Signup Now
Da bi mogli da pišete na forumu, otvarate nove teme, kao i da vidite download
linkove morate prvo da se registrujete.

Ukoliko Vam nije jasan proces registracije, molimo vas da kliknete OVDE
Ako ste zaboravili lozinku, kliknite OVDE :)

Migrena - bolest i načini lečenja

Diskusija u 'Zdravlje' započeta od Big Moca, 03.10.2009.

  1. crvendac_011

    crvendac_011 Always a lady Moderator

    Postova:
    34.223
    Zahvala:
    18.808
    Pol:
    Ženski
    Lokacija:
    Beograd
    Kiselost i toplota pokreću migrenu

    [​IMG]

    Po ajurvedi, migrenske glavobolje najčešće nastaju usled značajnih poremećaja pita doše, to jest usled nakupljanja toplote i kiseline u telu. Evo šta nam može pomoći...

    Kada se pita doša dovoljno nakupi a zatim prodre u krvni sistem, krv je donosi do glave i centralnog nervnog sistema. Vrelina pite dovodi do širenja krvnih sudova u glavi a oni počinju da pritiskaju nerve i uzrokuju oštar, režući bol. Evo šta nam može pomoći:


    Ishrana
    Ako patite od čestih napada, strogo sledite pita smirujuću dijetu:
    - Sladoled, mleko, ghi, sirovo povrće, prohladna jela i pića, basmati pirinač, zeleno lisnato povrće i druge hladeće namirnice su veoma povoljne.
    - Od začina koristite kumin, komorač i korijander. Lišće peršuna, celera, mirođije i pre svega korijandera je veoma korisno kao dodatak jelima.
    - Izbegavajte kiselu, ljutu, prženu, masnu i industrijsku hranu. So koristite u malim količinama.
    - Ako vas migrena napada oko podneva, a smiruje se predveče, probajte sledeći jednostavan recept: Rano ujutro, na prazan stomak pojedite jednu zrelu bananu sa ghijem. Izgnječite bananu i pomešajte je sa kašičicom toplog ghija, kašičicom šećera od trske (nerafinisanog) i prstohvatom mlevenog kardamona. To će već od samog jutra smanjiti pitu.
    - Ne preskačite obroke, naročito doručak, ručak i večeru! Ako ste između gladni, pojedite slatko, sezonsko voće (bostan).


    Dnevna rutina i vežbe
    - Prva stvar koju treba uraditi – treba uravnotežiti odmor i aktivnost. Dosledno sledite pita smirujuću dnevnu rutinu i naročito izbegavajte sunce i toplotu u bilo kom obliku.
    - Drugo, pobrinite se da eliminišete stres, jer je to jedan od osnovnih uzroka migrenske glavobolje. Praksa je pokazala da čak i osobe sa dugogodišnjom istorijom migrena postižu značajne rezultate posle samo
    nekoliko nedelja redovnog upražnjavanja transcendentalne meditacije.
    - Opuštajuće vežbe kao što su joga asane, šetnja u prirodi, posmatranje zalaska sunca i slično, veoma su preporučljive.


    Preparati
    - Koristite preparate za obaranje pita doše i jačanje nervnog sistema. Od rasajana su dobri amrit kalaš, vidijarti amrit, brahmi rasajana i amalaki rasajana.
    - Pre spavanja ili rano ujutro pijte trifala čurnu kako biste pročistili ceo sistem. Gorki tonici na bazi biljke nim su veoma dobri za izbacivanje pite iz krvi.
    - Namažite glavu kokosovim uljem. Ono hladi i smiruje pitu. Druga dobra ulja u istu svrhu su bringarađ, brahmi, amla, brahmi amla.

    Vladimir Čobić, instruktor ajurvede
    Izvor: Zdravaishrana.com
     
  2. crvendac_011

    crvendac_011 Always a lady Moderator

    Postova:
    34.223
    Zahvala:
    18.808
    Pol:
    Ženski
    Lokacija:
    Beograd
    Za nesnosnu glavobolju kriv je nedostatak ova dva vitamina!

