Kuba

Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
Magična lepota Kube

Ljepota.ba




Relativna izolacija i politička situacija je sprečila navalu turista. Ipak, Kuba je zbog svog duha i magičnosti ostala jedna od najpoželjnijih destinacija za putovanje ili odmor.

Zanimljivosti



Kubanska je hrana nastala sintezom španske i afričke kulinarske tradicije, u koju su u devetnaestom stoljeću ubačeni kineski elementi. Tipično piće Kube je rum, koji nastaje na jedinstven način, te je učinio kubanske koktele popularnim širom svijeta, a najpoznatiji su: Cuba Libre, Mojito, Daiquiri, Daiquiri Mulata, Havana Special, Piña Colada, Cubanito, Isla de Pinos (Isle of Pines), Presidente, Saoco, Cuba Bella i dr. Iz Kube potječu neke od većih internacionalnih figura umjetnosti – literatura, film, balet, moderni ples i teatar. Plesovi rođeni na Kubi su bolero, mambo, cha-cha-cha i drugi, a poznati festivali su Havana International Ballet Festival, Festival of New Latin American Cinema, kao i International Jazz Festival.

Kubanske plaže
Plaža Santa Fe se nalazi na zapadu Havane. Ovo je mornarski gradić još uvijek nezagađen turizmom. S druge strane, Veradero plaža je jedna od popularnijih plaža na otoku. Sa preko 20 km, ova plaža posjetiocima nudi pravu atmosferu za uživanje, sa kristalno plavom vodom, te bogatom florom i faunom.
Ako želite tišinu i savršen odmor, ovdje to možete i postići – Kuba je savršena destinacija za planinare, plivače ili jednostavno one koji žele leći spod palme i zapaliti kubansku cigaretu.


 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
KUBA:
Viva la TROPICANA


20. 01. 2010. Press

Nedavno je proslavljeno 70 godina rada najpoznatijeg noćnog kluba na svetu. Klub u Havani odoleo je i svim promenama koje je donela Kastrova revolucija, kao i izolaciji u kojoj Kuba živi već 50 godina


Havana

tropicana.jpg


Mnogo toga se u poslednjih 70 godina promenilo na Kubi - Fidel Kastro je preuzeo vlast, izolovana je od ostatka sveta, zatvoreno je to nekada omiljeno igralište bogatih i slavnih Amerikanaca... Jedna stvar je, ipak, tokom svih tih sedam decenija ostala ista - klub „Tropicana".
Najslavniji noćni klub na svetu tokom prošle nedelje slavio je svoj 70. rođendan, a kulminacija je bio raskošni šou program kojim je odana počast klubu kakav je nekada bio, a kakav pokušava biti i danas, njegovim legendama, zvezdama, nekadašnjim gostima, istoriji...
Državni službenici i njihovi posebni gosti, 850 turista i drugih srećnika prisustvovalo je grandioznom omažu koji je uključivao nastupe slavnih „showgirls", koje su pozornicom i među stolovima i palmama paradirale u perju, tangama, s kristalnim „lusterima" na glavama, te brojnih akrobata i muzičara.
Iz noći u noć, šest dana u nedelji, klub „Tropikana" pokušava da održi i pokaže onaj stari sjaj koji ga je u prošlom veku proslavio širom sveta. Iako je danas u vlasništvu Kastrove vlade, bez nekadašnjeg kazina koji je četrdesetih i pedesetih bio jedan od ključnih delova kluba, on i dalje pruža vrhunsku zabavu, ukus Kube i nezaboravan doživljaj. Ipak, činjenica jest da je to nekada davno bila sasvim druga priča.


Havana

Tropicana---Dancing---1.jpg


Bogata istorija
„Tropicana" je prvi put otvorila svoja vrata 30. decembra 1939. godine, i to pod imenom „El Beau Site" u havanskoj četvrti Marianao u Villi Mini (vlasnice Giljermine Pérez Šamo, poznate kao Mina), čije se imanje protezalo na 24.000 metara kvadratnih. Ali, zbog bujnog tropskog bilja koje je ukrašavalo prostor pod vedrim kubanskim nebom i davalo pravu tropsku atmosferu, a koje i danas stoji između stolova, kubanski impresario Victor de Correa, jedan od pokretača kluba, promenio mu je ime u klub „Tropicana".
Poslednja dva slova dodao je zbog Mine; Kubanke od koje je s partnerima Rafaelom Maskarom i Luisom Bularom iznajmio vilu. Njih dvojica su i došli na ideju o mestu koje će na jednom mestu okupljati kabare i kayino. De Correa, koji je do tada upravljao nekadašnjim boemskim noćnim klubom „Edén Concert", u vilu je zato prebacio svoje plesačice, pevače i muzičare i pobrinuo se za hranu i zabavu uopšte, dok su Maskaro i Bular vodili brigu oko kazina.


