Šta je novo?
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.691
Egzotika mističnog Tamil Nadua

Egzotika mističnog Tamil Nadua

tamilnadu-300x214.jpg


Južna Indija je autentična i seoska zemlja, tropska i egzotična. Putovanje u Tamil Nadu će vam otvoriti vrata jedne lepe i neobične zemlje.
Tamil Nadu, smešten u jugoistočnom delu Indije, zaslužuje jedno putovanje samo njemu posvećeno. Ova zemlja je bogata kulturnim i istorijskim nasleđem. Ono što ćete sigurno prvo zapaziti pri ulasku u glavni grad, Madras, su živo obojene tkanine koje oblače njegovi stanovnici.
Posle putovanja će vam ostati u sećanju i haotično stanje na ulicama, kojima hoda oko 5 miliona ljudi i isto toliko automobila i, naravno, svete krave.
Madras treba dobro upoznati da bi se zavoleo. U njemu ćete otkriti lepe građevine iz kolonijalne epohe, umetnički centar, muziku i plesove preuzete iz regionalnih obreda.
Svako putovanje po Indiji zahteva period adaptacije. Indijske stanice su ujedno i škola strpljenja, a nekad i odricanja, jer se nalazite u zemlji koja je po svemu suprotnost od onoga na šta ste navikli.
Putovanje kroz zemlju autobusom ili vozom predstavlja jedinstveno iskustvo. Ovakav način transporta će vam pružiti priliku da upoznate indijski narod i njihov svakodnevni život. Naučićte ponešto o teškim uslovima života, o logici kasta, o prihvatanju sudbine i ravnodušnost prema smrti.
Divićete se izgledu Indusa, obučene u svoje sarije šarenih boja, sa velikim prstenjem na rukama. Bićete praćeni zagonetnim pogledima prolaznika u njihovim pronicljivim tamnim očima.
Lepe plaže Mahabalipurama se nalazi na nekoliko sati od Madrasa. Odmorite dušu i oči na pirinčanim poljima. Pustite da vas vode mirisi raznih začina i tumarajte ulicama Madrasa. Put će vas odvesti do predivnih hramova Čole, kolevke stare dravidske civilizacije.

tamilnadu2-214x300.jpg


Hramovi, tornjevi od pedesetak metara visine, ukrašeni su statuama ljudi, nebeskih bića i životinja, u svim bojama.
U Tandžoru, prestonici Čole, vlada jedinstvena atmosfera. Tandžor je jedan od dve najveće dinastije na jugu Indije. Na stotine Indusa se okuplja u hramu Brihadišvara, remek-delu dravidske arhitekture. Posle posete hrama se odmaraju na okolnim travnjacima.
Ne propustite da da obiđete grad Šidambaram i njegov veliki hram.
Stopite se u skoro neverovatnu atmosferu grada-hrama Rarganatasmami u Tirčirapaliju, tokom večeri koje odišu mirisom tamjana, kada hodočasnici traže blagoslov od slona u zamenu za nekoliko novčića.
Južnije je Madurai, bogat, živ i prašnjav grad. Srce grada krije neobičan hram Meenakshi, gde hodočasnici umiruju surovost bogova hindu panteona bacajući na njihove statue loptice maslaca. Oni koji žele da posete Keralu i Karnataku, zemlje susedne Tamil Nadua, moraće da pređu planinski venac Zapadnih Gata. Na obroncima planina se nalaze plantaže čaja.
Na 2 200 m visine, u klimatskom mestu Oaty, skrivenom u vrhu planina Nilgiris, vazduh je veoma svež. Na vama je da izaberete između severa i bogate države Karnataka i zapada i luksuzne Kerale. Ali, to je već drugo putovanje…


Izvor: Na vidiku



 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.691
Indija u džepu

Indija u džepu

JUNGLE TRAVEL | 02. decembar 2010. 12:35

U Indiji se govori oko 250 različitih jezika, a društvo je i dalje podeljeno na kaste, sa istorijom dugom pet milenijuma. Priču ove zemlje bi ljudi širom sveta voleli da čuju

indija12_75x45.jpg
indija1_75x45.jpg
indija8_75x45.jpg
indija4_75x45.jpg
indija2_75x45.jpg
indija7_75x45.jpg
indija9_75x45.jpg
indija13_75x45.jpg
indija10_75x45.jpg
indija11_75x45.jpg
indija6_75x45.jpg
indija3_75x45.jpg
indija5_75x45.jpg