    [​IMG]

    Većina migrena može da se spreči ili bar da se umanje i prorede napadi ove nesnosne glavobolje, tvrde američki naučnici. "Lek" se ne krije ni u kakvom novom preparatu, medikamentu ili revolucionarnoj metodi, već u nadoknadi manjka nutrijenata koji su i uzročnici najviše tipova migrena.

    Migrene uzrokovane nedostatkom vitamina B i D, kao i glavobolje koje su posledica trovanja teškim metalima čine više od polovine svih vrsta migrena.

    Istraživači su, najpre, dugo godina istraživali vezu između ovih okidača i migrene, a zatim su dokazali i da nadoknadom ovih vitamina i čišćenjem organizma od toksičnih metala, migrene kod nekih pacijenata potpuno nestaju ili se značajno smanjuje broj napada glavobolje, postaju slabije i kraće traju.

    Migrene su jake glavobolje koje se često ponavljaju, i javljaju se uglavnom na jednoj strani glave. Tipičan simptom je pulsirajući bol koji se pogoršava posle i najmanje svakodnevne aktivnosti. Migrenu prate mučnine i problemimi sa vidom, osetljivost na svetlo, bol iza jednog oka ili uva, a javljaju se i svetlucave tačke u vidnom polju.

    Postoje migrene sa aurom i bez aure. Aura je neurološki simptom koji prati migrenu najčešće u obliku vizuelnih poremećaja. Migrene sa aurom uključuju i ukočenost i peckanje u rukama i nogama, probadanja u mišićima poput igala, slabost jedne strane tela i vrtoglavice. Ponekad, govor i sluh su oslabljeni. Aure se obično pojavljuju od četiri do 72 sata pre napada migrene. Pacijent oseća mučninu, povraća i ima dijareju. Od 70 do 90 odsto njih ima migrenu sa aurom koja se javlja nekoliko puta sedmično.

    Migrenu, međutim, mora nešto da aktivira. Naučnici iz Mejo klinike nabrojali su neke od uzročnika: hormonalne promene kod žena, hrana, posebno slana i prerađena, preskakanje obroka, aditivi iz namirnica, vino i pića sa kofeinom, stres, jaka svetlost i zvuci, promene u ritmu spavanja, psihičko naprezanje, varijacije vazdušnog pritiska, lekovi poput oralnih kontraceptiva i nitroglicerin. Najviše ispitivane u migrene uzrokovane deficitom nutrijenata, a one se, srećom, mogu i sprečiti.

    PET GLAVNIH OKIDAČA

    * Čokolada
    * Parfem
    * Alkohol
    * Promena vremena
    * Jaka svetlost

    Nedostatak vitamina B u organizmu, posebno B2, B6 i B12, dokazan jeokidač migrena. Studija iz 2004. godine pokazala je da je visoka doza riboflavina efikasna preventiva migrenama. Kod učesnika studije koji su uzimali dnevnu dozu vitamina B2, poznatijeg kao riboflavin, broj napada migrene je prepolovljen. Ovo istraživanje pokazalo je i da uzimanje najmanje 400 mg vitamina B2 dnevno značajno prevenira nastanak migrene. Studija iz 2009. godine objavljena u časopisu Pharmacogenetics and genomics otkrila je da vitamini B6 i B12 mogu da smanje jačinu bola kod migrene, ali i da se migrene u tim slučajevima ređe javljaju. Teoretski, nedostatak vitamina B izaziva oštećenja u moždanom krvotoku jer nemaju adekvatnu ishranjenost, što može da bude okidač za glavobolju.

