite one stare izreke "sam svoj majstor". U protivnom će vas taksisti vozati unaokolo samo da bi vam izvukli više novca ili jednostavno neće moći da vam pomognu zbog jezičke barijere. Ali, nije sve tako crno. Naprotiv, tamo je sve šareno. Odevaju se šareno i razigrano, nezavisno od vremena ili prilika, voze crvene, narandžaste, zelenožute taksije, vesele tuk-tukove (neobični taksi na tri točka) i svuda ostavljaju cveće i venčiće svom poštovanom Budi. Tajlanđani su izuzetno religiozni ljudi i svi poštuju kraljevsku porodicu. Ne dozvoljavaju da se i reč kaže protiv nje. Zaista, uvreda na račun kraljevske porodice kažnjava se i zatvorom.

b1.jpg
b2.jpg
b3.jpg


b4.jpg
b5.jpg
b6.jpg
 
Učlanjen(a)
08.02.2009
Poruka
5.538
Noćni život u Bangkoku nudi odličan provod. Ulica Khao San je kao stvorena za radoznale pridošlice. Tamo vlada dobra zabava, jeftin šoping, jeftino piće, ples, druženje i mirisi Pad Thai-ja. To je poznati tajlandski specijalitet koji uspeva da zadovolji čak i evropske ukuse. Priprema se na ulicama. To je u stvari mešavina testenine, začina, kikirikija, škampi i svega drugog što poželite. Čak i ako niste skloni eksperimentisanju, glad uvek možete utoliti u Burger King-u ili McDonalds-u, kojih je u Bangkoku možda čak i previše.

Iako ne traje do kasno u noć, bolje rečeno do ranog jutra, noćni provod je genijalan. Većina klubova radi do dva ujutro, ali izbor je, kao i sam grad, raznovrstan. Po ulicama će vas mamiti na posebnu vrstu zabave koja je dostupna u toj zemlji - čuveni ping-pong show. Mada je mnogima jasno o čemu je reč, za detalje ćete morati sami da se raspitate.

Turističke atrakcije Bangkoka teško je samo tako nabrojati. Prvo što turisti obično posete je kraljevska palata, prilikom čega morate paziti da imate dobro pokrivena ramena - u majici bez rukava ulaz je zabranjen. Svakako posetite i J. J. market, najveću tržnicu na svetu. U Bangkoku vole da se cenkaju, vešti su u tom sportu, a početni iznos mogu smanjiti i pet puta. Ne bojte se, često bude veoma zabavno. Sigurno je da ćete se u Bangkoku susresti sa slonom, na ulici ili u zoološkom vrtu, svejedno. Njihovi vlasnici izvode ih u šetnju po gradu i pokušavaju da zarade nudeći prolaznicima da ih hrane ili zajašu.

Za takvo nesvakidašnje iskustvo pripremite nekoliko bahti (tajlandska valuta), jer vam sigurno neće biti žao. Slonovi su predivni. Što se tiče prevoznih sredstava, najjeftiniji su tuk-tukovi, uz obavezno cenkanje, naravno. Nisu skupi ni "regularni" taksiji, kojima je cena takođe promenljiva. U Bangkoku ima neverovatnih šoping centara, sa svim mogućim markama ovoga sveta ako osetite poseban zov za trošenjem veće svote novaca. Međutim, nekako je verovatnije da ćete kofer napuniti jeftinim krpicama i novčanikom od slonove ili aligatorske kože. Takođe, ne sme se zaboraviti na čuvenu tajlandsku masažu, čija cena je veoma povoljna, reš pečene skakavce, koje se osmele da probaju samo najhrabriji, i predivan pogled sa Baiyoke Sky hotela, najviše zgrade u Bangkoku. Važno je samo da se prepustite nezaboravnoj avanturi zvanoj Bangkok i potpuno opustite.

b1_01.jpg
b2_01.jpg
b3_01.jpg
b4_01.jpg
 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.727
Hua Hin prirodne lepote letovališta na Tajlandu

Hua Hin prirodne lepote letovališta na Tajlandu

Press


Hua Hin je jedno od najstarijih letovališta na Tajlandu, u kome već više od 80 godina letuje kraljevska porodica

Tajland, tropska zemlja raznovrsnih prirodnih lepota, neponovljivih kulturno-istorijskih spomenika, toplog mora, prelepih plFaža, izvrsne kuhinje i najatraktivnijeg noćnog života, već decenijama je poznat kao vodeća svetska turistička sila. Bangkok, glavni grad, jedan je od najinteresantnijih i najposećenijih gradova jugoistočne Azije. Prestonica zemlje je od 1782. godinama nosila epitet „Venecije istoka", zbog mnogobrojnih kanala reke Čao Praja, na kojima se nalazi.

83badbcb57010560ab41f6a36dcc1dbf.jpg

Danas je promenio svoju fizionomiju. Postao je prava moderna svetska metropola, poznata po svom bogatom noćnom životu. Ipak, kultura pre svega. U Bangkoku moraju da se obiđu hramovi, pre svega Vat Po, u kome je osnovana najstarija obrazovna institucija u gradu i u kome je statua ležećeg Bude, zatim velika kraljevska palata sa hramom smaragdnog Bude, hram zore Vat Arun.

Titulu turističke meke Tajland je, ipak, stekao zahvaljujući, pre svega, prelepim plažama, a jedno od najstarijih letovališta je Hua Hin u Tajlandskom zalivu, na tri sata vožnje od Bangkoka. Prirodne lepote zaliva u kome je smešten uticale su da ga kraljevska porodica izabere za svoje letovalište. Još 1922. godine kralj Rama Sedmi naložio je svoj italijanskom arhitekti da mu u tom ribarskom seocetu projektuje letnju rezidenciju, koja je dobila ime Klai Kangvon („daleko od briga"). Hua Hin postaje popularan među tajlandskom aristokratijom i višim slojevima društva, a palata je i danas kraljevsko utočište od svakodnevnih pritisaka. Osamdesetih godina prošlog veka, hotelski lanac „Sofitel" renovira hotel „Railway" i ovo letovalište postaje sve interesantnije stranim turistima, pa danas u Hua Hinu najznačajniji hotelski svetski lanci imaju svoje objekte. Uprkos naglom razvoju, Hua Hin se hrabro drži atmosfere zbog koje je i postao popularan pre mnogo decenija.



ef5515e38d757ccdd94a82887c348a81.jpg

U odnosu na Pataju, mirniji je i posebno ga vole porodice i stariji turisti. Peščana plaža duga pet kilometara je kao stvorena za jahanje, more je čisto i toplo, a vazduh suvlji nego bilo gde na poluostrvu.


 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.727
Tajland - bajkovito kraljevstvo

Ljepota.ba 14.01.2010 09:40



Kilometarske plaže iz snova, tajanstveni hramovi i prekrasno blaga klima razveselit će sve posjetioce Tajlanda. Ko li može tome odoljeti?

Živopisni gradovi, tajanstveni hramovi i raskošno bogatstvo prirode – odmor na Tajlandu je poput putovanja u drugi svijet. A sada u kraljevstvu kralja Bhumibol, najstarijeg ustoličenog kralja na svijetu (vlada od 1946.) vladaju idealni uslovi za posjetu: prekrasno blaga klima i toplo more.

Kraljevsko kupanje
Što dalje putujete na jug, to ljepše postaju plaže na koje nailazite. Na najstarijem morskom kupalištu Tajlanda Hua Hinu boravila je i boravi sama kraljevska porodica.
Plaže iz snova i skrivene špilje sa prekrasnim sigama očekuju vas u nacionalnom parku Khao Sam Roi Yot.

Plaže iz snova na 80 otoka
Guste šume palmi, kristalno bistro more i gola stopala uronjena u fini pijesak, ostavljaju nas bez ikakve sumnje da je arhipelag Ko Samui sa svojih 80 otoka zaista prvi među najljepšim ciljevima Tajlanda. Ali, zemlja smiješka jugoistočne Azije već dugo nije samo Eldorado za ljubitelje sunčanja...