Mojito

mojito.jpg


Iako je klub polako, ali sigurno privlačio sve više gostiju, godine slave stigle su s Martinom Foksom, tamošnjim poznatim kockarom koji je u „Tropikani" počeo da iznajmljuje kockarske stolove, a na kraju je isplatio de Correu i ekipu i preuzeo klub. S Albertom Ardurom bacio se na pravi posao, unajmio je najbolje arhitekte i dekoratere koji su zastaklili veliki deo vrta nazvan „Arcos de Cristal". Deo u koji može da stane 1700 gostiju, a koji su krasila velika stabla voća, dobio je brojne internacionalne nagrade za dizajn i arhitekturu.

Havana

trop1.jpg


Stecište svetskih zvezda i mafijaša
Ali, onaj pravi, svetski uspeh klub je doživeo tek s dolaskom američkih mafijaša Santoa Trafikantea Juniora i Mejera Lanskija. Oni su zajedno s Foksom u klub doveli velika imena, angažovali još više glamuroznih kabare devojaka koje su širomm sveta postale poznate kao „Goddesses of the Flesh" (gole boginje).
Među zvezdama koje su nastupale bili su i Selia Kruz, Pol Robeson, Liberaće, Orfelia Foks, Karmen Miranda, Ima Sumak, a spisak redovnih gostiju uključivao je Marlona Branda, Semija Dejvisa Juniora, Gretu Garbo, Édit Pjaf, Ernesta Hemingveja, Morisa Ševalieja. Ipak, uprkos vrhunskoj zabavi, zarada kluba uglavnom se bazirala na kazinu koji im je dnevno donosio tada vrlo visokih 5000 dolara.

Martin Foks je 1956. godine čak stvorio i poseban „klub Tropicana turistički paket", koji je uključivao povratni let avionom Cubana Airlines Tropicana Special, koji je kretao iz Majamija s američkim gostima „Tropicana kluba" i vraćao ih u četiri sata sledećeg jutra na Floridu. Avion je bio opremljen barom koji je služio koktele, a putnike je u Tropicana atmosferu polako uvodio orkestar koji je svirao tokom leta za sve one koji su bili dovoljno hrabri da plešu u nebeskim visinama.
Kubansko/američka idila umrla je nakon Kastrove revolucije 1959. godine kada su svi hoteli i klubovi na Kubi nacionalizovani, a sve kockarnice, bordeli i striptiz-barovi zatvoreni zauvek.


Preskupo za Kubance

Uprkos tome „Tropicana" je preživela, bez kazina doduše, pružajući turistima, i to uglavnom isključivo njima, zabavu života. Budući da karta, koja uključuje i večeru, košta oko 80 evra, što je četiri puta više od tamošnje prosečne plate, većina Kubanaca ne može da je priušti. Kostimirani šou programi, kabare plesačice i nastupi big benda rezervisani su za Amerikance, Evropljane i Japance koji to mogu da plate.
- Tropicana spaja turizam s nacionalnom kulturom, i to je ono što mi izvozimo u svet - našu kulturu bez ikakvog poroka. Donosimo svu senzualnost koju Kuba ima - objasnio je povodom jubileja direktor kluba David Varela.

Posle Havane i Njujork dobio svoju „Tropikanu"
Klub „Tropikana" imao je veliku ulogu u promociji kubanske kulture širom sveta. Njujoršku „Tropikanu", noćni klub s latinomuzikom, 1945. godine otvorila su dvojica kubanskih ugostitelja, braća Manolo i Toni Alfaro. Uskoro je postala jedno od najglamuroznijih odredišta u Bronksu. U tadašnjoj hit seriji „Ja volim Lusi" lik Riki Rikardo, kog je glumio Kubanac Desi Arnaz, nastupao je kao pevač i vođa benda u televizijskoj „Tropikani" na Menhetnu koja je posle zaista sagrađena u Džejmstaunu u New Yorku. Brojni filmovi i serije provlačili su kroz svoje priče, bilo američku, bilo kubansku „Tropikanu". U njima su se okupljali poznati mafijaši i zvezde, kao što je i bilo u nekadašnjoj stvarnosti tog kluba.

