- Učlanjen(a)
- 07.02.2010
- Poruka
- 14.864
[h=1]Slaba inkluzija dece sa smetnjama[/h]
Zaštitnik građana Saša Janković saopštio je da je proces inkluzije dece sa smetnjama u razvoju u obrazovni sistem opterećen brojnim nedostacima.
Zaštitnik građana je, nakon sprovedenih postupaka kontrole zakonitosti i pravilnosti rada više organa uprave, a na osnovu većeg broja pritužbi roditelja dece s teškoćama u razvoju, dao mišljenje o stepenu ostvarivanja prava dece sa smetnjama u razvoju u obrazovanju.
Proces inkluzije dece sa smetnjama u razvoju u sistem obrazovanja, odnosno ostvarivanje njihovog prava na jednako dostupno i kvalitetno obrazovanje, opterećeni su brojnim slabostima, nedorečenostima i problemima, pre svega, usled nedostatka odgovarajućih pravila i standarda u pružanju dodatne podrške u obrazovanju.
Drugu grupu nedostataka predstavlja nepreciznost postojećih propisa i njihova nepotpuna primena, kao i postojanje brojnih predrasuda i stereotipa u odnosu na školovanje dece sa smetnjama u razvoju u sistemu opšteg obrazovanja i njihov život u zajednici, smatra zaštitnik građana.
On je preporučio Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Ministarstvu rada, zapošljavanja i socijalne politike i Ministarstvu zdravlja da, u saradnji s Ministarstvom pravde i državne uprave, urede mnoga pitanja.
Ta pitanja se odnose na ostvarivanje dodatne podrške učenicima sa smetnjama u razvoju u sistemu obrazovanja, da obezbede obuku zaposlenih i rukovodilaca u školama i preduzmu mere radi jačanja uloge Republičke mreže za podršku inkluzivnom obrazovanju, navedeno je u saopštenju.
Izvor:
B92.net
Zaštitnik građana Saša Janković saopštio je da je proces inkluzije dece sa smetnjama u razvoju u obrazovni sistem opterećen brojnim nedostacima.
Zaštitnik građana je, nakon sprovedenih postupaka kontrole zakonitosti i pravilnosti rada više organa uprave, a na osnovu većeg broja pritužbi roditelja dece s teškoćama u razvoju, dao mišljenje o stepenu ostvarivanja prava dece sa smetnjama u razvoju u obrazovanju.
Proces inkluzije dece sa smetnjama u razvoju u sistem obrazovanja, odnosno ostvarivanje njihovog prava na jednako dostupno i kvalitetno obrazovanje, opterećeni su brojnim slabostima, nedorečenostima i problemima, pre svega, usled nedostatka odgovarajućih pravila i standarda u pružanju dodatne podrške u obrazovanju.
Drugu grupu nedostataka predstavlja nepreciznost postojećih propisa i njihova nepotpuna primena, kao i postojanje brojnih predrasuda i stereotipa u odnosu na školovanje dece sa smetnjama u razvoju u sistemu opšteg obrazovanja i njihov život u zajednici, smatra zaštitnik građana.
On je preporučio Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Ministarstvu rada, zapošljavanja i socijalne politike i Ministarstvu zdravlja da, u saradnji s Ministarstvom pravde i državne uprave, urede mnoga pitanja.
Ta pitanja se odnose na ostvarivanje dodatne podrške učenicima sa smetnjama u razvoju u sistemu obrazovanja, da obezbede obuku zaposlenih i rukovodilaca u školama i preduzmu mere radi jačanja uloge Republičke mreže za podršku inkluzivnom obrazovanju, navedeno je u saopštenju.
Izvor:
B92.net