    I manjak vitamina D se navodi kao jedan od glavnih okidača za glavobolju. Ovaj vitamin je odgovoran za apsorpciju svih nutrijenata neophodnih za funkcionisanje organizma. Bez dovoljno vitamina D, možete izgledati neuhranjeno iako se hranite redovno. Istraživanje iz 2008. godine predstavljeno na godišnjem sastanku Američke asocijacije za glavobolje, otkrilo je da gotovo 42 odsto svih migrena potiče od nedostatka vitamina D. Ovaj vitamin ima antizapaljensku sposobnost - smanjuje koncentraciju C-reaktivnog proteina, indikatora upale u organizmu, čime se smanjuje i zapaljenje u nervima i krvnim sudovima mozga. Time se sprečavaju i migrene. Vitamin D poznato je, ima i analgetski efekat, pa i ako dođe do migrene, one su znatno slabijeg intenziteta. Tako, uzimanje vitamina D istovremeno smanjuje učestalost migrena kao i jačinu bola.

    MIGRENE U BROJKAMA

    * Milijarda ljudi širom sveta pati od migrene
    * 20 miliona napada migrene dogodi se dvakog dana
    * Tri puta češće migrene pogađaju žene
    * 25 odsto žena i osam odsto muškaraca dobiće migrenu tokom života
    * 10 odsto dece uzrasta od pet do 15 godina pati od migrenoznih napada
    * Polovina žena koje pate od migrene imaju napad jednom mesečno
    * Kod 62 procenta dece migrena traje 24 sata

    Prvi simptom toksičnosti teškim metalima u organizmu poput olova, arsena, žive, hroma, jeste upravo migrena. Iako organizam može da funkcioniše sa tragovima ovih metala u njemu, kada nivo otrova dođe do određene granice, javljaju se migrene. Istraživači sa Juzunka Jil univerziteta u Turskoj istraživali su vezu između teških metala i migrena. Studija je pokazala da pacijenti koji boluju od migrena imaju prekomeran nivo kadmijuma, gvožđa, olova i mangana u organizmu. Mnogi od ovih metala mogu da pređu krvnu barijeru u mozgu i da izazovu oksidativno oštećenje, koje se manifestuje migrenama.

    Srećom, minimalnom korekcijom životnih stilova i ishrane, kao i unošenjem vitamina B i D grupe može da se izbegne migrena. Da biste izbegli trovanje teškim metalima zamenite sve boje i vodovodne cevi koje sadrže olovo, ne jedite ribu za koju niste sigurni da ne sadrži živu, i ne držite u kući baterije koje sadrže kadmijum. Vitamin D možete dobiti od sunca, ali i ako jedete masnu ribu, pečurke i mlečne proizvode. Namirnice bogate vitaminom B su takođe mlečni proizvodi, zeleno lisnato povrće, živinsko meso, banane, govedina i ostrige.

    ŠTA MOŽETE DA UČINITE

    VREME. Promena vremena, tačnije atmosferskog pritiska okidač je za migrenu. Pratite vremensku prognozu i pripremite se za nastupajuće promene.

    HORMONI. Neravnoteža hormona uobičajena pred mesntruaciju, u trudnoći i menopauzi uzrokuje napade migrene. Razgovarajte sa doktorom o uključivanju hormonske terapije.

    HRANA. Neke namirnice i napici dovode do migrenoznih napada. Vodite dnevnik ishrane, i isključite namirnice za koje sumnjate da su okidači glavobolje.

    NAVIKE U ISHRANI. Preskakanje obroka i neredovna ishrana okidači su za glavobolje. Naučite se da jedete uvek u isto vreme.

    MIRISI. Parfemi, hemijski preparati i drugi mirisi, posebno u prostorijama mogu da izazovu migrenozne napade. Zamolite kolege da ne koriste parfeme i dezodoranse u zatvorenoj prostoriji.

    SVETLOST. Jaka sijalista posebno fluorescenstno svetlo i svetlo od monitora mogu da budu izazivači bola u glavi. Nosite naočare za sunce kad ste napolju i izbegavajte da gledate u ekrane u zamračenoj prostoriji.

    SPAVANjE. Previše ili premalo sna, kao i loš kvalitet spavanja krivci su za nastanak migrene. Ako imate problema sa spavanjem konsultujte se sa lekarom.

    FIZIČKA AKTIVNOST. Vežbanje, sport i seks često aktiviraju nesnosne bolove u glavi. Posavetujte se sa lekarom koje aktivnosti i u koje vreme možete da obavljate, važno je da se ne prenaprežete, ali da imate dovoljno fizičke aktivnosti tokom nedelje.

