Signup Now
Da bi mogli da pišete na forumu, otvarate nove teme, kao i da vidite download
linkove morate prvo da se registrujete.

Ukoliko Vam nije jasan proces registracije, molimo vas da kliknete OVDE
Ako ste zaboravili lozinku, kliknite OVDE :)

Priprema za čas odjeljenske zajednice

Diskusija u 'Priroda i Društvo' započeta od Dzanadina, 17.04.2011.

  1. Dzanadina
    Offline

    Dzanadina Član

    Postova:
    10
    Zahvala:
    0
    PISMENA PRIPREMA ZA ČAS ODJELJENSKE ZAJEDNICE


    RAZRED: Vc
    NASTAVNI PREDMET: Odjeljenska zajednica
    TIP ČASA: Obrada novog nastavnog gradiva
    NASTAVNO PODRUČJE: Humani odnosi
    NASTAVNA JEDINICA: Moj odnos prema drugovima i drugaricama
    NASTAVNE METODE: metoda razgovora, metoda usmenog izlaganja, metoda ilustracije, metoda rada na tekstu, metoda diskusije.
    OBLICI RADA: frontalni, individualni, grupni.
    NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA: projektor- laptop, radni listići, sličice za formiranje grupa, radni listovi za grupni rad, hamer papir.


    CILJ ČASA:

    - upoznati učenike sa nekim od načina kako postupiti prema drugu i drugarici kada se oni nađu u veoma teškoj situaciji i kako prepoznati pravo i lažno drugarstvo.


    ZADACI ČASA:

    Obrazovni:

    - upoznati učenike sa pojmovima drugarstva i prijateljstva;
    - kroz različite situacije upoznati učenike- kako i na koji način biti dobar drug u dobru i zlu;

    Odgojni:
    - navikavanje učenika na pružanje pomoći drugovima i drugaricama;
    - izgrađivanje stava o potrebi stalnog međusobnog uvažavanja drugova i drugarica;
    - razvijanje kod učenika stavova o humanim odnosima među ljudima (drugovima i drugaricama;

    Funkcionalni:

    - podsticanje razvoja sposobnosti razmišljanja, zaključivanja, uočavanja bitnih elemenata dobrog i lošeg drugarstva;







    STRUKTURA ČASA:

    Uvodni dio (10 minuta)

    - Psihološka priprema: predstavljanje učenicima i dogovor o načinu rada.
    - Podjela učenika u pet grupa (grupe se formiraju tako što svaki učenik izvuče po jednu sliku i prema sličicama se dijele u grupe.) Naziv će grupe dobiti prema izvučenim sličicama.

    - Svaka grupa izabere svog predstavnika.
    Razgovara se o tome zašto su odabrali baš tog učenika za predstavnika grupe?

    - Najbolji učenik, vrijedan, marljiv, povjerljiv, komunikativan, dobar drug, prijatelj...)
    - Prezentacija o prijateljstvu.

    Sa učenicima se razgovara o tome šta je za njih drugarstvo, a šta prijateljstvo?

    Glavni dio (30 minuta):

    - Nakon što su učenici odabrali predstavnike grupa i rekli šta za njih predstavlja drugarstvo i prijateljstvo slijedi najava nastavne jedinice.

    Moj odnos prema drugovima i drugaricama ( Naslov pišem na tabli)

    - Danas ćemo razgovarati o drugarstvu tj. Vašem odnosu prema drugovima i drugaricama.

    - Svakoj grupi se dijelie koverte sa pričama i papir u boji, u zavisnosti od boje stalka koji se nalazi na njihovim stolovima. (Priče se nalaze u prilogu pripreme)
    - Zadatak grupa je da pročitaju priču, razmisle i razgovaraju o tome šta bi oni uradili da se nađu u takvoj situaciji. (Šta bi po njihovom mišljenju trebalo ispravno uraditi, a šta pogrešno) Izvući pouku iz priče. Sve to ukratko napisati na papir.
    - Predstavnici grupa referišu ono što su uradili.
    - Priče će biti prikazane na projektoru popraćene ilustracijama.
    - Svaka grupa će dobiti po jednu izreku u koverti koju treba da sklope i zalijepe na hamer papir.
    - Razgovor sa učenicima o izrekama.
    - Nakon razgovora sa učenicima o pričama i zaključcima koje su donijeli u grupama, učenicima dijelim listiće sa jabukama i listove. Na jabukama treba da napišu osobine koje im se dopadaju i ne dopadaju kod druga i drugarice.
    - Dok učenici pišu osobine, zalijepit ću plakat na kojem se nalazi drvo. Svaki učenik će zalijepiti jabuku i list na odgovarajuće mjesto.
    - Nakon što svi zalijepe osobine, pročitat ćemo neke od tih osobina i zaključiti kojih ima više - manje, koje osobine se ponavljaju.



    Završni dio (5 minuta)

    Slijedi pohvala svim učenicima. U znak njihovog drugarstva, aktivnosti i discipline u radu uručit ću im diplomu kao mali znak zahvalnosti.

    - Učenicima ću podijeliti - poruku o prijateljstvu.

