LEGEND
- Učlanjen(a)
- 14.12.2009
- Poruka
- 29.042
Neophodno uvođenje praktičnog znanja u nastavu
Beta |
U obrazovnom sistemu Srbije neophodna je veća primena praktičnog znanja, kao i praćenje inovacija u privredi i celom društvu, ocenjeno je danas na Forumu studenata i privrednika.
Pored većeg ulaganja u sistem obrazovanja kao najvažnijeg resursa savremenog društva, neophodno je i da privrednici više ulažu u obrazovanje svojih zaposlenih, poručeno je na panelu u Domu omladine na kojem su učestvovali i predsednik Srbije Boris Tadić i ministar prosvete i nauke Žarko Obradović.
Tadić je rekao da je uvek potrebno više investiranja u obrazovanje, jer je znanje jedan od glavnih faktora razvoja društva i podsetio kako su neki izumi poput parne mašine promenili svetsku privredu.
- Tako i sva nova otkrića zahtevaju da se društva i države prilagođavaju, a one koje to ne čine brišu se sa ekonomske mape sveta - rekao je predsednik.
Odgovarajući na pitanja studenata tokom dvoipočasovnog panela Tadić je istakao da su Srbiji potrebne brze promene, političkog i obrazovnog sistema, ali i svakog pojedinca, jer smo mnogo vremena izgubili devedestih godina prošlog veka ali i nakon promena 2000.
Rektor Beogradskog univerziteta Branko Kovačević je istakao da u Srbiji ima dovoljno studenata, ali da je u razvijenim zemljama efikasniji proces sudiranja.
- Na milion stanovnika u Srbiji studira 36.000 osoba, a u zemljama EU 39.000. Dosta mladih studira i kod nas, ali je u razvijenim zemljama studiranje efikasnije, mada je proces i u Srbiji skraćen nakon reformi - rekao je rektor.
Kovačević je poručio da bi i privrednici trebalo da se uključe u obrazovni proces i da primaju studente na praksu, barem po jedan semestar.
Ministar prosvete Žarko Obradović je rekao da se u Srbiji školuju kadrovi u skladu sa zahtevima privrede, ali da je problem definisati zahteve tržišta rada u zemljama u tranziciji.
[TABLE="class: antre_c back_c_1"]
[TR]
[TD]
Radujko: Uvesti studije slučajeva
Generalni direktor Telekoma Srbije Branko Radujko kazao je da bi za bolje prilagođavanje obrazovnog sistema za potrebe privrede trebalo uvesti studije slučajeva na fakultete, ubrzati uskladjivanje programa studija i što više pripremati studente za biznis, kroz upoznavanje sa osnovama menadžmenta.
Male privrede, kao što je srpska, ocenio je on, imaju šansu da zabeleže rast ako uvedu u sistem inženjere sa menadžerskim znanjem.
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Radun: Na fakultetima se uči kao i pre 30 godina
Predsednik Srpske asocijacije menadžera Bojan Radun ocenio je da srpski obrazovni sistem daje dobre kadrove u oblastima gde je lakše povezati teoriju i praksu, kao što su tehički fakulteti, ali da se u društvenim naukama uči još kao pre 30 godina.
- Ne može da se kaže da je obrazovanje u Srbiji loše, jer daje najširu osnovu za dalje usavršavanje, ali diplomci koji izadju sa fakuleteta u Srbiji nisu spremni da se sutradan zaposle i snađu - ocenio je on.
Radun, koji je i izvršni direktor komapnije Nektar, kazao je da predstavnici svih 300 kompanija članica Srpske asocijacije menadžera imaju probleme da nadju kvalitetne kadrove, zbog nedostatka prakse u obrazovanju.
Beta |
U obrazovnom sistemu Srbije neophodna je veća primena praktičnog znanja, kao i praćenje inovacija u privredi i celom društvu, ocenjeno je danas na Forumu studenata i privrednika.
Pored većeg ulaganja u sistem obrazovanja kao najvažnijeg resursa savremenog društva, neophodno je i da privrednici više ulažu u obrazovanje svojih zaposlenih, poručeno je na panelu u Domu omladine na kojem su učestvovali i predsednik Srbije Boris Tadić i ministar prosvete i nauke Žarko Obradović.
Tadić je rekao da je uvek potrebno više investiranja u obrazovanje, jer je znanje jedan od glavnih faktora razvoja društva i podsetio kako su neki izumi poput parne mašine promenili svetsku privredu.
- Tako i sva nova otkrića zahtevaju da se društva i države prilagođavaju, a one koje to ne čine brišu se sa ekonomske mape sveta - rekao je predsednik.
Odgovarajući na pitanja studenata tokom dvoipočasovnog panela Tadić je istakao da su Srbiji potrebne brze promene, političkog i obrazovnog sistema, ali i svakog pojedinca, jer smo mnogo vremena izgubili devedestih godina prošlog veka ali i nakon promena 2000.
Rektor Beogradskog univerziteta Branko Kovačević je istakao da u Srbiji ima dovoljno studenata, ali da je u razvijenim zemljama efikasniji proces sudiranja.
- Na milion stanovnika u Srbiji studira 36.000 osoba, a u zemljama EU 39.000. Dosta mladih studira i kod nas, ali je u razvijenim zemljama studiranje efikasnije, mada je proces i u Srbiji skraćen nakon reformi - rekao je rektor.
Kovačević je poručio da bi i privrednici trebalo da se uključe u obrazovni proces i da primaju studente na praksu, barem po jedan semestar.
Ministar prosvete Žarko Obradović je rekao da se u Srbiji školuju kadrovi u skladu sa zahtevima privrede, ali da je problem definisati zahteve tržišta rada u zemljama u tranziciji.
[TABLE="class: antre_c back_c_1"]
[TR]
[TD]
Radujko: Uvesti studije slučajeva
Generalni direktor Telekoma Srbije Branko Radujko kazao je da bi za bolje prilagođavanje obrazovnog sistema za potrebe privrede trebalo uvesti studije slučajeva na fakultete, ubrzati uskladjivanje programa studija i što više pripremati studente za biznis, kroz upoznavanje sa osnovama menadžmenta.
Male privrede, kao što je srpska, ocenio je on, imaju šansu da zabeleže rast ako uvedu u sistem inženjere sa menadžerskim znanjem.
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Radun: Na fakultetima se uči kao i pre 30 godina
Predsednik Srpske asocijacije menadžera Bojan Radun ocenio je da srpski obrazovni sistem daje dobre kadrove u oblastima gde je lakše povezati teoriju i praksu, kao što su tehički fakulteti, ali da se u društvenim naukama uči još kao pre 30 godina.
- Ne može da se kaže da je obrazovanje u Srbiji loše, jer daje najširu osnovu za dalje usavršavanje, ali diplomci koji izadju sa fakuleteta u Srbiji nisu spremni da se sutradan zaposle i snađu - ocenio je on.
Radun, koji je i izvršni direktor komapnije Nektar, kazao je da predstavnici svih 300 kompanija članica Srpske asocijacije menadžera imaju probleme da nadju kvalitetne kadrove, zbog nedostatka prakse u obrazovanju.