 
Poslednja izmena:
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
БЕЛЕШКЕ С ПУТА: Кајо Ларго дел Сур

БЕЛЕШКЕ С ПУТА: Кајо Ларго дел Сур

Очи у очи са игуанама


Некада је било острво пирата и гусара, данас најексклузивније место на Карибима




После дугог пута од Париза преко Атлантика стигао сам на хавански аеродром. На писти широки трупни авиони из Јужне Америке, Шпаније, Канаде. На пасошкој контроли ври од туриста. Контрола пасоша је специфична, без идентификације жига у пасошу. Сваки туриста добија посебни формулар са уписаним подацима и печатима, а разлог је то што би многи посетиоци Кубе имали проблем да добију улазну визу САД-а. Цео аеродромски хол је са великим дисплејима најлепших туристичких дестинација на Куби. У холу је симбол Кубе палма „национале”, цвет марипосас и најмања кубанска птица „зун зун” (колибри). Са плафона се спушта велика кубанска застава, окружена заставама света.

Аранжман је био класичан: Варадеро са посетом Хавани. Иначе, Варадеро је 145 км удањен од Хаване. Налази се на најдужој кубанској плажи, на месту где је било рибарско село, а сада је центар кубанског туризма са прелепим хотелима, голф теренима, маринама, тропским парковима, плажама од ситног белог песка и тиркизног мора. Од хотелског агента добио сам препоруку да посетим најлепше кубанско острво Kajo Ларго дел Сур, у Карибима. Цена дневног аранжмана са авио-превозом је нешто више од 100 еура. Полазак –у јутарњим часовима са аеродрома „Варадеро”, који је предвиђен само за локални саобраћај и мање авионе. Група је бројала десетак туриста из целог света.
Авион је убрзо полетео на југ, кроз прозор се види прелепа природа. Куба се, бар кад је реч о основним географским подацима, простире се на 110.922 квадратна километра и што се може видети на први поглед – сва је зелена. Са планина у околна мора улива се 300 река. С обзиром да авион са излетницима лети на мањим висинама као на длану види се пребогата флора и фауна.
О Куби сам прочитао много а за пола сата лета до Каја Ларга имао сам прилику да утврђујем градиво. Острво има 300 заштићених зона, а 15 одсто Кубе је део планетарне биосфере под заштитом Унеска. Стално сам у себи понављао: „Ал’ је прелепо, прелепо”. Све то потврђује Колумбове речи које је изговорио 27. октобра 1492. године приликом првог искрцавања на Куби: „Ово је најлепше што људско око види”.
Авион је благо атерирао на аеродром. На излазу са аеродрома агенцијски аутобус и возач са гитаром. Певао је и свирао популарну кубанску музику. Када је све завршио пожелео нам је добродошлицу. У том тренутку сам се сетио наших градских аутобуса и особља. Каква разлика!
Водич је рекао да ћемо за неколико минута стићи у марину. Марина пуна јахти, једрилица, катарамана. Туриста са свих говорних подручја. Плови се катараманима. Сваки катараман има натпис за одређено говорно подручје. Водич на беспрекорном енглеском даје прве инструкције, па крећемо на Каја Игуану. Вожња је лагана, кроз лагуну, а море плитко, богато рибама, фауном. Након вожње од десетак минута стижемо на острво где живе гмизавци, игуане. Слични су гуштерима, али већи. Катараман је полако упловио у марину. Около крш, а на сунцу, са издигнутим главама, игуане. Дугачким језицима палацају и покушавају да ухвате инсекте. Речено нам је да нису опасне. Водич нас је саветовао: „Дајте им хлеба, моћи ћете да им приђете и фотографишете их”. Питао сам се: „Где сада наћи хлеба”? Наравно, добијамо га од водича. Почело је фотографисање. Има их пуно и заштићене су. Пловила пристижу и потребно је направити простор за нове посетиоце острва. Пловимо ка Каја де Ларгу. На катараману музика, смех. Капетан као из Хемингвејевих романа са томпусом у зубима зауставља катараман на отвореном мору.