    „Zapis o prijateljstvu – Neki kažu da je čovjekov nabolji prijatelj- pas. Neki opet kažu da je knjiga najbolji prijatelj. Prijatelji su i knjige i psi, ali i jedne i druge treba platiti. Ali postoji prijateljstvo koje se ne može ničim platiti. Ima ljudi koji ga pokušaju kupiti, a onda shvate da više nikada neće doći do njega. To prijateljstvo jedino se može uzvratiti prijateljstvom. To je najbolje prijateljstvo - prijateljstvo među ljudima.“

    - Ova poruka će im pomoći da uvide da je prijateljstvo veoma bitno u životu, da se trebaju truditi da budu dobri drugovi, da se sve može kupiti, ali prijateljstvo ne.
    - Čovjek je vrijedan onoliko koliko ima prijatelja.


    ŠAPTANJE

    Selma ide u šesti razred, dobra je i mirna učenica. Ali jedan dan nije bila raspoložena za rad, već je radije pričala. Baš tada je bila na času historije, a nastavnik je predavao novu lekciju koja je Selmi bila dosadna. Nastavnik ju je par puta opomenuo zbog pričanja i ometanja časa, ali ona nije prestajala. Kako nije mogao više tolerisati Selminu priču, nastavnik je prozove da odgovara lekciju koju Selma nije bila naučila. Njena prijateljica Hana koja sjedi iza nje, željela joj je pomoći, pa joj je šaptala, ali nastavnik ju je otkrio i objema dao jedan. Selmi zbog neznanja, a Hani zbog šaptanja.
    ______________________________________________________________________________________

    - Razmislite i u grupi razgovarajte šta biste vi uradili da se nađete u ovakvoj situaciji, zapišite sve ideje!
    - Šta bi po vašem mišljenju bilo ispravno uraditi, a šta pogrešno?
    - Izvucite pouku iz priče.

    OSPICE

    Sanel ide u peti razred. Jedan dan dobio je ospice, i da ne bi prenio bolest ostalim učenicima, mjesec dana nije mogao ići u školu. Za to vrijeme dok nije išao na nastavu, njegov drug Dženan i drugarica Merima, su ga svaki dan posjećivali i donosili mu sveske i zadaće koje je Sanel radio kod kuće i tako naučio svo gradivo koje su prešli. Malo nakon što je Sanel ozdravio i vratio se u školu, Dženan i Merima su dobili ospice i nisu dolazili u školu. Sada je Sanel imao priliku da se oduži svojim prijateljima, pa je to i učinio, on je njima svaki dan donosio zadaću i sveske da i oni nauče novo gradivo.
    ______________________________________________________________________________________
    - Razmislite i u grupi razgovarajte šta biste vi uradili da se nađete u ovakvoj situaciji, zapišite sve ideje!
    - Šta bi po vašem mišljenju bilo ispravno uraditi, a šta pogrešno?
    - Izvucite pouku iz priče.


    ŠKOLSKI SPORTOVI

    Semir zajedno sa drugovima iz razreda trenira u školskom fudbalskom klubu. Upotreba alkohola i drugih droga strogo je zabranjena kako u klubu tako i u školi. Dva najbolja igrača Semirova dobra druga pričali su kako piju prije utakmice i tvrde da su im zbog alkohola rezultati bolji. Semir i ostali koji ne piju žele nešto poduzeti u vezi toga, jer u pitanju je zdravlje njihovih prijatelja, a i uspjeh njihovog tima.
    ______________________________________________________________________________________

    - Razmislite i u grupi razgovarajte šta biste vi uradili da se nađete u ovakvoj situaciji, zapišite sve ideje!
    - Šta bi po vašem mišljenju bilo ispravno uraditi, a šta pogrešno?
    - Izvucite pouku iz priče.


    KONTROLNI

    Dženana ide u šesti razred. Dobra je učenica, ali ako bi se malo potrudila mogla bi biti i bolja. Prošle sedmice Dženana je imala kontrolni rad iz matematike, za koji se nije bila pripremila. Nastavnik je zadao šest zadataka od koji je Dženana znala uraditi samo dva, jer kada su učili ostale zadatke ona nije bila u školi. Dva zadatka koja je Dženana znala uraditi nisu bila dovoljna za pozitivnu ocjenu. Dženanina najbolja drugarica koja sjedi pored nje pomogla joj je da uradi još dva zadatka. Ali nastavnik ih je primjetio i zaprijetio da će Dženaninoj drugarici smanjiti ocjenu.

    ______________________________________________________________________________________
    - Razmislite i u grupi razgovarajte šta biste vi uradili da se nađete u ovakvoj situaciji, zapišite sve ideje!
    - Šta bi po vašem mišljenju bilo ispravno uraditi, a šta pogrešno?
    - Izvucite pouku iz priče.





    DILEMA

    Amir i Mirza su veoma dobri drugovi, idu zajedno u sedmi razred. Jedan dan bili su na igralištu iza škole kad se Mirza povjerio Amiru, kako ima porodičnih problema zbog kojih ne može da uči, pa je zbog toga neraspoložen i tužan. Nakon što mu je to ispričao, Mirza je zamolio Amira da se malo udalje od škole, gdje ih niko ne može vidjeti. Potom ga je ponudio cigarom i rekavši da mu pušenje pomaže da se smiri, pošto mu je Amir dobar drug, može mu praviti društvo. Amir je u dilemi, nije znao šta da uradi...
    ______________________________________________________________________________________
    - Razmislite i u grupi razgovarajte šta biste vi uradili da se nađete u ovakvoj situaciji, zapišite sve ideje!
    - Šta bi po vašem mišljenju bilo ispravno uraditi, a šta pogrešno?
    - Izvucite pouku iz priče.
  2. EuroTurs

Preporučite stranicu