Oduševljenje Bangkokom
Grandiozno! – nijedna druga riječ ne može opisati kraljevsku palatu u Bangkoku. Ovaj 24 hektara veliki kompleks ograđen je zidinama. Pomoću motorne rikše (Tuk – Tuk) putuje se uskim ulicama za Patpong – četvrt grada koju karakterizira noćna tržnica i dobri restorani i kafići.

Istorijski grad hramova
Najprivlačnija tačka sjeverno od Bangkoka istorijski je grad Sukhothai. U 13. vijeku bio je prvi glavni grad Thai carstva, a danas je zaštićen programom UNESCO – a po nazivu Svjetska kulturna baština. Njegovi hramovi, ukrasna jezerca i Budhine statue svakako su vrijedni posjete.

8c54ec7178d83a8cdd4d26f975595fad.jpg
 
Poslednja izmena:
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.727
Daleko od briga

Daleko od briga

16. 12. 2009.
Hua Hin je jedno od najstarijih letovališta na Tajlandu, u kome već više od 80 godina letuje kraljevska porodica

Hua Hin, Tajland
DSCF0936.jpg


Tajland, tropska zemlja raznovrsnih prirodnih lepota, neponovljivih kulturno-istorijskih spomenika, toplog mora, prelepih plFaža, izvrsne kuhinje i najatraktivnijeg noćnog života, već decenijama je poznat kao vodeća svetska turistička sila. Bangkok, glavni grad, jedan je od najinteresantnijih i najposećenijih gradova jugoistočne Azije. Prestonica zemlje je od 1782. godinama nosila epitet „Venecije istoka", zbog mnogobrojnih kanala reke Čao Praja, na kojima se nalazi.

Hua Hin, Tajland
zeleznicka-stanica.jpg


Danas je promenio svoju fizionomiju. Postao je prava moderna svetska metropola, poznata po svom bogatom noćnom životu. Ipak, kultura pre svega. U Bangkoku moraju da se obiđu hramovi, pre svega Vat Po, u kome je osnovana najstarija obrazovna institucija u gradu i u kome je statua ležećeg Bude, zatim velika kraljevska palata sa hramom smaragdnog Bude, hram zore Vat Arun.a

Januar u Tajlandu

U svoju ponudu za odmor u Tajlandu od ove sezone agencija „Kon Tiki" je uvrstila i Hua Hin. Aranžmani koji obuhvataju posetu Bangkoku i odmor u Hua Hinu kreću već od 18. januara (slede polasci 17. februara, 15. marta, 1. i 29. aprila). Boravi se 12, 13 i 14 dana. Cena za prvi polazak 18. januara (12 dana) je 1.260 evra, a najniža cena je 29. aprila (12 dana), od 1.090 evra. U cenu su uključeni avioprevoz i smeštaj u dvokrevetnim sobama u hotelima sa četiri zvezdice (u Hua Hinu hotel na plaži).

Titulu turističke meke Tajland je, ipak, stekao zahvaljujući, pre svega, prelepim plažama, a jedno od najstarijih letovališta je Hua Hin u Tajlandskom zalivu, na tri sata vožnje od Bangkoka. Prirodne lepote zaliva u kome je smešten uticale su da ga kraljevska porodica izabere za svoje letovalište. Još 1922. godine kralj Rama Sedmi naložio je svoj italijanskom arhitekti da mu u tom ribarskom seocetu projektuje letnju rezidenciju, koja je dobila ime Klai Kangvon („daleko od briga"). Hua Hin postaje popularan među tajlandskom aristokratijom i višim slojevima društva, a palata je i danas kraljevsko utočište od svakodnevnih pritisaka. Osamdesetih godina prošlog veka, hotelski lanac „Sofitel" renovira hotel „Railway" i ovo letovalište postaje sve interesantnije stranim turistima, pa danas u Hua Hinu najznačajniji hotelski svetski lanci imaju svoje objekte. Uprkos naglom razvoju, Hua Hin se hrabro drži atmosfere zbog koje je i postao popularan pre mnogo decenija.

Hrana

hrana.jpg


U odnosu na Pataju, mirniji je i posebno ga vole porodice i stariji turisti. Peščana plaža duga pet kilometara je kao stvorena za jahanje, more je čisto i toplo, a vazduh suvlji nego bilo gde na poluostrvu.

Press

 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.727
Bangkok: neonski grad

18. april 2005.

Bangkok: neonski grad


Izvor: B92

15719920742638584a6179807557529_extreme.jpg


Otvorite oči ,neonski grad pruža vam panoramu psihodelične prestonice. Nebo je crno, umočeno u noć, ali moje zenice traže zaštitu-naočari za sunce. Boing 747 se smanjio-upravo je uhvatio blic Bangkoka. Umorno, evropske patike ližu se sa prehlađenim linoleumom aerodromskog poda.

Krvni sudovi i leukociti su u stanju pripravnosti za nove viruse.


1000092927426386670c721078801647_extreme.jpg


Taksisti, tuk-tuk-sisti i ostali auto-prevoznici obasipaju me lošim engleskim, ekstenzijom samoglasnika, vuku me i guraju, čupaju mi kofere ne bi li me namamili da pođem sa njima. Ipak, zaustavljam tuk-tuk, koji slučajno prolazi ispred aerodromske zgrade iako prvi put vidim tu motornu napravu na tri točka. Traktorče bez prozora.

Meni na čelu piše da me centar grada zove i da očajnički tražim prenoćište. ‘’Trista bahti’’-nudi mi vozač, kao krajnje povoljnu cenu za svoju uslugu. Ja znam da bi trebalo da se cenjkam, ali džet-leg me sustiže i odustajem. Pristajem na dil.


16095071374263866730ec2686653810_extreme.jpg


Vetar nosi miris činija pirinča, vlage, plodova palmi, smoga, duvana i slobode. Kako je svaki internacionalni aerodrom udaljen od centra grada, ja koristim priliku i listam Lonely Planet. Azijski “grad anđela” ( Khrung Thep) nudi savršeni izbor pustolovina. Budistički hramovi upleteni u svetinju i bedu, misteriju same religije, pijace na reci Chao Phraya, tržne centre, oblakodere, noćne klubove i naravno Patpong.

Tuk-tuk-sista sa hirurškom maskom na licu ostavlja me ispred Mandarin hotela. Ispruženim levim dlanom zahteva dodatnih 100 bahti. Sa osmehom na licu ostavljam mu zgužvanih 100 dinara iz džepa. “ Khap khun “ (hvala puno!) i veselo odlazi.

Nakon 2 ksanaksa ( ne bi li umirila aritmiju srca ), nekoliko limenki Ginger Beera i brzog presvlačenja evropske maske običnog turiste, krećem u grad.


1890421911426386bd7900e510454854_extreme.jpg


Bangkok - 8 miliona stanovnika, leži na teritoriji površine od 1600 kvadratnih kilometara - tolerantan je za bela lica, ali što pre presvučem kožu starog kontinenta, brže ću se uklopiti. Ljubazni portir sa vrata hotela mi salutira (to je valjda običaj ili hiperbola gostoprimstva).

China Town-usputna stanica do Patponga (nikako ne propustiti!).

Trospratne zgrade umotane u neonske reklame, lelujaju u ritmu neobuzdanog tehna koji izvire iz svakog zvučnika. Prodavci su masni ,neumorni, isto kao na Kalenić pijaci nedeljom pre podne samo bez zvuka gusli i harmonika. Trotoar je uzak i jedva primetan od tropskog voća, durijana, ananasa, tapioka, sušenih morskih plodova, kineskog zlata, nudli, male dece koja nose decu, mačaka i azijskog kestenja. U kazanima koji drhte od uzbuđenja iskaču pržene škorpije-najbolji specijalitet, ali ne usuđujem se da probam. Indijski fakir, koji je srastao sa kobrom nudi mi posebnu uslugu svog ljubimca-poljubac smrti ili zadovoljstva. Lice mi je belo, ali u tom strahu samoj sebi sam smešna. Zamislite samo srpskog seljaka sa kokoškom u rukama,koji dobro naplaćuje kljucanje i predstavlja glavnu atrakciju. Odmah pored plastične barake, kubizma svetlećih hoklica na kojima sede lokalni čuvari dosade (jedući pohovane skakavce) teče reka omamljenih turista.