Дат нам је сат за купање, али одмах питамо за ајкуле и он нам прстом показује да их нема. Неки скачу баш оремљени, са перајима, маскама у тиркизноплаво море. Око купача мноштво риба. На дну корали, морска фауна. По богатству фауне и рибљег света ово подручје је као океан око аустралијског гребена и Црвеног мора. У Карипском мору, иначе, живи чак 900 врста рибе. Дубине мора око Кубе су од хиљаду до седам хиљада метара. Купању никада краја. Капетан катарамана даје знак за полазак ка Каја Ларго дел Сур, архипелагу површине 37 км квадратних са чак 25 километара плажа. Највеће острво у архипелагу је Исла де Јувента.
Површине је 2.397 км квадратних. Открио га је Колумбо 1494. године и назвао га „Евангелиста”. Пошто је архипелаг био удаљено од Кубе, био је центар гусара и пирата. Енглези су га имали под управом до 1830. године. Са овога архипелага пирати су нападали шпанске бродове који су пловили ка својим богатим поседима. Шпанци га освајају и оснивају Нову Герону. Данас се становништво бави риболовом, узгајањем цитруса, туризмом. У оквиру овога архипелага су Каја Кантилес, Каја Игуана и Каја Рико. За пола сата стигли смо у марину. Многи са раширеним рукама потрчаше у воду. Био је у праву Колумбо.
Кажу многи да је ово најлепша кубанска плажа, а какве ли су остале? Након неког времена из палминих шума, као виле, дошле су прелепе Кубанке са тропским пићима. Служимо се. Нуде нам отворене кокосе. Укуси су необични, а оне насмејане. Кристифор Колумбо је у свом дневнику написао за Кубанце: „Народ најбољи на свету. Лепи, насмејани, гостољубиви”. Ове наше „виле” су биле прелепе креолке. Насмејане, веселе, гостољубиве. После купања били смо послужени ручком у марини. Служена је креолска храна: пиринач, пасуљ, свињско месо. Почео је мали концерт кубанске музике, свирали су сви који су нам били на услузи: водичи, капетани са пловила, прелепе креолке са плаже, становници. Почело је са легендарном баладом о команданту Че Гевари. Кубанска музика је део њихове свакодневице. Салса, румба, болеро је са овога острва. Најлепше је било када су наше прелепе Кубанке заиграле са својим каваљерима.
Дошло је време за напуштање овога раја. Многи у групи су завидели становницима острва на начину живота који се разликује од материјалистичког и оног са брзим темпом. Кубанска схватања живота су другачија. Они су мултикултурални. Староседеоци, Европљани, Африканци, Азијати су направили дивну „композицију” мешавине која даје Кубанце. Они живе јако скромно. Уче се одмалена толерантности, љубави, солидарности. Све прихватају са осмехом и живе у једном времену које је за све нас различито. Кристифор Колумбо је био у праву. Катараманом смо се вратили у марину. Аутобус је на паркингу. Возач је на растанку узео гитару, одсвирао је и отпевао неколико мелодија. Поздравља се са свима и упућује нам поздраве. Какав леп растанак .
Авион је полетео у вечерњим сатима ка Валадеру. За два дана, по утврђеном распореду, у вечерњим сатима био сам на хаванском аеродрому. Након куповине у фри-шопу, у аеродромском холу угледао сам велике електронске дисплеје са туристичким бисерима Кубе. Одмах сам препознао Каја Ларго. На дисплеју је писало „Острво сирена – Caya Largo del Sur”. Стварно прави назив. Било ми је жао што ћу десетак сати после париског преседања бити на Сурчину, окружен нашом стварношћу.

