Signup Now
Da bi mogli da pišete na forumu, otvarate nove teme, kao i da vidite download
linkove morate prvo da se registrujete.

Ukoliko Vam nije jasan proces registracije, molimo vas da kliknete OVDE
Ako ste zaboravili lozinku, kliknite OVDE :)

Depresija

Diskusija u 'Zdravlje' započeta od Barbie, 11.07.2009.

  1. crvendac_011

    crvendac_011 Always a lady Moderator

    Postova:
    32.432
    Zahvala:
    15.328
    Pol:
    Ženski
    Lokacija:
    Beograd
    Ovo su znakovi koji otkrivaju da ste stvarno u depresiji

    Stručnjaci su objasnili koji znakovi otkrivaju depresiju, a koji vam mogu pomoći u tome da otkrijete da li ste samo prolazno neraspoloženi ili je pak reč o stvarnoj depresiji.

    [​IMG]

    Da li se osećate loše i bezvoljni ste? Patite li samo od prolaznog neraspoloženja ili je reč o nečemu ozbiljnijem? Stručnjaci su rastumačili znakove depresije. Ako ih imate većinu, obratite se lekaru, jer je depresija bolest koja se leči.

    Kada se osećate i više nego tužno

    Tužna razdoblja sastavni su deo života i potpuno su normalna. Međutim, ako osećate intenzivnu tugu, i to duže razdoblje, a bez nekakvog posebnog razloga, to bi mogao biti znak depresije. Ako vas još ta tuga ometa u svakodnevnim aktivnostima, bilo bi dobro da porazgovarate s lekarom.

    Jedete više ili manje nego inače

    Uz depresiju idu i promene u ishrani. Neki ljudi tada znaju da jedu znatno manje i da drastično smršaju, a drugi pak jedu mnogo više nego inače i ugoje se. Obratite pažnju na te znakove i ako uočite da imate oscilacije u ishrani, obratite se lekaru.

    Spavate više ili manje nego inače

    Ako uočite da vas emocije iscrpljuju do te mere da ste stalno umorni i pospani te spavate više nego inače, to bi mogao da bude znak depresije. Neki pak ljudi kad su depresivni uopšte ne mogu da spavaju od nemira i teskobe. I jedan i drugi znak neka vam bude smernica da potražite pomoć.

    Nerviraju vas sitnice

    Da li se sekirate za svaku sitnicu? Da li ste osetljivi na svaku reč i gest? Primjećujete li da se često svađate sa svojom okolinom jer vam sve smeta? I to mogu biti znakovi da ste upali u depresiju.

    Ne možete da se koncentrišete

    Depresija onemogućuje čoveka da se koncentriše na bilo šta. Ako primetite da imate problem s koncentracijom na poslu ili kod kuće te ako se to često događa, posetite lekara i opišite mu sve svoje probleme.

    Više vas ništa ne raduje

    Depresija uništava životnu radost. Razmislite o stvarima koje su vas inače radovale. Da li vas I dalje čine srećnim? Da li ponovo možete dok ih ponovo radite da osetite radost u sebi? Ako to nije više slučaj, možda ste zaista depresivni.

    Osećaj bezvrednosti

    Uz depresiju ide i osećaj bezvrednosti. Čovek oseća da mu život ne izgleda onako kako bi trebalo, najčešće sebe krivi za to, a ne može sam sebi da pomogne. Ako se ikada nađete u takvoj situaciji, obavezno se obratite lekaru.

    Izvor: Tportal
     
  2. crvendac_011

    crvendac_011 Always a lady Moderator

    Postova:
    32.432
    Zahvala:
    15.328
    Pol:
    Ženski
    Lokacija:
    Beograd
    Najbolji lek protiv depresije (ne košta ništa!)

    Najnovije britansko istraživanje otkriva pozitivan efekat zelenila na naše mentalno zdravlje. Naučnici tvrde da kada nas more crne misli, zelene krošnje drveća pružaju utehu i olakšanje.

    [​IMG]
    Raj za oči i dušu

    Studija objavljena u časopisu Landscape and Urban Planning pokazuje da stanovnici Londona koji žive u ulici sa drvoredom konzumiraju mnogo manje antidepresiva u poređenju sa onima koji su okruženi hladnim betonom.

    - Već je dokazano da prisustvo zelenih površina pozitivno utiče na naše raspoloženje. Samim tim je logično da imaju efekta i na upotrebu antidepresiva - izjavio je dr. Filip Roud.

    Blizina neke zelene površine, bilo da je reč o šumi, bašti, drvoredu ili parku, predstavlja značajan izvor sreće, jer ublažava stres od gradskog života.

