Član
- Učlanjen(a)
- 05.09.2009
- Poruka
- 7.315
Istraživanje stavova tinejdžera
Najveći broj tinejdžera kao glavni problem u svojoj školi vide loš odnos između nastavnika i učenika, nejasno ocenjivanje, nezadovoljavajući kvalitet nastave, a tek na četvrtom mestu ističu vršnjačko nasilje. S druge strane, kao glavne probleme sredine u kojoj žive mladi prepoznaju nasilje, drogu, alkohol i netolerantnost pokazalo je istraživanje Društva za zaštitu i unapređivanje mentalnog zdravlja dece i omladine.
Upitnik, koji je trebalo da pokaže koliko deca znaju šta odrasli spremaju za njih, koji ih problemi muče i šta bi promenili u svom okruženju, popunjavali su učenici sedmog i osmog razreda, kao i prvog i drugog razreda srednje škole.
- Glavni motiv anketiranja bio je da pitamo decu šta misle i kako vide svet u kome žive. Ako očekujemo da naša deca aktivno doprinose zajednici u kojoj žive moramo da im pružimo priliku da kažu šta misle. To znači da im dozvolimo da govore o problemima koje smatraju važnim za sebe i svoje vršnjake - istakao je Saša Stefanović, koordinator projekta.
Istraživanje je pokazalo da dečaci i devojčice koji sede u školskim klupama imaju velikih poteškoća da uspostave dobar odnos sa profesorima, a zatim i da shvate njihov način ocenjivanja. Takođe, većina đaka nezadovoljna je kvalitetom nastave. Zbog toga svaki treći đak uzima privatne časove jer ne može da nauči na času onoliko koliko mu treba za ocenu koju želi. Najviše problema imaju sa matematikom, pa čak 56 odsto učenika dodatne časove uzima baš iz ovog predmeta. Časove iz hemije ili fizike uzima 23 odsto školaraca, dok ostali plaćaju časove iz jezika i ostalih predmeta.
- Zanimljivo je da smo na pitanje da li se neko bavi problemima dece u vašem okruženju dobili potpuno podeljenja mišljenja. Trećina njih misli da se neko bavi, druga trećina je odgovorila da ne zna, a ostali su rekli da imaju utisak da se niko njima ne bavi. Ipak, ono što ohrabruje je da čak 64 odsto mladih misli da postoje uslovi da se tu nešto promeni, a čak 73 odsto dece je spremno da se aktivno uključi kako bi poboljšali uslove u kolima žive - kaže gimnazijalka Kristina Lilić, koja je bila uključena u istraživanje, koje je osim u Beogradu sprovedeno i u Nišu, Užicu, Požegi, Kraljevu, Novom Pazaru, Aleksincu, Knjaževcu i Zaječaru.
izvor: blic
Najveći broj tinejdžera kao glavni problem u svojoj školi vide loš odnos između nastavnika i učenika, nejasno ocenjivanje, nezadovoljavajući kvalitet nastave, a tek na četvrtom mestu ističu vršnjačko nasilje. S druge strane, kao glavne probleme sredine u kojoj žive mladi prepoznaju nasilje, drogu, alkohol i netolerantnost pokazalo je istraživanje Društva za zaštitu i unapređivanje mentalnog zdravlja dece i omladine.
Upitnik, koji je trebalo da pokaže koliko deca znaju šta odrasli spremaju za njih, koji ih problemi muče i šta bi promenili u svom okruženju, popunjavali su učenici sedmog i osmog razreda, kao i prvog i drugog razreda srednje škole.
- Glavni motiv anketiranja bio je da pitamo decu šta misle i kako vide svet u kome žive. Ako očekujemo da naša deca aktivno doprinose zajednici u kojoj žive moramo da im pružimo priliku da kažu šta misle. To znači da im dozvolimo da govore o problemima koje smatraju važnim za sebe i svoje vršnjake - istakao je Saša Stefanović, koordinator projekta.
Istraživanje je pokazalo da dečaci i devojčice koji sede u školskim klupama imaju velikih poteškoća da uspostave dobar odnos sa profesorima, a zatim i da shvate njihov način ocenjivanja. Takođe, većina đaka nezadovoljna je kvalitetom nastave. Zbog toga svaki treći đak uzima privatne časove jer ne može da nauči na času onoliko koliko mu treba za ocenu koju želi. Najviše problema imaju sa matematikom, pa čak 56 odsto učenika dodatne časove uzima baš iz ovog predmeta. Časove iz hemije ili fizike uzima 23 odsto školaraca, dok ostali plaćaju časove iz jezika i ostalih predmeta.
- Zanimljivo je da smo na pitanje da li se neko bavi problemima dece u vašem okruženju dobili potpuno podeljenja mišljenja. Trećina njih misli da se neko bavi, druga trećina je odgovorila da ne zna, a ostali su rekli da imaju utisak da se niko njima ne bavi. Ipak, ono što ohrabruje je da čak 64 odsto mladih misli da postoje uslovi da se tu nešto promeni, a čak 73 odsto dece je spremno da se aktivno uključi kako bi poboljšali uslove u kolima žive - kaže gimnazijalka Kristina Lilić, koja je bila uključena u istraživanje, koje je osim u Beogradu sprovedeno i u Nišu, Užicu, Požegi, Kraljevu, Novom Pazaru, Aleksincu, Knjaževcu i Zaječaru.
izvor: blic