Osnovcima u Srpskoj uz broj i opisna ocjena
Izvor: Glas Srpske 01.06.2011 22:00
Autor: Dragana Keleč
BANjALUKA - Ministarstvu prosvjete i kulture RS sredinom ovog mjeseca uputićemo prijedlog da se nastava od prvog do trećeg razreda u svim osnovnim školama izvodi integrisano, odnosno da se dostignuća učenika prate, vrednuju i ocjenjuju brojčano i opisno, putem standardizovanih varijabli.
Rekao je ovo "Glasu Srpske" direktor Republičkog pedagoškog zavoda RS Mirko Banjac i dodao da se ovaj eksperimentalni program integrisane nastave do sada primjenjivao u prva tri razreda u oko 100 osnovnih škola u Srpskoj, te da je dobro prihvaćen od nastavnika, đaka, ali i njihovih roditelja.
Banjac je naglasio da brojčano i opisno ocjenjivanje prati zainteresovanost djeteta, razmišljanje, usmeno izražavanje, te saradnju sa ostalim vršnjacima i nastavnicima.
- Kroz brojčano i opisno ocjenjivanje nastavnici će primijetiti gdje je svakom đaku potrebna pomoć, a gdje dijete postiže posebno kvalitetne rezultate - kazao je Banjac.
Dodao je da projekat prati napredovanje djeteta u više od 40 segmenata vaspitno-obrazovnog rada, a izvodi se i brojčana ocjena za svaki predmetni sadržaj, te da se opšti uspjeh na kraju prvog i drugog polugodišta izvodi opisno, ali i brojem.
- Nemoguće je više zaobići ovaj trend ocjenjivanja koji je u svijetu zaživio već prije više od jednog vijeka. Moramo da shvatimo da put ka novoj školi vodi ka integrisanoj nastavi - istakao je Banjac.
Ministar prosvjete i kulture RS Anton Kasipović rekao je "Glasu Srpske" da će resorno ministarstvo svakako razmotriti ovaj prijedlog Republičkog pedagoškog zavoda.
- Prijedlog za opisno i brojčano ocjenjivanje podijelićemo sa svim aktivima direktora škola i pedagoškim timovima, jer to nije jednostavno pitanje. Ocjenjivanje svakako mora da bude mjera znanja, ali i stimulisanje učenika na sve veća postignuća - istakao je Kasipović i dodao da, ako pedagozi, psiholozi i ukupna pedagoška javnost procjene da je opisno i brojčano ocjenjivanje bolji način, onda nema razloga da to i Ministarstvo ne prihvati.
Direktor OŠ "Ivo Andrić" iz Banjaluke Ljubomir Starčević rekao je da nastavnici treba da kombinuju opisno i brojčano ocjenjivanje, jer se na taj način doprinosi boljem kvalitetu nastave.
- Sama ocjena ne znači ništa, a opet samo opisno ocjenjivanje ne govori mnogo. Kombinacijom ova dva načina ocjenjivanja podiže se nivo kvaliteta nastave - kazao je Starčević i dodao da većina nastavnika i direktora osnovnih škola u RS podržava uvođenje opisnog i brojčanog ocjenjivanja.
Banjac je naglasio da se opisno i brojčano ocjenjivanje može vršiti i u višim razredima, pa čak i na fakultetima.
- U idućem periodu nastojaćemo da ovaj vid ocjenjivanja proširimo i na više razrede u školama u RS, kako bi svi učenici imali mogućnost da dobiju mjerodavne ocjene za znanje - kazao je Banjac.
Izvor: Glas Srpske 01.06.2011 22:00
Autor: Dragana Keleč
BANjALUKA - Ministarstvu prosvjete i kulture RS sredinom ovog mjeseca uputićemo prijedlog da se nastava od prvog do trećeg razreda u svim osnovnim školama izvodi integrisano, odnosno da se dostignuća učenika prate, vrednuju i ocjenjuju brojčano i opisno, putem standardizovanih varijabli.
Rekao je ovo "Glasu Srpske" direktor Republičkog pedagoškog zavoda RS Mirko Banjac i dodao da se ovaj eksperimentalni program integrisane nastave do sada primjenjivao u prva tri razreda u oko 100 osnovnih škola u Srpskoj, te da je dobro prihvaćen od nastavnika, đaka, ali i njihovih roditelja.
Banjac je naglasio da brojčano i opisno ocjenjivanje prati zainteresovanost djeteta, razmišljanje, usmeno izražavanje, te saradnju sa ostalim vršnjacima i nastavnicima.
- Kroz brojčano i opisno ocjenjivanje nastavnici će primijetiti gdje je svakom đaku potrebna pomoć, a gdje dijete postiže posebno kvalitetne rezultate - kazao je Banjac.
Dodao je da projekat prati napredovanje djeteta u više od 40 segmenata vaspitno-obrazovnog rada, a izvodi se i brojčana ocjena za svaki predmetni sadržaj, te da se opšti uspjeh na kraju prvog i drugog polugodišta izvodi opisno, ali i brojem.
- Nemoguće je više zaobići ovaj trend ocjenjivanja koji je u svijetu zaživio već prije više od jednog vijeka. Moramo da shvatimo da put ka novoj školi vodi ka integrisanoj nastavi - istakao je Banjac.
Ministar prosvjete i kulture RS Anton Kasipović rekao je "Glasu Srpske" da će resorno ministarstvo svakako razmotriti ovaj prijedlog Republičkog pedagoškog zavoda.
- Prijedlog za opisno i brojčano ocjenjivanje podijelićemo sa svim aktivima direktora škola i pedagoškim timovima, jer to nije jednostavno pitanje. Ocjenjivanje svakako mora da bude mjera znanja, ali i stimulisanje učenika na sve veća postignuća - istakao je Kasipović i dodao da, ako pedagozi, psiholozi i ukupna pedagoška javnost procjene da je opisno i brojčano ocjenjivanje bolji način, onda nema razloga da to i Ministarstvo ne prihvati.
Direktor OŠ "Ivo Andrić" iz Banjaluke Ljubomir Starčević rekao je da nastavnici treba da kombinuju opisno i brojčano ocjenjivanje, jer se na taj način doprinosi boljem kvalitetu nastave.
- Sama ocjena ne znači ništa, a opet samo opisno ocjenjivanje ne govori mnogo. Kombinacijom ova dva načina ocjenjivanja podiže se nivo kvaliteta nastave - kazao je Starčević i dodao da većina nastavnika i direktora osnovnih škola u RS podržava uvođenje opisnog i brojčanog ocjenjivanja.
Viši razredi
Banjac je naglasio da se opisno i brojčano ocjenjivanje može vršiti i u višim razredima, pa čak i na fakultetima.
- U idućem periodu nastojaćemo da ovaj vid ocjenjivanja proširimo i na više razrede u školama u RS, kako bi svi učenici imali mogućnost da dobiju mjerodavne ocjene za znanje - kazao je Banjac.