Signup Now
Da bi mogli da pišete na forumu, otvarate nove teme, kao i da vidite download
linkove morate prvo da se registrujete.

Ukoliko Vam nije jasan proces registracije, molimo vas da kliknete OVDE
Ako ste zaboravili lozinku, kliknite OVDE :)

Ubrzajte lenja creva

Diskusija u 'Zdravlje' započeta od Big Moca, 27.09.2009.

  1. Big Moca
    Offline

    Big Moca Član

    Postova:
    4.311
    Zahvala:
    3
    Lokacija:
    Valjevo
    Ubrzajte lenja creva


    Malo se krećete, jedete s nogu, nervozni ste? Nije ni čudo što imate probleme s varenjem. Međutim, oni mogu lako da se reše. Treba da pijete dosta tečnosti i jedete namirnice bogate biljnim vlaknima.


    [​IMG]


    Da se creva ne bi ulenjila, u njima mora da postoji nešto što ih draži. Ali nedostatak sadržaja koji podstiče creva na kretanje ne znači isto što i nedostatak hrane. Za pokretanje creva potrebno je da hrana koju unosite u organizam sadrži nesvarljive sastojke, koji draže muskulaturu creva na kretanje i tako izazivaju izbacivanje izmeta iz debelog creva. Ti nesvarljivi sastojci hrane su pokožice voća, povrća i žita, tj. celuloza. Ako u hrani nema dovoljno celuloze, onda tanko crevo upije svarljive sastojke hrane, i u debelo crevo ne dolazi dovoljno ostataka i otpadaka koji bi izazvali njegovo kretanje i pražnjenje. Tada dolazi do lenjosti creva ili zatvora.



    Ne odlažite pražnjenje creva

    Loše životne navike, nedovoljna fizička aktivnost, sklonost da se odlaže pražnjenje creva i prekomerna upotreba laksativa mogu da prouzrokuju zatvor. Crevima nimalo ne prija neuravnotežena ishrana siromašna biljnim vlaknima i zato je veoma važno da obratite pažnju na to šta jedete. Dovoljno je da dnevno unesete od 30 do 35 grama biljnih vlakana, pa da obezbedite pravilan rad crevne muskulature. Ako uz to budete pili dovoljno vode i ne budete jeli na brzinu, ovaj problem će za vas postati prošlost.


    Odaberite odgovarajuća vlakna

    Vlakna su supstance otporne na sokove koji se luče u gastrointestinalnom traktu. Dele se na „rastvorljiva“ i „nerastvorljiva“. U borbi protiv zatvora najviše će vam pomoći nerastvorljiva vlakna, kao što su celuloza i lignin, sadržani u kupusu, kelju i sličnom povrću. Ona nabubre u dodiru s vodom i izazivaju grčenje crevne muskulature. Rastvorljiva vlakna, kao što je pektin, nalaze se prvenstveno u voću, crnom i belom luku. Ona usporavaju apsorbovanje šećera, masti i holesterola i, uopšteno govoreći, nisu naročito korisna za rad creva. Jedini izuzetak je inulin, kojeg najviše ima u crnom luku i korenastom povrću, koji blagotvorno deluje na crevnu floru i podstiče apsorpciju kalcijuma


    Ako je vaš problem hroničan

    Ako je za vas svaki odlazak u toalet prava drama, a uz to imate i bolove u stomaku, najbolje da se obratite lekaru. On će vam prepisati odgovarajuću dijetu i eventualnu terapiju. U najvećem broju slučajeva biće dovoljno da povećate unošenje tečnosti, vode, čaja, mleka, sokova od voća i povrća i jogurt s aktivnim fermentima, i tako očistite organizam od nagomilanih toksina. Svima se preporučuje da dan započnu sa čašom vode pošto će tako podstaći rad creva.


    Sredite varenje

    Kajsije + kefir
    Oko 50 g sušenih kajsija prvo prelijte toplom vodom pa zatim izmiksajte sa 200 ml kefira i začinite bosiljkom

    [​IMG]

    Banana + jogurt
    Izmiksajte manju bananu i 150 ml probiotičkog jogurta, razredite sa 100 ml vode i začinite s malo vanilinog šećera

    Šljive + pavlaka
    Pomešajte 150 ml ohlađene pavlake sa 50 ml soka od šljiva i kašičicom mlevenog kima

    [​IMG]

    Đumbir + jogurt
    U 200 ml probiotičkog jogurta dodajte 10 g sveže izrendanog đumbira, po kašiku limunovog soka i meda


