Trinidad i Tobago

Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.978
Začarani grad (Trinidad)

KUBA

Začarani grad


Trinidad na Kubi je karipski biser u kom možete spoznati svu lepotu i raskoš španske kolonijalne kulture i raznovrsnost kubanske istorije


1.jpg


Stari grad Trinidad na Kubi, tako popularnoj destinaciji, turisti, nažalost, često zaobilaze. Ali... Trinidad je zapravo biser ove zemlje, miran - uspavan još u 19. veku, 1988. godine uvršten je na Uneskovu listu svetske kulturne baštine. Zašto? Pa, to je jedan od najbolje očuvanih karipskih gradova iz vremena španskog kolonijalizma, u kom svaka kuća i palata i danas izgledaju kao što su izgledali vekovima unazad. Zastao u vremenu, još nije osetio „čari" 21. veka, živi usporeno, konzervirano i nadasve šarmantno.
Grad je osnovao čuveni španski kolonizator, prvi guverner Kube Dijego Velaskez 1514. godine. Tokom 17. i 18. veka, ekonomska aktivnost grada se, uglavnom, svodila na trgovinu krijumčarenom robom sa karipskim piratima. Geografski položaj grada, sa planinama u zaleđu i izuzetnim pogledom na Karipsko more, omogućavao je laku i sigurnu odbranu od napada pirata, a i britanskih flota. Dobro branjena, luka postala centar trgovine, grad se ubrzano razvija i početkom 19. veka postaje glavni grad kolonijalne Kube. Ogromne plantaže i manufakture su podignute u neposrednoj blizini grada, a brodovi iz Afrike dolaze prvo u Trinidad i on postaje centar trgovine robovima. Grade se velelepne palate i raskoš postaje osnovna karakteristika grada.
Sjaj grada gasi se polovinom 19. veka, kada se ukida ropstvo tokom rata za nezavisnost. Manufakture se gase, plantaže su napuštene, a Trinidad ostaje izolovan, okružen planinama i morem, začaran.
Poslednjih godina 20. veka počinje njegov lagani oporavak zahvaljujući turizmu. Gradi se nekoliko modernijih delova van starog gradskog jezgra, proizvodnja kafe i šećera je modernizovana. Ipak, Trinidad je i dalje jedan od najsiromašnijih, ali i najautentičnijih kubanskih kolonijalnih gradova.

3.jpg


Obilazak Trinidada podrazumeva prvo Kraljevsku ulicu, koja vodi do srca starog grada - glavnog trga. Uređen je, umiven i oivičen remek-delima kolonijalne arhitekture. Dominiraju glavna gradska katedrala (jedna od najvećih na Kubi) i palata porodice Brune, koja je danas Romantični muzej i sadrži vrednu i raskošnu kolekciju porcelana i nameštaja iz prve polovine 19. veka.
Tu su i Muzej kolonijalne arhitekture na glavnom trgu i Arheološki muzej sa eksponatima iz prehispanskog perioda. Tačka za pravljenje karakteristične fotografije i jedan od najslikanijih prizora starog grada je toranj nekadašnje crkve svetog Franje Asiškog, u kojoj se danas nalazi Muzej tajne borbe posvećen, naravno, kubanskoj revoluciji.
Rustične ulice, kaldrma, kolonijalna arhitektura palata, crkava, ali i sasvim običnih kuća koje zub vremena nije nagrizao... U vilama, pa i običnim kućama, očuvan nameštaj iz 19. veka, kristal, porcelan. Kod čuvenog bara „La Kanćanćara" nalazi se pijaca rukotvorina, pre svega heklanih stolnjaka i rezbarenih predmeta. Prodavci, gospođe u godinama, prosto će vas opsedati.
Iz svakog lokala, tokom celog dana, čuju se zvuci salse kao odličan uvod u večernji provod. Veče, naime, valja provesti uz živu muziku, u nekom od veoma dobrih barova, uz koktele i, naravno, cigare. I ovde će vam na ulici nuditi da kupite cigare. Odvažite se, jer to je jedinstvena prilika da uđete u kuću u Trinidadu i da vidite kako i obično stanovništvo živi kao u muzeju.
Konačno, ako želite i da se odmorite i okupate u Karipskom moru, na svega 12 km od grada nalazi se pet kilometara najfinijeg belog peska i predivno tirkizno more, na jednoj od najlepših plaža južne kubanske obale - Ankonu.

Press
 

GKZ

Član
Učlanjen(a)
26.07.2009
Poruka
11.044
Eh da mogu to posetiti jednog dana ....
 