1763693355426386677cc95478917135_extreme.jpg


Dugačkim stepenicama penjem se na stanicu Sky Traina. Dobrodošli u plagijat Tokija - 25. vek! Stanica ovog “nebeskog metroa” nalazi se u nivou 10-og sprata solitera. Okupana u neonu, ona pruža panoramu beskrajne dimenzije: auto-put uvezan u čvor na nekoliko nivoa, okean motora, taksija, bicikala…

Moja donja vilica polako vraća se nazad i sklapam je sa urbanim duhom ovog grada. Sky Train oblepljen u reklame preleće kvartove i evo me u Patpongu.

40525746242638667a29c7013315832_extreme.jpg


Patpong - defincija zabave. Deo grada, koji je posebno dizajniran za dokone američke vojnike tokom vijetnamskog rata.

Patpong je teško objasniti.

Zamislite kada bi neko pregradio polovinu Strahinjića Bana i Gospodar Jovanove, spojio te dve ulice u vašar zabave;na beogradskom asfaltu implantirao tezge (sa thai folklorom, indijskim tkaninama, rezanim diskovima, plagijatima najpoznatijih svetskih marki odeće i obuče ) i pritom sve to prodavao za manje od 5$. Zamislite “čuvare noći”-nasmejane makroe sa istom rečenicom koja vam se nudi bez obzira na vaš pol: “ping-pong show?”;polugole lepotice, polugole lepotane nacrtanih usana…


153694031242638667c6777966342942_extreme.jpg


Maske prostitucije koje obećavaju utehu, zadovoljstvo i lakoću slobode. Preko njih gaze obezglavljeni nemački i engleski turisti sa vijagrom u džepu;kakofonija noćnih klubova u NYC stilu, DJ-eva i londonskog break beata sa thai perkusijama; lady-boyevi oblih grudi i baritonskog glasa.

Pod krovom ovog nemira, sklad je neminovan.

Bez obzira na nacionalnost, predrasude ili seksualnu orijentaciju, pronaćiće te deo sebe u familiji Patpong.

47055299842638667e2c70412645774_extreme.jpg


Bangkok je košnica iznenađenja. Grad, ni na selu, ni u džungli.

Grad je otvoren za ljude bez straha, ali izvesno upozorenje ipak postoji. Pohitajte njemu što pre, ali pre toga poslušajte pesmu “ONE NIGHT IN BANGKOK”.



 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.727
Kako da ubijete 48 sati u Bangkoku

11. oktobar 2005.

Kako da ubijete 48 sati u Bangkoku


Klima u Bangkoku je najprijatnija od oktobra do aprila, tako da je sada pravi trenutak da tamo provedete jedan od sledećih vikenda. Monsunske kiše su prošle, nema više neprijatne vlage, i sada nastupa period vedrog neba i prijatno toplog vremena. Priredio Uroš Veličković

(Izvor: Independent, Wikipedia, Lonely Planet)


294154971434e48150bf53078425457_extreme.jpg

Sedite u avion

Iz Beograda ne postoji direktan let do Bangkoka, ali postoje dobre veze preko većih evropskih gradova.

Sa londonskog aerodroma Heathrow do Bangkoka non stop lete Thai Airways, British Airways, Eva Air i Qantas.

Phuket Air leti sa aerodroma Gatwick. Emirates takođe leti od Londona do Bangkoka, s tim što ćete morati da presednete u Dubajiu.

Ostale dobre varijante su Air France, Swiss i Lufthansa. Aeroflot često ima dobre promotivne cene, ali je problem što biste u povratku morali da prespavate u Moskvi.

U Bangkoku ćete sleteti na aerodrom Don Muang, 20km severno od centra grada. Do centra je najjednostavnije doći taksijem, koji košta oko 350 bahta (7 eur).


788453206434e481531eea581155669_extreme.jpg

Osvrnite se oko sebe

Bangkok je haotičan i ogroman grad u kojem živi sedam miliona ljudi, i u početku može da bude konfuzan. Kroz grad prolazi reka Chao Phraya, a jezgro grada se sastoji od pet četvrti: Thonburi, Stari grad, Chinatown (Kineska četvrt), Downtown (Centar) i Dusit.

Glavne atrakcije u Bangkoku, hram Wat Pho i Grand Palace (Velika kraljevska palata), nalaze se u Starom gradu.

Dusit je najveća zelena površina u gradu, a tu je smešten zoološki vrt kao i Palata Vimanmek koja je sagrađena od tikovog drveta.

U Downtownu ne propustite Silom Road (komercijalni centar Bangkoka), Patpong (najveći noćni tržni centar u gradu), Oriental Hotel i kuću-muzej Jima Thompsona.

Sa druge strane reke, u četvrti Thonburi nalazi se Wat Arun.

Grad ćete najbolje obići impresivno efikasnom mrežom javnog transporta Skytrain, kao i ganc novim Metroom. Karte koštaju oko 15 bahta (0.3 eur).

Smestite se

U Bangkoku ćete lako naći jeftine hostele za bekpekere, al i neke od najboljih svetskih hotela sa pet zvezdica.

Najbolji je Oriental Hotel koji se nalazi na obali reke u ulici Oriental Avenue 48 (+66 2659 9000). Sobe sa fenomenalnim pogledom na reku koštaju oko 270 eur. Ako ste baš rešili da budete raskalašni, uzmite autorski apartman (u kojem su odsedali Joseph Conrad, Noel Coward i slični) za 790 eur.

Od jeftinijih hotela, dobra opcija je Bel-Aire Princess u ulici Sukhumvit Soi 16 (+66 2253 4300) u kojem odlične sobe sa doručkom koštaju oko 2,700 bahta (55 eur).

1012259555434e4815459b7831265745_extreme.jpg

Provozajte se


Turistički brodić Chao Phraya River Express (+66 2623 6001) je jedan od najlakših načina da u cugu obićete turističke zanimljivosti. Celodnevna karta košta samo 75 bahta (1.5 eur).

Turistički brod uhvatite na doku Sathorn (Skytrain stanica Saphan Taksin). Siđite na Doku 9, Tha Tien, i presednite u drugi brod (20 bahta/0.4 eur) to Wat Aruna.

Wat Arun je ime dobio po indijskom bogu zore, i jedinstveni je primer kmerske arhitekture u Tajlandu.

Šoping

Veliki broj skupih radnji smešten je u Emporium šoping centu u Sukhumvit Road (Skytrain stanica Phrom Pong) i u Gaysornu, u ulicama Ploenchit i Rajadamri (Skytrain stanica Chit Lom).

Ako ste raspoloženi za antikvarnice, nakit, umetnost i tajlandsku svilu, svratite u OP Place, impresivnu građevinu od belog mermera koja se nalazi u Charoen Krung Road (Skytrain stanica Saphan Taksin).

23898973434e4815661ef566757863_extreme.jpg

Ručak na brzinu


Mobilnih kioska u kojima se kuva i prodaje hrana svake vrste ima na bukvalno svakom koraku. Jela se kuvaju na licu mesta i serviraju se vrela, tako da nema razloga da se plašite trovanja hranom.

Specijaliteti po kojima je Bangkok poznat su kai yang (piletina sa roštilja), pop pia (prolećne rolnice) i khanom beuang (punjene slatke palačinke).

Kulturno popodne

Provedite nekoliko sati u Velikoj kraljevskoj palati, to je neizostavan deo posete Bangkoku (+66 2263 5500http://www.palaces.thai.net/).