Слободан Т. Петровић
Објављено: 23.01.2011.
Извор: Политика магазин



 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
La Vida Habanera: rum, cigare, uživanje

La Vida Habanera: rum, cigare, uživanje

Izvor: B92

Glavni grad Kube je mesto zbog kog želite da se vratite u prošlost kada je vreme, čini se, teklo sporije a život bio daleko jednostavniji.

1.jpg

U Havani možete prisustvovati i spektakularnom pogledu na talase kako „napadaju” 8 km dug Bulevar „El Malekon”, mesto duž obale gde zaljubljeni parovi šetaju držeći se za ruke. Havana - to je grad starih kola, cigara, ruma, hineterosa (žigola) i specifičnog načina života - La Vida Habanera.

Havana (Stari grad)


2.jpg

U ovoj zoni se nalaze najnaseljenije zgrade i to je najlepši deo garda pa nije ni čudo što upravo tu ima najviše turista. Oni se slikaju i uživaju uz pivo a tu su i napadni ulični “prodavci”.

Stari grad je poznat po Katedrali San Kristoala koja se nalazi na trgu Katedrala, kao i po baru La Bodeguita del Medio u koji je dolazio Hemingvej, gde možete uživati uz skupi mohito.

U toku kolonijalnog perioda, koji je trajao 400 godina, u Havani su izgrađene kolonijalne građevine zbog kojih je Stara Havana 1982. dospela na listu Uneskove svešte baštine.


Gde otići?


3.jpg

Centar Havane

4.jpg

Kapitolio je mesto gde počinje centar Havane, to je naselje radničke klase i većina zgrada je u stanju raspadanja. Sa druge strane ulice videćete fabriku cigara “Partagas”, jednu od najstarijih fabrika cigara na Kubi.

U centru grada steći ćete pravu sliku glavnog grada Kube. Obavezno ponesite aparat ali pazite da vas ne pokradu.

Šta tamo možete da radite: Da obiđete stare pijace sa voćem i povrćem, projekat Callejón de Hamel posvećen afričkim uticajima na Kubi koji je označen 1990. stvaranjem žiopisnog murala Salvadora Gonsalesa i da probate Hektorovu picu.

To je tipična kubanska pica, koju pravi Hektor na krovu zgrade. Evo kako ćete je dobiti: Kada nema nikog na ulici, viknite “Hektore!” i on će se pojaviti, recite mu da li želite veliku ili malu, sačekajte par minuta i picu će spustiti u kofici. Platićete 7 kubanskih pezosa (oko 30 centi) za malu picu veličine oko 30cm. Stavite novac u koficu i to je to!


Havana Vedado


5.jpg

Prostire se duž rive i nastala je između 1930. i 1960. kada je Havana bila destinacija br. 1 među američkim turistima. Višespratni hoteli, restorani, ekskluzivna trgovinska preduzeća odraz art-deko stila, procvetali su u zoni Verdado.

U kasnim devedesetim Verdado je bio glavna trgovinska zona, sa važnim obeležjima grada kao što su Hotel Nacional, Univerzitet Havane i groblje Kolon.

Šta tamo možete da radite: Da obiđete Kubanski institut za latinoameričku i karipsku kulturu (Casa de Las Américas), nastao u sred revolucije, sa jednom od najboljih zbirki latinoameričke umetnosti, Zoo vrt, šarmantni park Parque de 21 y K za zaljubljene ili Groblje Kristofor Kolumbo (Cementerio Cristobál Colon).

To je jedno od najpoznatijih groblja u Latinskoj Americi, poznato po svom velelepnom izgledu. Nastalo je 1876. godine i ima oko milion grobnica. Neki od nadgrobnih spomenika ukrašeni su delima vajara Ramosa Blankosa.

Afrokubanski crkveni običaji imaju velikog uticaja na kulturu Kube, pa tako i na ovo groblje. Neretko se mogu naći šarene krpene lutke pored grobova koje se daruju raznim božanstvima.


Coppelia


71089647.jpg


U Vedadu obavezno probajte sladoled u poslastičarnici Coppelia, najpoznatijem proizvođaču sladoleda na Kubi koji je ovekovečen u filmu „Jagode i čokolada” (Fresa y chocolate) Tomasa Gutjeresa Alee.

Coppleia je još jedan primer turstičkog aparthejda koji vlada na Kubi: lokalci čekaju u redu da dođu do stola dok turisti - koji plaćaju u dolarima, ne pezosima - uvek imaju prednost ili su smešteni u posebnom odeljku.

Obično možete da birate samo između dve ili tri vrste ukusa, a ako vam se posreći da dođete na dan ruma sa suvim grožđem, ne propustite da se počastite.


Havana Miramar


40680758.jpg


Miramar se prostire duž zapadne obale i odiše ekskluzivnošću. Tu su ambasade stranih zemalja, diplomatski objekti, ekskluzivne radnje, razne pogodnosti za bogate turiste. Tu su i stare, trošne kuće prelepog izgleda.

Šta tamo da radite: Obiđite Botaničku baštu sa raznim karipskim sadnicama i japanski vrt sa fontanama; Muzej Hozea Martija, čuvenog revolucionarnog pisca i pesnika ili pogledajte umanjenu repliku grada, drugu po veličini na svetu (iza one u Njujroku).

Posebno vam preproučujemo Nacionalni akvarijum, jedinstven na svetu. Ostrvska i karipska flora i fauna se dobro čuvaju zahvaljujući zaposlenima koji već poslednjih pet godina primaju priznanja od strane Colectivo Vanguardia Nacional.



