Šta je novo?

Nadmudrite prehladu

Dałe
Učlanjen(a)
04.10.2011
Poruka
3.295
[h=2]Nadmudrite prehladu[/h]

Novosti



Nekoliko saveta će vam pomoći da prehladu nadmudrite već pri pojavi prvih simptoma i da se već sutradan osećate bolje. Važno je da ovu rutinu sledite nekoliko dana

zp-prehlada_310x186.jpg


GREBUCKANJE u grlu, teška glava, bolno telo... Sve to ukazuje na to da ste na pragu da se razbolite. Prosečna odrasla osoba godišnje „zaradi“ sa tri ozbiljnije prehlade, ističe Džejn Sedler, fizijatar iz Teksasa. Nekoliko saveta će vam pomoći da prehladu nadmudrite već pri pojavi prvih simptoma i da se već sutradan osećate bolje. Važno je da ovu rutinu sledite nekoliko dana.

* Počnite odmah da pijete vodu ili sok. Doktor Vilijam Šafner, iz Medicinske škole Vanderbilt univerziteta, ističe da dobrom hidratacijom možete da ublažite osetljivost grla i otpušite nos. Pijte što više čaja i, naravno, ne zaboravite da za ručak napravite pileću supicu. Studije su potvrdile da ovaj recept naših baka zaista deluje.


* Ispirajte grlo slanom vodom. U čašu tople vode dodajte pola kašičice soli. Smanjićete upalu i iritaciju grla, a ispiranje će pomoći i da izbacite bakterije i viruse.

* Koristite slani, nazalni sprej čim osetite prve simptome prehlade. Uz to savetuje se tuširanje vrućom vodom, što će takođe doprineti otpušavanju nosa.

* Osim vitamina iz apoteke, isprobajte i neke alternativne. Pedijatar Harli Rotbart, sa medicinske škole Univerziteta Kolorado, na primer, u prvi plan ističe dobri stari med i savetuje da svakoga dana uzimate jednu do dve kašičice meda direktno iz tegle ili da ih stavite u čaj.

* Ukoliko je moguće, pauzirajte od posla. Vaše telo će se bolje izboriti sa virusima ako mirujete. - Neće biti smak sveta ako dan-dva izostanete s posla - kaže Dženet Omejhoni, doktorka iz Baltimora. Ako ne možete da izostajete s posla, onda se držite što dalje od kolega kako i njih ne biste zarazili i redovno perite ruke nekim dezinfekcionim sredstvom na bazi alkohola.

* Razdrmajte se. Mala aktivnost je poželjna, jer može da ojača imuni sistem. Ali, „malu aktivnost“ shvatite doslovce, jer otkucaji vašeg srca ne smeju da doguraju do stotke.

* Povedite računa i o ishrani. Ona mora da bude zdrava kako biste podigli svoj imuni sistem. Večerajte ribu ili vrlo malo mesa, ali zato mnogo povrća bogatog antioksidansima. Preostaje vam još samo da odete u krevet i čvrsto zaspite.
 
Top