UREDNIK
- Učlanjen(a)
- 24.03.2015
- Poruka
- 5.462
Ministar prosvete: Analiza Bolonje, roditeljima nova uloga
Beograd -- Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević je najavio izmenu sistemskih zakona u prosveti ističući da je to neminovnost.
IZVOR: TANJUG
On je dodao da će ministarstvo prosvete analizirati sistem Bolonje kako bi se olakšalo studentima
"Menjaćemo u Srbiji sistemske zakone, jer su to uradile sve države u Evropi. To je neminovnost", poručio je Šarčević na konferenciji o preduzetništvu mladih u Srbiji, Crnoj Gori i BiH.
On je rekao da u upravne odbore ustanova moraju ući i poslodavci, ali i da će roditelji dobiti sasvim drugu ulogu nego što slučaj.
"Ovi ljudi će ući i u finansiranje procesa obrazovanja, ali zabluda i mantra u društvu je da se školuju radnici koji će imati najmanju platu i neće dalje napredovati. Tu krilaticu kao da nam je smislo neprijatelj, a ne odgovara stvarnosti", istakao je ministar prosvete.
On je naveo da je primetno da niko ne želi da gubi vreme obučavajući ljude koji su tek završili fakultete i da sa njima radi od početka.
Govoreći o bolonjskom procesu, Šarčević je rekao da će biti analizaran pošto se često dešava da studenti ne mogu da ispune kvotu od 60 poena.
"Onda se ta kvota obara i mislim da ćemo kroz postupke dualnih modela za ljude koji su prošli neke cikluse obrazovanja i stekli određenu praksu imati određen broj bonusa koji će olakšati upis i napredovanje na studijama", naveo je Šarčević.
On je dodao da država i Ministarstvo prosvete moraju da budu jako fleksibilni i naprave dobre modele sa privredom kako bi se obrazovanje što više prilagodilo privredi.
Šarčević je rekao da sistem obrazovanja mora napraviti bolju vezu sa privredom i da svoje organe, institute i zavode napravi fleksibilnijim prema zahtevima tržišta i privrede.
Ministar je istakao da je važno da budemo svesni činjenice da su na tržištu rada potrebne češće prekvalifikacije, dokvalifikacije, ali i doživotno učenje i usavršavanje.
Šarčević je rekao da je Ministarstvo prosvete model obrazovanja i preduzetništvo stavilo na “glavnu agendu” odnosno označilo kao prioritete.
On je ukazao da je više od 50 odsto mladih radno sposobnih u zemlji u “nevolji” kada je u pitanju nalaženje posla.
arčević je naglasio da se dugo niko nije bavio strategijom razvoja privrede, to jest nije definisano koje oblasti proizvodnje su nam potrebne.
Beograd -- Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević je najavio izmenu sistemskih zakona u prosveti ističući da je to neminovnost.
IZVOR: TANJUG
"Menjaćemo u Srbiji sistemske zakone, jer su to uradile sve države u Evropi. To je neminovnost", poručio je Šarčević na konferenciji o preduzetništvu mladih u Srbiji, Crnoj Gori i BiH.
On je rekao da u upravne odbore ustanova moraju ući i poslodavci, ali i da će roditelji dobiti sasvim drugu ulogu nego što slučaj.
"Ovi ljudi će ući i u finansiranje procesa obrazovanja, ali zabluda i mantra u društvu je da se školuju radnici koji će imati najmanju platu i neće dalje napredovati. Tu krilaticu kao da nam je smislo neprijatelj, a ne odgovara stvarnosti", istakao je ministar prosvete.
On je naveo da je primetno da niko ne želi da gubi vreme obučavajući ljude koji su tek završili fakultete i da sa njima radi od početka.
Govoreći o bolonjskom procesu, Šarčević je rekao da će biti analizaran pošto se često dešava da studenti ne mogu da ispune kvotu od 60 poena.
"Onda se ta kvota obara i mislim da ćemo kroz postupke dualnih modela za ljude koji su prošli neke cikluse obrazovanja i stekli određenu praksu imati određen broj bonusa koji će olakšati upis i napredovanje na studijama", naveo je Šarčević.
On je dodao da država i Ministarstvo prosvete moraju da budu jako fleksibilni i naprave dobre modele sa privredom kako bi se obrazovanje što više prilagodilo privredi.
Šarčević je rekao da sistem obrazovanja mora napraviti bolju vezu sa privredom i da svoje organe, institute i zavode napravi fleksibilnijim prema zahtevima tržišta i privrede.
Ministar je istakao da je važno da budemo svesni činjenice da su na tržištu rada potrebne češće prekvalifikacije, dokvalifikacije, ali i doživotno učenje i usavršavanje.
Šarčević je rekao da je Ministarstvo prosvete model obrazovanja i preduzetništvo stavilo na “glavnu agendu” odnosno označilo kao prioritete.
On je ukazao da je više od 50 odsto mladih radno sposobnih u zemlji u “nevolji” kada je u pitanju nalaženje posla.
arčević je naglasio da se dugo niko nije bavio strategijom razvoja privrede, to jest nije definisano koje oblasti proizvodnje su nam potrebne.