 
Član
Učlanjen(a)
12.03.2013
Poruka
12
Kuba, Cayo Largo - raj na zemlji!

Pesak kao brašno, more tirkizno sa peščanim dnom, palme vise nad vodom kao na slikama i pozadinama za kompjutere. Dobrodošli na kubansko ostrvo Cayo Largo koje se kupa u Karipskom moru.

Ako vam je potreban pravi odmor a da sva vaša čula osete blagostanje onda je ovo pravo mesto za vas.
Od Havane do aerodroma Playa Baracoa ljubazni i nasmejani taksista, kubanac je stigao za pola sata vožnje. Aerodrom kakav niste videli, malo veći od aerodroma za poljoprivrednu avijaciju sa dva šaltera za čekiranje i jednih vrata pored ta dva šaltera gde je čekaonica i jedan jedini gejt. Obavezno vreme čekiranja je 2 sata pre leta od kojih sat i 59 minuta ćete provesti u čekanju a minut u čekiranju. Potpuno pun avion ATR 42 avio kompanije Aerogaviota sa isto toliko putnika je krenuo prema ostrvu i čim je poleteo već je počelo sletanje, let traje samo 30minuta.
aerodrom-cayo-jumbo.jpg

Prvi susret sa ostrvom je priredla lokalna muzička grupa u čekaonici za prtljag. Transfer od samo nekoliko minuta i hotel Sol je već tu. Za sada ništa nije posebno. Hotel od plaže deli velika peščana dina. Iza dine je prelepa peščana plaža sa neuobičajeno sitnim peskom u koji stopala utanjaju kao u najfinije brašno. Talasi karipskog mora blago udaraju u obalu praveći prijatan šum. Početak je decembra i dok u Beogradu besni zima i pada sneg ovde na Karibima počinje leto i temperature su sve bliže 30. stepenu a more je prijatno toplo.
cayo-kuba-jumbo.jpg

Hoteli na ostrvu nude isključivo all inclusive uslugu koja se koristi u okviru hotela i plaže i podrazumeva ležaljke i suncobrane od slame kao i bar na plaži, sve obroke i međuobroke kao isve vrste pića pa čak i ono što voli Del Boy - Pina Coladu. Dakle, sve je podređeno turisti a ceo prizor je potpuno drugačiji od onog u Havani. Havana je tu da se dobro zapitate da li vam je sve to što želite u životu zaista potrebno a ovde na ostrvu se potpuno vraćate prirodi. Puno je zemalja koje tvrde da imaju rajsko ostrvo ali zaista je veoma malo ovakvih mesta na planeti.
cayo-largo-jumbo.jpg




Puno je mogućnosti da se ispuni dan na ovako malom ostrvu. U početku je dovoljan boravak na plaži ispred hotela ali kasnije ako volite da istražujete dobijete želju za akcijom.
Turistički voz koji vozi na plaže Serena i Paraiso polazi iz svih hotela na ostrvu nekoliko puta dnevno. Plaža Paraiso se sastoji od mnogo malih peščanih ostrva koja su rasuta po horizontu a između njih je more plitko i sve podseća na rečne ade. U širokom krugu se ovde može naći samo jedno drvo.
palme-cayo-jumbo-travel.jpg

Plaža Serena je oivičena velikim brojem prelepih zelenih palmi. Iza plaže se nalazi mala marina i ograđen deo mora u kome je moguće kupanje sa delfinima.
Želja za istraživanjem je opet pobedila pa se ukracavam na katamaran koji vodi u prelepu poludnevnu turu po okolnim ostrvima. Prvo susret sa pravim Iguanama na ostrvu Iguana gde je njihovo prirodno stanište. Iguane su prilično druželjubive i ako ih ne dirate rado će vam pozirati. Ostrvo je prekriveno šupljim stenama u kojima se iguane kriju.
iguana-cayo-jumbo.jpg




Sledeća stanica je prirodni bazen sa plitkom vodom oivičen sa jedne strane dubokim morem a sa druge obalom na kojoj se veoma upečatljivo izdiže brdo od belog krečnjaka uokvirenog peščanim pojasom belog, sitnog peska. Na ovom mestu mogu da se pronađu prelepe školjke ali se kući mogu poneti samo one prazne.