Ovaj ogroman, zidinama okruženi kompleks bio je zvanična rezidencija tajlandskih kraljeva od 1782. to 1946. Sastoji se od kraljevskih hramova od kojih zastaje dah, zlatom presvučenih palata, raskošnih kraljevskih prostorija, uskih prolaza i uličica, i doteranih bašta.

Palata se nalazi u ulici Na Phra Lan, otvorena je svakog dana od 8.30am do 3.30pm, a ulaznica košta 250 bahta (5 eur). Zabranjen je ulazak u šorcu i s golim ramenima.

Prošetajte kroz park

Vimanmek Mansion (Palata Vimanmek) koja se nalazi u Ratchawithi Road (+66 2628 6300) najveća je građevina od tikovine na svetu. Sagrađena je 1900. godine za vreme vladavine Kralja Rame V, a nebrojene raskošne sobe tipičan su primer viktorijanskog uticaja u Sijamu.

Vimanmek Mansion je otvorena svakog dana od 9.30am do 4pm, i ako imate kartu za Veliku kraljevsku palatu, ući ćete besplatno.


2068347443434e481583283356206144_extreme.jpg

Aperitiv?


Za al fresco piće na fancy mestu, svratite do Moon Bara, koji je u sastavu Banyan Tree Bangkok i nalazi se u 21/100 South Sathon Road (+66 2679 1200). Sa 62. sprata imaćete neverovatan pogled na čitav grad. Odmah pored, nalazi se Vertigo Grill, popularno mesto za večeru.

Ako ste raspoloženi za nešto sasvim drugačije, svratite u Bed Supper Club koji se nalazi u Sukumvit Soi 26 (+66 2651 3537). Bed Supper Club je ovalna bela građevina bizarnog futurističkog oblika, u kojoj su divani i niske stolice osvetljene opuštajućim plavim neonskim svetlom.

Večerajte sa lokalcima

Tajlandski profesionalci (i poneki dobro informisani turista) često jedu u restoranu Mango Tree, koji se nalazi u Soi Tantawan 37, Surawongse Road (+66 2236 1681), samo nekoliko minuta od haosa Patponga i ulice Silom. U intimnoj bašti, sa sve minijaturnim vodopadom, moći ćete da izaberete jedno od mnogobrojnih jela. Obrok košta od 150 bahta (3 eur).

649436385434e48159ae3c271262287_extreme.jpg

Nedelja ujutro: pravac crkva


Devet od 10 Tajlanđana praktikuje Theravada Budizam. Najveći i najstariji hram u Bangkoku je Wat Pho, izgrađen u 16. veku. To je lavirint od 35 građevina i nalazi se bulevaru Chetuphon Road (+66 2225 9595). Do Wat Phoa možete doći brodom – siđite na doku Tha Tien.

Wat Pho je i značajan centar za izučavanje tradicionalne medicine i tajlandske masaže. Hram je otvoren svakog dana od 9am do 5pm (ulaznica košta 20 bahta – 0.4 eur), ali nedelja ujutro je idealan trenutak da upijete opuštenu atmosferu i pogledate najveće atrakcije, pre svega 46m dugog Budu koji pada u Nirvanu.

Verme je za branč

Kuvajte tajlandski. U Landmark Hotelu u ulici Sukhumvit Road 138 (+66 2254 0404) za 1,950 bahta (40 eur) možete uzeti dvočasovni kurs tajlandske kuhinje. Vaš profesor biće jedan od majstora čuvenog restorana Nipa Thai.


442200963434e4815b8aed694112865_extreme.jpg

Napišite razglednicu

Prozu na svojoj razglednici doterajte u Autorskom salonu u Hotelu Oriental, gde se Somerset Maugham 1920ih oporavljao od malarije.

Ogromne šolje čaja za 850 bahta (17 eur) služe se salonu neoklasične arhitekture.

Šlag na torti

Amerikanac Jim Thompson došao je u Bangkok 1945. nakon što je u Evropi služio u američkoj vojsci. Tri godine kasnije osnovao je Thai Silk Company, firmu za proizvodnju svile. Deset godina kasnije, opčinjen svojom novom domovinom, rešio je da rastavi šest kuća od tikovine koje su se nalazile u različitim delovima Tajlanda, i da ih ponovo sastavi u prestonici.

Thompson je nestao tokom putovanja u Maleziju 1967, ali njegova kuća ostala je jedan od najintrigantnijih destinacija u gradu. Kuća Jima Thompsona nalazi se u Soi Kaseman 6, Rama I Road (+66 2216 7368). To je neobično privlačna kombinacija bašti prepunih cveća i kuća koje vrve od kolekcija umetničkih dela i antikviteta koji pokrivaju period od 14 vekova. Otvorena je svakog dana od 9am do 4.30pm, a ulaznica je 100 bahta (2 eur).



 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.727
Pataja

27. februar 2007.

Pataja


Među zemljama jugoistočne Azije Tajland je rekorder po broju turista koji dolaze da uživaju u prirodnim lepotama, čuvenom gostoprimstvu lokalaca i žestokoj kuhinji.

Izvor: Wikitravel, Fodor's


42371443745e451ee8aa3e830375649_extreme.jpg


Pataja se nalazi samo 150 kilometara od Bangkoka, a najpoznatija je po pabovima i go-go barovima, ali i razvijenim sportskim aktivnostima. Pojedine plaže u Pataji su po tajlandskim standardima pomalo dosadne, a nekontrolisani razvoj turističke industrije odavno je uništio šarm koji je nekada postojao. Ipak, zbog ogromnog broja hotela i privatnih pansiona, kao i blizine prestonici, Pataja je jedno od najpopularnijih tajlandskih letovališta. Kako ovde prođe više od 5 miliona turista godišnje, grad obiluje i odličnim restoranima.

Pataja je nekada bila uspavani ribarski gradić, ali je tokom Vijetnamskog rata prerasla u turističko mesto, od kada uporno pokušava da popravi imidž destinacije seks turizma koji je prati.

Danas doživljava novi procvat i godišnje primi više od 5 miliona turista, od čega su dve trećine stranci. U septembru 2006. sagrađen je novi aerodrom "Suvarnabhumi", koji je znatno bliži od starog aerodroma Don Muang, tako da se sada očekuje još veći priliv turista.

Pataja je popularna ne samo zbog svojih plaža, noćnog života, zabave i šopinga, već i zbog velikog izbora najrazličitijih aktivnosti, od golfa i jahanja, do bandži džampinga, skijanja na vodi i vožnje kartinga. Ovde se često održavaju i konferencije i seminari, a u planu je i izgradnja hipodroma, kao i tramvajskog sistema.


107199999445e451eea52bc017354294_extreme.jpg


Za sveže ideje o tome kako sve možete da se provedete posetite Tourist Office koji se nalazi tačno 1 km južno od raskrsnice Second Road i South Pattaya Road. Otvoren je svakog dana 08.30-16.30, tel. +66-38428750.

Klima

Postoje tri klimatske sezone: topla i suva (od novembra do februara), vruća i vlažna (od marta do maja), i vruća i kišovita (od juna do oktobra). Najprijatniji period godine i špic sezone je oko Nove godine.

Kako stići

Autobusom

Autobusi prve klase od Bangkoka do autobuske stanice North Pattaya su veoma udobni – klimatizovani su, skoro svi imaju WC, voze direktno, bez stajanja na usputnim stanicama. Polasci sa Istočnog (Ekkamai) terminala i Severnog (Moh Chit) terminala su česti, na svakih 20 do 40 minuta. Karta je oko 120 bahta, a vožnja traje oko 2 i po sata.

Autobusi druge klase samo su neznatno jeftiniji, a nemaju WC i staju na usputnim stanicama, tako da i vožnja duže traje.

Od aerodroma Suvarnabhumi postoji besplatna autobuska linija.

Minibusom
Ovo je nešto udobniji način putovanja od klasičnog autobusa, pogotovo što će vas minibus odvesti tačno do vašeg hotela i bungalova, od vrata do vrata. Karta je oko 400 bahta po osobi, a najčešći polasci su oko 9.00 ujutro, u podne i oko 5.30 pm. Vožnja traje oko 2 sata.


