Signup Now
Da bi mogli da pišete na forumu, otvarate nove teme, kao i da vidite download
linkove morate prvo da se registrujete.

Ukoliko Vam nije jasan proces registracije, molimo vas da kliknete OVDE
Ako ste zaboravili lozinku, kliknite OVDE :)

Zdrave oči

Diskusija u 'Zdravlje' započeta od crvendac_011, 08.04.2012.

  1. crvendac_011

    crvendac_011 Always a lady Moderator

    Postova:
    34.763
    Zahvala:
    19.813
    Pol:
    Ženski
    Lokacija:
    Beograd
    Preventiva - Zdrave oči

    4 vitamini.jpg

    Najviše vitamina ima u voću i povrću

    Pojedini vitamini i hranljive materije veoma povoljno deluju na zdravlje očiju i imaju veliku ulogu u preventivi raznih očnih oboljenja i smetnji. Ukoliko već imate neku bolest, zdravom i balansiranom ishranom možete da olakšate simptome i sprečite napredovanje. Dr Vladimir Suvajac iz Očne bolnice "Profesional" u Beogradu za čitaoce "Bilja i zdravlja" otkrio je uz koje namirnice možete sa sačuvate zdrav, blistav i lep pogled:

    Beta-karotin i vitamin A
    Beta karotin je narandžasto-crveni pigment u voću i povrću. Narandžasta boja šargarepe ukazuje na visok sadržaj beta karotina, jednog od provitamina A, koji je veoma bitan za oči i ima povoljan efekat na noćni vid i bržu adaptaciju oka pri prelasku iz uslova normalnog u uslove smanjenog osvetljenja. Takođe dobro deluje na suzni film oka koji prekriva rožnjaču, i kad ga ima u ishrani olakšava simptome i neprijatnosti koje imaju pacijenti sa suvim okom.
    Namirnice koje sadrže beta karotin su pre svega šargarepa, zatim krompir, spanać, kelj. U drugoj grupi namirnica koje ne sadrže beta karotin, ali imaju supstance iz kojih se sintetiše vitamin A su jaja, puter i mleko.
    Dnevna preporučena doza vitamina A u zavisnosti od godina i drugih faktora iznosi od 700 do 1000 mikrograma. Primera radi, jedna šargarepa sadrži i do četiri puta više beta karotina od preporučenog dnevnog unosa vitamina A. Balansirana ishrana koja sadrži ove namirnice je sasvim dovoljna da zadovolji potrebe organizma i oka za vitaminom A.

    Vitamin C i vitamin E
    Oni su snažni antioksidansi i imaju ulogu u sprečavanju formiranja slobodnih radikala i nastanka oksidativnog stresa koji je štetan za organizam. Budući da se smatra da slobodni radikali i oksidativni stres utiču na pojavu katarakte i degenerativnih promena u žutoj mrlji koje se javljaju sa godinama, uzimanje dovoljnih količina vitamina C i E može da smanji rizik za nastanak katarakte i senilne degeneracije žute mrlje.
    Vitamin C se može naći u namirnicama kao što su crvena i zelena paprika, kelj, jagode, brokoli, pomorandže, kivi, limun. Namirnice koje sadrže veće količine vitamina E su badem, lešnik, seme suncokreta, soja.Dnevne preporučene količine vitamina C iznose od 50 do 100 miligrama. Jedna pomorandža ili kivi sadrže dovoljnu količinu vitamina C potrebne za jedan dan. Dnevne preporučene količine vitamina E su oko 10 mg. To je količina koju sadrži 50 grama badema ili lešnika.

    Vitamin D
    Vitamin D u organizam može dospeti na dva načina: hranom i endogenom sintezom vitamina kad smo izloženi sunčevoj svetlosti i po tome je ovaj vitamin jedinstven u odnosu na druge.
    Vitamin D ima ulogu u smanjenju rizika za nastanak senilne degeneracije žute mrlje. To je jedno od najčešćih oboljenja starijih ljudi i u zavisnosti od forme bolesti može značajno da umanji vid ili da dovede do potpunog gubitka. Po jednoj skorašnjoj studiji, primećeno je da su osobe mlađe od 75 godina, kojima je nedostajalo vitamina D u ishrani, bile pod većim rizikom za nastanak degenerativnih promena u žutoj mrlji.
    Namirnice koje sadrže vitamin D su losos, sardine, skuša, džigerica, mleko, puter.
    Dnevne potrebe za vitaminom D, u zavisnosti od uzrasta, iznose od 5 do 10 mikrograma. To je količina vitamina D koja se može naći u 100 grama sardina. Dovoljne količine vitamina D se sintetišu i pri dozvoljenoj izloženosti prirodnoj sunčevoj svetlosti.

