Severna Koreja

Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.979
28. februar 2010.

Kako otići u Severnu Koreju


Mnogi ne znaju da je u najizolovaniju zemlju na svetu, Severnu Koreju, moguće otputovati iznenađujuće lako. Ili, u najmanju ruku, ne toliko teško kao što se generalno misli, piše Guardian.

19920328954b8a8bfef2146187611850_extreme.jpg

Photo: Patrick 茶水之 / Flickr


Ako u Google ukucate “north korea” i “tourism” u vrhu rezultata će se pojaviti Koryo Tours, putnička agencija sa sedištem u Pekingu i predstavništvom u Londonu. Odvojite još nekoliko klikova i za oko 1.000 € naći ćete se u starom ruskom avionu na putu ka Demokratskoj republici Koreji. A kad shvatite da Evropska unija ovu kompaniju smatra nebezbednom i njenim avionima ne dozvoljava sletanje na aerodrome EU, stvari mogu da postanu i previše uzbudljive.

Ali u avionu ipak nastupa opuštanje – uz zvuke koračnice iz izanđalog zvučnika i osmehe stjuardesa odevenih po nekoj davno prošloj modi, lagano možete prelistavati Pyongyang Times (Pjongjang Tajms) koji se deli putnicima tokom leta.

Severnu Koreju godišnje poseti jedva 1.500 ljudi. Poređenja radi, nekoliko hiljada ljudi više svake godine uđe u Britanski muzej kosilica trave (British Lawnmower Museum).

Prvo sa čime se susrećete u ovoj zemlji koja je u maju 2009. obavila drugu uspešnu nuklearnu probu pod zemljom, je prazan aerodrom – prazna pista i prazan terminal.

Potpuno praznim putem od aerodroma stiže se u prestonicu Pjongjang, grad blokova u sovjetskom stilu i grandioznih bulevara u kojem samo građani sa specijalnim dozvolama mogu da žive.

14006044424b8a8c02411f5091856172_extreme.jpg

Pogled iz hotela Yanggakdo - Photo: stngiam / Flickr


Mrak je tek počeo da pada kad smo stigli u hotel Yanggakdo sa 47 spratova i 1.100 soba, podignut na ostrvu na sred reke Taedong. Hotel je skoro ceo bio u mraku, a samo u tri ili četiri sobe bilo je upaljeno svetlo. Ali, stambene zgrade često nemaju ni toliko svetla, jer od svih nestašica u Severnoj Koreji, najizraženija je nestašica struje.

Naš hotel ima struje tako da smo se popeli u hotelski restoran koji se okreće oko svoje ose i odakle se grad vidi kao na dlanu. Ali u tačno 10 sati uveče, ceo grad je samo nestao iz vidika. Puf! Kao jeftin mađioničarski trik.

Ipak, dobra strana nedostatka struje je vrlo slabo razvijena industrija, što znači vrlo malo zagađenja.

To se najbolje vidi na putu od Pjongjanja do demilitarizovane zone i graničnog pojasa sa Južnom Korejom gde gotovo da uopšte nema saobraćaja. Autoput ima četiri trake i glavni je koridor ka jugu, ali saobraćaj bukvalno ne postoji. U jednom trenutku je prošao neko na biciklu, a nešto kasnije je trakom za preticanje promarširala četa vojnika.

Jer, ako u Demokratskoj narodnoj republici Koreji hoćete negde da idete, to radite peške. Po celoj zemlji, uzduž i popreko, preko polja i makadamskim putevima, ljudi samo hodaju. Ko zna kuda idu ti ljudi. Zgrebao sam led s unutrašnje strane našeg autobusa i zagledao se u zaleđe Severne Koreje kao u neko nepoznato, misteriozno mesto. Mi o stanovicima Koreje znamo gotovo isto malo koliko i oni o nama.

Severna Koreja zabranjuje ulaz novinarima. Poslednja dva novinara su u zemlju ušli 2009, i to ilegalno, i završili su u zatvoru, a pušteni su nakon što je intervenisao bivši američki predsednik Bil Klinton. Regularni turisti odmah po dolasku dobijaju specijalnog vodiča-pratioca koji vas prati u pokretu i sve vreme sve snima kamerom. Na kraju posete napraviće vam DVD i prodati vam ga za 40 €.

Najfascinantniji deo boravka u Severnoj Koreji sigurno je poseta mauzoleju Kim Il Sunga koji se zvanično zove Memorijalna palata Kumsusan.

Proći ćete kroz beskrajni mermerni koridor do prostorije sa statuom Kim Il Sunga, kojoj ćete se, na znak vašeg pratioca, pokloniti. Zatim ćete proći kroz još jedan beskrajni hodnik do prostorije u kojoj je sahranjen Kim Il Sung, i tu ćete se svečano pokloniti odru, ali ne jednom, već tri puta.

4524544784b8a8c02882aa353065610_huge.jpg

Photo: yeowatzup/ Flickr


Isto toliko fascinantan je obilazak Međunarodne izložbe prijateljstva na planini Myohyang-san gde možete videti 223.579 poklona koje je dobio Kim Il Sung, među kojima je i preparirani krokodil koji u leptir mašni i prsluku na zakopčavanje služi piće – poklon Nacionalnog oslobodilačkog fronta Nikaragve “Sandinista”. Tu je ploča za likom Mučenika iz Tolpudla, poklon britanske Laburističke partije.

KAKO STIĆI

Koryo Tours (koryogroup.com) je vodeći tur-operater za Severnu Koreju – aranžmani su od 1.000 €, a uključuju povratnu kartu do Pekinga, troškove oko vize, i pun pansion. Koryo Tours organizuje i privatne aranžmane, kao i kulturne i sportske razmene.

Ture se organizuju tako da pokriju događaje koji mogu biti zanimljivi turistima, kao što je Dan Sunca, odnosno rođendan Velikog vođe Kim il Sunga 15. aprila. Velika tura 8 dana sa 7 noćenja je € 1.700, a mala tura (5 dana) € 1.400.

U ture su obično uključene posete Mauzoleju Velikog vođe, obilazak demilitarizovane zone uz granicu sa Južnom Korejom, Korejskog filmskog studija, metroa u Pjongjangu – najdubljeg na svetu, kao i velikog broja izložbi i stalnih postavki koje u glavnom slave Velikog vođu Kim Il Sunga, Dragog vođu Kim Džong Ila, i tekovine revolucije.

Koryo Tours posebno reklamira avgust kada se održavaju masovne igre, odnosno komunistički slet tipičan za zemlje istočnog bloka. Najjeftinija karta za prisustvovanje sletu za strance košta € 80, a VIP mesta su čitavih € 300.

Izvor: B92



 
Natrag
Top