124314628545e451eebf437110886695_extreme.jpg


Minibusevi prevoze i od mesta Hat Lek, najjužnijeg graničnog prelaza između Tajlanda i Kambodže. Za sada na ovoj relaciji voze samo dva minibusa nedeljno, karta je 700 bahta, a vožnja traje oko 7 sati.

Taksijem

Od Bankgoka do Pataje taksi košta oko 1,500 bahta, a u suprotnom pravcu oko 800 bahta. Do aerodroma Suvarnabhumi taksi izađe oko 1,100 bahta.

Vozom
Voz je najekonomičniji, ali i najduži način da se od Bangkoka stigne do Pataje. Karta u jednom smeru košta samo 30 bahta, ali ako nikada niste iskusili 3. klasu tajlandskog voza, onda je ovo odlična prilika.

Voz saobraća samo radnim danima, a put traje oko 3 i po sata. Postoji samo jedan voz dnevno i to iz Bangkoka u 6.50, a iz Pataje u 14.21.

Brodom

Iznenađujuće veliki broj turista se raspituje da li postoje feriboti do druge strane Tajlandskog zaliva, međutim takva linija ne postoji.

Plaže

Zaliv Pattaya (Pattaya Bay) Pattaya Beach, poznata kao Nat Pattaya - ova plaža duga 2,9 km smeštena je odmah pored Beach Road. Kako se nalazi u samom centru grada, u neposrednoj blizini prodavnica, nekoliko stotina hotela i barova, uglavnom je prepuna.

87704310145e451eedee39879157705_extreme.jpg


Zahvaljujući visokim kaznama za bacanje otpadaka pesak je prilično čist, ali plaža vrvi od glisera i skutera, tako da je more prilično zagađeno.

U severnom delu zaliva Pattaya (Ao Pattaya) nalazi se Wong Amat Beach do koje se dolazi od Naklua. Nekoliko manjih plaža smešteno je iza južnog rta, oko Buddha Hill.

Jomtien Plaža Jomtien (Chom Thian) nalazi se 10-15 minuta vožnje južno od centra Pataje. Duga je čitavih 6 km i tu često dolaze porodice s decom. Prijatna plaža Dongtang se nalazi na južnom delu zaliva Jomtien.

165283551445e451ef0b727495349562_extreme.jpg

Naklua


Zaliv Naklua je smešten severno od Pattaya Bay, od kojeg ga deli Rt Rachvate. Tu su smeštene Naklua Beach, Crescent Moon Beach, Palm Beach i Wong Amat Beach. Sve ove plaže su generalno čistije i sa manje ljudi u odnosu na Pattaya Beach.

Ostrva

Ko Laan (Koralno ostrvo) nalazi se 7,5 km zapadno od Pataje, površina mu je 5,5 km2 i ima 6 plaža koje su vrlo popularne za dnevne izlete. I tu su organizovane najrazličitije aktivnosti na vodi kao što su vožnja skutera, dubinsko ronjenje, ronjenje u plićaku, hodanje po morskom dnu i vožnje mini podmornicama. Restorana je bezbroj, a postoji i smeštaj, mada ograničenih kapaciteta.

Regularni feriboti od Bali Hai Pier koštaju 20 bahta, vožnja traje 30-45 minuta, a polasci su od 7 ujutru, na svaka dva do tri sata.

Ko Saak se nalazi manje od 1 km severno od Ko Laan. To je malo ostrvo u obliku potkovice, sa dve međusobno povezane plaže. Severna plaža je zgodna za plivanje i ronjenje u plićaku, a južna za razgledanje korala.


52576666845e451ef285a1762325452_extreme.jpg


Ko Khrok
je 2 km istočno od Ko Laan. To je izolovano stenovito ostrvce sa samo jednom plažom dugom oko 100 metara.

Ko Phai (Ostrvo bambusa) i okolna ostrvca su omiljena među roniocima. Ovo područje kontroliše tajlandska mornarica i turistima nije dozvoljeno da ovde ostaju preko noći.

Bioskopi

U svim tajlandskim bioskopima klima je uključena na najjače, tako da se dobro obučete! Dva velika sinepleksa sasvim zadovoljavaju zapadne standarde. Tajlandski filmovi su često titlovani na engleski.

SF Multiplex - Central Festival (Big-C) - tel. +66-38361500. Ima šest dvorana, a karte su 90 bahta. Umesto grickalica, u sali se prodaju komadi svežeg manga.

SF Multiplex - Royal Garden Plaza - tel. +66-38428057. Ima dve dvorane, a cena karata je nešto niža od onog na Central Festival.


80158796245e451ef4eac0645355421_extreme.jpg


Video igre su popularna zabava na Tajlandu, a PlayStation i kompjuterske igre u Pataji se mogu kupiti na svakom koraku. Cena u igraonicama je oko 20 bahta po satu, ali izbegavajte popodnevne časove kada su pune dece koja se vraćaju iz škole.

Songkran

Songkran je tajlandska nova godina, a poznata je po tome što se toga dana svi polivaju vodom. Ako se u tom periodu nađete na Tajlandu, očekujte da ćete, gde god da odete i šta god da radite, biti veoma mokri! Opšta je preporuka da se fotoaparati, mobilni telefoni, pasoši i slično spakuju u plastične kese. Ako u tom trenutku putujete, kupite velike kese za đubre i zaštitite svoj prtljag.

U Pataji se Songkran zvanično slavi nešto kasnije (18-19. aprila) nego u ostalim delovima Tajlanda (13-15. april), ali u praksi slavlje često traje i duže od nedelju dana. Imajte u vidu da su u tom periodu hoteli puni, kao i autobusi i feriboti.

Masaža

U Pataji ima bezbroj salona za masažu, od kojih je u nekima striktno zabranjeno pružanje seksualnih usluga, dok u drugima nije.

Jedan od najvećih centara za masažu je Spa View, 436/61 Moo 9, Soi 1, Beach Road; tel. +66-38362099 /101. Ovde ćete naići na sve moguće varijante – aromaterapiju, tretman mineralnom vodom, medom i mlekom, masažu stopala.

Šoping

Došli ste na Tajland, što znači da prodavnica ima na svakom koraku. Ali, iako ćete naići na bezbroj tržnih centara, robnih kuća i malih prodavnica, izbor nije neograničen i posle izvesnog vremena ćete shvatiti da ste većinu stvari već videli.

Pataja nije dobro mesto za kupovinu hi-tech proizvoda kao što su kamere ili kompjuteri jer su cene znatno više nego na zapadu. Za najbolji izbor elektronike pod jednim krovom, obiđite Tuk.Com (Com City, South Pattaya Road).

Strana valuta se lako može zameniti u sveprisutnim menjačnicama. Ali, ako hoćete da kupite devize (na primer, trebaju vam dolari jer idete u Kambodžu), to ćete moći da obavite samo u bankama.

192900689345e451ef6f104952316597_extreme.jpg


U Pataji postoji i dobar izbor hipermarketa i supermarketa:

Carrefour, Central Pattaya Road (između Third Road i Sukhumvit Road). Radno vreme od 9 am do ponoći.

Big-C, South Pattaya Road (na raskrsnici sa Sukhumvit Road). Radno vreme od 9 am do ponoći. Još jedna ekspozitura nalazi se u Central Festival Center.

Foodland, Central Pattaya Road (u blizini raskrsnice sa Sukhumvit Road). Radno vreme 0 - 24.

Friendship, South Pattaya Road. Radno vreme: 7am - 2am. Ovde ima najviše zapadnih proizvoda i odličan izbor sireva, hleba i vina.

Tesco-Lotus, North Pattaya Road (istočno od okretnice Dolphin), radno vreme: 9am - 11pm.

