Član
- Učlanjen(a)
- 28.09.2009
- Poruka
- 856
Evo jednog problema sa kojim se verujem susrecu roditelji, vezanog za srednjoskolce, a koji treba resenje ?
Cerka je imala pismeni iz Fizike proslje nedelje i danas dobila test i ocenu 3 !?!
Nista strasno, recice vecina.
Problem je sto je, kada je pitala profesora sta nije tacno, isti priznao samo pola zadatka, treceg, koji je bio malo tezi, dok je ostala dva od tih tri uradila i popravio ocenu na 4 !!!
Drugarica koja je prepisala zdatke od cerke je dobila 5!!!
Elem, jos interesantnije je to sto sam licno pokazivao doticni zadatak cerci dan pre pismenog i potrudio se da ga shvati i razume, neznajuci da ce biti na pismenom, specificnost tog zdatka je u tezini.
Kao mas. inzenjer, (nemam nameru da se hvalim), zadaci iz mehanike, su svakom masincu boza, jer je to bio jedan od najtezih ispita, a ovi za srednju skolu, za prvi razred, su smejurija.
Ni to nije bitno, znam da je cerka uradila taj zadatak potpuno tacno,
Problem koji se javlja a koji je zanimljiv za roditelje, verujem, je reagovanje cerke na moju opasku da cu naredni dan otici kod tog profesora pogledati uradjen zadatak i videti ko je u pravu, (nije im joss dao testove, samo procitao ocene)
Cerka je trazila od mene da ne idem u skolu, i ne bunim se, naravno da cu ici, a necu se buniti samo ako ispadne da je profa u pravu.
Obrazlozenje cerke je da ce je profesor uzeti na zub ubuduce i da ne zeli takve probleme .
Pokusao sam da joj objasnim da ako je u pravu , mora da se bori za svoje stavove, a ne da izbegava konfrontaciju sa profesorom, ma ko bio i ma iz kog predmeta.
Tacno je da su mnogi u prosveti sujetni, ali ono sto me je iznenadilo je stav deteta, koje je nesigurno u svoje znanje i izbegava konflikt, sa obrazlozenjem, naucice i popravice tu cetvorku sledeci put ?
Ovakvi stavovi dece su zabrinjavajuci, srednja skola je jednostavno laka, teskoce pocinju na fakultetu, tamo se ne oprasta nervoza ili blokada na ispitu.
Rekao sam cerci da sledecih dana sve sto joj bude trebalo iz Fizike , licno cu joj predavat ako treba dok ne shvati, pa makar i od prve lekcije.
Shvatam da ima razlicitih predavaca, onih koji znaju i umeju da predaju i onih koji to rade da im prodje radno vreme, bez da ih zanima ista vise od 45 min koliko moraju da odrade svoj cas. Bilo je takvih i u moje vreme, pa sam odredjene oblasti morao da se vratim i naucim ih sam , da bih mogao da pratim nastavu na faksu.
Jednostavno neki ljudi ne bi trebalo nikako da rade u prosveti, nije svakome tamo mesto, naprave svojim ponasanjem odbojnost deci za sva vremena i kasnije problemi u daljem skolovanju.
Koliko dece danas voli i zna matematiku ?
Sta Vi kolegice i kolege mislite o ovom problemu, strah od eventualnih posledica suprotstavljanja profesoru, iako znate da ste u pravu ???
Cerka je imala pismeni iz Fizike proslje nedelje i danas dobila test i ocenu 3 !?!
Nista strasno, recice vecina.
Problem je sto je, kada je pitala profesora sta nije tacno, isti priznao samo pola zadatka, treceg, koji je bio malo tezi, dok je ostala dva od tih tri uradila i popravio ocenu na 4 !!!
Drugarica koja je prepisala zdatke od cerke je dobila 5!!!
Elem, jos interesantnije je to sto sam licno pokazivao doticni zadatak cerci dan pre pismenog i potrudio se da ga shvati i razume, neznajuci da ce biti na pismenom, specificnost tog zdatka je u tezini.
Kao mas. inzenjer, (nemam nameru da se hvalim), zadaci iz mehanike, su svakom masincu boza, jer je to bio jedan od najtezih ispita, a ovi za srednju skolu, za prvi razred, su smejurija.
Ni to nije bitno, znam da je cerka uradila taj zadatak potpuno tacno,
Problem koji se javlja a koji je zanimljiv za roditelje, verujem, je reagovanje cerke na moju opasku da cu naredni dan otici kod tog profesora pogledati uradjen zadatak i videti ko je u pravu, (nije im joss dao testove, samo procitao ocene)
Cerka je trazila od mene da ne idem u skolu, i ne bunim se, naravno da cu ici, a necu se buniti samo ako ispadne da je profa u pravu.
Obrazlozenje cerke je da ce je profesor uzeti na zub ubuduce i da ne zeli takve probleme .
Pokusao sam da joj objasnim da ako je u pravu , mora da se bori za svoje stavove, a ne da izbegava konfrontaciju sa profesorom, ma ko bio i ma iz kog predmeta.
Tacno je da su mnogi u prosveti sujetni, ali ono sto me je iznenadilo je stav deteta, koje je nesigurno u svoje znanje i izbegava konflikt, sa obrazlozenjem, naucice i popravice tu cetvorku sledeci put ?
Ovakvi stavovi dece su zabrinjavajuci, srednja skola je jednostavno laka, teskoce pocinju na fakultetu, tamo se ne oprasta nervoza ili blokada na ispitu.
Rekao sam cerci da sledecih dana sve sto joj bude trebalo iz Fizike , licno cu joj predavat ako treba dok ne shvati, pa makar i od prve lekcije.
Shvatam da ima razlicitih predavaca, onih koji znaju i umeju da predaju i onih koji to rade da im prodje radno vreme, bez da ih zanima ista vise od 45 min koliko moraju da odrade svoj cas. Bilo je takvih i u moje vreme, pa sam odredjene oblasti morao da se vratim i naucim ih sam , da bih mogao da pratim nastavu na faksu.
Jednostavno neki ljudi ne bi trebalo nikako da rade u prosveti, nije svakome tamo mesto, naprave svojim ponasanjem odbojnost deci za sva vremena i kasnije problemi u daljem skolovanju.
Koliko dece danas voli i zna matematiku ?
Sta Vi kolegice i kolege mislite o ovom problemu, strah od eventualnih posledica suprotstavljanja profesoru, iako znate da ste u pravu ???