    VRUĆINA. Pretople prostorije, spoljne vrućine i pregrevanje organizma može da izazove napad glavobolje. Održavajte optimalnu temperaturu u prostoriji u kojoj boravite.

    DEHIDRATACIJA. Manjak tečnosti u telu poznat je krivac za aktiviranje glavobolje. Izbegavajte alkohol i kofein, i pijte dovoljno vode kako biste izbegli dehidrataciju.

    (Izvor: Novosti.rs)
     
  3. maja_jevtic

    maja_jevtic Urednik

    Postova:
    9.235
    Zahvala:
    9.158
    Pol:
    Ženski
    Prirodni lekovi protiv glavobolje
    Koliko često vas je uhvatila glavobolja, a niste hteli da posegnete za raznim lekovima protiv bolova?

    Izvor: radiosarajevo
    [​IMG]
    Foto: Thinkstock
    Upravo zatoa odlučili smo da objavimo nekoliko prirodnih načina kako se možete rešiti glavobolje.

    Za početak, vrlo je važno napomenuti kako je jedan od najčešćih uzroka glavobolje dehidracija, odnosno nedovoljan unos tečnosti u organizam. Upravo zato svi koji pate od čestih glavobolja dnevno bi trebalo u organizam uneti najmanje 1,5 l tečnosti, odnosno vode.

    Ako, nakon što ste rehidrirali vaš organizam, i dalje osećate glavobolju, pokušajte s oblogama. S obzirom na činjenicu kako, u slučaju glavobolje, nekome više odgovaraju tople, a nekome hladne obloge, u skladu s tim ćete i postupiti. Ako vam više odgovaraju tople obloge, utoplite glavu vunenom kapom, stavite na čelo prethodno zagrejanu lanenu krpu, lezite i pokušajte da se opustite.

    Ako vam pak više odgovaraju hladne obloge, u peškir umotajte kesicu s ledom, zamotajte ga u aluminijumsku foliju i stavite ispod tankog jastuka. Lezite tako da vam potiljak bude tačno na hladnom delu i pokušajte da se opustite.

    Kada je reč o prirodnim lekovima protiv glavobolje, poznat je onaj stari narodni lek od krompira za koji ste sigurno više puta čuli. Krompir se koristi kao sredstvo za masažu i to tako da ga presečete napola i njime trljajte čelo i slepoočnice sve dok se ne osuši.

    Protiv glavobolje takođe može biti delotvorna i masaža energetskih tačaka koje se nalaze između korena palca i kažiprsta. Ova mesta je potrebno masirati kružnim pokretima u trajanju od 30 sekundi. Postupak se po potrebi ponavlja nakon kraće pauze.

    Eterična ulja su poznata kao prirodni lekovi za razne tegobe, a u slučaju glavobolje ulje mente je izuzetno delotvorno. Sve što treba da uradite je nežno utrljati nekoliko kapi ulja na čelo, potiljak i slepoočnice. Rashlađujući mentol služi kao blokator receptora u koži koji podstiču glavobolju. Takođe možete na papirnu maramicu staviti 5-6 kapi eteričnog ulja lavande, a potom maramicu s vremena na vreme pomirisati kako biste ublažili bol.

    Znamo kako čajevi blagotvorno deluju na razne bolesti, a kod glavobolja povremeno pomažu crni čaj i čaj od ruzmarina. Za pripremu čaja potrebna vam je mala kašika osušenog ruzmarina na 250 ml prokuvane vode. Čaj ostavite da odstoji 10 minuta, potom procedite i popijte.

    Za pripremu crnog čaja takođe vam je potrebna jedna čajna kašika čaja na 250 ml prokuvane vode i 4 samlevena klinčića. Čaj ostavite da odstoji pet minuta, potom procedite i popijte dok je još topao.
     
  4. andsa

    andsa

    Postova:
    12
    Zahvala:
    0
    Meni pomaze kafetin
     

Preporučite stranicu