Ako ste se namerili na šoping po bazarima gde ćete prevrtati po proizvodima dok ne padnete na nos, probajte:

Thepprasit Market u Thepprasit Road, u blizini raskrsnice sa Sukhumvit Road – radno vreme: petkom, subotom i nedeljom popodne.

Soi Buakhao Market, na uglu sa South Pattaya Road i Soi Buakhao, preko puta supermarketa Friendship. Radno vreme: utorkom i petkom preko celog dana.

Made In Thailand Night Plazar u Second Road, u blizini Soi 10. Radno vreme: svakog dana 8 am – 11 pm (uprkos nazivu).

… i još mnogo, mnogo drugih.

49887362945e451ef8ec65135161671_extreme.jpg

Restorani


Osim prodavnica, na Tajlandu su na svakom koraku i restorani i to u svim oblicima. Kiosci, fancy restorani, tezge, kućne dostave, fast food, snek na tuk-tuku.

Jeftini

Carrefour food court, Pattaya Clang (u blizini Third Road). Hrana je ukusna, uključujući odlične, a jeftine specijalitete Isaan kuhinje, kao što su som tam (salata od papaje) i khao neow (lepljivi pirinač).

Kiss Food & Drink služi jeftinu tajlandsku i evropsku hranu sedam dana u nedelji, na dve poluotvorene lokacije. Jedna je u Second Road, preko puta Mike Shopping Mall, a druga kod okretnice Dolphin.

Srednje skupi

Apex Hotel u Second Road (neposredno pored Soi 11) služi švedski to. Američki doručak je od 7 am do 1 pm (110 bahta odrasli, 60 bahta deca), a večera od 6 pm do 10 pm (180 bahta odrasli, 100 bahta deca).

Bier-Kutche German Restaurant, Walking Street. Dobar nemački restoran, sa ne tako visokim cenama.

Cool Kitchen, nalazi se u kompleksu PS Bowl (ugao Central Pattaya Road i Second Road) i ima dobru evropsku i tajlandsku hranu. Preporučujemo narm tok mu (pikantnu salatu od svinjetine) i yum pla dook fu (salatu sa hrskavom ribom).

Food Ware, nalazi se na poslednjem spratu Royal Plaza i ima pogled na more.

Skupi

Benihana, međunarodni lanac japanskih restorana. Nalazi se na drugom spratu Royal Garden Plaza. Očekujte da ćete platiti oko 1,000 bahta po osobi, ne računajući alkoholna pića.

Bruno's Restaurant, u Thappraya Road. Odličan restoran gde se služi i evropska i tajlandska kuhinja. Večera je oko 400 bahta po osobi.

Vegetarijanski Five Star J. Restaurant, na uglu South Pattaya Road i Third Road; tel. +66-38421105. Mali i jeftin restoran, 100% vegetarijanski.

208210554745e451efa9586950197648_extreme.jpg

Noćni život


Noćni provod je jedan od glavnih aduta Pataje. Decenijama je bila poznata pre svega po razvijenoj seks industriji, a danas uporno pokušava da izgradi drugačiji imidž. U svakom slučaju, mesta za večernji izlazak svake vrste ima na pretek.

Pabovi

Beer bars, koji se često nazivaju "bar-beer", nalaze se na svakom koraku. Obično su otvoreni do 2 ujutro, mada mnogi rade i celu noć. Mala flaša Heinekena je oko 75 bahta.

Go-go barovi

Zovu ih još i a-go-go bars, a najviše ih je oko Walking Street. Otvaraju se oko 8 pm, a zatvaraju do 2 am. Turisti su svuda dobrodošli, ali ne i njihovi fotoaparati. Slikanje je strogo zabranjeno.

Kabare

Pataja je čuvena po katoey cabaret (ladyboy ili transvestitskim) kabareima. Dva najpoznatija su:

Alcazar, Second Road (78/14 Moo 9 – preko puta Soi 5); tel: +66-38428746

Tiffany Show, Second Road. Nastupi su u 19.00, 20.30, i 22.00. U maju se održava godišnje takmičenje za kraljicu lepote, za takmičare koji su rođeni kao muškarci.

Diskoteke i klubovi

Lucifer, Walking Street. Veoma popularan klub među mladim Tajlanđanima, iako ovo nije tipična tajlandska diskoteka. Ulaz besplatan, pića skupa.

Marine Disco, Walking Street. Ima veliki podijum i živu muziku. Ulaz besplatan. Otvoren do 5 am.

Star Dice Entertainment, Naklua Road. Jedna od retkih diskoteka u Pataji gde stranci ne plaćaju duplo višu cenu.

Tony's Entertainment Complex, Walking Street. Atraktivan enterijer, dobra usluga. Ulaz je besplatan, ali su pića vrlo skupa, a ukoliko vas uhvate da ste uneli sopstveno piće, platićete kaznu od 5,000 bahta.

Smeštaj

Postoji dobar izbor relativno jeftinog smeštaja, ali ima i dosta skupih i komfornih hotela. Standardne sobe (bračni krevet, klima, kablovska TV, frižider, kupatilo) je od 400 bahta za noć, ili 6,000 bahta mesečno. Cene su u glavnom izražene po sobi, a ne po osobi. Za porodice ili manje grupe lako se mogu naći trosobni bungalovi za 30,000 bahta mesečno. Ukoliko planirate da ostanete duže, raspitajte se u agencijama.

Cene smeštaja se veoma razlikuju u zavisnosti od sezone. Špic sezone je oko Božića i Nove godine, a jeftinije je od februara do septembra.



 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.727
Tajlanđanke i seks industrija

15. februar 2009.

Tajlanđanke i seks industrija


Da li su klišei i stereotipne slike o tajlandskim ženama kao sinonimima za sex-industriju zaista verodostojne?

Izvor: B92


20387607534b79140331bee525409344_extreme.jpg

Photo: antwerpenR / Flickr


Tajland, sex-raj za matorce


Neopsporna je činjenica da se ulicama tajlandskih gradova i dalje šetaju 'matorci' sa Zapada ruku pod ruku sa mladim Tajlanđankama. Starosna razlika od 20, 30 ili 40 godina postala je sasvim uobičajena, prenosi Volkskranreizen.

Vidite ih kako kao zaljubljene gugutke romantično koračaju obalom, odlaze u restoran ili hotel.

Sex-industrija stvorila je učaurenu sliku o siromašnim tajlandskim mladim ženama koje su primorane da odu u krevet sa muškarcima sa zapada, kako ne bi skapale od gladi.

To i nije baš u celosti tako. Ne možemo ni reći da su poslušne, pokorne marionete, to ne.

Ipak postoji i zlatna sredina: Tajlanđanke su samouverene, odlučne, istrajne i orijentisane ka svom cilju, sa odličnim instinktom za posao.

Tajlandska poslovica kaže: 'Muškarac je prednja noga slona, a žena zadnja'. Čini se da danas 'zadnje noge' imaju veći udeo u koračanju Tajlanda napred.

Sve je veći broj Tajlanđanki koje pored svoje delikatne lepote pokazuju i to da mogu biti uspešne poslovne žene.

15225239634b791403b0d09545303324_extreme.jpg

Photo: emilio labrador / Flickr


Tajlandska žena je šef u kući


U prosečnoj tajlandskoj porodici žena je gazda, ona drži konce čvrsto u rukama. Muškarac je taj koji uredno donosi platu, ali žena vodi finansije.

To je verovatno zato što muškarci ni prstom ne maknu kada je reč o kućnim poslovima i deci. Žena je zaslužna za pristojan porodični život, u njenoj režiji se sve odvija kako treba.

Zapostavljene zakonom

Ako se situacija posmatra sa tačke zakona, tek onda postaje jasno da je položaj žene u Tajlandu ekstremno zapostavljen. Malo šta se radi na tome da se žene zaštite.

Prilikom razvoda žena je prepuštena samoj sebi, o alimentaciji nema ni govora. Takođe, plate su drastično niže kada su u pitanu žene nego muškari.

