Šta je novo?
SerbianForum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Hvala svima na 1 900 000+ postova & 500 000+ tema!

Prana disanje - jako opustajuca tehnika

  • Začetnik teme danijel1199
  • Datum pokretanja
danijel1199

danijel1199

#1
Pozdrav svima.
Evo jedna jako jako dobra tehnika za opustanje ali i za podizanje nivoa energije.
Ako se radi redovno osoba obicno postaje puno mirnija, otpornija na stres ali i ostrijeg uma i vece energije.

Tehnika je je jako jako stara, vrlo jednostavana i jako efikasna. Ja je upraznjavam vec oko 7 godina.

Radi se o takozvanom "stomacnom" disanju. Neki bi rekli disanju "na dijafragmu" ili kao sto rekoh Prana disanju.

Ova tehnika toliko moze da opusti da se rijetko na drugi nacin covjek moze doci do opustenijeg stanja.

Trik je sto mi uglavnom disemo sireci grudni kos. Ono sto vecina ljudi ne zna je da se moze iskorisitit mnogo veci kapacitet pluca ako se dise "na stomak". Tako udje mnogo veca kolicina vazduha odnosno kiseonika i izbaci mnogo veca kolicina ugljen-dioksida.

Nije to nikakvo disnje na stomak naravno nego se dijafragma spusta dolje prema stomaku i tako se kapacitet pluca siri.

Tako recimo bebe disu ili mi kada spavamo. Pogledajte nekog ko spava ili najbolje bebu dok spava i vidjecete. To je jedan od razloga zasto se tako dobro relaksiramo tokom spavanja.

Tehnika dolazi sa istoka jer ovu jako staru tehniku cesto upraznjavaju ljudi koji meditiraju i sl. iz prostog razloga sto dobro opusta i smiruje um pa osobu dobro priprema za meditaciju.

Uputstva su jednostavna. Kada disete nemojte namjerno siriti grudni kos, neka je on potpuno opusten. Umjesto toga "gurnite" stomak prema naprijed dok udisete i pustute da vazduh udje nize prema somaku. Izdahnite vracajuci stomak na pocetnu poziciju. To je to.

Video za one koji znaju engleski
Youtube: How to do abdominal (belly) breathing

Bitno je da budete opusteni. Bez natezanja. U poceku preporuka je da se radi desetak minuta jednom dnevno tokom jednog mjeseca. Onda mozete povecati i kasnije potpuno preci na ovu vrstu disanja. Ako slucajno osjetite bol u grudnom kosu ili nesto slicno odmah stanite. Ne radite pravilno. Vratite se na uputstva.

Gdje vjezbati. Moze bilo gdje naravno a najbolje u prirodi u sumi ili ispod velikog drveta(gdje ima velika kolicina kiseonika).

Posto tehnika dolazi sa istoka odatle i ime Prana disanje. Prana na antickom jeziku sanskritu znaci energija. Prema kineskoj i indijskoj trediciji ukljucujuci njihovu tardicionalnu medicinu ova vrsta disanja pomaze covjeku da upije ogromnu kolicinu te ciste energije koja odrzava covjekovo fizicko, mentalno i emotivno stanje a izbaci puno prljave energije koja stvara blokade. Danas iz nauke znamo da se disanjem unese velika kolicina kiseonika a oslobodi velika kolicina ugljen dioksida. Povecanjem kapaciteta pluca taj proces se pojaca i kako znamo koliko je kisonik bitan za sve procese u organizmu ukljucujucu rad mozga ova tradicija sa aspekta medicine ima i smisla.

Trebace malo vremena i discipline da se naviknete na ovaj nacin disanja ali benefiti su jako jako veliki pa toplo preporucujem da probate i ako vidite da vam prija potrudite se da potpuno predjete na ovu vrstu disanja.
 

Top