Signup Now
Da bi mogli da pišete na forumu, otvarate nove teme, kao i da vidite download
linkove morate prvo da se registrujete.

Ukoliko Vam nije jasan proces registracije, molimo vas da kliknete OVDE
Ako ste zaboravili lozinku, kliknite OVDE :)

Joga - mudrost na delu

Diskusija u 'Fitnes' započeta od crvendac_011, 20.10.2009.

  1. crvendac_011

    crvendac_011 Always a lady Moderator

    Postova:
    32.651
    Zahvala:
    15.796
    Pol:
    Ženski
    Lokacija:
    Beograd
    Jogijskom prehranom do zdravlja, prirodnog balansa i dugovječnosti

    Neka vaša hrana bude jednostavna. Nikada ne jedite previše, a ni premalo. Vježbajte. Postanite sami svoj liječnik. - Swami Sivananda

    [​IMG]

    Prema jogijskim principima, da bi naše tijelo optimalno funkcioniralo, potrebno je pravilno disati, vježbati, opuštati se, pozitivno misliti i pravilno se hraniti.
    Disanjem i hranom unosimo u organizam pranu - životnu snagu ili vitalnu energiju.
    Pranom obiluje svježa i prirodno čista hrana.
    U jogijskoj prehrani važno je načelo ahimse, odnosno nenasilja.
    Stoga je ova prehrana mliječno-vegetarijanska.
    Uključuje žitarice, mahunarke, voće i povrće, orašasto voće i sjemenke te domaće mliječne proizvode, a isključuje meso i mesne proizvode.


    Priprema jogijske hrane

    Prema jogijskim principima opisanima u knjizi "Joga kuharica - vegetarijanska prehrana za dušu i tijelo", najbolje je uvijek koristiti svježe namirnice, bez konzervansa i pojačivača okusa jer takva hrana sadrži najviše prane i nutrijenata koji koriste vašem tijelu i umu.
    Najbolje je jesti sirovu hranu, odnosno hranu u njezinom izvornom, svježem obliku, te prokuhanu na pari ili pirjanu hranu.
    Ne preporučuje se prženje namirnica, osobito ne u dubokoj masnoći.
    Polovicu želuca napunite hranom, četvrtinu vodom, a preostalu četvrtinu ostavite praznom za kretanje plinova.
    Dan započnite konzumacijom malo soka od limuna pomiješanog s medom - tako ćete potaknuti čišćenje krvi.
    Nakon obroka možete sjesti na pete skupljenih koljena (vajra asana) i ostati u tom položaju 10-ak minuta - tako ćete pomoći da se hrana brže razgradi.
    Uvedite jedan dan posta tjedno - tako ćete potaknuti detoksikaciju organizma i dopustiti organima da se odmore.

    Kako i kada jesti?

    1. Prije obroka zahvalite na namirnicama koje su pred vama.
    2. Jedite kada ste dobro raspoloženi i kada osjećate glad.
    3. Jedite jednostavna jela.
    4. Jedite u tišini, a ako ste s obitelji, potaknite ugodnu konverzaciju - to će pozitivno djelovati na probavu.
    5. U svaki obrok dodajte jedno sirovo jelo - tako ćete potaknuti lužnatost organizma.
    6. Nemojte se prejedati.
    7. Za vrijeme jela ne pijte tekućinu jer to može uzrokovati probavne tegobe.


    Hrana koja daje snagu i dugovječnost

    Jogijska hrana pridonosi bistrini uma i zdravlju tijela, što je preduvjet i za duhovni razvoj osobe.
    Koriste se takozvanesatvičke namirnice (sattva = vrlina, čistoća) - svježe, "čiste" i uzgojene bez umjetnih gnojiva i pesticida.
    Takve namirnice potiču radost, snagu i vitalnost.


    U satvičku hranu spadaju:

    1. Žitarice (pšenica, ječam, raž, kukuruz, kvinoja, proso, zob) = ugljikohidrati
    Možete ih jesti u obliku kruha ili kaše.
    Žitarice opskrbljuju organizam ugljikohidratima, koji su glavni izvor energije.
    One sadrže i aminokiseline koje su potrebne za sintezu bjelančevina.