Ali u ovome očigledno i leži jaka volja i istrajnost Tajlanđanki u borbi za bolju reputaciju. Njihova upornost još više se učeliiči kad su u pitanju deca.

4270851564b7914043d2e1994731526_extreme.jpg

Photo: AlphaTangoBravo / Adam Baker / Flickr


Uloga žena u napretku i razvoju Tajlanda


Od ukupnog broja tajlandskih žena, više od 75% je zaposleno, čime je Tajland, statistički gledano, zemlja sa najvećim procentom zaposlenih žena u svetu.

Polovina radne snage, kada je reč o industriji, čine žene. U tekstilnoj i elektroindustriji koje su najvažnije za Tajland, čak 80% zaposlenih su upravo žene.

Ali i u tradicionalno muškim poslovima, među zaposlenima na gradilištu, putarima i čistačima ulica osetno je prisustvo žena.

Dominantna je i njihova angažovanost u trgovini, šoping molovima, na pijacama, bilo da je reč o Bankoku ili manjim gradovima i selima širom Tajlanda.

Tajlanđanke za sebe kažu da su uspešnije u biznisu od muškaraca. Mušku angažovanost opisuju kao 'sedenje u kancelariji i obavljanje rutinskih poslova', dok za sebe kažu da su aktivnije i da 'vole da trče naokolo zarad dobrog biznisa'.

Oni koji misle da tajlandska mačo-kultura ne dopušta ženama da pređu prag sveta biznisa, grdno se varaju. Naime, tajlandski svet poslovanja je 56% u rukama žena čime je Tajland po tom pitanju lider u svetu.

Takvo stanovište o ženama kao moćnim biznis mašinama, vuče korene iz istorije. Vekovima u nazad poslovima u Siamu upravljale su žene. Trgovina na pijacama i slični poslovi, bili su glavna aktivnost žena.


9288069324b791404b6ec2821829591_extreme.jpg

Photo: madaboutasia / Flickr


Emancipacija i društvena prihvatljivost žena u svetu biznisa


Žena koja bi da osnuje karijeru bolje će proći u Tajlandu nego na zapadu. Pod uslovom da zadovoljava uslove i ispunjava sve kapacitete za posao koji je odabrala, u potpunosti je prihvaćena od strane kolega - muškaraca.

Danas je veći broj žena nego muškaraca koje se na skali obrazovanja nalaze na višoj lestvici. To će im u budućnosti samo usloviti još uticajniju i bolju reputaciju i položaj.

Druga strana medalje je to što će i Tajlanđanke pokazati 'zapadnjačke' karakteristike i karijeru staviti iznad svega preostalog.


8495106924b79140508393964527773_extreme.jpg

Photo: branu1 / Flickr


Politika rezervisana samo za muškarce


Izuzetak je politika, oblast u koju žene ne smeju da se mešaju. Tajlandska politika je kao jama puna zmija, iz koje izbijaju korumpcija i slične opasnosti.

To je svet od koga su žene distancirane. Ali, Tajlanđani imaju svoju teoriju: žene time što su izopštene iz politike i što ne maju nikakvog udela u istoj, treba da budu srećne i ne treba da žale svoju diskriminaciju.

Međutim, današnje moderne Tajlanđanke ne slažu se sa tom teorijom i sebe rado vide i u sferi politike u kojoj bi započele uspešnu karijeru.



 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.727
Koh Samui, korali i kokosi

7. jun 2009.

Koh Samui, korali i kokosi


Egzotično ostrvo na jugoistočnoj obali Tajlanda nudi sjajnu kuhinju, najbolje masaže na svetu, prelepe plaže, hotele, jeftin provod, uzbuđenje ako se latite vožnje, neponovljivo iskustvo druženja sa gušterima i još mnogo toga.

Autor: Željko Jankov
Izvor: Yellow Cab


14280527554a2aba525bf88850363876_extreme.jpg


Posle uzbudljivog, haotičnog, bučnog i prezagađenog Bangkoka, odlazim na Koh Samui, koji nazivaju i „perlom Kineskog mora“. Samo ostrvo je centar arhipelaga od 85 ostrvaca, od kojih je samo šest naseljeno i ima nešto manje od 50.000 stanovnika. Arhipelag se nalazi na jugoistočnoj obali Tajlanda, onoj koja nije bila pogođena razornim cunamijem u decembru 2004. godine. Let između tajlandske prestonice i Koh Samuija traje otprilike jedan sat i već me na samom aerodromu dočekuje ogromno iznenađenje — aerodromska zgrada je od drveta, bez ikakvih prozora ili vrata, i podseća na ogroman kiosk. Žegu malo ublažavaju ventilatori i slabašni vetar. Tu iznajmljujem obična kola umesto džipa i činim veliku grešku, što ću uvideti desetak dana kasnije, kada me posle ogromnog pljuska zadesi poplava, tako da sam dva dana morao da ostanem blokiran u hotelu.

Pošto se u Tajlandu vozi levom stranom, već me hvata panika od toga kako ću se snaći u saobraćaju, a sve to prerasta u pravi košmar kada shvatim kako vozi lokalno stanovništvo. Ljudi se najčešće prevoze motociklima, a nije retko da na njima sede i kompletne porodice. Kao po pravilu, onaj koji upravlja ovim dvotočkašem uglavnom jednom rukom drži mobilni telefon i razgovara, a s vremena na vreme putem pretrči i poneki pas ili zalutala kokoška. U poređenju s ovim, vožnja beogradskim ulicama deluje kao da ste na antistres programu.


8945235494a2aba5295280061275698_extreme.jpg


Uz maksimalnu pažnju i mnogo preznojavanja uspevam bezbedno da stignem do Lamaija, mestašca na istočnoj obali. Iako je Naton, administrativni centar Koh Samuija, na zapadu, tamo odlazi retko koji putnik, jer su glavna letovališta na istočnoj ili severnoj strani, a vodeća prirodna atrakcija, vodopadi Namuang, kao i farma slonova, u središtu ostrva. Lamai je nešto mirniji od svog suseda Čavenga, poznatog po burnom noćnom životu, a razdaljina između ovih turističkih centara je nekih sedam kilometara. Samo ostrvo relativno je malo i udaljenost njegovih krajnjih tačaka ne prelazi 25 km vazdušne linije.

Smeštam se u prijatan bungalov na samoj plaži i uviđam da se većina gostiju relaksira u hotelskom bazenu, a ne u moru. Ovaj deo je i raj za neplivače, jer je voda vrlo plitka, što mi kao nekom ko je godinama trenirao plivanje pomalo smeta. „Komšijska“ plaža, u Čavengu, neuporedivo je punija sveta, a tamo su i sportske atrakcije kao vožnje kajakom, jedrenje na dasci ili letenje padobranom. Tek na severu ostrva, kod Boputa i Maenama, nalazim upravo ono što mi najviše odgovara — opustele plaže i idealnu dubinu za plivanje.

U hotelskom vrtu stalno je prisutna i jedna baštovanka koja čupka travu obuvena u duboke čizme i sa debelim rukavicama. Prvo sam se pitao zašto je toliko pokrivena kada je temperatura preko 30 stepeni Celzijusa. Vrlo brzo dobio sam odgovor na pragu sopstvenog bungalova. Vraćajući se sa plaže ugledah neku malu crnu priliku koja gmiže ispred vrata moje sobe i prenerazih se shvativši da je reč o zmiji. Odmah sam otišao do recepcije „da ispitam slučaj“, a tamo mi rekoše da nikako ne prilazim zmijama, jer među njima i onih otrovnih, ali da se one verovatno još više boje mene nego ja njih. Od tada sam svaki put kad bih išao ka mestu gde sam bio smešten, rukama i nogama pravio buku kako bi eventualni neprijatni posetioci otišli. Kako mi ni to nije bilo dosta, nekoliko puta dnevno zavirivao sam u svaki kutak svoje sobe za slučaj predostrožnosti. Bliske susrete sa zmijama više nisam imao, a iako sam na Koh Samuiju video vrlo moderne bolnice, nisam želeo da deo letovanja provedem jureći od jednog do drugog lekara i primajući serum protiv zmijskog otrova. Sa gušterima svih mogućih boja potpuno sam se pak „sprijateljio“, a oni su bili redovni gosti u sobi s kompjuterima, odakle sam svakodnevno proveravao svoju elektronsku poštu.

