Ministar prosvete: Analiza Bolonje, roditeljima nova uloga

UREDNIK
Učlanjen(a)
24.03.2015
Poruka
5.467
Ministar prosvete: Analiza Bolonje, roditeljima nova uloga
Beograd -- Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević je najavio izmenu sistemskih zakona u prosveti ističući da je to neminovnost.

IZVOR: TANJUG
41956277957f7a1e77475b409862008_v4_big.jpg
On je dodao da će ministarstvo prosvete analizirati sistem Bolonje kako bi se olakšalo studentima

"Menjaćemo u Srbiji sistemske zakone, jer su to uradile sve države u Evropi. To je neminovnost", poručio je Šarčević na konferenciji o preduzetništvu mladih u Srbiji, Crnoj Gori i BiH.

On je rekao da u upravne odbore ustanova moraju ući i poslodavci, ali i da će roditelji dobiti sasvim drugu ulogu nego što slučaj.

"Ovi ljudi će ući i u finansiranje procesa obrazovanja, ali zabluda i mantra u društvu je da se školuju radnici koji će imati najmanju platu i neće dalje napredovati. Tu krilaticu kao da nam je smislo neprijatelj, a ne odgovara stvarnosti", istakao je ministar prosvete.

On je naveo da je primetno da niko ne želi da gubi vreme obučavajući ljude koji su tek završili fakultete i da sa njima radi od početka.

Govoreći o bolonjskom procesu, Šarčević je rekao da će biti analizaran pošto se često dešava da studenti ne mogu da ispune kvotu od 60 poena.

"Onda se ta kvota obara i mislim da ćemo kroz postupke dualnih modela za ljude koji su prošli neke cikluse obrazovanja i stekli određenu praksu imati određen broj bonusa koji će olakšati upis i napredovanje na studijama", naveo je Šarčević.

On je dodao da država i Ministarstvo prosvete moraju da budu jako fleksibilni i naprave dobre modele sa privredom kako bi se obrazovanje što više prilagodilo privredi.

Šarčević je rekao da sistem obrazovanja mora napraviti bolju vezu sa privredom i da svoje organe, institute i zavode napravi fleksibilnijim prema zahtevima tržišta i privrede.

Ministar je istakao da je važno da budemo svesni činjenice da su na tržištu rada potrebne češće prekvalifikacije, dokvalifikacije, ali i doživotno učenje i usavršavanje.

Šarčević je rekao da je Ministarstvo prosvete model obrazovanja i preduzetništvo stavilo na “glavnu agendu” odnosno označilo kao prioritete.

On je ukazao da je više od 50 odsto mladih radno sposobnih u zemlji u “nevolji” kada je u pitanju nalaženje posla.

arčević je naglasio da se dugo niko nije bavio strategijom razvoja privrede, to jest nije definisano koje oblasti proizvodnje su nam potrebne.
 
Natrag
Top