Šta je novo?

Kalanetiks: To sam ja, gledaj me

Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.664
To sam ja, gledaj me

Svaki mišić pa i onaj najmanji „mišićko” radi uz kalanetiks, kaže instruktorka ove tehnike Ivana Milovanović

ivana2.jpg
Ivana Milovanović (Foto A. Vasiljević)

Pored aerobika, akvabika, pilatesa, joge, fitnesa, zumbe, kardio i kondicionog treninga, veština tae bo i tai či, sve je manje izgovora da se ne bavimo rekreacijom. Razlog manje je i sve više vežbaonica u gradu u kojima se praktikuje kalanetiks.
Ivana Milovanović, osnivač časopisa za umetničku igru „Orhestra” i instruktor kalanetiksa, kaže da je otkrila ovaj metod kada je knjigu Kalen Pikni (1940), „majke” ove metode, iz Njujorka donela Lokica Stefanović. Ipak, tek u poslednje vreme metod je stekao popularnost.
– Kalanetiks nije fitnes već fizikalnoterapeutski, neagresivni i antistresni metod koji ciljano deluje na određeni mišić ili skup mišića, bez fizičkih opterećenja. Telo postaje oblikovano ali nikada nije napumpano. Vežbe mogu da rade i osobe sa spondilozom, problemima sa vratnim pršljenovima, čirom na želucu… – kaže Ivana Milovanović.
U kalanetiksu, koji je čedo joge, ništa nije lako, smatra instruktorka, ali je zato izazovno i zabavno. Dok se telo dovodi u određene položaje, svako prati svoj ritam i dozira napore. Pokreti su nalik vibracijama, tek toliki da se vide, ne veći od dva centimetra.
– Ne postoji mišić niti manji „mišićko” na telu koji kalanetiks neće pronaći i pokrenuti. Vežbe utiču na položaj tela, stav, držanje, pravilan hod. Zato volim da naglasim da na ove vežbe žene dođu pogrbljene i savijene, a odlaze gorde i „uobražene”, pravih leđa i uzdignute glave. One pokazuju sebe i poručuju: „To sam ja, gledaj me!” – opisuje svoje polaznice Ivana Milovanović i naglašava terapeutske dobrobiti ove rekreacije:
– Kada žena pobedi rak dojke, onda je važno da vežba. Ona ne može da radi pilates, jer te vežbe nisu za svakoga, ne može da ide na step aerobik, pa čak i joga može da joj bude naporna, zato su joj potrebne smirujuće vežbe, pogodne za bildovanje samopouzdanja i saniranje tegoba. Starije polaznice mi kažu da posle kalanetiksa bolje spavaju, imaju više radne energije ali i volje za životom, a to je od neprocenjive koriste u vremenu kada depresija na njih gotovo juriša.
Naša sagovornica napominje da u ovom vremenu, u kojem se živi po rutini, više računa treba voditi o psihofizičkom zdravlju. Kad već mora da se ostari, da bar ostarimo kasnije.
– Kada neko dođe i kaže da bi želeo da ima noge kao Fara Fosit, odgovorim mu da je na pogrešnom mestu. Možemo da doradimo i ispoliramo ono što nam je genetika dala, ali je važnije da vežbama popravimo raspoloženje, blagotvorno delujemo na svoje telo i steknemo emotivnu stabilnost – kaže Ivana Milovanović.
M. Sretenović

---------------------------------
Pilates vežbe za ranjenike

Naša sagovornica upozorava da je najvažnije da se vežbe rade pravilno. Ona podseća da je pilates nastao tako što je Jozef Pilates tokom Prvog svetskog rata osmislio sistem vežbanja za ranjene vojnike, kako bi vratili mišićni tonus, a danas smo, kako navodi, svedoci da pilates vežbe drže neobučeni instruktori. Iz tih razloga u Londonu, dodaje, postoji Institut za pilates koji čuva izvorni brend osnivača.

Оbjavljeno: 01.03.2011.

Izvor: Politika
 
Poslednja izmena:
Top