    Izvor: Blic-žena
    Poslednja izmena: 03.12.2009
  2. crvendac_011
    Offline

    crvendac_011 Always a lady Moderator

    Postova:
    23.984
    Zahvala:
    504
    Pol:
    Ženski
    Lokacija:
    Beograd
    Laksativi sa pijace: Poboljšajte rad creva na prirodan način

    Laksativi sa pijace: Poboljšajte rad creva na prirodan način

    Narodna medicina poznaje veliki broj biljaka i namirnica koje deluju kao prirodni laksativi protiv zatvora. Na vrhu liste je kompot od suvih šljiva, a delotvorni su i sokovi od jabuke i kruške.



    [​IMG]
    Napunite tanjir namirnicama koje su bogate biljnim vlaknima i vaš problem sa zatvorom biće rešen

    „Većina ljudi ne bi morala da pije laksative kad bi se hranila na ispravan način“, kaže James A. Duke, američki botaničar i specijalista za lekovito bilje. On u svojoj knjizi „Zelena apoteka“, na duhovit način objašnjava zbog čega se javlja problem zatvora ili opstipacije.
    „Izbacite iz ishrane svo voće, povrće i integralne žitarice koji su bogati vlaknima. Umesto toga jedite puno mesa, masne hrane i belih peciva. To je siguran recept za dobijanje zatvora“.
    Ishrana siromašna vlaknima, naglašava autor, jedan je od glavnih uzroka neprohodnosti creva.
    „Ovaj problem ima veliki broj ljudi, ali zbog delikatnosti teme malo njih priča o tome“, kaže. „Retki se obrate lekaru, a najviše je onih koji godinama trpe svoju muku nadajući se da će problem koji imaju s pražnjenjem creva proći sam od sebe“.


    Jedite hranu bogatu vlaknima

    Ukoliko imate zatvor, James Duke preporučuje da promenite način ishrane uvođenjem tzv. „dvostruke petice“. To znači da svakoga dana treba da uzimate po pet vrsta voća i povrća.
    [​IMG]

    „Ako posle dva dana i dalje imate zatvor, povećajte količinu ovih namirnica, a smanjite unos mrsne hrane“, savetuje. „Takođe, nije dobro da pijete puno čaja, jer on sadrži velike količine tanina, supstanci koje utiču na zadržavanje stolice i usporavaju kretanje sadržaja u crevima. Zbog ovog svojstva, čajevi su efikasniji kod dijareje“.
    Narodna medicina, navodi američki botaničar, poznaje veliki broj biljaka i namirnica koje deluju kao prirodni laksativi.
    „Na vrhu liste je kompot od suvih šljiva, a delotvorni su i sokovi od jabuke i kruške“, ističe. „Kod pripreme ovih sokova važno je da se ne odstranjuje kora, jer se u njoj nalazi najveći broj korisnih biljnih vlakana“.


    Lan pospešuje probavu

    Autor dalje navodi niz namirnica koje mogu olakšaju tegobe opstipacije. Na creva blagotvorno deluju avokado, mango, papaja, grožđe, breskve i smokve, zatim badem, laneno seme, peršun, soja, orasi i potočarka.
    [​IMG]
    „Na osnovu ovog spiska možete lako da osmislite koliko god želite recepata za supe i salate“.
    Laneno seme je, ukazuje Duke, izvrsna pomoć kod hronične opstipacije. Treba uzimati jednu do dve kašike celog ili isitnjenog lanenog semena, dva do tri puta dnevno.
    „Ako se odlučite da probate ovaj lek, uz njega bi, obavezno, trebalo da pijete velike količine vode, najmanje osam punih čaša dnevno. To će olakšati probavu i kretanje sadržaja kroz creva“.

    [​IMG]
    Oprezno sa alojom i senom


    Sena i pojedine vrste aloja vera imaju snažno laksativno dejstvo, ali James Duke, specijalista za lekovito bilje, savetuje oprez pri njihovoj upotrebi.
    „Ove biljke sadrže antrahinone, prirodne laksativne supstance koje su toliko jake da, ako se dugo upotrebljavaju, mogu da iziritiraju digestivni trakt, izazovu dijareju ili povraćanje“, upozorava. „Ovi laksativi naročito ne trebalo da se koriste tokom trudnoće i dojenja“.
    Duke savetuje da se problem opstipacije na prvom mestu rešava ishranom bogatom vlaknima, a da se biljni preparati ne koristite bez konsultacija sa lekarom.

