- Učlanjen(a)
- 07.02.2010
- Poruka
- 14.864
[h=1]Obuka o kriznim situacijama u školi[/h]
Ministarstvo prosvete uz podršku nemačkog vladine organizacije GIZ pripremilo je obuku za zaposlene u školama i vrtićima, za ponašanje u kriznim situacijama.Cilj je da se maksimalno ublaže posledice svih stresnih situacija, a predstavnici školskih uprava dobiće precizna uputstva kako da postupe kada se nešto nepredviđeno dogodi u školi ili na ekskurziji.
Masovne tuče, samoubistva, tragični događaji u porodici učenika ili u samoj školi su sitaucije kada nema mnogo vremena za razmišljanje, a potrebno je brzo reagovanje nastavnika i ostalog školskog osoblja. Upravo to nudi obuka ministarstva prosvete.
"Evo moje dete je sad na ekskurziji, treći je razred gimnazije, u tom uzrastu događaju se brojne nepredviđene stvari, može da dođe do situacije u kojoj deca dođu u alkoholisanom stanju. U tom smislu mislim da su roditleji sigurniji ako nastavnik ima adekvatnu obuku i da će u slučaju bilo čega nepredviđenog znati da odreaguje", rekla je Slavica Lilić, majka jednog srednjoškolca.
U školama očekuju konkretna uputstva o tome šta preduzeti kada se nemili događaj desi i kako sprečiti da neadekvatnim potezima nagomilane emocije, stres i trauma naprave još veću štetu.
"Mi smo prošle godine na početku školske godine prošli jednu kriznu situaciju kada nam je učiteljica jedna umrla. To je bila krizna situacija za ceo kolektiv i krizna situacija za to odeljenje, našli smo se u situaciji da ne znamo kako da postupamo. Da li se praviti da se ništa nije desilo, ili reći, dati informaciju jednu i nastaviti raditi 3 ili 4 časa sa tom decom", rekla je Biljana Radosavljević, direktorka osnovne škole "Miroslav Antić".
Tu dilemu treba da reši priručnik, koje je sa psihlozima pripremilo ministarstvo prosvete,a u kome je precizno navedeni postupci koje treba preduzeti i predlog od koga škola da traži pomoć.
"Kako organizovati prvi čas u odeljenju gde je možda stradao učenik. Kada se takve stvari događaju zavlada jedna opšta zbrka, svi su pogođeni i praktično onesposobljeni da dovedu u kratko vreme obrazovnu ustanovu u red", rekla je Jelena Vlajković, psiholog i supervizor projekta.
Obuka nastavnog osoblja sprečiće da stresni događaji izazovu nove probleme, a deca iz njihovog ponašanja uče kako da se uspešno nose sa sličnim situacijama u budućnosti, smatrajau psiholozi
U slučaju da neka škola ipak ne uspe sama da izađe na kraj sa problemima nastalim usled nekog kriznog događaja, u ministarstvu prosvete najavljuju formiranje 30 mobilnih stručnih timova, širom Srbije koji će dolaziti na poziv škola i sprovoditi psihološke postupke kako bi se kriza prevazišla.
Izvor:
B92.net
Ministarstvo prosvete uz podršku nemačkog vladine organizacije GIZ pripremilo je obuku za zaposlene u školama i vrtićima, za ponašanje u kriznim situacijama.Cilj je da se maksimalno ublaže posledice svih stresnih situacija, a predstavnici školskih uprava dobiće precizna uputstva kako da postupe kada se nešto nepredviđeno dogodi u školi ili na ekskurziji.
Masovne tuče, samoubistva, tragični događaji u porodici učenika ili u samoj školi su sitaucije kada nema mnogo vremena za razmišljanje, a potrebno je brzo reagovanje nastavnika i ostalog školskog osoblja. Upravo to nudi obuka ministarstva prosvete.
"Evo moje dete je sad na ekskurziji, treći je razred gimnazije, u tom uzrastu događaju se brojne nepredviđene stvari, može da dođe do situacije u kojoj deca dođu u alkoholisanom stanju. U tom smislu mislim da su roditleji sigurniji ako nastavnik ima adekvatnu obuku i da će u slučaju bilo čega nepredviđenog znati da odreaguje", rekla je Slavica Lilić, majka jednog srednjoškolca.
U školama očekuju konkretna uputstva o tome šta preduzeti kada se nemili događaj desi i kako sprečiti da neadekvatnim potezima nagomilane emocije, stres i trauma naprave još veću štetu.
"Mi smo prošle godine na početku školske godine prošli jednu kriznu situaciju kada nam je učiteljica jedna umrla. To je bila krizna situacija za ceo kolektiv i krizna situacija za to odeljenje, našli smo se u situaciji da ne znamo kako da postupamo. Da li se praviti da se ništa nije desilo, ili reći, dati informaciju jednu i nastaviti raditi 3 ili 4 časa sa tom decom", rekla je Biljana Radosavljević, direktorka osnovne škole "Miroslav Antić".
Tu dilemu treba da reši priručnik, koje je sa psihlozima pripremilo ministarstvo prosvete,a u kome je precizno navedeni postupci koje treba preduzeti i predlog od koga škola da traži pomoć.
"Kako organizovati prvi čas u odeljenju gde je možda stradao učenik. Kada se takve stvari događaju zavlada jedna opšta zbrka, svi su pogođeni i praktično onesposobljeni da dovedu u kratko vreme obrazovnu ustanovu u red", rekla je Jelena Vlajković, psiholog i supervizor projekta.
Obuka nastavnog osoblja sprečiće da stresni događaji izazovu nove probleme, a deca iz njihovog ponašanja uče kako da se uspešno nose sa sličnim situacijama u budućnosti, smatrajau psiholozi
U slučaju da neka škola ipak ne uspe sama da izađe na kraj sa problemima nastalim usled nekog kriznog događaja, u ministarstvu prosvete najavljuju formiranje 30 mobilnih stručnih timova, širom Srbije koji će dolaziti na poziv škola i sprovoditi psihološke postupke kako bi se kriza prevazišla.
Izvor:
B92.net