    Osim toga, ulice sa gušćim zelenilom su prijatnije za život, podstiču na bavljenje fizičkom aktivnošću i jačaju osećaj zajedništva.

    Takođe, boravak u šumi izuzetno dobro utiče na naše zdravlje. Naime, u šumi udišemo izuzetno zdrave materije koje ispušta drveće, boravak u ovakvom okruženju snižava pritisak i popravlja raspoloženje.

    Vreme provedeno u šumi pomaže vam i da se fokusirate na ono što želite, a pacijenti se brže oporavljaju nakon operacija ako imaju pogled na zelenu površinu.

    Zaključak: Komotno se obucite, pravac neki park (ako već nemate šumu u blizini - nema izgovora!!!) i zagledajte se u tu divnu, opuštajuću zelenu boju...

    Izvor: Klix.ba/Vestionline
     
  3. crvendac_011

    crvendac_011 Always a lady Moderator

    Postova:
    32.432
    Zahvala:
    15.328
    Pol:
    Ženski
    Lokacija:
    Beograd
    Svetlosnom terapijom protiv depresije

    Svetlosna terapija, koja se dugo koristi kao metoda poboljšavanja raspoloženja kod setnih osoba zimi kada su dani kraći, može se koristiti i kod lečenja depresija

    [​IMG]

    VAŠINGTON - Svetlosna terapija, koja se dugo koristi kao metoda poboljšavanja raspoloženja kod setnih osoba zimi kada su dani kraći, može se koristiti i kod lečenja depresija nepovezanih s izmenama godišnjih doba, pokazalo je kanadsko istraživanje.

    Inače, stručnjaci navode da je depresija jedan od najčešćih psihičkih poremećaja i vodeći uzrok invalidnosti i smanjenog kvaliteta života širom sveta.

    Dok se mnogima koji pate od depresije može pomoći lekovima ili psihoterapijom, to ipak ne deluje kod svih, jer se neki pacijenti ne pridržavaju propisane terapije zbog nuspojava ili izazova koji su povezani s pristupacnošću lečenja ili cenom.

    "Ovo je prvo istraživanje koje pokazuje da svetlosna terapija sama za sebe daje dobre rezultate i prvo koje je uporedilo uticaj kombinacije lekova i svetla i svetla samog za sebe", kaže vođa istraživanja Rejmond Lem sa Univerziteta Britiš Kolumbija.

    Da bi ispitali efekat terapije svetlom na depresije čija pojava nije povezana za godišnja doba, Lem i saradnici su "slučajnim" odabirom rasporedili 122 pacijenta u četiri grupe tokom mesec dana.

    Jedna grupa je bila na lekovima, druga na terapiji svetlom, treća na kombinaciji tih metoda, a četvrta je bila kontrolna grupa koja nije primala nikakvu terapiju.

    Aktivno lečenje sastojalo se od dnevne doze fluoksetina i dnevne izloženosti fluorescentnom svetlu u trajanju od 30 minuta posle buđenja, pri čemu su grupe koje nisu primale obe metode lečenja bile izlagane neaktivnom svetlu i/ili tableti bez aktivne sastojaka.

    Posle mesec dana lečenja, najmanje poboljšanje zabeleženo je kod kontrolne grupe koja nije primala nikakvu terapiju.

    Naučnici ističu da je nepoznat mehanizam kojim svetlosna terapija deluje, ali je moguće da resetuje biološki ritam u mozgu.

    Izvor: Večernje novosti
     
  4. crvendac_011

    crvendac_011 Always a lady Moderator

    Postova:
    32.432
    Zahvala:
    15.328
    Pol:
    Ženski
    Lokacija:
    Beograd
    Kurkuma i biber leče depresiju

    Dva aktivna sastojka u ovim začinima, kurkumin i piperin, ublažavaju bolove i smanjuju upale, a kada se kombinuju utiču na povećanje nivoa dopamina i serotonina, čime simptomi depresije nestaju

    [​IMG]

    KURKUMA je odavno dokazala svoju lekovitost, ali manje je poznato da organizam nije u stanju da sasvim apsorbuje hranljive materije kojima obiluje. Nutricionisti zato savetuju da se kombinuje sa crnim biberom kako bi se njena vrednost u potpunosti iskoristila. Najbolje je da pomešate pola kašičice kurkume sa četvrtinom kašičice bibera, pa onda dva puta dnevno, ujutru i uveče, popijte sa malo vode. Možete ih i zajedno dodavati u napitke, salate i druga jela.

    Dva aktivna sastojka u ovim začinima, kurkumin i piperin, ublažavaju bolove i smanjuju upale, a kada se kombinuju utiču na povećanje nivoa dopamina i serotonina, čime simptomi depresije nestaju.

