Šta je novo?

Naporno vežbate, a nema rezultata - evo šta je razlog

MODERATOR
Učlanjen(a)
02.05.2009
Poruka
29.540

[h=2]Naporno vežbate, a nema rezultata - evo šta je razlog[/h]
Neretko je vrlo teško vežbanje dobiti željene rezultate i događa se da u teretani provodimo sate, i to nekoliko puta nedeljno, a mišićima ni traga ni glasa. Ako imate osećaj da vežbate uzalud, možda potpuno nesvesno činite ovih pet najčešćih grešaka zbog kojih su rezultati vežbanja nemoguća misija.



132579-09.jpg





Pravilna ishrana
To je već napola dobijena bitka. Možete vežbati pet puta nedeljno i spržiti stotine kalorija, ali ako se pogrešno hranite sav taj naporan trud pada u vodu. Naime, telu je potrebna kvalitetna prehrana kako bi bilo u stanju da obavlja zadatke, uključujući i vežbanje. ishrana bogata proteinima, voćem, povrćem i dobrim mastima, najbolji je odabir ako vežbate i želite da popravite rezultate vežbanja. Još jedna zabluda je da moramo da jedemo tri puna obroka dnevno. U stvarnosti, potrebno je jesti pet do šest manjih obroka tokom dana.

Nedostatak periodizacije
Možda zvuči zbunjujuće, ali je ustvari vrlo logično. Periodi, odnosno razdoblja, odnose se na povremene promene u režimu treniranja. Ako svaki put izvodite iste vežbe ili ih, pak, menjate iz dana u dan, ali istim redosledom, rezultati će verovatno izostati. Ljudskom telu treba raznolikost. Na primer, ako svakoga dana jedete isti ručak, nakon nekog vremena izazvaće vam mučninu i morali biste da jedete nešto drugo. Isto važi i za telo i vežbanje. Telo treba “hraniti” svaki put drugačijim vežbama. Menjajte svoj trening na svaka tri do četiri dana.

Nedostatak intenziteta
Bez obzira na to da li ste ranoranilac ili noćna ptica, količina truda koji ulažete u vežbanje može biti pravi razlog vašeg neuspeha. Kako možete da znate da li dovoljno naporno vežbate?
Počnimo prvo od znoja. Činjenica je da se svi znoje drugačije, ali ako vidite da kapljice znoja padaju sa vas, verovatno vežbate dovoljno naporno. Znoj se javjla u trenutku kada je telo pregrejano, a do pregrejavanja dolazi kada je pod naporom. stoga, znojenje znači rezultete. Teško disanje je znak da vaše telo naporno radi. Ako bezveze šetate po teretani, malo pričate sa drugima, pa malo vežbati, to znači da ne vežbate dovoljno.

OMGD sindrom
OMGD odnosno One Muscle Group Per Day Syndrome - jeste sindrom vežbanja jedne grupe mišića dnevno i prilično je zarazan. Nažalost, to može dovesti do izostanka rezultata. Veliki broj ljudi tokom određene vežbe strogo se usredsredi na isključivo jednu grupu mišića. Najbolji način vežbanja je onaj tokom kog kombinujete više grupa mišića. Na primer, kombinacija prsnih mišića sa leđnim odlična je za jačanje gornjeg dela tela.

Previše vežbate
Kako je moguće da se previše vežba? Zar nije cilj vežbanja da vaše telo pomeri sopstvene granice, sve dalje i dalje dok ne postane još jače? To sigurno, ali odmor i oporavak su jednako važni kao i sam trening. Ako telu ne date potreban odmor nakon niza intenzivnih treninga, onda telo neće proizvoditi željenu mišićnu masu. Zapravo će činiti sasvim suprotno - spaljivaće mišićnu masu. Neki se toliko isrpljuju na treninzima da to vodi i do povreda. Kako da izbegnete preterivanje s vežbanjem? Kvalitetno se hranite, pijte dovoljno tečnosti, vežbajte najviše pet dana u nedelji, a dva odmarajte.

Izvor: Tportal.hr
 
Poslednja izmena od urednika:
Učlanjen(a)
13.10.2013
Poruka
3
Nije los text (izuzetak) ali treba se kloniti ovakvih izvora informacija, poput raznih clanaka u magazinima i casopisima, internet je prepun losih informacija.
 
Top