Šta je novo?

Neki crnogorski mediji ne zaslužuju da prežive

  • Začetnik teme Black Predator
  • Datum pokretanja
Black Predator

Black Predator

Učlanjen(a)
07.02.2010
Poruka
14.864
Kacin:
Neki crnogorski mediji ne zaslužuju da prežive












Izvor:
Novosti.rs









PODGORICA - Neki mediji u Crnoj Gori ne zaslužuju da prežive i to je pitanje profesionalizma. Teško je zamisliti da u zemlji ovolikih razmera mogu preživeti svi mediji koji postoje.

Među njima je stvorena hamletovska situacija - biti ili ne biti - i oni se kolju na život i smrt. Zato su u mnogim slučajevima krajnje neodgovorni i mnogi ne zaslužuju da prežive.





Ovako Evropa vidi crnogorsku medijsku scenu, iz usta poslanika Evropskog parlamenta Jelka Kacina. On je ocenu stanja u crnogorskim medijima izneo na okruglom stolu „Kako Evropa vidi Crnu Goru u procesu pridruživanja EU“.


Iako ovakva ocena, pa još Kacinova, koji nije omiljena ličnost u delu crnogorske medijske javnosti, mnogima može izgledati preterana ili čak maliciozna, događanja na medijskoj sceni poslednjih meseci i dana, uglavnom mu daju za pravo. Najaktuelnija je privatizacija najstarijih crnogorskih dnevnih novina „Pobjede“, koja je po treći put bila na ivici propasti. Jedini ponuđač, sarajevski „Dnevni avaz“, saopštio je, pre odluke tenderske komisije, da odustaje, navodno zbog novih finansijskih momenata koji pokazuju neisplativost investicije od petnaestak miliona evra.

„Pobjeda“ je, bez privatizacije, na rubu ponora, odnosno stečaja, pa je njeno uredništvo, (ne)biranim rečima otvorilo karte i optužilo, kako je navedeno, organizovanu kriminalnu grupu, koja stoji iza crnogorskih dnevnih novina „Vijesti“, da radi na uništenju konkurencije, iz više razloga. Da je situacija u „Pobjedi“ alarmantna i da joj preti nestajanje sa medijske scene, pokazao je uvodnik glavnog urednika koji je optužio i tendersku komisiju da smišljeno odugovlači sa odlukom o ponudi „Avaza“, i to pod uticajem konkurentskih novina, i otvoreno pripretio da će, kako je naveo, pre čitulje za „Pobjedu“ osvanuti još neke. Dok deo javnosti smatra da su „Vijesti“, koje su svojevremeno bezrezervno podržavale Mila Đukanovića i njegovu vladu, obrnule ćurak, drugi tvrde da je „Pobjeda“ i dalje, navodno Đukanovićev trbuhozborac, pa čak i u slučaju prodaje „Avazu“.

Na osnovu feljtoniziranog pisanja „Pobjede“ o, navodnim zloupotrebama profesije u konkurentskim novinama, spekulativnog pisanja o berzanskoj trgovini, vrhovni državni tužilac Ranka Čarapić najavila je istragu.

- Mi ćemo sigurno proveravati najnovije informacije koje je objavila „Pobjeda“ i to će biti nastavak naših aktivnosti koje smo ranije preduzeli u okviru provera poslovanja „Vijesti“ i preduzeća „Daily press“, koje je izdavač tog lista - kazala je Čarapićeva.

Mišljenja poslenika javne reči takođe su podeljena. Direktor i glavni urednik Antene M Darko Šuković tvrdi da se u slučaju „Vijesti“ radi o novinarstvu koje je, kako kaže, po svojoj suštini i karakteru, iznuđivanje i reketiranje pojedinaca i kompanija.

- A novine su tu samo instrument da se dođe do novca, po svoj prilici velikog novca, na jedan flagrantno nezakonit i nemoralan način. Najtužnije u ovoj celoj priči je što takva rabota godinama prolazi nekažnjeno pored nadležnih državnih institucija, i to u crnogorskoj javnosti ima, očigledno, dobru prođu - smatra Šuković.

Sociolog Srđan Vukadinović smatra da su, kako kaže, sada sumnjive i sve kritike vlasti, pojedinih kompanija, koje su objavljivali tabloid „Vijesti“ i nedeljnik „Monitor“.

- Kritika vlasti je jedno od osnovnih načela demokratizacije i ljudskih prava. „Vijesti“ i „Monitor“, kako se sad pokazuje, stvarali su medijsku imperiju kritikujući vlast i neke njene visoke predstavnike ne zato što su loše radili svoj posao, a nije sporno da je mesta za kritiku bilo i da ga ima, već zbog toga što su im bili ozbiljna smetnja u sticanju profita na nezakonit način. Mediji su ovde poslužili, nažalost, samo kao kolateralna šteta, da bi se stvorilo poslovno carstvo koje u osnovi ima profit drugog tipa - ocenio je Vukadinović.

Dok se deo političke i drugih javnosti, koje imaju interes pojavljivanja u medijima, drže mudro po strani, Koča Pavlović, iz Pokreta za promene, tvrdi da su pretnje urednika „Pobjede“ članovima tenderske komisije u stvari rukopis bivšeg premijera Đukanovića odnosno vlasnika „Avaza“ Šekija Radončića.
- Pretnja je upućena direktno Igoru Lukšiću, čoveku koji sebe naziva crnogorskim premijerom. A sadržaj pretnje se svodi na sledeće: „Ako ne pokloniš ’Pobjedu’ Fahru, Šekiju, Marku i Srđi, uskoro ćemo ti objaviti umrlicu“, naveo je Pavlović u pisanoj izjavi medijima.

Pavlović je ocenio da je Crna Gora postala nezavisna od Srbije, ali ne i od organizovanog kriminala, i da očekuje da će se Lukšić i njegove kolege uplašiti najavljenih umrlica.

Ako poklone „Pobjedu“ Radončićima, i tako dodatno zaduže građane za sedam miliona evra „Pobjedinog“ duga, to će biti potvrda da su svi oni „šuplji pod uvo“ i da „trbuhozborac Kusovac ne preti praznom puškom, već policijskim dosijeima“, zaključio je Pavlović.

- To je ohrabrujuća vest, i izvesnija budućnost za 250 zaposlenih, ali i za razvoj „Pobjede“ - kaže Lajovic.



 
Top