    2. Mahunarke, orašasti plodovi i sjemenke = bjelančevine
    Najbolji izvor bjelančevina za vegetarijance su upravo mahunarke, kao i sjemenke i orašasto voće.
    U mahunarke spadaju različite vrste graha, bob, slanutak, leća, grašak, soja.
    Količina namirnica koje sadrže bjelančevine ne smije prelaziti četvrtinu ukupne količine voća i povrća u obroku. Ne jedite previše bjelančevina jer višak, uz to što opterećuje jetru i bubrege, uzrokuje teške bolesti.

    3. Svježe i sušeno voće, voćni sokovi = vitamini, minerali, vlakna
    Voće, bilo u svježem ili sušenom obliku, jako je važan dio jogijskog jelovnika.
    Svježi voćni sokovi opskrbljuju vaš organizam vitaminima, mineralima i vlaknima, a usto čiste krv zahvaljujući alkalnim tvarima koje sadrže.

    4. Povrće = vitamini, minerali, vlakna
    Poželjno je jesti lisnato, korjenasto i gomoljasto povrće te povrće sa sjemenkama, poput buče i krastavaca.
    Povrće je najbolje pripremati na pari ili ga jesti sirovo.

    5. Biljni začini i čajevi
    Uz pravilno korištenje začina i čajeva moguće je tijelo i svijest održati zdravima, riješiti se umora i stresa, poboljšati imunitet i koncentraciju.
    Jogijski čajevi se piju ne samo zbog užitka, nego i zbog brojnih ljekovitih blagodati za organizam.

    6. Prirodni zaslađivači
    Umjesto bijelog šećera koriste se javorov sirup, med, slad i koncentrat jabučnog soka.
    Tradicionalni sastojak jogijske prehrane je jaggery - nerafinirani smeđi šećer , koji se dobiva izravno iz trske, bez prerade.

    7. Mliječni proizvodi (domaći, ekološki)
    Ovdje je naglasak na domaćem mlijeku, siru, maslacu, jogurtu.
    Budući da industrijski obrađeno mlijeko sadrži hormone i antibiotike, tako dobivene proizvode se ne preporučuje konzumirati.
    Industrijsko mlijeko možete zamijeniti i nekom biljnom varijantom.
    Svakako pazite i na to da mliječne proizvode umjereno konzumirate jer oni potiču stvaranje sluzi.

    Izbjegavajte:

    • pretjerano gorku, slanu, kiselu, jako vruću i ljutu hranu (luk, češnjak, kava, duhan) – smatra se uzrokom boli i bolesti, previše je stimulativna, budi strasti i potiče negativne emocije, izbacuje tijelo iz balansa
    • trulu, ustajalu, "nečistu" hranu (meso, riba, jaja, alkohol, prezrelo i nezrelo voće, fermentirane namirnice poput octa, prepečena i izgorena hrana, gljive)

      Izvor: Alternativa za Vas
     
  2. crvendac_011

    crvendac_011 Always a lady Moderator

    Postova:
    32.651
    Zahvala:
    15.796
    Pol:
    Ženski
    Lokacija:
    Beograd
    Kako yin yogom olakšati napetost i poboljšati san

    [​IMG]

    Jeste li umorni i preopterećeni brojnim obavezama?
    Osjećate li napetost u čitavom tijelu, a ne znate kako se osloboditi stresa?
    Tada isprobajte vježbe yin joge koje će vas potpuno opustiti.

    Što je to yin?

    Prema taoizmu, cijeli svemir počiva na igri dviju suprotnih energija:

    • yina (ženske, tamne, Mjesečeve, pasivne i skrivene)
    • yanga (muške, Sunčeve, dinamične, svijetle, tople)
    Kako je ljudsko tijelo svemir u malom, mišići i krv predstavljaju yang, a vezivno tkivo yin princip.
    Budući da je današnji način života vrlo dinamičan i bazira se na muškim principima, za opuštanje i balans vama treba nježnija praksa vježbanja.
    A to je yin joga.