indija12_620x0.jpg


tadz-mahal_310x186.jpg


Druga najmnogoljudnija zemlja na svetu, koja sa Pakistanom formira podkontinent, u kojoj se govori oko 250 različitih jezika i u kojoj je društvo (iako ne formalno) i dalje oštro podeljeno na kaste, sa istorijom dugom preko pet milenijuma ima priču koju bi ljudi širom sveta voleli da čuju. Međutim, tu priču treba osetiti... Indija je dobila ime po reci Ind, odnosno imenu koje lokalno stanovništvo koristi za tu reku – Sindu. Stanovništvo podkontinenta je raznovrsnog etničkog, verskog, rasnog i kulturnog sastava. Najveći procenat čine Indo-Arijevci i Dravidi. Najstariji stanovnici su bili Vede, ljudi tamne puti koji i danas žive u južnom delu zemlje. Indusi se rode i umiru kao pripadnici jedne kaste: Bramani (sveštenstvo), Kšatrije (ratničke i vladarske porodice), Vajšije (arijesko slobodno stanovništvo - trgovci, poljoprivrednici i sl), Šudre (porobljeno dravidsko stanovništvo) i Parije („nedodirljivi“-nedostojni života). Moderno indijsko društvo ne priznaje više ovu podelu, ali hinduistička religija kojoj pripada 80% stanovništva i dalje poštuje Manuove zakone pa ne dolazi do mešanje između kasti. Preletite Indiju sa Jungle Travelom, stavite je u svoj džep i obezbedite sebi avanturu za ceo život!

Nju Delhi

Glavni i najveći grad Indije, samo je deo Delhija, jednog od najstarijih gradova na
svetu. Više puta je bio rušen od strane neprijatelja, jedanaest puta podizan iz pepela. Delhi se pominje još u čuvenom indijskom epu Mahabharati. Čim izađete iz aviona postaćete deo kulturnog šoka, između raskoši i siromaštva, u ovoj čarobnoj zemlji hinduizma. Čula se bude i menja pogled na svet! Šarenilo boja, opojni mirisi, raspevani ljudi, nasmejana deca, svileni sariji, joga u kombinaciji sa prastarim hramovima i bogatstvom kulturno-istorijskih spomenika čine Indiju jedinstvenom zemljom sa kojom ce vas Jungle Travel upoznati u pravom svetlu.
Provozaćemo se rikšama, preplaviti čula zvucima i popiti kafu u nekom od restorana na Main Bazaru. Južni deo grada sagradili su Britanci kako bi tu smestili svoje institucije odakle su vladali velikom imperijom, a danas na tom mestu videćete ambasade, avenije, rezidencije i vile bogatih Indusa okružene zelenilom. Obići ćemo kuću Indire Gandi, nekoliko hindu hramova, muslimanske džamije i prodreti u srce indijske kulture.

Mek Laud Ganj

Selo tibetanskih izbeglica na 2.000 m nadmorske visine, okruženo snežnim vrhovima Himalaja, Mek Laud Ganj, sedište je Dalaj Lame. Prosto vrvi od budističkih hramova i može se desiti da baš u nekom od njih tibetanski poglavar drži predavanje. Okusićemo egzotiku indijske i tibetanske kuhinje sa raznovrsnim začinima, belim lukom i đumbirom, receptima i tehnikama pripreme, sa nezaobilaznim karijem i specijalitetima poput masale, tandorija, birianija itd.
Jungle pleme ne propušta kurseve joge i meditacije, ajuverdsku i reiki-energetsku masažu, druženje sa bekpekerima i turistima sa raznih delova sveta od kojih ćemo čuti neverovatne i slikovite priče sa putovanja. Budimo se sa izlaskom sunca, idemo u obilazak susednog sela Bagšu sa čarobnim vodopadima na kojima se sunčamo i prskamo, a ako skupimo dovoljno hrabrosti i kupamo. Penjemo se na najviše planine na svetu sa profesionalim vodičima do vrha Triund na 2.800 m. Organizujemo i fakultativni izlet do Amritsara, duhovnog sedišta Sika, u kome se nalazi Zlazni hram iz XVI veka. Upoznaćemo se sa Sika-hodočasnicima i njihovom religijom i filozofijom.