skoljkejumbotravel.jpg


Koralni podvodni greben je mesto gde se mogu oprobati ronioci na dah. Korali ne smeju da se dodiruju jer se tako mogu uništiti. Puno različitih ribljih vrsta živi u zoni koralnog grebena. Jedno celo jato velikih, srebrnih riba stoji "parkirano" jedna iznad druge kao u kakvoj garaži na sprat. Sa samo jednom korom hleba koju pod vodom nudim ribama postajem njima potpuno okružen. Neverovatan osećaj sjedinjavanja sa prirodom. U malo dubljem moru na samo desetak metara dalje prolazi velika raža lelujajući velikim krilima.

marinakubajumbo.jpg


A u povratku na ostrvo mali delfin se zainteresovao za putnike katamarana pa je nekoliko puta u širokom luku iskočio iz vode izmamivši uzdahe i divljenje. Jedna velika kornjača je presekla put brodu ne mareći za njegove oštre ivice koje su parale blago ustalasanu površinu mora. Puno mogućnosti je ovde na raspolaganju da se odmor napravi još lepšim.

suveniricayojumbo.jpg


Cela plaža je uzbuđena, sunce treba da zađe, već je veoma nisko iznad morske površine. Blicevi sevaju, prave se razne poze od kojih je najomiljenija sunce na dlanu. Prelep je prizor na prelepoj plaži a ljudi su srećni i zadovoljni. Odmor je potpun. U sam suton četiri velika pelikana krstare obalom u niskom letu. Podižem beli kamen visoko u ruci a oni doleću na vetru, više ni malo ne mašu krilima.

sucobranijumbotravel.jpg


Prilaze veoma blizu a sve traje čitavu večnost. Odjednom su uvideli da nemam adut u ruci zbog kog bi se zadržali i preletevši me u niskom letu nastavljaju svoj put oko ostrva. Ovde je priroda tako blizu da se može osetiti.

pticecayojumbo.jpg


Mrak je pao na ostrvo a zvuci kubanskog benda dopiru iz hotela. Tamnoputi stariji violinista proizvodi zvuke poznatih melodija a prate ga bubnjari i klavijaturista koji odlično peva kubanske a ove strane samo piskuta ali tako interesantno da je svima simpatično.
Jose, lik kao iz gusarskih filmova sa crnom maramom na glavi a inače potpuno crn sa belim zubima i veselim pogledom sprema ribu na plotni koja je veoma ukusna. Za barom se naručuje mohito (mojito) a spremne čaše pune listova mente čekaju da ih konobar ugnjavi i doda rum i vodu.

plazazalazakcayojumbotr.jpg


Jutarnje sunce se promolilo kroz zavesu pastenih boja. Avion ide tek uveče a dotle treba iskorstiti svaki trenutak na ovom lepom ostrvu. More je danas malo nemirnije pa su talasi veći. Naišao je jedan veći talas i doneo celo jato riba koje žure da se vrate u dublju vodu pa baš prolaze oko mene i povremeno iskaču iz vode da ih vidim. To je pozdrav sa ostrva Cayo Largo uz poziv za novo druženje sa prirodom i gostoljubvim domaćinima.

barcayojumbo.jpg


Mali avion pun putnika poleće sa malog ostrva a na njihovim licima veliko zadovoljstvo, zaista su se odmorili i usred zime napunili baterije za redovne obaveze.

casacubanajumbo.jpg



cayo-kuba-plaza.jpg suncanje-kuba-jumbo.jpg brodic-kuba-jumbo.jpg zalazak-plaza-jumbo.jpg
 

Prilozi

  • aerodrom-cayo-jumbo.jpg
    aerodrom-cayo-jumbo.jpg
    70 KB · Pregleda: 14
Poslednja izmena:
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
38.982
Dragulj Meksičkog zaliva

Dragulj Meksičkog zaliva

Ako izaberete Kubu kao vašu novu turističku destinaciju, upoznaćete se sa Havanom, gradom koji živi svoj život zarobljen u prošlosti, sa stanovnicima koji sa nadom gledaju u budućnost. Osim obilaska stare Havane, uzavrelog dnevnog kao i noćnog života, sa čuvenim noćnim klubom Tropicana, preporučujemo odlazak u Vinales, kao i obilazak Hemingvejeve kuće. Kada doživite Kubu iz te vizure, ostaje vam susret sa Varaderom, poznatim letovalištem u kome će vas na pučini sačekati vaš lični doživljaj čuvenog romana "Starac i more".

1_zps456e3903.jpg

2_zps7d1a1a7b.jpg

3_zpsc94fd9f5.jpg

4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg

Glavni i najveći grad Havana je prestonica 11 miliona Kubanaca. Severno od Kube se nalaze Sjedinjene Američke Države i Bahami, na zapadu je Meksiko, Kajmanska ostrva i Jamajka su na jugu, a Dominikanska Republika na jugoistoku.