Član
Učlanjen(a)
27.11.2009
Poruka
1.306
Karneval u Trinidad i Tobagu

Na hiljade ljudi svakog februara izlazi na ulice glavnog grada najjužnije karipske države, prska se bojama i uvija dok igra uz ritam soke i kalipsa. Limeni dobošari lupaju u ritmu kalipsa i soke, a plesači i plesačice lica i tela ofarbanih u najrazličitije boje obučeni su u raskošne kostime. Ali to nije Rio de Žaneiro, već Trinidad i Tobago!

KARNEVAL-TRINIDAD.jpg


Karneval koji već poluzvanično važi za drugi u svetu po atraktivnosti. Po ludoj zabavi besmisleno ih je porediti jer koliko je dobar ovaj manje poznat svedoče hiljade i hiljade turista iz Evrope koji svake godine dolaze i provode se do iznemoglosti.

Kao što na ostrvima živi veliki broj različitih naroda i kultura, tako i karneval ima puno različitih uticaja. Francuzi su doneli svoju kulturu, a sa njom i običaje i karneval koji je bio u formi maskenbala. Robovima su slavlja bila strogo zabranjena, ali su oni ipak u svojim barakama pravili sopstvene proslave oponašajući svoje gospodare i dodajući svoj folklor i rituale. Kada je ropstvo na Trinidadu i Tobagu ukinuto, bivši robovi su svoj karneval izneli na ulice, a on je svoj oblik i sadržaj zadržao do današnjih dana.

Karnevali se ovde održavaju tokom cele godine, ali svoju kulminaciju doživljavaju uvek u februaru, i to u glavnom gradu Port ov Spejnu (Port of Spain). Odmah posle Božića otvaraju se šatori u kojima se pušta kalipso, a održavaju se takmičenja u limbo plesu i veliki koncerti. Radio stanice širom zemlje puštaju poslednje hitove soka muzike, a plesne grupe vrše poslednje pripreme. Sve do ponedeljka u četiri ujutro, kada tradicionalno svake godine u zoru počinje neviđena lumperajka.

Žurka pre svitanja zove se Jour Ouvert, ili kako na Trinidadu pišu J' Ouvert (žur uver). Ime je ostalo iz francuskog jezika i ima značenje otvoreni dan. Ovo je skoro ritual jer se na neki način proslavljaju tamni elementi ostrvskog folklora i istorije. Ljudi jedni druge prskaju čokoladom, blatom, naftom i farbom, a bendovi muzičara i plesača maskirani su u đavole, demone, monstrume i raznorazne vragolane. Na ljudima je samo da izaberu kako da se izraze jer tada na Trinidadu nestaju sve zabrane. Ples je pun seksualnog naboja, a često se može videti kako se žene i muškarci u ritmu privijaju, gotovo simulirajući seksualni odnos.

Kako sviće tako se zabavljači koji su učestvovali u ranojutarnjem plesu sklanjaju sa ulica, a zamenjuju ih ogromni kostimirani bendovi igrača obučenih u najšarenije kostime i prosto preplavljuju ulice uz brze ritmove soke. Sve generacije su na ulicama, a oni koji nisu imali novca za raskošnu masku dovoljno je da se poprskaju ili uvaljaju u farbu. Jedini problem je kako na kraju dana farbu sprati sa tela. Tokom dana uzbuđenje raste sve više i više, ali karnevalski ponedeljak je samo priprema za ono što će se desiti u utorak.

Put i smeštaj

Do Trinidada i Tobaga najlakše je doći avionom i to linijom Beograd-London-Port ov Spejn kompanijom „Britiš ervejz" po ceni od 1.445 evra.

Ostrva Trinidad i Tobago su poznata po brojnim dugim peščanim plažama koje su očuvane jer zemlja još nije toliko turistički razvijena. Smeštaj je sasvim pristojan, ali ga nema previše. Na Trinidadu se nalazi samo 14 hotela u kojima se cene kreću od 55 do 360 evra dnevno, a tu su i privatni hosteli u kojima su cene od 15 do 125 evra. Viza je potrebna za sve državljane Srbije koji žele da otputuju u ovu najjužniju karipsku zemlju.

Drugog dana žurka počinje u osam ujutru. Hiljade maskiranih domaćina i turista kao zapete puške čekaju na red da njihova grupa odigra ples ispred televizijskih kamera i žirija koji će odabrati najbolje. Svaka grupa ima svoj istorijski, mitološki ili tropski koncept s brojnim varijacijama nacrtanih likova na licima i telima. Što šarenije - to bolje jeste njihov moto, a samo najraskošniji kostimi imaju šanse da osvoje nagradu. Sudije nastupe ocenjuju u tri kategorije, a proglašavaju se mali, srednji i veliki pobednici karnevala. Pobednička grupa dobija titulu „Maskiranog benda godine", a posle proglašenja svi zajedno nastavljaju sa zabavom i igrom do duboko u noć.

Izvor:Svet u slici i reci
 
Poslednja izmena od urednika:
Natrag
Top