Rišikeš i Hardivar


indija-tekst.jpg


Sveti gradovi na obali reke Gang, Rišikeš i Hardivar, najbolje će vam prikazati Indiju sa religijskog aspekta. Rišikeš, svetska prestonica joge, čuven je po Kumb Mela festivalu. Šetnja pored Ganda, peščane obale, bacanje cveća u reku i zamišljanje želja, svete skitnice-bebe i naravno svete krave! Fascinantno! U Hardivaru se nalaze dva hrama sa kojih se pruža neverovatan pogled na grad i obale Ganga. Gledamo ljude koji se ritualno kupaju, nose cveće u korpicama i puštaju ga nizvodno. Zadivljujući prizor koji se jednom viđa!

Agra - Tadž Mahal

Agra je grad u Indiji koji ne bi bio atraktivan da nije mogula Šah Džahana, koji je u ime ljubavi iznad grobnice svoje supruge Mumtaz Mahal sagradio velelepni mauzolej koji je pre dve godine proglašen jednim od Sedam svetskih cuda izgrađenih ljudskom rukom – Tadž Mahal. Preko 20.000 ljudi radilo je na izgradnji ovog zdanja od belog mermera ispred koga se nalazi zadovljujući vrt. „San u mermeru“ kako mnogi zovu Tadž Mahal, je dominantna, ali ne i jedina atrakcija u Agri.
Crvena tvrđava sa masivnim peščanim zidovima i šareni haotićni bazar su mesta na koje će vas Jungle odvesti kako bi što bolje upoznali Indiju.
Kulturni šok Nju Delhija, penjanje na najviše planine na svetu – Himalaje, obilazak sedišta Dalaj Lame, šetnja obalama svete reke Gang sa korpama punim cveća, jahanje kamila kroz pustinju, degustacija specijaliteta, joga, meditacija i naravno čuveni Tadž Mahal! Da li neko može da odoli ovakvom putovanju?!

RADŽASTANSKA PUSTINJA

Jahanje kamila kroz Radžastansku pustinju, zanimljive priče i pauze u oazama za degustaciju ljutog dalija, sveže salate i pirinča, uvertira su za obilazak Puškara i roze grada Džojpura sa Palatom vetrova. U Puškaru se održava Holi festival, poznatiji u Indiji kao „praznik boja“ sa ljudima namazanim drečavim bojama, glasnom muzikom i fenomenalnom atmosferom.

Izvor: Večernje novosti



 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.691
U Indiji niču hoteli na svetim mestima

U Indiji niču hoteli na svetim mestima

Sveta mesta u Indiji su idealne lokacije za hotele, a domaće i strane grupacije se utrkuju čiji će smeštaj i ponuda biti bolja.

v207799p0.jpg
Guliver/Getty images


Domaći, ali i strani turisti sve više posećuju takozvane gradove - hramove poput Širdija, na zapadu, Amritsara, svetog mesta sika na severozapadu, i dalekog Haridvara, na severu Indije, pa, samim tim, potreba za kvalitetnim smeštajem raste, prenosi Frans pres.

"Ljudi koji su nekada dolazili ovde nisu mogli dobiti kvalitetniji smeštaj od prenoćišta u nekoj od kuća lokalnog stanovništva", rekao je saradnik potpredsednika turističke organizacije "Best vestern Indija" Gaurav Sarin.

On je dodao da su ljudi iz domaćih i stranih turističkih agencija vremenom primetili koliko su sveta mesta važna za Indijce, ali i primamljiva i atraktivna za strane turiste, pa su počeli sa ulaganjem u tu granu turizma i utrkivanjem oko ponuda.

Najnoviji vladini podaci su pokazali da je broj domaćih daleko veći od broja stranih turista. Tako je, na primer, 2009. bilo preko 650 miliona domaćih, za 15,5 odsto više nego prethodne godine, dok je broj stranih turista pao na 5.1 milion, za 3,3 procenata manje nego prethodne.

"Domaći turizam prosto cveta - broj turista se svake godine povećava za oko deset odsto. To su ljudi iz svih društvenih klasa, i svako od njih može da nađe smeštaj", istakao je izvršni direktor lokalne turističko-ugostiteljske grupacije "Bird".

Sarin je rekao da "Best vestern", koja već ima hotele u Amritsaru i Širdi, planira da otvori ugostiteljske objekte u Ajmeru, na severu, i Puri i Kapri, na istoku Indije, i dodao da grupacija razmatra još neke "religijske centre".