    Blic žena
  3. crvendac_011
    Offline

    crvendac_011 Always a lady Moderator

    Postova:
    23.984
    Zahvala:
    504
    Pol:
    Ženski
    Lokacija:
    Beograd
    Vlaknima protiv lenjih creva

    Vlaknima protiv lenjih creva

    M. Vasiljević | 21. jul 2010. 14:24 |Večernje novosti

    Čak trideset odsto ljudi povremeno doživi opstipaciju, a najveći broj među njima su žene starije dobi


    [​IMG]

    Izdvajamo iz teksta

    Uzroci zatvora „sedeći“ način života, napetost i stres, loše prehrambene navike, ali i promena načina ishrane na putovanju

    ZATVOR je čest problem u svakodnevnoj gastroenterološkoj praksi. Čak trideset odsto ljudi povremeno doživi ovo neprijatno stanje, a najveći broj među njima su žene starije dobi. Uzroci su u „sedećem“ načinu života, napetosti i stresu, lošim prehrambenim navikama, ali i promeni načina ishrane na putovanjima.
    - Opstipacija je poremećaj u pražnjenju stolice koji traje duže od 12 nedelja, uz prisutna bar dva od ovih simptoma: napinjanje kod pražnjenja stolice, tvrda stolica, osećaj nepotpunog pražnjenja i manje od tri stolice nedeljno - kaže dr Predrag Dugalić, internista - gastroenterolog u Kliničko-bolničkom centru „Zemun“.
    Najčešći oblik zatvora je hronična opstipacija, bez jasno vidljivog organskog uzroka, koja se u narodu naziva „lenja creva. Ovaj poremećaj je najvećim delom izazvan načinom života. Obično pogađa osobe koje se malo kreću i jedu industrijski obrađenu, rafiniranu hranu sa premalo biljnih vlakana. Kako je najveći deo starije populacije u ovoj kategoriji, jasno je zašto oni najčešće pate od zatvora.
    Vrlo često zatvor se javlja s promenom mesta boravka i načina ishrane. Takozvana putnička opstipacija je privremena, pa uspostavljanje uobičajenog ritma života dovodi do normalizacije stolice.
    - U prevenciji su najvažniji pravilna ishrana i redovna fizička aktivnost. Poželjna je ishrana bogata žitaricama, voćem i povrćem, uz bar dve litre tečnosti dnevno. Bitno je da se hranom unese što više biljnih vlakana, kojih ima u voću (jabuke, breskve, mandarine, kajsije, šljive, suve smokve), povrću (kelj, brokoli, kupus, šaragarepa, spanać, zelje, tikvice,) leguminozama (boranija, grašak, pasulj, sočivo) i neoljuštenim žitaricama (pšenica, integralni pirinač, integralne testenine, ovsene pahuljice) - jasan je dr Dugalić.
    Treba izbegavati jela i proizvode od oljuštenog pirinča i belog brašna, a jesti crni ili raženi hleb, kačamak i proju.
    - Dobro je svakodnevno jesti kompot od suvih šljiva. Treba koristiti namirnice kao što su mekinje i laneno seme, jer biljna vlakna zadržavaju vodu, bubre i mehanički nadražuju crevo na pražnjenje - pojašnjava dr Dugalić. - Nekim pacijentima koristi šolja hladnog mleka. Od fermentisanih mlečnih proizvoda se preporučuju probiotički napici (kefir, jogurt). Preporučuje se mineralna voda bogata magnezijumom ili tablete magnezijuma (150-300 mg dnevno uz oprez kod bolesnika koji boluju od bubrežnih bolesti). Čaj od kamilice, ili nane sa dodatkom nekoliko zrna kima je ukusan i prijatan dodatak tečnosti, a smanjuje nadutost u trbuhu.
    - Kada ništa od ovog ne pomogne mogu se koristiti i lekovi laksativi, laktuloza ili prokinetici u vidu kapi, napravljeni od mešavine različitih biljaka - zaključuje dr Dugalić.

    LEKOVI
    POJAVI zatvora doprinose mnogi lekovi koji deluju umirujuće na nervni sistem, oni koji umiruju bolove, kao i preparati za nadoknadu kalcijuma i gvožđa, kardiološki lekovi. Trudnice obično pate od zatvora zbog hormonskih promena i povećanog spoljnjeg pritiska na creva. Razlozi opstipacije mogu da budu i neke bolesti - poremećaj rada štitaste žlezde, parkinsonizam, multipleks skleroza, moždani udar, šećerna bolest.






Preporučite stranicu