    Oni koji žele da smršaju takođe bi trebalo da kombinuju kurkumu i crni biber, jer je prva namirnica veoma hranljiva i zdrava, a druga sadrži supstancu piperin koja ubrzava metabolizam i pospešuje sagorevanje kalorija.

    (Novosti)
     
  5. crvendac_011

    crvendac_011 Always a lady Moderator

    Postova:
    32.432
    Zahvala:
    15.328
    Pol:
    Ženski
    Lokacija:
    Beograd
    Kako prirodnim sredstvima pobijediti depresiju

    [​IMG]

    Depresija i tjeskoba duševna su stanja koja su sve izraženija u današnje vrijeme.
    Posebno pogođena skupina su žene koje imaju dvostruko veći rizik za obolijevanje od depresije.
    Pretpostavlja se da je neprirodan i ubrzani način života, sve udaljeniji od prirodnog ritma, glavni okidač ovih psihičkih poremećaja.
    Depresija je poput neželjenog pratioca koji vas kao dodatni teret stalno koči i sputava u normalnom funkcioniranju.
    Može postati i ozbiljna bolest s kojom se pojedinac teško nosi.

    10 savjeta kako spriječiti, olakšati i savladati depresiju

    Dobra vijest je ta da si sami možete pomoći kod negativnih duševnih stanja.
    Postoji puno prirodnih sredstava i tretmana koji će u takvim situacijama biti od pomoći te spriječiti, olakšati i pobijediti depresiju.
    Pripremili smo za vas 10 jednostavnih savjeta kojima i sami možete znatno popraviti vaše stanje.

    1. Jedite zdravo

    Može li naša hrana utjecati na depresiju? Odgovor je DA!
    Naime, postoji direktna veza između raspoloženja i šećera u krvi. Nagli skokovi šećera u krvi značajno mogu utjecati na raspoloženje.
    Stabiliziranjem njegove razine znatno se može poboljšati i mentalno stanje.
    Ono što može pomoći je prehrana s niskim glikemijskim indeksom te s mineralom kromom.
    Krom pomaže u stabilizaciji inzulina, a posebno se smatra korisnim kod atipične depresije.
    Intolerancija na neke namirnice također je povezana s problemima u raspoloženju.
    Primjerice, u jednoj opsežnoj studiji, oboljeli od celijakije (alergije na gluten), imali su 80 % veći rizik za depresiju.

    Osim glutena namirnice koje izazivaju loše raspoloženje su:

    • šećer
    • rafinirani ugljikohidrati
    • brza hrana
    • alkohol
    Namirnice koje vas prirodno čine sretnijima su:
    • omega-3 masne kiseline
    • kokosovo ulje
    • lanene sjemenke
    • višnje
    2. Pijte zeleni čaj!

    Zeleni čaj sadrži dva sastojka koja u međusobnoj sinergiji poboljšavaju raspoloženje.
    To su L-teanin i kofein.
    Kada se ova dva sastojka konzumiraju zajedno, dovode do povećanja razine neurotransmitera dopamina u mozgu.
    Teanin je aminokiselina prirodno prisutna u lišću zelenog čaja koja potiče oslobađanje od stresa i koncentriranost, ali bez neugodnih nuspojava koje ima kava.
    Zeleni čaj se posebno preporučuje starijim osobama koji se mogu osjećati depresivno i tužno.
    Prema jednoj japanskoj studiji ispijanje nekoliko šalica na dan znatno pomaže smanjiti depresivno i tužno raspoloženje.

    3. Kamilicom poboljšajte san i vaše raspoloženje

    Depresiju pojačava nedostatak sna.
    Flavonoidi u kamilici pomažu da se lakše opustite i mirno spavate.
    U kombinaciji s mlijekom i medom, čaj od kamilice je idealni napitak za umirenje.
    Nedavno istraživanje pokazuju i da standardizirani ekstrakt kamilice sa 1,2 % apigenina, može biti od velike koristi protiv kliničke depresije i anksioznosti.
    Ispitanici s dijagnosticiranom depresijom i anksioznošću 8 tjedana su uzimali ekstrakt kamilice – 57 % ispitanika doživjelo je značajno ublažavanje simptoma.