(Tanjug)



 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.691
Kalkuta - kolevka kulture živi večno

20. 05. 2012
PRESS MAGAZIN


Put oko sveta

Kalkuta - kolevka kulture živi večno


Kalkuta, najstarija luka Indije, jedno od prvih mesta koje su Englezi zaposeli, živi u večnosti. Njeno bogatstvo nisu novi neboderi, uspesi u novim tehnologijama i brzi uspon indijske srednje klase

1.jpg

Njeno najveće blago je kultura, jer u čudnom rasporedu aktivnosti po kojima su indijski megalopolisi poznati, polje kulture je oduvek pripadalo Kalkuti: ona je majka indijske poezije, otac indijskog pozorišta i slikarstva. Svega nekoliko gradova u svetu su poput Čehovljevog Taganroga i Kalkute, koji se ponose time da talente prepoznaju u pravom trenutku i ne čekaju njihovu smrt da bi ih slavili. U potrazi za nadahnućem, građani Kalkute kao da uvek u svom ponosu hodaju s oprezom, u stalnoj potrazi za novim genijem. Zato ne čudi što su svi indijski nobelovci ili rođeni ili živeli baš ovde. Prva Nobelova nagrada koja je otišla van Evrope sletela je takođe u Kalkutu, poznatom večnom romantiku, bardu pesnika Rabindranatu Tagori.

Da li onda iznenađuje što je bio potreban samo jedan dan da me „kidnapuju" kalkutski umetnici i pesnici? U muzeju Akademije lepih umetnosti grupa slikara se obradovala piscu iz Srbije, za čas me učlanila u njihov klub - „paras", pozvala da govorim na otvaranju konferencije za štampu... Na večernjem druženju sa poznatim indijskim vajarima i slikarima, poklonili su mi set knjiga za biblioteku u Srbiji.

2.jpg

Ali kultura i revolucija se često prepliću. Tako je Kalkuta oduvek bila centar političkih previranja, novih ideja, pobune protiv kolonizatora. I danas, možda je zvanična prestonica Nju Delhi, ali Kalkuta vodi glavnu reč u političkim raspravama. Mešavina ove dve oblasti ogleda se u grafitima, koji odišu umetnošću ali često nose snažnu političku poruku, što je veoma važno, s obzirom na to da je veliki deo siromašne populacije nepismen. Umetnici dobijaju ili zakupljuju zidove na nekoliko godina, pa su i mene pozvali da išaram nekoliko srpskih stihova na ogradi jednog mosta. Premazivanje ili oštećivanje ovih „radova" ovde je svetogrđe.Razvoj Kalkute postao je ubrzan u 17. veku, kada je lokalni vladar dozvolio Englezima, sa kojima je uskoro zaratio, da se nastane. Sve do 1911. godine ovaj grad će biti prestonica britanske Indije. Posle podele britanske Indije na Pakistan i Indiju, čitave reke izbeglica „kao četiri Ganga, tri Bramaputre i dva Dunava" potražiće svoju nadu na njenim ulicama. Po tome je, nepravedno, postala poznata, jer Kalkuta je toliko više od bede i jada nesrećnika. Majka Tereza je takođe ovde skućila svoj dom, prešavši iz Skoplja, „nekadašnje prestonice Kosova", kako piše nadomak njenog groba. Soba u kojoj je živela i u kojoj je „udahnula poslednji udah" danas je spomen-muzej. Ekstremno skromna, iznad kuhinje dodatno topla u inače nepodnošljivo toploj klimi, danas je mesto hodočašća. Pružajući pokoju rupiju u ruke bezbrojnih beskućnika koji i danas kao poplava preplavljuju ovaj divan grad, pitam se da li je Kalkuta velika zbog svog dobročinstva koje svaki dan milionima obezbeđuje hranu i nadu da barem u smrti neće umreti gore od životinja ili zbog svoje umetničke duše koja hrani ceo svet pesmama Tagorea, slikama Jaminija Roja, Jogena Čoudurija, skulpturama Samira Rojčudhurija...

Viktor Lazić




 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.691
Mesto na kojem se spiraju gresi...i umire

Mesto na kojem se spiraju gresi...i umire

Slušaj, Varanasi i Gang nisu baš rajsko mesto kao što verovatno zamišljaš. Budi spremna na nešto drugo, prisećala sam se reči ruskog kolege i druga, dobrog poznavaoca Indije, dok sam se sa grupom jedva probijala uskom, nimalo prijatnom ulicom prema Gangu. Ovako je reporterka agencije Beta Zorica Bojić započela svoju reportažu iz najstarijeg živog grada na svetu Varanasija, smeštenog uz obalu reke Gang. Reportažu prenosimo u celosti.