13178603214a2aba52ac4e0384878496_extreme.jpg


Kako se noćni život u Lamaiju svodi na nekoliko restorana, šetnje po plaži i obilaženje prodavnica suvenira, za uzbudljiviji provod treba otići u obližnji Čaveng. Tamo je neuporedivo više turista, a samim tim i noćnih klubova, diskoteka, tržnih centara... Cene su nešto više nego u Bangkoku, ali Koh Samui ima reputaciju tajlandskog Sen Tropea, pa se samim tim i može očekivati da je sve za nijansu skuplje.

Izlazeći sa društvom, vidim da je najbolje rešenje uzeti taksi ili nešto što liči na mali kamionet sa drvenim klupama, jer se posle dva-tri pića sigurno neću usuditi da sednem za volan da bih se vratio do svog bungalova. Vožnja ionako košta svega nekoliko evra (100 bata je oko 2 evra).

Veče obično počinje aperitivom u nekom od brojnih barova, a onda se nastavlja obilaskom prodavnica, mada je negde oko 21 sat preporučljivo manje uznemiravati inače izuzetno ljubazne prodavce, koji u to vreme bez daha gutaju nove epizode neke verovatno vrlo uzbudljive domaće serije na televiziji.

Kako je Tajland kulinarski raj, samim tim ni Koh Samui nije izuzetak. Sijamska kuhinja vrlo je rafinirana i pikantna, a restorana s nacionalnim jelima ima na svakom koraku i za svačiji džep. Može čak vrlo dobro da se jede i kod uličnih prodavaca, ali je najveće uživanje za čula svakako večera u restoranu „Dining on the rocks“, odakle se pruža predivan pogled na zaliv, a koji se nalazi nedaleko od jedne od najvećih atrakcija ostrva, statue Velikog Bude. Šef je pravi umetnik i ekspert nove azijske kuhinje u kojoj se kombinuju japanska, tajlandska i kineska jela. Cena kompletnog menija je oko 70 evra po osobi, ali se zaista svaki zalogaj isplati, a osećaj je neponovljiv. No, i u sasvim običnim restoranima može se i za pet-šest puta manje novca uživati u lokalnim gastronomskim specijalitetima, pa je skoro prava jeres kad naletite na turiste koji sede po raznoraznim „McDonaldsima“ uz dupli cheesburger i megapomfrit, pored obilja tajlandskih đakonija.

Još veća senzacija jeste poseta nekom od profesionalnih centara za masažu, kojih na Koh Samuiju ima desetak. Moj izbor pao je na „Tamarind Spa“ (nekoliko puta tokom boravka na ostrvu), što zbog preporuke prijatelja, što zbog blizine mesta gde sam odseo, a do njega sam mogao stići i posle kraće šetnje. U ambijentu koji podseća na nešto što je najbliže mojoj predstavi raja na zemlji, može se izabrati nekoliko različitih vrsta masaže: od klasične, preko tajlandske, do one sa vrućim kamenjem. Ipak, najveće zadovoljstvo doživeo sam prilikom masaže biljem i toplim travama. Tretman počinje osvežavajućim pićem od đumbira i nara, da bi se onda otišlo u hamam i bazen s hladnom vodom. Posle relaksacije i kupanja od jedno sat i po, stiže maserka koja me odvodi do jedne od vila za masažu. A tamo, uz cvrkut ptica i žubor vode, kreće nešto što se može nazvati vrhunskim uživanjem. Ako je masaža rano popodne, kada obično padne i kiša koja unese malo svežine, onda za to postoji samo jedna reč — savršenstvo. Sama seansa masiranja traje oko tri sata, a potrebno je bar još pola sata da bi se čovek vratio u neko „normalno“ stanje. Posle ovoga jednostavno se lebdi.

18554680624a2aba52c89d4213150850_extreme.jpg


Na skoro svakom uglu postoje „saloni za masažu“ neuporedivo jeftiniji i sumnjive higijene, gde se za svega nekoliko evra mogu izmasirati stopala ili telo. Ekipa je manje profesionalna, a nekad niste potpuno sigurni (ako je to uopšte važno) ni u pol masera. Takozvanih ladyboys ima dosta, a Tajlanđani se, u principu, prema njima ponašaju vrlo tolerantno. Prostitucija postoji, kako ženska tako i muška, ali je mnogo diskretnija nego, recimo, u bangkočkom kvartu Patpong ili Pataji. Ipak, neke od prodavačica ljubavi, naročito u Čavengu, znaju da budu i prilično agresivne, a ja, eto, do kraja života neću znati šta sam propustio odbivši da upoznam damu koja mi se predstavila kao „Madonna from Thailand“!

Neke stvari koje su u Evropi nezamislive, ovde su skoro uobičajene. Tako je moguće da se u pojedinim apotekama i bez recepta kupe lekovi za koje je on neophodan, a bodibilderi, na primer, bez velikih problema dolaze do steroida koji se u Koh Samuiju nabavljaju ispod tezge. Bio sam više nego zaprepašćen kad sam u najvećem tržnom centru na ostrvu, u radnji u kojoj se prodaju zastave skoro svih zemalja sveta, naleteo i na obeležja Trećeg rajha!

Koliko god da su kazne za prodaju i korišćenje droge drakonske, na plaži ili u nekom od „rasta barova“ naći će se osoba koja će vam diskretno predložiti da vam nabavi džoint ili vas čak pozove na veče uz halucinogene pečurke, da biste posle toga izgledali kao Renée Zellweger u drugom nastavku dogodovština Bridget Jones.

Za one koji vole žurke pod otvorenim nebom, svake noći kad je pun mesec organizuju se i „Bele zabave“ (White parties) na susednom ostrvu Koh Pha Ngan, do kog se stiže polučasovnom vožnjom brodom. Atmosfera je uglavnom opuštena, ali ipak, posle malo više alkohola, sve može da se završi i ponekom tučom.

U velikom broju hotela organizuju se i časovi joge, ali moram da priznam da nisam baš svakog jutra, i to još pre doručka, trčao tamo. S druge strane, trudio sam se da nikako ne propustim seanse taj či čuana, kineskih vežbi meditacije i pokreta, koje je vodio jedan australijski učitelj, a koje smo izvodili na plaži u smiraj dana. Kakvo uživanje!

Prisustvovao sam i borbama tajlandskog boksa, mada nisam u potpunosti shvatio sva pravila, osim da se računaju svi udarci osim onih u blizini mošnica, kao i da su zabranjeni udarci glavom ili ugrizi. Od samog boksa možda je još zanimljiviji ritualni ples koji izvodi svaki igrač pre meča, a koji se zove ram muay. Tajlanđani se pasionirano bave ovim sportom, a navijanje liči na ono na našim košarkaškim utakmicama. Cena ulaznice za domaće stanovništvo niža je i po nekoliko puta od one za turiste.

Svet, bilo da je reč o turističkim radnicima, prodavcima ili pak običnim prolaznicima koje upitate da vam pokažu pravac, izuzetno je ljubazan. Dodirivanje tokom razgovora smatra se krajnje vulgarnim, a komunikacija se uglavnom obavlja na koliko-toliko solidnom engleskom jeziku. Rec ’ne’ kao da ne postoji, i za sve, izgleda, može da se nađe rešenje. Problem nastaje kad osetite da vas sagovornik ne razume, a nastavlja da klima glavom, ili kad vam, na primer, konobar u restoranu donese nešto potpuno drugačije od onoga što ste naručili. Ipak, ne možete da se naljutite na ove ljude koji svaki nesporazum izglade jednim toplim osmehom!



 
Top