    4. Gospinom travom odagnajte strahove i depresivna stanja

    Gospina trava je još jedno tradicionalno sredstvo u borbi protiv lošeg raspoloženja.
    Kliničkim je ispitivanjem potvrđen utjecaj gospine trave na depresivna stanja – od lake do srednje-teške depresije.
    Antidepresivno djelovanje nastupa polagano te se nakon dva tjedna primjećuju promjene.
    Gospina trava umanjuje osjećaj iscrpljenosti, umora i bezvoljnosti. Pomaže i kod neutemeljenih strahova i poremećaja spavanja.
    Uspješno se koristi kod djece i mladih koji imaju teškoće sa spavanjem i koncentracijom, a preporučuje se i ženama u menopauzi.
    Sadrži hipericin koji potiče rad neurotransmitora i na prirodan način djeluje kao antidepresiv.
    U borbi protive depresije možete koristiti čaj, tinkturu ili ekstrakt gospine trave.

    5. Povećajte unos vitamina B

    Vitamin B igra važnu ulogu u proizvodnji serotonina, dopamina i epinefrina koji u mozgu djeluju na poboljšanje raspoloženja.
    To je i inače izuzetno važan vitamin koji pomaže kod mnogih tjelesnih funkcija i normalnog funkcioniranja organizma.
    Njegov manjak u organizmu rezultira visokom razinom štetne aminokiseline homocistein - često primjetne kod depresivnih pacijenata.
    Suplementacija vitaminom B pomaže u poboljšanju raspoloženja i smanjivanju depresije.

    6. Magnezijem smanjite apatiju, tjeskobu i razdraživost

    Magnezij je jedan od najvažnijih minerala, odgovoran za djelovanje više od 300 enzima koji kontroliraju biološke funkcije.
    Među ostalim, magnezij održava stabilnom i kemiju mozga.
    Može pomoći kod tjeskobe, apatije, depresije, glavobolje, osjećaja nesigurnosti, razdražljivosti i nemira.
    Zbog toga što su današnje namirnice često osiromašene mineralima, moguće je da je jedan od uzroka depresije kod vas upravo manjak magnezija.

    Namirnice bogate magnezijem su:

    • bademi
    • indijski oraščići
    • crni grah
    • banane
    • špinat
    • tamna čokolada
    7. Konzumirajte sjemenke bundeve

    Sjemenke bundeve sadrže zdrave masnoće i magnezij - dva značajna sastojka koji poboljšavaju raspoloženje.
    Također sadrže i aminokiselinu L-triptofan koja sudjeluje u proizvodnji serotonina.
    Budući da triptofan u metabolizmu potpomaže stvaranju serotonina, melatonina i nikotinske kiseline, potreban je njegov svakodnevni unos.

    Brojne studije pokazuju da triptofan:

    • popravlja razinu serotonina
    • liječi lagane oblike depresije
    • poboljšava spavanje (kod nesanice)
    • podiže raspoloženje
    • pomaže kod sezonskih poremećaja raspoloženja
    8. Izbjegavajte kavu

    Kada je u pitanju depresija, kofein iz kave je dodatno može pogoršati.
    Većina izvještaja vezanih uz kavu potvrdila je da konzumiranje ovog napitka znatno može utjecati na loše raspoloženje.
    Osim toga može potaknuti i nesanicu, iritiranost želuca i tremor mišića, a kod nekih ljudi uzrokovati iritabilnost, agitacije i agresiju.

    9. Vježbajte

    Kada ste depresivni i bezvoljni, vježbanje vam je vjerojatno zadnje na pameti.
    No, fizička aktivnost je idealna za poboljšanje vašeg raspoloženja.

    Samo 30 minuta intenzivnog kretanja dnevno:

    • potaknut će oslobađanje spojeva u mozgu potrebnih za dobro raspoloženje
    • smanjit će reakcije koje izazivaju depresiju
    • povećat će temperaturu tijela što ima umirujući učinak
    • oslobodit će vas briga i napetosti
    • poboljšat će općenito zdravlje i svijest o sebi
    10. Isprobajte akupunkturu

    Veliki broj studija pokazuje da akupunktura učinkovito pomaže ne samo kod uklanjanja fizičke boli, već i kod depresije i tjeskobe.
    Kada igla prodre u vašu kožu, na jednu od 400 točaka koje se koriste u akupunkturi, tijelo odgovara tako što ispušta endorfine koji umiruju i izazivaju osjećaj sreće i opuštanja.
    Studije pokazuju da akupunktura specifično pozitivno djeluje na depresiju jer utječe na kemiju mozga te povećava proizvodnju serotonina i endorfina.
    Utječe i na druge hormone raspoloženja.
    Stimulacijom određenih točaka akupunktura smanjuje osjetljivost na stres, potiče osjećaj opuštenosti i deaktivira dio mozga koji je odgovoran za anksioznost i brigu.

    (Alternativa za Vas)
     
  6. andsa

    andsa

    Postova:
    13
    Zahvala:
    0
    Leksilijum!!
     

Preporučite stranicu