1.jpg
Varanasi i Gang nisu baš rajsko mesto...

“Maramicama smo prekrivali lice da bismo makar donekle ublažili neprijatan miris koji se širi ulicama Varanasija, najstarijeg živog grada na svetu, “grada svetlosti”, na obali svetog Ganga, koji je za hindu vernike isto što i Jerusalim za hrišćane. Polako smo se spuštali kamenim stepeništem, koje se zove “ghata”, kada se pred nama ukazao nestvaran prizor večernje molitve. Ostvetljeni bakljama, u svečanim odorama, sveštenici iz najviše kaste – brahmana, uz zvuke himne obavljali su ritual, koji se ne menja već više od 3.000 godina “Ganga Aarti”. Ghate su bile prepune vernika, ali i radoznalih turista, koji su, činilo se, takođe bili kao opčinjeni.

U toj magičnoj atmosferi, spustila sam se polako na poslednji stepenik, do same reke. Dečak sa velikom korpom u kojoj je bilo mnoštvo jednakih korpica od lista banane, sa svećama i žutim cvećem, sa osmehom mi je ponudio da uzmem jednu od njih.
- Sto rupija, madam! To je moj biznis! – dodao je potom. Sto rupija je, inače, oko dva dolara.

Zapalila sam je i lagano spustila u vodu, otplovila je kao i stotine drugih kao molitva za duše umrlih. Induskinja pored mene učinila je isto, ali je još šakom zahvatila vodu iz Ganga, umila se, a zatim popila nekoliko gutljaja. Pogledala sam okolo. Sve su učinile isto.

“Ovde je čast biti spaljen”


Stomak mi se grčio. Setila sam se nedavno pročitanog podatka Svetske zdravstvene organizacije da 80 odsto otpada koje se izbacuje u Gang čini kanalizacija, da je koncentracija fekalnih materija na nekim mestima tri stotine puta veća od dozvoljene za kupanje. Ali, smrt na Gangu je za hindu vernike oduvek uzvišeni cilj, kraj perioda mučne reinkarnacije i ovozemaljskog života, dostizanje “mokše”, hindu nirvane. Gang je oduvek i mesto gde živi mogu da “operu” svoje grehe. To se čini ujutru, u vreme izlaska sunca.

2.jpg
Gang važi za mesto gde živi mogu da “operu” svoje grehe: To se čini ujutru, u vreme izlaska sunca

U cik zore ponovo idemo istom ulicom i spuštamo se istim stepenicama prema Gangu. Na njima i dalje sede prosjaci sveci, namazani pepelom i sa trorogom u ruci, što je znak da su sledbenici Šive, tvorca Varanasija. Desetine čamaca prepunih turista već uveliko tiho plove duž obale reke.
- Sada ćete videti obred kupanja u vreme izlaska sunca. Plovićemo duž obale do malog krematorijuma, a zatim nazad do velikog krematorijuma. Čast je biti tu spaljen, kao i da tvoj prah bude posut u Gang upravo ovde – objasnio nam je vodič.

Pogledom sam prešla po samoj obali gde je plivalo smeće.
- Samo da ne priđemo baš blizu krematorijuma, ili da ne naiđemo na leš u vodi – pomislih.

Stotine i stotine ljudi, porodice sa decom, muškarci u donjem vešu, žene u sarijima, radosno su skakali u vodu, gnjurali, prskali se, pili je iz šaka kao svetu, ne obraćajući pažnju na radoznale turiste koji su ih snimali i gledali uglavnom sa nevericom. Pojedini su stajali u vodi do pojasa i izgovarali molitve. Smenjivale su se grupe kupača i perača veša, koji su ga lupali o specijalne kamene ploče. Tu se pere veš celog grada, a zatim pažljivo prostire na prašnjave stene, između kravljih balega.