    Kako vježbati jogu na yin način
    Yin joga je specifična po tome što u svakom položaju ostajete potpuno opušteni, u trajanju od 3 do 5 minuta.
    Svjesnim opuštanjem mišića djelujete na vezivno tkivo (yin), koje čine vaši zglobovi, ligamenti, tetive i fascija.
    Vježbajući yin jogu, ojačat ćete vezivno tkivo i poboljšati fleksibilnost zglobova, koji s godinama postaju sve krući.
    Uz ove vježbe, opustit ćete se na najdubljoj razini.
    Vježbe izvodite polako, poštujući pritom granice vlastitog tijela, mišića, i zglobova.
    Dok ste u položaju može se pojaviti nelagoda, no ako osjećate bol, odmah izađite iz položaja.
    Dok izvodite yin asane, osluškujte vlastito disanje, kao i senzacije koje osjećate u tijelu.
    Pojavi li se neka emocija, poput tuge ili tjeskobe, na dobrom ste putu prema relaksaciji jer ćete se osloboditi emocionalnog tereta koji ste u nekom trenutku života potisnuli i pohranili duboko u svom tijelu.

    Brojni su pozitivni učinci ovog jogijskog stila vježbanja, a neki od njih su:

    • umiruje um i donosi unutarnji mir
    • smanjuje utjecaj stresa i osjećaj tjeskobe
    • pridonosi fleksibilnosti zglobova
    • jača vezivno tkivo
    • omogućuje slobodno strujanje životne energije u tijelu
    • povezujete se sa sadašnjim trenutkom
    Yin položaji za duboku relaksaciju
    Ovaj set asana možete vježbati kada osjetite umor ili veliku napetost, kada se želite relaksirati i “resetirati” od svakodnevnih obaveza.
    Možete ga prakticirati ujutro ili, još bolje, u večernjim satima – pridonijet će i kvaliteti vašeg sna.
    Kao pomoć pri vježbanju mogu vam poslužiti ciglice, deblje dekice ili jastuci.

    1. Child's pose (balasana)

    [​IMG]
    Uzmite prostirku. Sjednite na pete pa raširite koljena u stranu.
    Ispred sebe stavite zarolanu dekicu ili dva jastuka pa se torzom i licem naslonite na njih.
    Ruke ispružite ispred sebe. Osjetite položaj i produbite disanje.
    Kada se vaše tijelo potpuno umiri, mogle bi vam početi pristizati misli, samo ih pustite da budu tu poput oblaka koji plove nebom.
    Nemojte im pridavati nikakvu važnost. Pažnju usmjerite na disanje.
    Ovaj vas položaj uči prepuštanju i budi osjećaj zaštićenosti kao u majčinoj utrobi.
    Ostanite u položaju oko 5 minuta pa se polako vratite u sjedeći položaj.

    2. Baddha konasana

    [​IMG]

    U sjedećem položaju spojite tabane i pustite da koljena padnu u stranu.
    Ako su koljena previše u zraku, ispod njih možete staviti zarolanu dekicu ili ciglicu.
    Polako uđite u pretklon ravne kralježnice, a kada osjetite granicu, zaoblite gornji dio kralježnice i opustite glavu ili čelo naslonite na ciglicu.
    Dlanovima se možete uhvatiti za stopala s vanjske strane ili ih provući ispod nogu.
    Zatvorite oči i osjetite tijelo iznutra.
    Ostanite u položaju 3 do 5 minuta.

    3. Sphynx pose (nježnija varijanta kobre)

    [​IMG]
    Lezite na trbuh sa stopalima u širini kukova.
    Zatim polako podignite torzo i oslonite se na laktove tako da su vam podlaktice paralelne.
    Za udobniju varijantu, ispod laktova stavite jastučiće. Duboko dišite i opustite se.
    Ako negdje u tijelu osjetite napetost, svjesno usmjerite dah na to područje.
    Ostanite u položaju 3 do 5 minuta.
    Polako izađite iz položaja tako da spustite prsni koš na pod.

