LEGEND
- Učlanjen(a)
- 14.12.2009
- Poruka
- 29.042
[h=1]Ne vole javne rasprave o zakonima
[/h] Izvor: Politika
Beograd -- Od 176 zakona koji su doneti u Skupštini Srbije, u periodu od jula 2010. do jula 2011. u 133 slučajeva nije bila organizovana javna rasprava, piše "Politika".
Tanjug, arhivaU ovaj uzorak nisu uključeni akti kojima se ratifikuju međunarodni sporazumi, kojima se daju garancije na kredite, ni zakoni koji se u manjoj meri menjaju.
Trajanje javnih rasprava bilo je različito: od tri do 62 dana, a u jednom slučaju prošlo je više od godinu dana dok nije upućen u proceduru.
U 43 slučaja na internetu je objavljen poziv za davanje predloga, dok je u 19 slučajeva javna rasprava, pored objavljivanja poziva u novinama, uključivala i okrugle stolove ili druge aktivnosti.
Iz Vlade kažu da je osnovni razlog taj što zbog evropske agende nije bilo vremena dok u civilnom sektoru smatraju da je potrebna precizna zakonska regulativa za javne rasprave, piše "Politika".
„Kada su organi državne uprave organizovali javne rasprave, to su činili tek pošto su utvrdili nacrt zakona, a ne dok se akt pripremao”, kaže Bojana Medenica, izvršni direktor organizacije „Transparentnost Srbija”, koja je analizirala javne rasprave o zakonima. „Samo u dva slučaja zabeležene su javne rasprave o radnoj verziji a jednom o prednacrtu zakona.
[/h] Izvor: Politika
Beograd -- Od 176 zakona koji su doneti u Skupštini Srbije, u periodu od jula 2010. do jula 2011. u 133 slučajeva nije bila organizovana javna rasprava, piše "Politika".
Tanjug, arhiva
Trajanje javnih rasprava bilo je različito: od tri do 62 dana, a u jednom slučaju prošlo je više od godinu dana dok nije upućen u proceduru.
U 43 slučaja na internetu je objavljen poziv za davanje predloga, dok je u 19 slučajeva javna rasprava, pored objavljivanja poziva u novinama, uključivala i okrugle stolove ili druge aktivnosti.
Iz Vlade kažu da je osnovni razlog taj što zbog evropske agende nije bilo vremena dok u civilnom sektoru smatraju da je potrebna precizna zakonska regulativa za javne rasprave, piše "Politika".
„Kada su organi državne uprave organizovali javne rasprave, to su činili tek pošto su utvrdili nacrt zakona, a ne dok se akt pripremao”, kaže Bojana Medenica, izvršni direktor organizacije „Transparentnost Srbija”, koja je analizirala javne rasprave o zakonima. „Samo u dva slučaja zabeležene su javne rasprave o radnoj verziji a jednom o prednacrtu zakona.