Pored malog krematorijuma, sazidanog od crvenog kamena, lagano se vijorio dim. Vodič kaže da se u samoj zgradi spaljuju bogati, a siromašniji napolju – na nevelikoj betonskoj ploči. Tu je ostala nedogorela cepanica, a nekoliko pasa se uporno muvalo i nešto povremeno jelo. Probijajući se između drugih čamaca, krenusmo nazad, prema velikom krematorijumu na Manikarnika gath. Na jednom od starih zidova, tik iznad vode pisalo je “Fortunate are the people who reside on the banks of Ganga”. Nedaleko, na dva ogromna stuba – slike Šive i Parvati.

“Pogledajte, leš!”

3.jpg
U i na reci se svašta može videti...


Ponovo kupači. “Pogledajte, leš!”, viknuo je neko iz našeg čamca. Kada smo se malo bolje zagledali, sa olakšanjem smo videli da pored pliva samo lutka od slame, koja je umesto glave imala crveni zavežljaj.
- U tom crvenom zavežljaju se nalaze pepeo, nesagoreli delovi tela, zubi, kosti. Neki te zavežljaje jednostavno bacaju u vodu, a neki prave lutke – objasnio nam je smireno naš vodič Mohar.

Sa druge strane čamca se začulo “Ganga market, Ganga market”. Približavao se čamac sa suvenirima.
- Izvolite ogrlice, narukvice, prstenje, suvenire. Sve imamo – poslovno je objašnjavao mladić na engleskom, ali je ubrzo otplovio shvativši očigledno da u tom trenutku na našem čamcu neće naći mušterije.

Plovili smo dalje prema velikom krematorijumu dok se sunce sa druge strane reke polako dizalo iznad horizonta. Vesla su skoro bešumno klizila po reci, praveći tamno sive, prljave, mehuriće. Na površinu vode su povremeno isplivavale glave riba, hvatajući vazduh.

4.jpg
Riba se ne lovi iz Ganga

“Da li se lovi riba iz Ganga?”, upitala sam vodiča. “Ne, zabranjeno je”, odgovorio je. “Uh, hvala bogu, makar to”, pomislih, prisećajući se ribe koju su prodavali na trotoaru. I iz velikog krematorijuma, odnosno sa betonske ploče se takođe viorio dim, i oko njega su se takođe vrzmali psi i divlje krave. Iza gomile naslaganih drva pojavila se povorka muškaraca koja je donela još jedno telo na nosilima, zamotano u beli čaršav, spremno za kremaciju, a potom za posipanje praha u reku.

Približavao nam se čamac sa kojeg su se glasno čuli zvuci molitve. U njemu televizor i video, koji je nešto pokazivao.
- Kupite video diskove večernje molitve. Samo sto rupija. Izvolite pogledajte – predlagao je prodavac.

Vratili smo se na obalu skoro bez reči, dalje preskakali blato, đubre i balege. Provlačili smo se između vernika koji su se zadovoljno sušili na jutarnjem suncu. Uz miris paljevine, napuštali smo obalu grada koji se ne menja. Nismo došli ovde ni da speremo grehove, ni da umremo. Ali u Varanasiju ima mesta i za jedne i za druge. I za one kojima je bliskost smrti obična stvar, i za one kod kojih izaziva jezu. I za one na obali i za one na čamcima.”


Izvor: Beta




 
Poslednja izmena od urednika:
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.691
Posetite najdublji bunar na svetu

Posetite najdublji bunar na svetu

Bunar u Abhaneri u Indiji, sačinjen od 3.500 uskih stepenica i koji se spušta skoro 35 metara u zemlju, jedan je od najdubljih i najvećih na svetu.

2.jpg
Najdublji bunar na svetu: Čand Baori u Indiji

Bunar je poznat pod imenom Čand Baori, a temperatura na dnu je oko šest stepeni celzijus niža nego na površini. Tokom sezone monsunskih kiša, bunar se napuni skoro do vrha.

Fotograf Florian Vizorek iz Berlina, tokom posete Indiji rekao je:
"Zbog činjenice da je bunar okružen desetinama stepenica, ljudi mogu da dođu do njega sa bilo koje strane", rekao je Vizorek.

Bunar u Radžahstanu star je oko 1.200 godina, a napravljen je od tamnih poroznih vulkanskih stena.

Izvor: B92

 
Poslednja izmena od urednika:
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.691
Kupanje u Gangu za oproštaj greha

Kupanje u Gangu za oproštaj greha

Milioni hindusa iz celog sveta pošlo je na hodočašće do svete reke Gang kako bi se sutra okupali u njenim vodama.