    Lutein
    Lutein je žuti pigment (ksantofil) koji spada u karetonoide. U velikim količinama ga ima u mrežnjači oka, naročito u žutoj mrlji, kojoj i daje karakterističnu žućkastu boju. Značaj luteina se ogleda u njegovim antioksidantnim svojstvima. Kao snažni antioksidans, lutein ima ulogu u prevenciji nastanka senilne degeneracije žute mrlje.
    Lutein se kao i drugi ksantofili može nađi u zelenom lisnatom povrću kao što su spanać, kelj, brokoli, bundeva.

    Selen, cink i omega 3
    Selen i cink utiču na preventivu senilne degeneracije žute mrlje, dok omega 3 nezasićene masne kiseline imaju povoljan efekat na kvalitet suznog filma oka.
    Selen se može naći u namirnicama kao što su morske ribe (losos, krabe, škampi), kao i u braon pirinču. Cinka ima u ćuretini, govedini i drugom crvenom mesu, kao i crnoj čokoladi. Upravo se iz tog razloga, pacijentima koje već boluju od senilne degeneracije žute mrlje, preporučuje da svakog dana pojedu po jednu kockicu crne čokolade. Namirnice koje sadrže omega 3 masne kiseline su losos, skuša, haringa, a ima ih i u ribljem ulju i orasima.
    Doktor Vladimir Suvajac napominje da nikako ne treba da uzimate vitaminske i druge preparate bez konsultacije sa doktorom ili nutricionistom.

    Piše: Ž.R.
    Izvor: Bilje i zdravlje

     
    Oki69 se ovo sviđa.
  2. crvendac_011

    crvendac_011 Always a lady Moderator

    Postova:
    34.763
    Zahvala:
    19.813
    Pol:
    Ženski
    Lokacija:
    Beograd
    Sočiva bolje ispravljaju astigmatizam

    Znak da je došlo do pojave astigmatizma najčešće je žmirkanje prilikom gledanja, držanje glave u iskošenom položaju tokom čitanja ili gledanja televizora. Što je problem izraženiji, slabije se koriguje naočarima

    [​IMG]

    UKOLIKO prilikom gledanja u neki predmet njegov oblik vidite iskrivljeno i zamagljeno, ili vam se slova razlivaju prilikom čitanja moguće je da imate zakrivljenost rožnjače odnosno astigmatizam. Ova anomalija oka može da se javi u svim starosnim dobima, bez obzira na to da li osoba ima dobar vid ili je kratkovida ili dalekovida.

    Znak da je došlo do pojave astigmatizma najčešće je žmirkanje prilikom gledanja na blizinu ili daljinu, držanje glave u iskošenom položaju tokom čitanja ili gledanja televizora. Kod nekih osoba dolazi i do pojave umora, vrtoglavice, i čestih glavobolja. Oftalmolog dr Zora Ignjatović, iz Specijalne bolnice za oftalmologiju "Miloš klinika", objašnjava da astigmatizam dovodi do nepravilnog prelamanja svetlosti u oku, zbog čega osoba lošije vidi.

    - Kod astigmatizma se svetlost u jednom meridijanu prelama jače, a u drugom slabije, i najčešće je u vezi sa prelomnom moći rožnjače - kaže dr Ignjatović. - Ona kod pacijenata sa astigmatizmom nije građena kao polulopta koja prelama svetlost u istoj meri i u horizontalnom i u vertikalnom meridijanu, već je elipsasta. Zbog toga je u jednom meridijanu više zakrivljena nego u drugom. Umesto fokusiranja svetlosti u jednoj tački na mrežnjači, dolazi do efekta razlivanja, pa pacijent vidi deformisano. Prilikom testiranja vida osoba najčešće meša brojeve, pa, na primer, umesto četiri vidi sedam.

    Pravilan astigmatizam, tj. regularni, javlja se kod više od 80 odsto ljudi koji imaju ovu anomaliju. Kod njega se dva glavna meridijana rožnjače međusobno nalaze pod uglom od 90 stepeni, i u ovom slučaju prvi meridijan ima najveću, a drugi najmanju zakrivljenost u odnosu na sve ostale meridijane u oku. Kada je u pitanju nepravilni, odnosno iregularni astigmatizam, svi meridijani imaju različitu zakrivljenost i među njima nema pravilne pozicije. Iregularni se najčešće javlja kao posledica izvršenih operacija na oku, nekih povreda ili bolesti rožnjače.

    KOREKCIJA NIJE UVEK NEOPHODNA

    VEĆINA ljudi ima takozvani fiziološki astigmatizam, od -0,25 do -0,5 dioptrija, koji, kako kaže dr Zora Ignjatović, nije potrebno korigovati. Oko 15 odsto populacije ima astigmatizam do jedan dioptrije, a 20 odsto ima više od tri dioptrije.

    - Osim astigmatizma vezanog za rožnjaču, može doći i do pojave astigmatizma vezanog za sočivo - kaže dr Ignjatović. -Obično je u pitanju katarakta, kod koje su zamućenja sočiva neravnomerna, pa se u refrakciji oka pojavljuje astigmatizam. Ovaj problem rešava se operacijom katarakte, koja je takođe prilika da se ispravi i urođeni astigmatizam.