Ostrva je 1492. otkrio Kristofer Kolumbo i od tada datira uzbudljiva, pisana istorija prvo pod vladavinom Kraljevine Španije koja je okončana 1898., kada počinje formalna nezavisnost pod protektoratom Sjedinjenih Američkih Država, koja se završava 1902 godine. Savremena istorije Kube počinje 1953.godine, revolucijom kojom je svrgnuta diktatura Fulgencia Batiste. Od tada datira tesna veza Kube sa SSSR-om. Revolucija je zvanično okončana 1959, dok za kubanski establišment, revolucija i dalje traje.


Havana - glavni grad

Havana (na španskom jeziku San Cristóbal de La Habana) je glavni grad Kube. Sa 2,2 miliona stanovnika, četvrti je najveći grad na Karibima (posle Karakasa, Marakaiba i Santo Dominga). Do komunističke revolucije pedesetih godina prošlog veka Havana je bila epicentar turizma na Karibima, a to je ponovo postala 40 godina kasnije, kada se Kuba ponovo okrenula turizmu.

U Staroj Havani je sačuvan veliki broj građevina iz doba španske kolonizacije, epoha baroka, neoklasicizma i art dekoa, tako da je od 1982. ovaj grad na Uneskovoj listi Svetske baštine. U gradu se proizvodi rum (Havana Club), izrađuje tekstil i prave proizvodi od duvana - čuvena cigara "Havana". Klima Havane je, kao i većeg dela Kube, tipična tropska, tako da je temperatura tokom čitave godine veoma prijatna.

Izvor: Luxlife.rs

 
Poslednja izmena od urednika:
UREDNIK
Učlanjen(a)
27.06.2011
Poruka
10.544
Stvari koje morate videti na Kubi pre nego što nestanu
Ako vas put nanese na Kubu, evo nekoliko mesta koje ne biste smeli da propustite.

IZVOR: B92


Foto: Thinkstock
Šetnja starom Havanom

Mnoge stvari u glavnom gradu Kube su impozantne, ali besciljno lutati ulicama stare Havane, koja se nalazi pod zaštitom UNESCO – a, nešto je bez čega se ne isplati vratiti se kući.

Popijte Mohito u baru gde je izmišljen

La Bodeguita del Medio jedan je od najpoznatijih barova u celoj zemlji, delom zahvaljujući poznatim klijentima poput Aljendea, Nerude i Hemingveja, a delom zbog toga što je u njemu izmišljen Mohito. Svoje mesto je našao čak i u Džejmsu Bondu iz 2002, radnog naslova “Umri drugi dan”.

Popušite kubansku cigaru

Možda niste pušač i verovatno mislite kako kubanske cigare puši samo elita. Delom je to i tačno, ali kad ste već ovde, posetite cigar šop La Casa del Habano, koji se nalazi u blizini železničke stanice. Takođe, ako vas put ovde nanese u februaru, uživajte u godišnjem festivalu cigara.



Foto: Thinkstock


Predivni Trinidad

Kad vidite ovo mesto, nećete više da se čudite zašto se nalazi pod zaštitom UNESCO – a. Mnogobrojne freske i kuće ukrašene porculanom i kristalima, privlače mnoge turiste koji se neprestano 'muvaju' uskim uličicama.

Če Gevara

Više od 50 godina nakon revolucije, Če još uvek je na Kubi omiljen i popularan, tako da su česti murali s njegovim likom. Ali, spomenik u Santa Klari je nešto veličanstveno, pa ko voli Čea, neka upiše ovo mesto u rutu svog putovanja.

Takođe, Čeov najmlađi sin Ernesto, nudi motociklističke ture za obilazak čitave Kube na Harli Dejvidsonima.



Foto: Thinkstock


Smeštaj kod Kubanaca

Smeštaj potražite kod neke kubanske porodice, jer je dovoljno dobar i povoljan. Zaboravite na hotele, već uživajte u druženju s domaćinima i večerama u njihovom dnevnom boravku.

Zaronite u morske dubine

Znate ono more kakvo viđate samo na filmskom platnu? E pa na Kubi ono zaista postoji. Ronjenje se ovde ne zaboravlja, a najbolje ćete uživati na plažama Giron ili Maria La Gorda.
 
Natrag
Top