1.jpg

Kumb Mela smatra se najvetijim od 55 dana verskog festivala na severu Indije. Ovaj festival održava se na svakih 12 godina i trebalo bi da privuče ukupno više od 100 miliona posetilaca širom sveta.

2.jpg

Centar manifestacije je Alahabad, a na svake tri godine održavaju se i manja okupljanja širom zemlje.

Oko 7.000 policajaca i 30.000 volontera kontrolisaće masu.

3.jpg

Hodočasnici veruju da ih reka pročišćava od greha i oslobađa ciklusa rođenja i ponovnog rađanja.

Mnogi veruju da se u ovim danima u Gangu kupaju i neka od tri milijarde božanstava. Od početka festivala, u Gangu se okupalo više od osam miliona ljudi.

4.jpg

5.jpg

Izvor: B92
 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.691
Palata koja otkriva svet i sakriva žene

Da li su avganistanke plave burke nastale po ugledu na palatu Hava Mahal u indijskom gradu Džaipuru ili je obrnuto, to nećemo saznati? Međutim, namena im je ista, da ženama pruže "prozor" u svet i sakriju ga od istog.

1_zpsf36a8a0e.jpg

2_zps1659e936.jpg

3_zps1ada06fd.jpg

4_zpsee9a1f90.jpg


Jedan od najposećenijih turističkih lokaliteta u indijskoj državi Radžastan, čijoj lepoti se dive turisti iz celog sveta, zapravo je sagrađena iz ne tako lepih pobuda.

Maharadža Savai Pratap Sing 1799. godine naredio je da se sagradi velelepna palata kako bi se dvorske dame i žene iz kraljevkse porodice manje dosađivale zatvorene unutar zidina. Maharadži nije palo na pamet da ih pusti među običan svet, već je sagradio dvor koji spolja izgleda kao čipka, pa se lica plemenitih žena ne mogu videti sa ulice.

Hava Mahal, ili kako je zovu Palata vetra, je petospratna građevina napravljena od žutog i crvenog peščanika u obliku krune koju na glavi nosi hindu božanstvo Krišna. Na objektu se nalaze 953 mala prozora, kao i mnošto zidova sa rupama, zbog čega kroz palatu stalno struji promaja.

Pored toga što je omogućavao ženema uvid u život unutar i van zidina, ovakav sistem je radio kao svojevrsni klima uređaj, koji je uvek donosio svež vazduh u svaki deo palate.


Izvor: Vestionline
 
Always a lady
MODERATOR
Učlanjen(a)
25.08.2009
Poruka
37.691
KAO DA STE NA DVORU: 10 razloga zašto je ovo najbolji hotel na svetu!


Smešten u Udaipuru, provincija Radžastan u Indiji, ovaj romantični hotel, napravljen po ugledu na tradicionalnu indijsku palatu, pruža ugođaj kao da ste član kraljevske porodice.

48171112028683777251.jpg


Oberoji Udajvilas obiluje luksuznim sadržajem, koji uključuje i ličnog batlera, a prenoćište u ovom predivnom hotelu košta 430 dolara.


1. Gosti dolaze u hotel privatnim čamcem preko jezera Pičola

63281300198103295984.jpg


2. Kada gosti stignu do ostrva ugledaće impresivnu građevinu koja podseća na indijske palate

37269176814148030294.jpg


3. Na građevini se neverovatni arhitektonski detalji

70140730788425974020.jpg


4. U ovom hotelu možete da pronađete unutrašnji mir

70020055447003958069.jpg


5. Prelepe dekoracije unutar hotela će vas ostaviti bez daha

18033500439237230931.jpg


6. Iz nekih apartmana izlazite direktno na privatan bazen

55732170426320335713.jpg


7. Gosti mogu da uživaju u plivanju kad god hoće

96532649108559408933.jpg


8. Sve sobe odišu indijskim stilom, imaju internet, LCD televizor, audio uređaj i, najbolje od svega, privatnog batlera.

56508404293891849045.jpg


9. Kupatilo je umetničko delo

52865167770487068415.jpg


10. Takođe, hotel vam je obezbedio i privatnog joga instruktora, kao i božanstvene lokacije na kojima ćete moći da meditirate.

87414482037022886743.jpg


Portal businessinsider jeOberoji Udaivilas proglasio najboljim hotelom na svetu.

Izvor: Bussines insider, Blic / Foto: Oberoi Hotels
 
Top