    Varijanta:
    Možete se uhvatiti za laktove ili, za još bolje opuštanje, naslonite glavu, odnosno bradu na dlanove.

    4. Eye of the needle

    [​IMG]
    Lezite na leđa te savijte koljena.
    Privucite desno koljeno na prsni koš pa desni gležanj položite na lijevo bedro, blizu koljena.
    Nježno rukom udaljite desno koljeno od sebe.
    Podignite lijevo stopalo s poda pa provucite ruke tako da se dlanovima uhvatite za stražnju stranu lijevog bedra.
    Pazite da vam se ramena previše ne podižu od tla.
    Ostanite u položaju barem 3 minute i duboko dišite.
    Zatim polako izađite iz položaja, oslonite se dlanovima na prostirku iza sebe, pošaljite koljena u lijevu i u desnu stranu pa ponovite s drugom nogom.
    Ovaj položaj isteže mišiće oko kukova i pomaže otvaranju kukova.

    5. Spinal twist

    [​IMG]
    U ležećem položaju savijte koljena pa ih približite prema prsnom košu.
    Raširite ruke u stranu pa pošaljite koljena u lijevu stranu, a glavu okrenite u desnu.
    Možete lijevom rukom nježno pritisnuti koljena prema podu.
    Ako vam je twist preintenzivan pa se koljena podižu od poda, stavite ispod njih ciglicu.
    Ostanite u položaju od 3 do 5 minuta.
    Zatim vratite koljena u sredinu pa ih pošaljite u desnu stranu, a glavu u suprotnu.
    Pazite da se ramena ne podižu od poda.
    Osim što ima učinak relaksacije, ovaj jogijski položaj isteže bočne strane tijela i masira unutarnje organe.

    Varijanta:
    Ovaj položaj možete izvesti i prekriženih nogu. Ako imate problema s vratom, pogled može biti usmjeren prema stropu.

    6. Happy baby

    [​IMG]


    Lezite na leđa pa privucite koljena na prsni koš.
    Dlanovima uhvatite stopala s vanjske strane ili uhvatite palčeve tako da nježno privučete koljena prema pazusima.
    Ako vam je teško uhvatiti se za stopala, možete se uhvatiti za gležnjeve ili stražnju stranu bedara.
    Opustite glavu i ramena na podu te izdužite vrat.
    Zadržite ovaj položaj 3 do 5 minuta.
    Zatim opet privucite koljena na prsni koš pa se malo ljuljajte u lijevu i desnu stranu.

    7. Legs up the wall (položaj vodopada)

    [​IMG]


    Privucite prostirku uza zid.
    Presavijte deblju dekicu, sjednite na nju tako da su vam sjedne kosti što bliže zidu.
    Lezite na leđa i podignite noge uza zid.
    Opustite ruke sa strane tako da su vam dlanovi okrenuti prema gore.
    Zatvorite oči i uživajte u ovom duboko opuštajućem i revitalizirajućem položaju.
    Ostanite u položaju od 5 do 10 minuta.
    Kada izlazite iz položaja, savijte koljena, polako se prebacite na desni bok pa sjednite.
    Osim što pomlađuje, ovaj položaj ublažava tjeskobu i depresiju, a pomaže i protiv nesanice, glavobolje i menstrualnih tegoba.

    8. Savasana

    [​IMG]
    Uzmite toplu deku i jastučić.
    Jastuk možete staviti ispod glave ili ispod bedara kako biste opustili donji dio leđa.
    Lezite na leđa i pokrijte se toplom dekicom.
    Umirite vaše disanje i opustite cijelo tijelo.
    Zamislite kako sa svakim udahom udišete toplu svjetlost koja cijelo vaše tijelo ispunjava mirom, a s izdahom otpuštate sve nepotrebno – toksične misli, brige i strahove.
    Ostanite u savasani barem 10 minuta.

    (Alternativa za Vas)
     

Preporučite stranicu