    Astigmatizam se može ispraviti na nekoliko načina i to: nošenjem sočiva, naočara sa cilindričnim staklima, laserskom intervencijom ili ugradnjom specijalnog veštačkog sočiva u oko. Efikasnost ovih metoda, međutim, zavisi od dioptrije i veličine zakrivljenosti oka.

    - Veći astigmatizam se u principu lošije koriguje naočarima, odnosno cilindričnim staklima - kaže dr Ignjatović. - Bolje je nositi kontaktna sočiva ili ga ispraviti refraktivnom hirurgijom, kojom se zapravo skida tkivo sa dela rožnjače koji je više ispupčen i dobija se pravilna polulopta. Ovom intervencijom postiže se dobro i trajno rešenje astigmatizma.

    Ova anomalija oka može da se javi još u ranom detinjstvu. U slučaju kada je astigmatizam urođena pojava neophodno ga je korigovati što pre, jer kasnije može da dođe do razvoja slabovidosti na oku. Kod nekih osoba povećanje astigmatizma može da dovede do pojave keratokonusa tj. slabosti vezivnog tkiva rožnjače koje se ubrzano krivi i istanjuje. U ovom slučaju povećavanje astigmatizma može se zaustaviti zračenjem ultravioletnim svetlom.

    (Novosti)
     
  3. crvendac_011

    crvendac_011 Always a lady Moderator

    Postova:
    34.763
    Zahvala:
    19.813
    Pol:
    Ženski
    Lokacija:
    Beograd
    10 Provjerenih Načina Koji Će Vam Pomoći Da Poboljšate Svoj Vid I Održite Zdravlje Svojih Očiju

    [​IMG]

    Pripremili smo vam 10 provjerenih načina koji će vam pomoći da poboljšate svoj vid i održite zdravlje svojih očiju. Pogledajte šta je potrebno da uradite….

    Osnovni princip medicine jeste da ako ne koristite mišić, on slabi. Kao i sve ostale mišiće, morate da trenirete i mišiće oka i održavate ih u radu. To podrazumijeva i određene vježbe, kao i odgovarajuću ishranu. Mi smo vam spremili 10 provjerenih načina koji će vam pomoći da poboljšate svoj vid i održite zdravlje svojih očiju.

    Pogledajte šta je potrebno da uradite

    1. Ovo je 16 osnovnih vježbi kojima možete da vježbate svoj vid. Radite ih svaki dan redosljedom kako je prikazano na slici…

    [​IMG]

    2. Izbjegavajte da previše naprežete oči tokom dana. Zatvorite oči na nekoliko minuta i uživajte u miru svaka 2-3 sata.

    3. Ako nosite naočale, smanjite vrijeme koliko ih imate na sebi ako je to moguće. Skidajte ih što češće.

    4. Izmasirajte oči nježnim kružnim pokretima. Pomjerajte od tačke 1 do tačke 6 kako je prikazano na slici. Koristite kažiprst i srednji prst da pritisnete oči. trebalo bi da osjetite blagi pritisak, ali definitivno ne bol dok izvodite masažu.

    [​IMG]

    5. Dok ste napolju i šetate, pokušajte da što više gledate u daljinu, a ne u svoje noge ili ispred sebe.

    6. Pijte sok od mrkve što češće (ako je moguće i svaki dan). Ako želite da izvučete maksimum koristi od te navike, dodajte u njega jednu ili dvije kapljice maslinovog ulja. Tako nećete pokvariti ukus, a ono će pomoći da mnogo efikasnije apsorbujete sve zdrave elemente iz soka od mrkve.

    7. Ako su vam oči uveče iziritirane, možete da koristite sok od aloje vere umjesto regularnih kapi za oči. Ipak, konsultujte svog doktora prije korišćenja ovog prirodnog lijeka.

    [​IMG]

    8. Kada vam se oči umore, operite ih toplom vodom.

    9. Pokušajte da ne gledate u ekran kompjutera, televizora ili pametnog telefona najmanje 2 sata prije odlaska u krevet.

    10. Isporbajte indijansku “Trataka” vježbu za oči. Ona će pomoći vašim očima i umu da ostanu fokusirani.

    [​IMG]

    Sjedite ispred malog, nepokretnog predmeta postavljenog na otvorenom prostoru (svijeća, na primjer). Fokusirajte svoje oči i svu pažnju na njega. Pokušajte da ne trepćete. Trebalo bi da imate jasnu, detaljnu sliku predmeta u svom umu i memoriji.

    Onda zatvorite oči i fokusirajte pažnju na prostor između obrva, pokušavajući da zadržite sliku predmeta u glavi što je duže moguće. Radite ovo oko 10 minuta. Cilj ove vježbe je da postignete jasnu sliku nečega prije nego što vam se oči umore.

    (Haber.ba)
     
    Bazlik se ovo sviđa.

Preporučite stranicu